Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 153 av 212 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

urenslig lx5090

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du kan ta det helt med ro “gertost” jeg har brukt Monster sceencleaner i snart et år, jeg har null riper, så det er ikke problemet.

Manualen sier også at du kan bruke destillert vann og en myk klut.

Monster stoffet inneholder ikke noe som løser opp ”antireflekslaget” på skjermen. Kluten er en ren microklut, den kan nok lage riper hvis du trykker den hardt mot skjermen, men det gjør vi jo ikke. Vi tørker jo bare etter vi har spraya.

Jeg har heldigvis ikke ditt problem med ”dirty screen” dog har jeg lest om det på utenlandske fora som AVSForum og AVForums.

Hvis det er så gale som du sier, så bør det være grunn for og få skifta ut skjermen under PDP+ garantien.

Nå må det sies at alle som har vært og sett film,tv,osv hos meg ikkje har nevnt problemet mitt med "dirty screen"... Mulig eg er blitt for pirkete og eneste som ser det.Men irriterende er det ivertfall,selv om man ikkje ser det hele tiden... Klarer liksom ikkje å drite i det,og prøve å akseptere og overse det... Hehe.... Det blir liksom til at ein ser etter det.... :-? Ja,riper har nok eg ikkje fått.Dirty screenen har vært hele tiden.... Men skulle kanskje ikkje ha vasket skjermen med lut og høytrykkspyler?

Hvor på vestlandet holder Bjørn Hegelstad til? Bor selv 50 minutt fra Bergen....

Ps: Har tven i ein stue som er ganske opplyst ( masse vinduer,osv)... Men såg litt på pirates of the caribbiean nå ikveld når det var blitt mørkt ute,og ganske mørt i stua til ein forandring.Og fikk meg nesten ein wow opplevelse over rååååå bildekvalitet ( bortsett fra skitten skjerm da ) :-D Denne tven er jaggu meg gla i mørketia som kommer

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Se der ja, da har soundgarden også fått med seg J.Haugens innstillinger for standard.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post958866
    Jeg la og inn disse innstillingene på min 5090 tidligere. Så hadde jeg besøk av J.Haugen i forbindelse med at han kjøpte en tv av meg. Han så fort at de innstillingene ble helt feil hos meg i en passelig belyst stue. "Å huff å huff, skulle visst gitt blaffen i å legge ut mine innstillinger på forumet for ser her at de er helt på vidda" sa han... hehe. De var vel ikke helt på vidda, men etter tre timer fant vi da greie innstillinger. Poenget er at alle paneler er forskjellige, det er også belysning, plassering, kilder osv. Så å følge en sånn oppskrift slavisk blir helt feil.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hvor på vestlandet holder Bjørn Hegelstad til? Bor selv 50 minutt fra Bergen....
    Ålgård

Link til HTTech

Hjem

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg la og inn disse innstillingene på min 5090 tidligere. Så hadde jeg besøk av J.Haugen i forbindelse med at han kjøpte en tv av meg. Han så fort at de innstillingene ble helt feil hos meg i en passelig belyst stue. "Å huff å huff, skulle visst gitt blaffen i å legge ut mine innstillinger på forumet for ser her at de er helt på vidda" sa han... hehe. De var vel ikke helt på vidda, men etter tre timer fant vi da greie innstillinger. Poenget er at alle paneler er forskjellige, det er også belysning, plassering, kilder osv. Så å følge en sånn oppskrift slavisk blir helt feil.
    Amen - forstår egentlig ikke at folk maser så mye om dette. Som kjent er og smaken som baken. Noen liker "samsung" og noen "sony" - innstillinger, for å si det slik.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som fant ut hva cammen som takler CDs HD kanaler heter og om den er og få kjøpt nå ???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Amen - forstår egentlig ikke at folk maser så mye om dette. Som kjent er og smaken som baken. Noen liker "samsung" og noen "sony" - innstillinger, for å si det slik.
    Helt enig "Ingeniør'n!

Vi vet alle at der er forskjeller skjerm til skjerm.
    Derfor sier jeg, prøv innstillingene, hvis di ikke virker, gå tilbake til default
    .
    Men jeg er rimelig sikker på at hvis du bruker ”bumtious” innstillinger for movie, så blir det bedre enn default, så er det bare.

Vi vet at Pioneer skjermene ”out of the box” er godt nok for folk flest.

Problemet er at vi som frekventerer AV forum er ikke som folk flest, vi forlanger mer, så er det bare.

For og komme i mål, så må vi investere i en ISF kalibrering, først da kommer vi i mål, så er det.

Jeg har en skjerm som viser det beste bilde jeg noensinne har sett, men når høsten setter inn, så skal jeg kontakta Bjørn Hegelstad og få en skikkelig ISF kalibrering, først da kommer jeg i mål, så er det bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering

men når høsten setter inn, så skal jeg kontakta Bjørn Hegelstad og få en skikkelig ISF kalibrering, først da kommer jeg i mål, så er det bare.[/FONT][/QUOTE]

Har også vurdert kalibrering til høsten.da har eg muligens fått dedikert bluray spiller istedenfor ps3,og byttet ut riks tv med canal digital hd.Og so er det også endelig helt mørkt i stua Fikk mail hjå hegelstad.Han sa det var vanskelig å beskrive hvor stor forskjell det ville bli på bildet.Men tven ville istedenfor å vise "feil" så ville den vise "riktigt". Det kunne også hjelpe litt på "dirty screen" avhengig av forskjellige ting.Han hadde enda ikkje opplevd ein kunde som ikkje blei fornøyd eller såg forskjellene....

Kanskje det er flere i bergensområdet som skal kalibrere til høsten en gang? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering i høst bergensområdet

Hei

Det er litt vanskelig å beskrive hvor stor forskjell det blir men for å si det enkelt så går skjermen fra å vise helt feil til å bli riktig, kalibreringen forlenger også levetid på skjermen og du vet at du får maximalt utbytte av en forholdsvis kostbar investering.

Jeg har aldri opplevd at en kunde ikke har sett de forberingen som en kalibrering gjør.

Kalibrering kan forbedre “dirty screen” spørs litt hvor dette kommer fra.

jippi! Høres bra ut..... Men så til nedturen

Hei

Prisen på kalibrering er 2000,- for en skjerm/prosjektor + reiseutgifter så jeg er nok avhengig av minimum 5 kunder I samme området for at det er mulig å ta turen ellers så blir det kostbart for en person og ta alt av reiseutgifter.

Jeg har hatt to kunder som har tatt kontakt for kalibrering I Bergen området de siste 2 årene så det kan bli vanskelig å få til.

Kanskje det er flere i bergensområdet som skal kalibrere i høst? oktober eller noe???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo gøy å lære noe nytt ved å gjøre ting selv også :-) Har bestilt gjør-det-selv kalibrerings-BluRay og venter spent på at den skal komme i posten. Bestilte RadioShack-lydmåler i samme slengen, så da blir nok noen romantiske høstkvelder med den kjære Pioeneeren og Swansene :-)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter her og lurer på om PDPLX5090 virkelig ttrenger kalibrering...det er jo et sinnsykt bra bilder rett ut av esken....Er det ikke?
    Hvor mye bedre kan det egentlig bli?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    sitter her og lurer på om PDPLX5090 virkelig ttrenger kalibrering...det er jo et sinnsykt bra bilder rett ut av esken....Er det ikke?
    Hvor mye bedre kan det egentlig bli?
    Helt enig, spesielt i Pure-mode med lyssensor aktivert. Men du vet, vi må jo alltid forsøke å finne ut hva maskinvaren kan yte på sitt beste :-) Kjedelig å finne at TVen har hatt sub-optimale innstillinger etter noen år.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Helt enig, spesielt i Pure-mode med lyssensor aktivert. Men du vet, vi må jo alltid forsøke å finne ut hva maskinvaren kan yte på sitt beste :-) Kjedelig å finne at TVen har hatt sub-optimale innstillinger etter noen år.

joda...ser den...men det er jo ikke til en "liten" pris det koster og få det optimale bildet heller..
    Nå vet jeg ikke hvordan kalibrering av denne skjermen gjøres heller ...er det bare en kar som kommer hjem til deg og trykker opp og ned på de forskjellige verdiene i bilde menyene, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal betale så masse penger...For jeg har skjønnt at det koster endel. Man kan vel klare dette like godt selv....Eller? Spør av ren nysgjerrighet..hvis noen skjønner hva jeg meners seff..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    joda...ser den...men det er jo ikke til en "liten" pris det koster og få det optimale bildet heller..
    Nå vet jeg ikke hvordan kalibrering av denne skjermen gjøres heller ...er det bare en kar som kommer hjem til deg og trykker opp og ned på de forskjellige verdiene i bilde menyene, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal betale så masse penger...For jeg har skjønnt at det koster endel. Man kan vel klare dette like godt selv....Eller? Spør av ren nysgjerrighet..hvis noen skjønner hva jeg meners seff..
    Han bruker programvare/PC og kobler seg inn på serieporten bak på TV. Dermed har han mye større nuligheter enn du...., kan lagre faste nye oppsett etc, etc.

Apropos bra rett ut av esken. Helt klart, ingen er bedre enn Pioneer der, men samtidig har vel Pioneer flere muligheter enn de fleste. Hvor mye bedre det kan bli vet jeg ikke helt, men når jeg skiftet panel hos Pioneer var bildet vesentlig bedre etter service. Begge er prinsippet rett ut av esken uten at det er tatt hensyn til lysforholdene hjemme hos meg.

Føler ikke behov for å gjøre noe med min, mulig den allerede er optimalt kalibrert fra Pioneer Norge. Litt opp til deg, er du super fornøyd så trenger du vel ikke gjøre noe og omvendt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,537
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Han bruker programvare/PC og kobler seg inn på serieporten bak på TV. Dermed har han mye større nuligheter enn du...., kan lagre faste nye oppsett etc, etc..
    Ja det er nok riktig, men det viktigste er vel at den som kalibrerer bruker et nøyaktig kalibrert Kolorimeter/Spectrophotometer, dvs en måleprobe som måler hva som faktisk skjermen viser av lys og farger. Det er vel det som gjør at man ikke kan klare dette selv med bruk av test bilder og bare øynene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibreres alle innganger vanligvis, og hva med innstillinger som Pure Mode etc?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure-mode er helt klart en funksjon jeg ikke har finni enda. Finnes den i det heletatt på PDPLX5090 eller er det bare på KRP modellene? Lys sensor? What?er det det på 5090 da?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen Pure mode på 5090 men på KRP så har vi det
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibreres alle innganger vanligvis, og hva med innstillinger som Pure Mode etc?
    Nei. Det er gjerne slik at du må betale for hver inngang. En skikkelig kalibrering er tidkrevende, og de endelige verdiene trenger ikke å bli like på de forskjellige inngangene (verdiene på HDMI-inngangen, komponent og Scart kan f.eks. ikke uten videre overføres til hverandre).

Spør du meg, så er det verdt det, selv på en KRP-500. Men da blir også bildet blant de beste på markedet da, bortsett fra Panasonic proff-skjerm da (som absolutt trenger kalibrering)

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes samme modelen men uten "rikstv modulen"? jeg bruker parabol m Canal Digital. Ellers lurte jeg på hvor mye effekt er det i den innebygde forsterkeren da jeg tenkte å bruke et par HF275 isteden for originale alternativer.

Hvor er det billigst å bestille isåfall? ferdig levert på døra self, tips?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei. Det er gjerne slik at du må betale for hver inngang. En skikkelig kalibrering er tidkrevende, og de endelige verdiene trenger ikke å bli like på de forskjellige inngangene (verdiene på HDMI-inngangen, komponent og Scart kan f.eks. ikke uten videre overføres til hverandre).

Spør du meg, så er det verdt det, selv på en KRP-500. Men da blir også bildet blant de beste på markedet da, bortsett fra Panasonic proff-skjerm da (som absolutt trenger kalibrering)
    Stemmer det J.Haugen

Jeg har tenkt meg og kalibrere input 1 til ISF Day/Night (har en 4:2 switch, kan bygge på med en splitt)

Men jeg har funnet ut at PureCinema er låst på den Input som er kalibrert.

Så, jeg kan tenke meg og betale litt mer for og få PureCinema Advance på Input 1, Standard på Input 3 og Off på Input 4, da har jeg alle muligheter når jeg bruker forskjellige kilder og materiale.

Er jeg helt på tur eller?

Side 153 av 212 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •