Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 158 av 212 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 4233
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og et kalibrert bilde gnistrer virkelig på alle måter. Hvis dere har opplevd det som tamt og blasst så er kalibreringen gjort feil.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette var en skikkelig meningsløs dustekommentar. For å få til en god kalibrering trenger du kun denne:

Gretag Macbeth i1Display LT - Apple Store (Norge)

samt en testdisc fra avsforum og HCFR som begge er gratis på nett.

For å få perfeksjonert den aller siste prosenten spesielt i de mørke områdene trenger du noe dyrere, men min påstand er at dette knapt er merkbart for normale folk etter en skikkelig kalibrering med en "enkel" probe som EyeOne (før den begynner å tape seg med alderen)

Det å i det hele tatt påstå at du kan bruke øynene og få et like bra resultat som Eyeone gjør at jeg ser på deg som fullstendig useriøs.

Hehe.. sur?
    Det var du som sa "ett par hundrelapper"...
    14 hundrelapper er nå litt mer en et par...

Selvfølgelig mener jeg ikke at du klarer det likegodt med øynene mot den måleren, men utstyr til et par hundrelapper, da er det useriøs kalibrering, og det var det jeg mente.

Har selv ISF kalibrert utstyr, og mener at "for gud og hver mann" å sette i gang med kalibrering er ikke enkelt. Det er mye en skal sette seg inn i, før en gir seg i kast med dette selv, og å beherske måleprogrammene krever en bratt lærekurve.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hvor får en eventuelt tak i kalibrerings sensor da????

Hjelper det å kjøpe ein kalibrerings bluray disck også???

Det beste er vel selvasagt å få tak i kalibreringsekspert aka bjørn hegelstad.Men er blant dem som ikkje har muligheten til å få han hit... ( kostbart/for få kunder her for han).......
    Hvor bor du da, kunne også tenkt meg Bjørn på besøk. Bergensområdet???

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hehe.. sur?
    Det var du som sa "ett par hundrelapper"...
    14 hundrelapper er nå litt mer en et par...

Selvfølgelig mener jeg ikke at du klarer det likegodt med øynene mot den måleren, men utstyr til et par hundrelapper, da er det useriøs kalibrering, og det var det jeg mente.

Har selv ISF kalibrert utstyr, og mener at "for gud og hver mann" å sette i gang med kalibrering er ikke enkelt. Det er mye en skal sette seg inn i, før en gir seg i kast med dette selv, og å beherske måleprogrammene krever en bratt lærekurve.

:-)
    Tja, jeg vil påstå at en 4-5 timer med studering av en god guide og teori samt en 5-6 kalibreringer og rekalibreringer hvor man stadig lærer mer er en betydelig bedre investering enn å irritere seg nærmest kontinuerlig over et bilde som aldri stemmer helt.

Men denne aversjonen for å lære noe som helst som mange innehar er jo årsaken til at kalibreringsekspertene har noe å livnære seg på også, så det er jo bra.
    For meg er det uforståelig at folk heller irriterer seg over at anlegget ikke fungerer optimalt enn å bruke 4 kcal på å lære seg det grunnleggende for å ordne det opp selv.
    Ikke noe basic kalibrering i hjemmekino-sammenheng krever høyere utdannelse eller stor teknisk innsikt slik som f.eks høyttalerkonstruksjon.

Forøvrig snakker jeg ikke om mannen i gata - jeg snakker om de som faktisk er såpass opptatt av bilde at de kjøper et Kuro-TV.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, mye snakk her om kalibrering og denslags her.

Kanskje jeg er en ”kulprit” her siden jeg sverger til ”Bumtiuos” sine innstillinger på LX5090. Kanskje hans skjerm er meget lik min, jeg vet ikke. Men fakta er at med de innstillingene i movie mode, så får jeg et helt fantastisk bilde.

Skal bli løye og se hvor mye de er ute, når jeg får Hegelstad i huset for ISF kalibrering :-D

http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/787159-pioneer-plasmas-settings-information.html

PS. Det var ganske løye når jeg hadde besøk av en kamerat som har GET, vi satt der og drakk et par pils, Pio sviva der i bakgrunnen. Så sier han, du Roland, det der på skjermen kan umulig være TV, det er jo nærmest foto kvalitet. Jo, sa jeg, det er planet earth på BBC HD, så enkelt er det

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering

Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    Har ennå ikke fått pioneeren i hus, kommer denne uke. Hvis jeg ikke får det beste ut av skjermen så få jeg henge meg på kalibrering. Men først får jeg se hva den duger til.
    Med helt ny skjerm, hva må jeg ta hensyn til. Tenker da på innkjøringsfasen.
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har ennå ikke fått pioneeren i hus, kommer denne uke. Hvis jeg ikke får det beste ut av skjermen så få jeg henge meg på kalibrering. Men først får jeg se hva den duger til.
    Med helt ny skjerm, hva må jeg ta hensyn til. Tenker da på innkjøringsfasen.
    Den e go, da kan vi kanskje dele på utgifter for hans reise. Har hørt at bildet blir helt toppers etter at han har vært å fiklet med elektronikke, men det gjelder også projektorer. Så er det flere som ønsker besøk av Bjørn i Bergens området, så gi en lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering.........

Bor på Dale... 45 minutt fra Bergen og 30 minutt fra voss....

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Rolle]He, he, mye snakk her om kalibrering og denslags her.

Kanskje jeg er en ”kulprit” her siden jeg sverger til ”Bumtiuos” sine innstillinger på LX5090. Kanskje hans skjerm er meget lik min, jeg vet ikke. Men fakta er at med de innstillingene i movie mode, så får jeg et helt fantastisk bilde.

Skal bli løye og se hvor mye de er ute, når jeg får Hegelstad i huset for ISF kalibrering :-D QUOTE]

Jeg benytter også Bumptiuos innstilling når det er halvmørkt til mørkt i rommet. Bildet er fantastisk naturtro med denne innstillingen, men det er vel slik at mange allikevel foretrekker å sprite opp bildet med masse kontrast og farger. For meg blir det iallefall feil.

Er spent på om det blir noen særlig forskjell i forhold til et kalibrert bilde. Fortell når det er utført:-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Rolle]He, he, mye snakk her om kalibrering og denslags her.

Har brukt "bumtiuos" sine innstillinger lenge nå,men prøvde ein annan her inne sine som eg fikk Og bildet ble mye bedre..... Ble mye klarere... Men er litt mere smell i fargerom 1 og mere naturlig,men dog blast i fargerom 2....

Men eg lurer på bumtiuos innstillingene.Veldig mange sverger til den i mørkt rom.Men hos meg så gjør desse innstillingene at bildet blir ufokusert/mister skarphet/Detaljer blir uklare....... Er nedt som med eit fotoapparat og du ikkje har fokusert ordntlig med linsa på bildet,og med td j haugens sine innstillinger så har du fokusert inn bildet 100% visst du skjønner.... Eller for å gå så langt so kan eg seia at med bumtious sine innstilinnger så er det nedt som ein har linser/briller av,og ved j haugen td sine innstillinger så er linsene/brillene på...

Kan det vere no eg har innstillt heilt FEIL i bumtious innstillingene ?????????????????

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vet ikke om dette har blitt spurt om før, men jeg prøver :wink: ..

Har koblet en pc til tv'en via DVI->HDMI kabel. Dette fungerte ypperlig på min Epson prosjektor, men på Pioneer TV'en har bilde en forsinkelse på ca 1-2 sekunder. Har ikke prøvd VGA enda, men har prøvd å endre input type til PC på HDMI porten uten at det funket noe bedre.

Noen tips?

EDIT: Fant svaret selv som egentlig er litt fløut, men skriver her i tilfelle noen andre går på samme brøler... Mac'en satte skjermen til 24Hz noe som gav forsinkelse. 50Hz var heller ikke bra, men 60Hz gjorde susen :d.. Beklager

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Noen som har noe erfaring med Firmware oppdateringen som e komt til KRP-500A? Er det noe forbedringer?
    Leser den skal legge til DVB-T support for Norge. Skjønner ikke helt detta da jeg har hatt min KRP i 9 mnd. og jeg har brukt bakkenett med cam hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre PS3 via 5090H fjernkontroll

Hei,

5090H endelig i hus. Tror jeg fikk en grei deal, til og med. Kjoert testbilder som jeg har sett anbefalt i en innbrenningsperiode (ikke sikker om det er noedvendig eller ei?)

Spoersmaal: Lykkes ikke med aa legge inn Sony/PS3 som BD-spiller, for aa styre denne med Pioneer-fjernkontrollen, selv etter aa ha provd samtlige (tre eller fire) fabrikantkoder oppgitt i Pioneers bruksanvisning. Noen som lykkes med dette og evt kan gi et tips?

Vennligst,

ET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ET_09
    Spoersmaal: Lykkes ikke med aa legge inn Sony/PS3 som BD-spiller, for aa styre denne med Pioneer-fjernkontrollen, selv etter aa ha provd samtlige (tre eller fire) fabrikantkoder oppgitt i Pioneers bruksanvisning. Noen som lykkes med dette og evt kan gi et tips?
    PS3 har ikke IR-mottaker. Du må ha en fjernkontroll med blåtann for å styre denne. Så vidt jeg vet har PS3 heller ingen støtte for overføring av fjernkontrollsignaler over HDMI, så jeg tror ikke det du prøver på er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vet at PS3 kun har BT. Saa PS3 mangler HDMI stoette, altsaa? Synd. Stemmer sikkert, har proevd samtlige koder som foreslaas i maualen. Takk for hjelpen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    PS3 har ikke IR-mottaker. Du må ha en fjernkontroll med blåtann for å styre denne. Så vidt jeg vet har PS3 heller ingen støtte for overføring av fjernkontrollsignaler over HDMI, så jeg tror ikke det du prøver på er mulig.
    Det finnes mange varianter av IR mottagere til å plugge i USB (dvs PS3). Jeg vet at du er klar over dette Trond men føler at det må nevnes her. ET_09 kan jo få styrt PS3 fra sin Pio kontroll på denne måten. Jeg styrer min PS3 på denne måten med fjernkontrollen til RX-V1800

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor stor er pakken

Har fått bekreftelse på sendt pioneer LX 5090h, det jeg lurer på er hvor stor kartongen er. Nå har det seg sånn at jeg får den levert på arbeidsplassen da det ikke er noen hjemme på dagtid. (billigere ble det også)
    Hvis noen av dere som kan legge inn faktiske mål så er jeg takknemlig.8)
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har fått bekreftelse på sendt pioneer LX 5090h, det jeg lurer på er hvor stor kartongen er. Nå har det seg sånn at jeg får den levert på arbeidsplassen da det ikke er noen hjemme på dagtid. (billigere ble det også)
    Hvis noen av dere som kan legge inn faktiske mål så er jeg takknemlig.8)
    jeg fikk den inn liggende i en passat-stasjon. uten probl., når baksetene var lagt ned

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk den inn liggende i en passat-stasjon. uten probl., når baksetene var lagt ned
    Skal ikke ligge, kun stå - kan gi skader i panelet som viser seg etter tid. Dette finner Pioneer ut og garantien ryker i verste fall.

Håper du ikke var borti noen dumper, i fall går det trolig bra. Nå fikk du noe å tenke på 8) ...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høy er tv med embalasje? Må finne ut om jeg må låne større bil.

Side 158 av 212 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •