Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 159 av 213 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 4254
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har fått bekreftelse på sendt pioneer LX 5090h, det jeg lurer på er hvor stor kartongen er. Nå har det seg sånn at jeg får den levert på arbeidsplassen da det ikke er noen hjemme på dagtid. (billigere ble det også)
    Hvis noen av dere som kan legge inn faktiske mål så er jeg takknemlig.8)
    L: 134cm
    H: 87cm
    B: 35cm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Hvor høy er tv med embalasje? Må finne ut om jeg må låne større bil.
    Nå har Rolle postet målene, men jeg kan jo nevne at jeg transporterte den i en Peugeot 307 stasjonsvogn. Fikk den fint inn stående med midtseteryggen lagt ned. Hadde minst 2mm klaring til taket

Prøvde forresten for moro skyld å få inn tomesken i en ny Honda Jazz, men det gikk bare nesten. Dyttet den inn på tvers i baksetet, og fikk plass nederst, men pga. krummingen av bilen, så buttet den i vinduene i toppen. Det slår meg forresten nå at jeg ikke prøvde å åpne vinduene. Skal ikke se bort fra at jeg kunne fått lukket dørene da...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende takk for hjelpen. Det skal gå greit i bilen det. Blir værre å fjeren den gamle 37t CRT på 80 kg. ops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende takk for hjelpen. Det skal gå greit i bilen det. Blir værre å fjeren den gamle 37t CRT på 80 kg. ops:
    Får vondt i ryggen bare jeg tenker på det, ring Fretex

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

størrelsen på forsendelse

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    L: 134cm
    H: 87cm
    B: 35cm
    Takker for tilbakemeldingene og de eksakte mål.
    Får den antageligvis inn i firmabilen da.
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme innstillinger på 5090h som 5090?

Er det samme innstillinger på 5090h som de dere beskriver her?
    Jeg har 5090 h og kjører bare bruker modus rett fra esken. Det er et knall bilde...
    Takker for svar og råd ang 5090h

Simon

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Har prøvd en stund nå med bumtimos movie mode innstillinger og j haugen sin standard mode innstillinger.... Å gå fra bumtimos sin innstilling og over til j haugen,var som å gå fra dvd til hd nesten.Var STOR forskjell i bildet.Bumtimos sin var mat/grelt og detaljene var visket ut/glattet ut.Men mulig denne innstillingen passer sikkert i mørke rom.Men eg har det lyst i stua bort sett fra høst/vinter.

J.haugen sin standard mode innstilling fremhevet detaljene og mere smell i fargene.Men synest det blir litt mere kornete og litt skarpt/lyst så litt ubehageligt for øynene...

Her er innstillingene eg kjører nå ( j haugen sin trur eg) :

STANDARD:

kontrast:40

Farge:-9

Alt det andre på 0

Pro-justering:

film modus: -Advanced

-Text optimer: Av

Inteligent innst: Av

Bilde detalj:

DRE bilde: -Lav

-Sort nivå Av

-ACL Av

-Forstørrer modus 1

-Gamma 1

Fargedetalj:

Fargetemperatur Manuell: R-høy 0

G-høy 0

B-høy -17

R-lav -1

G-lav 0

B-lav +2

CTI: Av

Fargekontroll: Alle på 0

Fargerom 2

Støy reduksjon: Alle AV

Kjør-modus 2

Rom Lys sensor AV

Orbiter modus 1

Og kjører dot-by-dot på ps3 bluray....

Noen som har noen andre forslag/forbedringer her?

Synest bildet blir litt kornete og for lyst/skarpt så det er litt ubehagelig for øynene

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke ut av det; hvordan lagrer man innstillinger per inngang? Når jeg forander bildeinnstillingene på SCART 3 hvor DVD-spilleren min er tilkoblet, forandrer dette også innstillingene på HDMI 1. Det må da være mulig å ha forskjellige innstillinger på forskjellige innganger?

Edit: ser nå at det fungerer om jeg skifter AV-profil. Er AV-profilene globale? Mao, hvis jeg forander innstillingene i "Standard" vil dette påvirke alle inngangene? Hvis det stemmer er det litt småirriterende. Vil gjerne ha litt støyreduksjon påslått på DVD-spilleren via SCART, mens jeg ikke ønsker dette på HDMI. Bruker J.Haugens innstillinger for Standard, og jeg vil gjerne benytte denne profilen på begge inngangene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke ut av det; hvordan lagrer man innstillinger per inngang? Når jeg forander bildeinnstillingene på SCART 3 hvor DVD-spilleren min er tilkoblet, forandrer dette også innstillingene på HDMI 1. Det må da være mulig å ha forskjellige innstillinger på forskjellige innganger?

Edit: ser nå at det fungerer om jeg skifter AV-profil. Er AV-profilene globale? Mao, hvis jeg forander innstillingene i "Standard" vil dette påvirke alle inngangene? Hvis det stemmer er det litt småirriterende. Vil gjerne ha litt støyreduksjon påslått på DVD-spilleren via SCART, mens jeg ikke ønsker dette på HDMI. Bruker J.Haugens innstillinger for Standard, og jeg vil gjerne benytte denne profilen på begge inngangene.
    For AV-profiler er movie, standard osv. globale.
    Men user (bruker) er individuell for hver inngang.

Det er, som du sier, småirriterende og jeg tror der er en bedre løsning på KRP modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du det er stor forskjell på de innstillingene og "bruker" rett fra esken..
    kjører bruker på både ps3 og dvd, synes det funker drit bra jeg, har egentlig ikke stilt in tv i forskjellige modus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Har nettopp kjøpt meg en LX5090H etter å ha sjekket litt rundt. En fantastisk vakker og stilig tv, uten tvil. Jeg har ikke fått knotet så veldig mye med den enda. Men har følgende koblet til den:

Lyse Altibox er koblet til input 3
    Forsterkeren er koblet til input 1 (PS3 / Acer Aspire Revo er koblet til forsterkeren som sender ut vanlig pass-thru)
    Xbox 360'en via komponent

Alt er koblet til via HDMI.

Acer Aspire kjører XBMC Live (Linux ver).

Jeg har tidligere kjørt alt dette på projektor (PD Action Model one MK II, 720p) med svært vellykket resultat.

I går testa jeg Acer Aspire'n for å sjekke hvordan kvaliteten på filmene jeg streamer ifra den (samtlige er 720p eller 1080p). Jeg hadde satt opp Movie settingene med innstillingene ifra forumet her (bumtimo instillinger). Resultatet var et altfor mørkt bilde og det var lett hakking/jittering på personer som beveget seg på skjermen.

Dette problemet var ikke tydelig når jeg sjekka Lyse TV.

Så jeg stusser litt på hvordan tv'en skal settes opp med tanke på Acer'n rett og slett. Dette er jo en PC, og dersom noen har anbefalinger til settings etc så hadde jeg vært takknemmelig. Skal teste mer når jeg kommer hjem ifra jobb i dag, men det hadde vært fint å hatt noen ideer til den tid

På forhånd takk for hjelpen.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Heisann

Så jeg stusser litt på hvordan tv'en skal settes opp med tanke på Acer'n rett og slett. Dette er jo en PC, og dersom noen har anbefalinger til settings etc så hadde jeg vært takknemmelig. Skal teste mer når jeg kommer hjem ifra jobb i dag, men det hadde vært fint å hatt noen ideer til den tid

På forhånd takk for hjelpen.

Nå har ikke jeg forsøkt å koble til PC, men jeg vet det er det eget videoalternativ for PC tilkoblet 5090. Husker ikke i farta hvor innstilling for dette er i menyen, men det finner du sikkert ut av.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært innom og valgt mellom video signal og PC signal, men det var ingen merkbar forskjell, desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skal ikke ligge, kun stå - kan gi skader i panelet som viser seg etter tid. Dette finner Pioneer ut og garantien ryker i verste fall.

Håper du ikke var borti noen dumper, i fall går det trolig bra. Nå fikk du noe å tenke på 8) ...
    Selger i butikken, sa jeg kunne la den ligge, men da med ryggen ned og forsiktig i humper. Og han hjalp meg med å bære den ut og legge den ned. Men det var hedligvis ingen humper. så ..............?????????

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som er på jakt etter KRP?

Snakket med ham jeg kjøpte TV'en av og han kunne fortelle at de nå har fått inn 20 stk. KRP-500A (skulle visstnok være de siste tilgjengelige i Norge...).

Butikken er: ELNOR på Majorstua (Oslo) :-D

Løp og kjøp, hehe!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg hørt fra flere forretninger gitt... Men det kan jo være sant for det. Noen som kan bekrefte at de har 20stk, og til hvilken pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Den har jeg hørt fra flere forretninger gitt... Men det kan jo være sant for det. Noen som kan bekrefte at de har 20stk, og til hvilken pris?

Ring butikken da.... ;-)

29.999,- + 1.999,- for bord eller veggstativ!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke ringe når jeg kan få svar her Forøvrig svært så sparsommelig med informasjon om det meste på "nettsidene" deres...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Gidder ikke ringe når jeg kan få svar her Forøvrig svært så sparsommelig med informasjon om det meste på "nettsidene" deres...

Helt enig - nettsiden deres er ganske utdatert, men butikken er stor og fin og ligger i flotte lokaler like ved Colosseum kino....

Før jeg kjøpte TV'en min der, så ringte jeg Pioneer og de bekreftet at Elnor er "godkjent" forhandler ;-)

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har LX-5090H gått opptil 20.999 hos Komplett.no

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har LX-5090H gått opptil 20.999 hos Komplett.no
    Da er jeg glad jeg kjøpte den på Soundgarden til bare 19995,-

Side 159 av 213 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •