Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 156 av 212 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 4233
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet at LX5090H er meget god på oppskalering, oppskalerer den både digitale og analoge kilder?

Vil det være smartest / best for meg å koble PC, Xbox360, BluRay spiller osv igjennom en Yamaha RX AV-receiver, eller direkte inn på LX5090H?

Yamaha RX-3900 har jo også oppskalering av både analoge og digitale kilder, vet ikke om denne gjør noen dårligere eller bedre jobb en Pioneer TVen? Eller om det eventuelt er noen ulemper om ting går igjennom AV-receiveren kontra rett inn på TVen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjempefordel med å koble alt gjennom reciveren er at om du da velger å betale for kalibrering så slipper du kalibrere flere innganger til 2K . Ingen ulemper det å koble gjennom forsterkeren .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... kjøpte nylig en 5090 hos Soundgarden her i Bodø, og kan ikke si jeg har sett noe PDP+ garantikort. Hvordan ser dette ut? Jeg har registrert TV-en hos Pioneer Norge med serienummer, og oppga da også Soundgarden som butikk. Er det noe mer jeg trenger å gjøre? Antar at Soundgarden ikke driver med gråimport.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Hmm... kjøpte nylig en 5090 hos Soundgarden her i Bodø, og kan ikke si jeg har sett noe PDP+ garantikort. Hvordan ser dette ut? Jeg har registrert TV-en hos Pioneer Norge med serienummer, og oppga da også Soundgarden som butikk. Er det noe mer jeg trenger å gjøre? Antar at Soundgarden ikke driver med gråimport.

neida...fulgte ikke med min skjerm heller..Spurte Pioneer om dette, og de ba meg bare kontakte forhandleren, så skulle de bestille det skjemaet..nå er det gjort, og da er det bare å vente

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk at Norek og Komplett kan føre at de har over 50stk LX5090H på lager, og når du bestiller så hadde de plutselig ingen..

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    neida...fulgte ikke med min skjerm heller..Spurte Pioneer om dette, og de ba meg bare kontakte forhandleren, så skulle de bestille det skjemaet..nå er det gjort, og da er det bare å vente
    Ah, godt å vite. Får ta en tur ned på Soundgarden på fredag. Den norske manualen virket litt henslengt oppi esken og lå ikke sammen med de andre manualene i plastposen. Antar disse har blitt kastet nedi i etterkant. Skjermen min er for øvrig ganske ny, står april 2009 på den.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parallelimport

Sitat Opprinnelig postet av oklando
    Hei,

ser en del spørsmål ang. Gråimport og LX50/6090(H) vs KRP600/500 A/M.

Jeg har sitti å lest sikkert over 100 av disse spørsmål, svar og diskusjonene dere har hatt her... Tenkte bare å slenge meg litt på å prøve å gi litt svar til dere!

Jeg kan starte med at jeg jobber med Lyd og Bilde og har gjort dette i snart 8år hos blant annet Hi-Fi Klubben og Lefdal og Expert.

GRÅIMPORT/PARALELLIMPORT:
    Dette betyr at varene IKKE er tatt inn gjennom Pioneer Norge. (Samsung Norge, LG Norge osv.)

Den norske garantien er derfor ikke gjeldende som vi er vant til på disse produktene siden det er leverandøren som står for den.

Eks: Pioneer har 2års garanti på sine produkter i Norge, og PDP+ Garantien som faktisk fungerer på Norsk kjøpte ler. Bare husk å registrer denne hos Pioneer Norge. Følger med i esken (om du har kjøpt norsk l). Riks-TV godkjent, den leveres med Norsk manual og meny, Teks-tv skal fungere osv.

Alt dette bortfaller ved kjøp av paralellimport. Altså den gode tryggheten ved kjøp av Norske ler. Lykke til med å snakke med en i Belgia for å få hjelp med Tven....

Reklamasjonsretten er lovbestemt og følger alltid kjøp gjort i Norge. Eneste er at nettbutikker som gråimporterer kan være flinke til å vri seg unna.

Noe som er uklart bare kommenter :-)

LX5090 vs LX5090H

Det er ikke stort, H len har MPEG4 (Riks-TV/Canal Digital), DLNA, og denne optimum mode, samt en bedre lyssensor.

LX5090H vs KRP

Her er det fortsatt 9.generasjons paneler, men en enda bedre bildemotor!
    Tynnere (om det har noe å si). Sett de mot hverandre så ser man enkelt forskjellene og har man pengene på konto så ikke vær gjerrig!

Ikke prøv å spar på PIO, de er verdt hver eneste krone!

Kommentarer eller tilbakemeldinger er bare hyggelig:-)
    Rett meg gjerne opp!

PS: Hadde en kunde som valset mellom en Samsung LED og LX5090 (uten H), han klarte ikke å bestemme seg. Dette i en fullt opplyst butikk, og LED sto på Blu-Ray (BDPLX71) med skikkelig HDMI, mens PIO sto på en billig DVD med scart!!!!! Forklarte kunden etterpå å da var valget enkelt når han fikk se LX5090 med samme utstyret!
    Takker for utfyllende svar. Har mailet Pioneer Norge der de dekket første året deretter måtte nettbutikken ta ansvar.De på sin side snakker kun om nordiske modeller??? kan så være. Men det er samme tv med nordisk meny. Problemet nå er at Soundgarden er tom for 5090H kun 500 krp igjen:-? Komplett er visstnok tom de også, så jeg må nok prøve Netshop allikevel.
    Cluet må jo være og få fatt i en:-D

steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lett med disse Pioneer Plasma TV-ene når diverse nettbutikker skal rote så til de grader med lagerstatusen!

Nå har jeg stort sett tre valg:

- Pioneer LX5090 brukt, med garanti + veggfeste til 15'000kr (1år gammel)
    - Pioneer LX5090H ny til 19'990kr
    - Pioneer KRP-500A ny til 27'995kr (syntes denne blir litt vell kostbar?)

Jeg har ikke behov for den innebygde MPEG4 tuneren i LX5090H, men det er etter hva jeg forstår faktisk andre kvalitetsforskjeller på H og ikke H modellen? Er disse forskjellene verdt de ekstra 5'000kr?

Kjøper jeg LX5090 så kan jeg få ISF-kalibrert den med engang, da er jeg oppi ca totalt 16'500 - 17'000kr for den, mens med LX5090H må jeg nok vente litt med kalibrering på grunn av det vil koste meg totalt 21'500 - 22'000kr.

Når det gjelder DNLA og slike funksjoner så får jeg vell dette igjennom Yamaha RX-V3900 AV-receiveren jeg har bestilt uansett? Så slike ting blir vell unødvendig å ha rett i TV-en?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    - Pioneer KRP-500A ny til 27'995kr (syntes denne blir litt vell kostbar?)
    Dette hører vel strengt tatt hjemme under prisjakt, men hvor fant du krp-500a ny til den prisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper jeg LX5090 så kan jeg få ISF-kalibrert den med engang, da er jeg oppi ca totalt 16'500 - 17'000kr for den, mens med LX5090H må jeg nok vente litt med kalibrering på grunn av det vil koste meg totalt 21'500 - 22'000kr.
    Gå for LX5090. Den innbygde tuneren er ikke så mye å skryte av. Min gamle Force 1189 synes jeg var bedre på SD (dog - den kan ikke gi HD - slik den innebygde tuneren). Dessuten; Det er viktigere å få den skikkelig isf-kalibrert. Det betyr veldig mye -i hvertfall om du er kresen som en del andre her på forumet;-)

PS. Sørg for å få en som er god til å kalibrere. Det er nok av dem som ikke kan dette skikkelig. Bjørn Hegelstad er et trygt valg!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mr. Hegelstad jeg er i kontakt med!

Som sagt så ser jeg ingen verdi i verken DNLA, Tuner osv .. i TVen, da jeg får alt dette igjennom Yamaha RX-V3900 uansett, og hva tuner angår så vil ikke den fungere da vi har digital TV uansett så da blir det en HDMI-dekoder uavhengig av om TVen har innebygget tuner.

Eneste måtte være om LX5090H hadde et annet panel, eller noen ekstra funksjoner som har med bildekvalitet / modus å gjøre, slik at den fikk noen fordeler når det kommer til bildekvaliteten fremfor LX5090, har den ikke det så er jo valget veldig enkelt! Og når skjermen først er ISF-kalibrert så er det vell kanskje så bra at det ville blitt vanskelig å skille H og ikke H uansett?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Dette hører vel strengt tatt hjemme under prisjakt, men hvor fant du krp-500a ny til den prisen?
    Jeg kontaktet hifi@stereofil.no og fikk et pristilbud

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måtte være om LX5090H hadde et annet panel, eller noen ekstra funksjoner som har med bildekvalitet / modus å gjøre, slik at den fikk noen fordeler når det kommer til bildekvaliteten fremfor LX5090, har den ikke det så er jo valget veldig enkelt! Og når skjermen først er ISF-kalibrert så er det vell kanskje så bra at det ville blitt vanskelig å skille H og ikke H uansett
    Det er samme panel i disse skjermene. Jeg kan love deg at LX5090 kalibrert av B. Hegelstad "knuser" en ukalibrert LX5090H...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er samme panel i disse skjermene. Jeg kan love deg at LX5090 kalibrert av B. Hegelstad "knuser" en ukalibrert LX5090H...
    Da blir det en LX5090!

Takker for all hjelp og svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en LX5090! Takker for all hjelp og svar!
    Det hadde vært gøy om du kunne gi oss en tilbakemelding når skjermen er kalibrert (gjerne litt om hva du syntes ble bedre).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

standard

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er noen settings for D65 på LX5090 via Standard (AV-alternativ):

Kontrast: 40
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Dette hjelder kun HDMI. Komponent, og scart (RGB) har andre verdier. Mange kan også med fordel bruke Cinema-modus, men det kommer vi tilbake til. Husk å bruke den riktige gamma-kurven (2.2) og DRE på lav og Forstørrelse på 1. Morro å høre om noen av dere synes dette ser litt "tamt" ut. Er det fabrikk-avvik mellom den skjermen som her er kalibrert og deres skjerm/og eller tilkoblet utstyr, ja, så blir det ikke riktig. Men forhåpentligvis kan det være en grei pekepinn.

Har prøvd denne innstillingen nå på BD ps3,og synest det ble mye bedre bilde enn bumtimos movie mode innstillinger.Den synest eg ser for TAM ut,og grelt/blaft/matt.... Men så får eg det ikkje heilt mørkt i rommet før til høsten/vinteren,når det er helt mørtk ute.... Har tven i stue,og vindu/gardiner slipper inn lys,så det blir ikkje helt mørkt. Men på j haugens sine innstillinger standard,så synest eg kanskje bildet blir litt kornete? Noen som har hele innstillingslista for standard mode? Dre av? Gamma? Black level? Eller skal eg bruke fabrikk innstillinger,og kun stille på enkelte ting? Osv....... Hele pakka.... Har brukt movie mode bumtios innstillinger hele tiden,men skiftet over til standard,og fy f... for en løft i bildet.Men når det blir helt mørtk i stua så
    skifter eg nok tilbake til bumtios movie mode....

Ps: Er blant dei "heldige" som ikkje kan få visit av hegelstad og få kalibrert da det er få eller ingen fra bergensområdet som har kontaktet han.Berre 2 stykk han har vært hos på 2 år.... Og det blir for kostbart å dekke alt alene ( med tanke på reiseutgifter,osv....)

Hei

Prisen på kalibrering er 2000,- for en skjerm/prosjektor + reiseutgifter så jeg er nok avhengig av minimum 5 kunder I samme området for at det er mulig å ta turen ellers så blir det kostbart for en person og ta alt av reiseutgifter.

Jeg har hatt to kunder som har tatt kontakt for kalibrering I Bergen området de siste 2 årene så det kan bli vanskelig å få til.

buhuuuuu :cry:

MVH

Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det er litt vanskelig å beskrive hvor stor forskjell det blir men for å si det enkelt så går skjermen fra å vise helt feil til å bli riktig, kalibreringen forlenger også levetid på skjermen og du vet at du får maximalt utbytte av en forholdsvis kostbar investering.

Jeg har aldri opplevd at en kunde ikke har sett de forberingen som en kalibrering gjør.

Kalibrering kan forbedre “dirty screen” spørs litt hvor dette kommer fra.

MVH

Bjørn

Håper det er flere fra bergensområdet som vil kalibrere til høsten :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

divx

Noen som hvet om det går å spille av divx via USB på en 6090h? har gjort forsøk med usb stick, og ekstern harddisk uten å få det til....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et veldig irriterende problem med min KRP 500A:

Etter noen timers bruk skrur den seg plutselig av, og det blinker vekselvis rød/blå firkant på skjermen. Må da skru skjermen manuelt av og på, og så fungerer den normalt igjen. Dette skjer nå 3-4 ganger pr uke :evil:

I følge manualen skal man da sjekke systemkabel og strømkobling til mediaboksen. Har gjort det, og de er selvfølgelig i orden.
    Tror ikke det har noe med varmeutvikling å gjøre heller, både mediaboks og skjerm er bra ventilerte med god plass omkring.

Aner ikke hva dette kan være, noen av dere som har peiling? Er det mest sannsynlig at problemet sitter i skjermen eller mediaboksen? Håper jo helst det siste.
    Er ellers superfornøyd med ytelsen på 500A, men kan jo ikke ha det slik...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drno
    Har et veldig irriterende problem med min KRP 500A:

Etter noen timers bruk skrur den seg plutselig av, og det blinker vekselvis rød/blå firkant på skjermen. Må da skru skjermen manuelt av og på, og så fungerer den normalt igjen. Dette skjer nå 3-4 ganger pr uke :evil:

I følge manualen skal man da sjekke systemkabel og strømkobling til mediaboksen. Har gjort det, og de er selvfølgelig i orden.
    Tror ikke det har noe med varmeutvikling å gjøre heller, både mediaboks og skjerm er bra ventilerte med god plass omkring.

Aner ikke hva dette kan være, noen av dere som har peiling? Er det mest sannsynlig at problemet sitter i skjermen eller mediaboksen? Håper jo helst det siste.
    Er ellers superfornøyd med ytelsen på 500A, men kan jo ikke ha det slik...

Du har vel ikke dvaletidsinnstillingen påslått?

Hvis så, vil TV'en slå seg av etter 0,5 - 2 timer dersom du ikke har rørt fjernkontrollen.

Skjedde meg:evil:

Edit: Ser at det ikke er dette som er problemet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 156 av 212 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •