Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 155 av 212 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg vet ikke hva du har lest - som har gitt deg dette underlige inntrykket. Jeg har en LX 5090 som jeg benytter J Haugens innstillinger på om dagen og Bompidus (eller noe slikt) sine innstillinger når det er helt mørkt i rommet.
    Du finner dem i denne tråden ca. side 26,27.
    Kanskje dumt spm, men hvordan skifter du fra ett sett innstillinger til et annet kjappest mulig? Movie mode er uansett startpunkt eller?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en LX5090H gjennom jobben, noen som har et helt enkelt veggfeste å anbefale? Noe som helst ikke bygger flere meter ut fra veggen.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Det blir nok en LX5090H gjennom jobben, noen som har et helt enkelt veggfeste å anbefale? Noe som helst ikke bygger flere meter ut fra veggen.
    B-Tech BT8422 Veggfeste 37"-61" | Soundgarden

Dette kjøpte jeg..bygger kun 3 cm fra veggen..men det er billigere andre plasser enn soundgarden da..

Hardware.no - Prisguide - B-Tech BT8422

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Biltema: Biltema Norge

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe her som kan anbefale en film for å få frem det beste i skjermen? PDP-LX5090...

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parallelimport

Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Til info så er versjonen Netshop selger gråimport. Noen som har erfaring med hvordan garantiordningen mot Pioneer fungerer da?
    Har selv bestillt en 5090H og de nevnte ikke parallelimport.
    Og hva vil det si for meg, gjelder ikke norske forbrukerrettigheter her til lands?

Steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en PDP-LX5090H + B-Tech BT8422 Black veggfeste!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    noe her som kan anbefale en film for å få frem det beste i skjermen? PDP-LX5090...
    Sin City

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Sin City
    seriøst? den dårligste filmen av alle tider??
    og i svart hvitt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Kanskje dumt spm, men hvordan skifter du fra ett sett innstillinger til et annet kjappest mulig? Movie mode er uansett startpunkt eller?

Jeg misforstår sikkert ditt spørsmål, men du kan ikke velge innstillinger (modus) direkte fra noen fjernkontroll, ettersom bildeinnstillinger er en undermeny.

Startmodus er alltid sist valgte modus (på samme HDMI-inngang)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg

En liten avsporing dette, men det er så mye å velge i som bilde - og lydreferanse.

Dark Knight, Iron Man, Hulk (The incredibly), Harry Potter (Føniksorden)..osv er pure demomateriale i BD.

Må jeg velge kun én, så faller valget på I, Robot. Ren nytelse, både bilde og lyd.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe en Pioneer 50" Plasma TV KURO PDP-LX5090H fra komplett.no.

Jeg har inntil nå vært en svoren tilhenger av LCD, mest pågrunn av full-hd oppløsning, men også fordi jeg bruker TV'en relativt mye til spill, både fra konsoller og PC.

Jeg lurer derfor på om det er noen her som har erfaringer med bruk av LX5090H tilkoblet konsoller og PC? Tenker da spesielt i forhold til spill, men også som skjerm til vanlige applikasjoner?

Det er mulig at dette har blitt svart på tidligere i denne tråden, har prøvd å søke, men fant ingen gode svar, så beklager hvis jeg spør om noe som allerede er svart på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 funker som bare F... til å spille på.. Har en PS3 koblet til, og jeg har ikke sett noe mer detaljert bilde noen gang...jeg trudde også plasma ikke var noe særlig å spille på, men 5090 drepte de fordommene...mildt sagt.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX5090 har jo 1:1 Pixelmapping, samt nærmest null input lagg, dette kombinert med at Plasma generelt flyter så bra som det gjør og du har lav responstid så ligger jo alt til rett for at både PC og spill skal fungere helt utmerket.

Og når du da legger den strålende bildekvaliteten oppå dette igjen så er det vell knappest noen TV-er eller PC-skjermer som kan måle seg? Om det så er LCD, LED-LCD, Plasma, you name it..

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har selv bestillt en 5090H og de nevnte ikke parallelimport.
    Og hva vil det si for meg, gjelder ikke norske forbrukerrettigheter her til lands?

Steinm
    Jeg sendte mail og spurte og da svarte de at de importerte de selv (krp-500a). Du har vel de samme rettighetene, men spørsmålet er hvem du må forholde deg til ved eventuelle feil.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg misforstår sikkert ditt spørsmål, men du kan ikke velge innstillinger (modus) direkte fra noen fjernkontroll, ettersom bildeinnstillinger er en undermeny.

Startmodus er alltid sist valgte modus (på samme HDMI-inngang)
    Blir det ikke veldig mye "knotting" for å skifte fra kveld til dag?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Blir det ikke veldig mye "knotting" for å skifte fra kveld til dag?
    Ah, point taken:-D

Ser jo mest film når det er mørkt, så da står den mest i movie-modus - som du skrev.

Men er det litt lyst i rommet, og jeg allikevel ser film, så synes J Haugens innstilling gir mer smell i bildet.

Ellers benyttes en helt annen modus til vanlig TV tiitting (tilnærmet standard modus). Derfor går HDMi ikke via receiver, men rett til egen input, så jeg slipper å gå inn på oppsett i TV og forandre hele tiden.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være mulig å få til en hotswap av disse modusene?

For min del er det ikke noe reelt problem da rommet mitt er såpass mørkt til enhver tid at jeg beholder nattmodus 24/7 vil jeg tro.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parallelimport

Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Jeg sendte mail og spurte og da svarte de at de importerte de selv (krp-500a). Du har vel de samme rettighetene, men spørsmålet er hvem du må forholde deg til ved eventuelle feil.
    takker for svar.
    har selv sendt en email til de, uansett må jo bare ha en pioneer. Etter å ha vurdert led i sommer så falt valget på 5090H nå.

steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX5090/LX5090H vs KRP500 A/M og GRÅIMPORT

Hei,

ser en del spørsmål ang. Gråimport og LX50/6090(H) vs KRP600/500 A/M.

Jeg har sitti å lest sikkert over 100 av disse spørsmål, svar og diskusjonene dere har hatt her... Tenkte bare å slenge meg litt på å prøve å gi litt svar til dere!

Jeg kan starte med at jeg jobber med Lyd og Bilde og har gjort dette i snart 8år hos blant annet Hi-Fi Klubben og Lefdal og Expert.

GRÅIMPORT/PARALELLIMPORT:
    Dette betyr at varene IKKE er tatt inn gjennom Pioneer Norge. (Samsung Norge, LG Norge osv.)

Den norske garantien er derfor ikke gjeldende som vi er vant til på disse produktene siden det er leverandøren som står for den.

Eks: Pioneer har 2års garanti på sine produkter i Norge, og PDP+ Garantien som faktisk fungerer på Norsk kjøpte modeller. Bare husk å registrer denne hos Pioneer Norge. Følger med i esken (om du har kjøpt norsk modell). Riks-TV godkjent, den leveres med Norsk manual og meny, Teks-tv skal fungere osv.

Alt dette bortfaller ved kjøp av paralellimport. Altså den gode tryggheten ved kjøp av Norske modeller. Lykke til med å snakke med en i Belgia for å få hjelp med Tven....

Reklamasjonsretten er lovbestemt og følger alltid kjøp gjort i Norge. Eneste er at nettbutikker som gråimporterer kan være flinke til å vri seg unna.

Noe som er uklart bare kommenter :-)

LX5090 vs LX5090H

Det er ikke stort, H modellen har MPEG4 (Riks-TV/Canal Digital), DLNA, og denne optimum mode, samt en bedre lyssensor.

LX5090H vs KRP

Her er det fortsatt 9.generasjons paneler, men en enda bedre bildemotor!
    Tynnere (om det har noe å si). Sett de mot hverandre så ser man enkelt forskjellene og har man pengene på konto så ikke vær gjerrig!

Ikke prøv å spar på PIO, de er verdt hver eneste krone!

Kommentarer eller tilbakemeldinger er bare hyggelig:-)
    Rett meg gjerne opp!

PS: Hadde en kunde som valset mellom en Samsung LED og LX5090 (uten H), han klarte ikke å bestemme seg. Dette i en fullt opplyst butikk, og LED sto på Blu-Ray (BDPLX71) med skikkelig HDMI, mens PIO sto på en billig DVD med scart!!!!! Forklarte kunden etterpå å da var valget enkelt når han fikk se LX5090 med samme utstyret!

Side 155 av 212 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •