Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 157

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 157 av 212 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 3,121 til 3,140 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

innstillinger

Har prøvd en stund nå med bumtimos movie mode innstillinger og j haugen sin standard mode innstillinger.... Å gå fra bumtimos sin innstilling og over til j haugen,var som å gå fra dvd til hd nesten.Var STOR forskjell i bildet.Bumtimos sin var mat/grelt og detaljene var visket ut/glattet ut.Men mulig denne innstillingen passer sikkert i mørke rom.Men eg har det lyst i stua bort sett fra høst/vinter.

J.haugen sin standard mode innstilling fremhevet detaljene og mere smell i fargene.Men synest det blir litt mere kornete og litt skarpt/lyst så litt ubehageligt for øynene...

Her er innstillingene eg kjører nå ( j haugen sin trur eg) :

STANDARD:

kontrast:40

Farge:-9

Alt det andre på 0

Pro-justering:

film modus: -Advanced

-Text optimer: Av

Inteligent innst: Av

Bilde detalj:

DRE bilde: -Lav

-Sort nivå Av

-ACL Av

-Forstørrer modus 1

-Gamma 1

Fargedetalj:

Fargetemperatur Manuell: R-høy 0

G-høy 0

B-høy -17

R-lav -1

G-lav 0

B-lav +2

CTI: Av

Fargekontroll: Alle på 0

Fargerom 2

Støy reduksjon: Alle AV

Kjør-modus 2

Rom Lys sensor AV

Orbiter modus 1

Og kjører dot-by-dot på ps3 bluray....

Noen som har noen andre forslag/forbedringer her?

Synest bildet blir litt kornete og for lyst/skarpt så det er litt ubehagelig for øynene

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som har noen andre forslag/forbedringer her?

Synest bildet blir litt kornete og for lyst/skarpt så det er litt ubehagelig for øynene

Jeg synes fargerom 2 blir litt for "brunt, så jeg bruker fargerom 1 på Haugens innstilling. Ellers har jeg lyssensor på, så det ikke skal bli for lyst når det er mørkt i rommet og forstørrer-modus 2 (1 gir litt hardt bilde). Kontrasten har jeg juster ned til 35 og skarphet til -4. Ellers er den spot on!

Bumptimos innstilling er veldig langt i fra butikkinnstilling (heller nærmere "pure" på KRP 500), og den gir ingen wow-faktor som mange lar seg imponere over, men det er den innstillingen jeg finner mest riktig (naturtro) i forhold til farger i et mørkt rom. Jeg benytter den når det er mørkt og Haugens når jeg har behov for et litt "rikere" bilde (lysere rom).

Iallefall, disse innstillingene er mye bedre enn alle fabrikkinnstillinger. Optimum er jo håpløs!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    neida...fulgte ikke med min skjerm heller..Spurte Pioneer om dette, og de ba meg bare kontakte forhandleren, så skulle de bestille det skjemaet..nå er det gjort, og da er det bare å vente
    Vel, jeg dro ned til Soundgarden i dag, og de ringte til Pioneer Norge mens jeg sto der. Fikk til svar at de ikke lengre legger ved dette garantikortet og at det heller ikke er nødvendig. Det er visst nok å registrere skjermen på Pioneers nettsider.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spot on?

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg synes fargerom 2 blir litt for "brunt, så jeg bruker fargerom 1 på Haugens innstilling. Ellers har jeg lyssensor på, så det ikke skal bli for lyst når det er mørkt i rommet og forstørrer-modus 2 (1 gir litt hardt bilde). Kontrasten har jeg juster ned til 35 og skarphet til -4. Ellers er den spot on!

Bumptimos innstilling er veldig langt i fra butikkinnstilling (heller nærmere "pure" på KRP 500), og den gir ingen wow-faktor som mange lar seg imponere over, men det er den innstillingen jeg finner mest riktig (naturtro) i forhold til farger i et mørkt rom. Jeg benytter den når det er mørkt og Haugens når jeg har behov for et litt "rikere" bilde (lysere rom).

Iallefall, disse innstillingene er mye bedre enn alle fabrikkinnstillinger. Optimum er jo håpløs!
    Hva mener du med "spot on"??? :-?

Prøvde med fargerom 1 og det ble bedre :-D Ble brunt her og med 2..... Ellers syns eg kanskje forstørrer modus 1 ga mere detaljer men dog mer kornete,men 2eren ble behageligere men litt mindre detaljer....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom mye av denne tråden nå og kjøpte dermed ett 5090H på komplett. Dette skal bli spennende og se om det står til forventningene selv om jeg får 50" isteden for 106" lerret jeg har nå.

Men når en ikke får plass til lerret i nytt hus så kjøper jeg heller en god TV .. Takk for mange tips her.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi der ble det vist en LX5090H på meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dere andre DRE på?

eg merker at når den er PÅ av,så forsvinner detaljer litt og bildet blir litt glattere og behageligere.Og ikkje så kornete.Men detaljer forsvinner,som er eit minus.

Ved LAV,så kommer detaljer mye mer frem.fremhever mørke og lyse partier,men bildet blir mye mer kornete....

Men får vel ikkje i pose og sekk antar eg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargerom

Lurer også hva andre bruker på "fargerom".... Eg har testet litt nå,og er enig med ultima at fargerom 2 er litt brunt.... Er sikkert den som er mest naturlig,men synest den er kjedelig og blast.... 1 gir mye mere "smell" i fargene

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bildet er brunt, blasst og det som verre er fungerer tydeligvis ikke innstillingene på din skjerm.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke bare bruker noen hundrelapper på en kalibreringssensor, f.eks Eyeone, og får det optimale resultat for akkurat deres skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrere kalibrere kalibrere

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis bildet er brunt, blasst og det som verre er fungerer tydeligvis ikke innstillingene på din skjerm.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke bare bruker noen hundrelapper på en kalibreringssensor, f.eks Eyeone, og får det optimale resultat for akkurat deres skjerm.
    Hvor får en eventuelt tak i kalibrerings sensor da????

Hjelper det å kjøpe ein kalibrerings bluray disck også???

Det beste er vel selvasagt å få tak i kalibreringsekspert aka bjørn hegelstad.Men er blant dem som ikkje har muligheten til å få han hit... ( kostbart/for få kunder her for han).......

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Isteden for å bruke en sensor til noen hundrelapper, kan du like godt bruke øynene.....

Skal dette gjøres skikkelig, så må du opp i 5 siffret beløp og oppover for måleutstyret....

:-)

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hvor får en eventuelt tak i kalibrerings sensor da????

Hjelper det å kjøpe ein kalibrerings bluray disck også???

Det beste er vel selvasagt å få tak i kalibreringsekspert aka bjørn hegelstad.Men er blant dem som ikkje har muligheten til å få han hit... ( kostbart/for få kunder her for han).......
    Her er en god artikkel om emnet...

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Her er en god artikkel om emnet...

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

...og noen vil sikkert si at bildene på den kalibrerte skjermen ser matte og livløse ut.... Personlig ville jeg hatt litt mer smell i fargene. Dette er sikkert noe man bør tenke på når man får TV'n kalibert.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og noen vil sikkert si at bildene på den kalibrerte skjermen ser matte og livløse ut.... Personlig ville jeg hatt litt mer smell i fargene. Dette er sikkert noe man bør tenke på når man får TV'n kalibert.
    Da har du neppe sett en riktig kalibrert skjerm ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Alternativ til LX5090???

Har nå lest ganske så mye her i tråden om denne godbiten, men kommet frem til at jeg rett og slett ikke har plass til en 50".. dessverre.
    Sitter litt for nært til at en 50" vil føles behagelig å se på, som en påpekte at detaljene i de pudrete nyhetstrynene kommer litt for godt frem og det orker jeg rett og slett ikke se på..

For denne LX5090 kommer ikke i mindre str?

Er vant til LCD 42" (Sharp XD1E) og tenker den størrelsen er perfekt. Kan vel strekke meg til et par tommer til..

Så mitt spørsmålet er kort og godt:
    Noen formeninger om hva som vil være det beste alternativet til LX5090? i en 42"-44" str, og som ikke støyer slik denne tydeligvis gjør? Og med skjerm som tåler gjenskinn/refleks fra vinduer?

Valgte nemlig LCD da jeg kjøpte Sharp´en for 2,5 år siden fordi den matte LCD skjermen avgir så og si ingen refleks fra vinduene. Har 4 store vinduer foran og på sidene i rommet der TV´en står, så de blanke plasmaskjermene ville gjort det nærmest umulig å se på TV i dagslys pga refleks/ gjenskinn.

Takknemlig for innspill!
    Sharp´en min er dessverre defekt og får reklamasjon på den, så derfor er jeg ute etter ny TV nå...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den optiske porten på 5090 slippe gjennom 5.1 DD/DTS fra HDMI? Prøver å få til passthrough fra den bærebare PC-en min via HDMI, men får det ikke til. Jeg vet ikke helt om problemet ligger i PC-en eller i den optiske porten på TV-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Kan den optiske porten på 5090 slippe gjennom 5.1 DD/DTS fra HDMI? Prøver å få til passthrough fra den bærebare PC-en min via HDMI, men får det ikke til. Jeg vet ikke helt om problemet ligger i PC-en eller i den optiske porten på TV-en.
    Har du satt digital audio output til dolby digital?

home > setup > system setup > digital audio output

Manualen advarer også om at ingen digitale lydsignaler sendes videre dersom de kommer fra HDMI og er kopibeskyttet.

Newcomer joe-show sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig ny tv

Etter å ha gått gjennom utallige artikler og lest på forumet her har jeg endelig skaffet meg en Pioneer 5090. Så lenge på både på Panasonic 50v10 og Samsung 50b855, om gjerne disse kunne sies å være bedre enn Pioneers tv. Hadde fått litt for meg at jeg ikke skulle ha Pioneer tv, å snuste mye på samsung led osv, men jeg måtte bare "bite i det sure eplet" å innse at ingen tv'er når helt opp til Pioneer. Har iallefall akkurat fått det og må si meg meget imponert. Har riktignok kun sett tv'n i action her i et par timer men jeg synes det er helt rått. Har brukt innstillingene jeg fant litt tidligere i tråden her, mener det var J.Haugen sine. Tar gjerne imot innspill om innstillinger eller ting jeg bør passe på ect.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Isteden for å bruke en sensor til noen hundrelapper, kan du like godt bruke øynene.....

Skal dette gjøres skikkelig, så må du opp i 5 siffret beløp og oppover for måleutstyret....

Dette var en skikkelig meningsløs dustekommentar. For å få til en god kalibrering trenger du kun denne:

Gretag Macbeth i1Display LT - Apple Store (Norge)

samt en testdisc fra avsforum og HCFR som begge er gratis på nett.

For å få perfeksjonert den aller siste prosenten spesielt i de mørke områdene trenger du noe dyrere, men min påstand er at dette knapt er merkbart for normale folk etter en skikkelig kalibrering med en "enkel" probe som EyeOne (før den begynner å tape seg med alderen)

Det å i det hele tatt påstå at du kan bruke øynene og få et like bra resultat som Eyeone gjør at jeg ser på deg som fullstendig useriøs.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har du satt digital audio output til dolby digital?

home > setup > system setup > digital audio output

Manualen advarer også om at ingen digitale lydsignaler sendes videre dersom de kommer fra HDMI og er kopibeskyttet.
    Hm... jeg finner ikke noe som heter system setup på min? Har ikke-H, den har vel kanskje en noe annen meny? Jeg får lyd gjennom, men det kommer som stereo. Alt skal være rett satt opp på PC-en, men jeg har ingen annen måte faktisk sjekke om det funker.

Side 157 av 212 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •