Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 151 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 4254
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg har også hørt noen rykter om at hvis panelene er importert fra utlandet av nettbutikker, så kan refresh rate være satt feil (noe som kan medføre summelyd) - noen som kjenner til dette?
    Etter det jeg forstår så må man inn på servicemenyen for å fikse det.
    Har 8 gen. Kuro.
    Det nye panelet mitt, som summer lett, ble montert av Pioneer Norge - neppe gråimport .

Det som er litt rart er at jeg skjelden eller aldri merker noe når jeg bare ser TV. Summelyden får jeg som regel når jeg ser DVD/Blue ray. Forskjellen er at TV er koblet til dekoder direkte, mens Blue ray spiller går via HDMI switch i forsterker. Har ikke forsøk å bytte om på kobling, men får vel teste litt når det blir høst...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som vet hvordan pdf+ garantien virker? Vurderer å levere inn tv direkte til pioneer (kjøpt på expert ifjor ca oktober) da tven sliter med uren skjerm ved lyse bilder i bevegelse... Ved helt hvitt stillbilde so ser eg ingentin,så det er ikkje innbrening...

Snakket med folka på soundgarden i bergen idag om dette problemet,og dei hadde ikkje hørt om det før.... :-?

Hei Gertost!

Vet ikke om denne "vip" garantien fungerer - har lest mange innlegg på am. forum og det virker ikke som om folk generelt skryter av Pioneers kundehåndtering.... Er spent på å høre hva som skjer når og om du kontakter dem.....

Andy

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hadt eit problem med tve min siden eg kjøpte den ifjor på expert i åsane hordaland.... Tven er ein pdp lx5090. Problemet er uren/skiten skjerm ved bevegelse i lyse bilder... Ved lyst stillbilde ser eg det ikkje.Men ser det godt ved bevegelse... :twisted: Snakket med folka på soundgarden i bergen om dei hadde hørt om noe lignende da dei selger slike tver,men dette var nytt for dem.... Siden dette har vært siden eg kjøpte tven,så er det heller ikkje snakk om innbrening.Og det ville uansett vært vanskelig å få til sa dei.

Er det mulig at tven har ein feil i skjermen???? Og vil pdp+ garantien dekke reperasjon? :-?

Mvh Geir Tore Myrlid
    Jeg plages også av samme problem! HAr aldri hørt med pioneer, men om det er muligheter for en fiks vil jeg veldig gjerne det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx5090 pdp + garanti

Har sendt mail til pioneer ( fikk automatisk replay tilbake på fransk???? :-? ) og til service verkstedene deres.... Er spent på kva eg får til svar angående garanti og dette problemmet med "uren" skjerm...

Pdp lx5090en gir utroligt bra bilde,men det hjelper ikkje når den "urene" skjermen ødlegger hele opplevelsen.Eg er nok ikkje den mest ekstreme bildefreaken,men alikevel,til ein skjerm som kostet rundt 30.000 ifjor,så er dette simpelthen ikkje godt nok.Det er so godt synlig at ein treng ikkje vere bildefreak for å verta plaget av det...... :twisted:

Er det mange her inne som er plaget av skiten/uren skjerm på lx5090????

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har sett fenomenet med uren skjerm på min KRP-600A også, men jeg har en mistanke om at panorering med hvit/lys bakgrunn blir for krevende for plasma-teknologien, og at dette er et problem som går igjen på flere modeller. Kanskje det finnes noen her på forumet som kjenner til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mail

Har sendt mail til pioneer og service verkstedene deres... Fikk denne isted...

Hei.

Vanskelig å uttale seg om hva dette kan være uten å ha sett det. Tekn. som har ansvar for Pioneer TV har ferie. Du kan event. ta kontakt med Pioneer Norge v/ Einar Rakstad og legge frem problemet.

Vi har flyttet til Ystenesgata 16

Med vennlig hilsen

Malvin Giskegjerde
    Servicesenteret AS
    Ystenesgata 16
    6003 Ålesund
    Tel +4770124592 / Fax +4770121847 /Mob. 91732710
    E-post : malvin@servicesenteret.as
    Medlem av servicekjeden Elesco Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uren skjerm

Såg på ein krp500 på soundgarden i bergen,og da kunne eg ikkje se dette fenomenet.Såg også på ein lx5090 og kpr600 på henoldsvis expeert og elkjøp,og heller ikkje der kunne eg se fenomenet :-?

Kan det være at det kun er på enkelte skjermer dette problemet er,eller at det er innstillinger/forstyrrelser/kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen som kan fransk???????

Bonjour,

Nous vous remercions pour votre message.

Celui-ci est maintenant transmis à notre équipe Support Clients & Service qui va traiter votre demande. Vous recevrez notre réponse prochainement.

Nous vous remercions de l'intérêt que vous accordez à nos produits et à notre marque.

Cordialement,

Pioneer Europe NV
    Support Clients & Service

France: 0825 800 050
    Pioneer France - TV plasma, GPS, Enregistreurs DVD, Produits DJ

Belgique : 070 700 502
    Pioneer

Europe (en anglais):
    Pioneer Europe - Car Audio, Navigation, Home Cinema, DVD, Blu-ray, HDTV, Plasma TV, LCD, KURO, DJ products

NB. VEUILLEZ NE PAS REPONDRE A CE MAIL AUTOMATIQUE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

garanti

Ser eg har ein pixel som er heilt rød innimellom,og forsvinner av og til.....

Har fått beskjed av expert at eg kan levere inn tven,so kan verkstedet sjekke om det er fabrikkfeil på tven.Dersom det er det,så går det på garantien.... Men spørst vel når tven ble kjøpt ca oktober ifjor.Og "uren" skjerm og rød pixel som dukker opp av og til er vel ikkje nok til å få det på garantien :-|

den andre tven (pdp 47xa) eg hadde,som eg fekk innbrenning på,kostet det ca 11.000 å få byttet skjerm på.Noe eg ikkje gjorde,pga for dyrt og ikkje på garanti...

Noen som har erfaring med innlevering av pioneer tv og garanti?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser eg har ein pixel som er heilt rød innimellom,og forsvinner av og til.....

Har fått beskjed av expert at eg kan levere inn tven,so kan verkstedet sjekke om det er fabrikkfeil på tven.Dersom det er det,så går det på garantien.... Men spørst vel når tven ble kjøpt ca oktober ifjor.Og "uren" skjerm og rød pixel som dukker opp av og til er vel ikkje nok til å få det på garantien :-|

den andre tven (pdp 47xa) eg hadde,som eg fekk innbrenning på,kostet det ca 11.000 å få byttet skjerm på.Noe eg ikkje gjorde,pga for dyrt og ikkje på garanti...

Noen som har erfaring med innlevering av pioneer tv og garanti?
    Bytte av panel på min KRP500M gikk raskt og greit hos Pioneer Norge - en drøy uke. TV var bedre kalibrert enn den som kom fra fabrikk, så selv om det nye panelet summer litt er jeg godt fornøyd.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??????????

Fikk denne mailen fra pioneer idag:

Hei,
    Urenhetene du beskriver, er de ->
    1. vertikale felter ?
    2. horisontale felter ?
    3. på kryss og tvers ?
    Dersom 3 er de med stor grad av sikkerhet fremkommet ved at det er blitt brukt et vasskemiddel på panelfront, som har resultert i striper.
    NB! Det SKAL ikke benyttes fuktighet til å evnt. rengjøre panelfront, det skal KUN benyttes vedlagte klut til å fjerne evnt. flekker fra panelfront.
    Du kan prøve med jevne sirkelbevegelser med kluten å forsøke å fjerne flekkerne eller stripene.

Dersom dette ikke går må panelet byttes og det er kostbart !
    mvh
    Einar

( eg bruker monster cable sin skjerm renser.Med klut og spray)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre være at du har vasket vekk filmen i panelet ja... Fikk også vite når jeg hadde pioneer 508 at jeg ikke måtte bruke noen vaskemiddel eller vann-kun tørr klut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy Fra Krp-500a

Er Det Noen Her Som Har Hatt Unormalt Høyt Støynivå (buzzing) Fra Panelet I En 9. Generasjons Kuro Og Som Faktisk Har Hatt Suksess Med å Få Hjelp Fra Pioneer I Form Av Bytte/utbedring E.l.?

Mvh. Andy

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmmmmmmmm

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Kan desverre være at du har vasket vekk filmen i panelet ja... Fikk også vite når jeg hadde pioneer 508 at jeg ikke måtte bruke noen vaskemiddel eller vann-kun tørr klut.

ok,men dette problemet eg har,var før eg begynte å "vaske" skjermen .... Men expert sa at eg kunne bruke denne på plasma.... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mail fra pioneer

Hei Geir Tore.

Åssen video kilde bruker du da du får opp dette?

Åssen drive mode kjører du i?

Mvh.
    Pioneer Support.

-----Original Message-----
    From: noreply@PIONEER.EU
    Date: 09.08.2009 01:35:30 CET
    To: erms@PIONEER.BE
    Cc:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar fra pioneer

Hei ,
    1. ved helt hvite bilder (panelet = max. utstyrt), ville du nok dersom noe er feil , kunne se ujevnheter.
    Dette er faktisk det beste *bildet* å se på, dersom det er urenheter.
    Hver pixel (består av 3 celler), er balansert ut på en slik måte at ved hvit skjerm, er alle(rgb vektorer) i hvit balanse, og som sagt evnt. ujevnheter i balanse kommer lett frem.
    2. Du svarer at det ikke er noen antydning på 1.
    3. du bør nok kjøre drive mode 2, gir bedre bilde !
    4.nå vekter app. selv ut inngangssignal i forhold til komabilitet (tabell finnes i brukerveiledningen),. og det er liten eller ingen spredning i produkksjonen av disse produkter, og jeg tror neppe vi hadde fått den anerkjennelse vi har fått vedr. våre PDP produkter.
    Antar det er liten mulighet for å kunne gjengi dette på jpeg ?
    5. nå vet jeg ikke hvilke modeller du ref. til på avforum ?
    mvh
    Einar
    ----- Forwarded by Einar Rakstad/PEN/PIONEER-EUROPE on 11.08.2009 18:42 -----

11.08.2009 18:30

To
    <customer_support@pioneer-eur.com>
    cc
    <einar.rakstad@pioneer.no>
    Subject
    RE: pioneer lx5090

Dette er på både ps3,riks tv og sony bluray spiller.... Uansett kilde og input.... Kjører drive modus 1... Men hjelper ikkje å bytte til 2 eller 3.... Ser på avforum.no at det er andre som sliter med uren skjerm også.Er dette noe pioneer skjermene sliter med og generelt plasma? Eg har vært å sett på pioneer skjermer hos diverse forhandlere ( expert/elkjøp/soundgarden),men har ikkje sett samme fenomen som eg sliter med på min skjerm.Det ser ut som eit skittent vindu ved lyse bilder og bevegelse.Det er ikkje innbrening.Ved heilt hvitt stillbilde,ser eg det ikkje.Berre små antydninger.Men på td enkelte scener i filmer/tv/bevegelse så ser eg det godt ..... dette har vært hele tiden fra starten av.... Ser også ein pixel som er heilt rød,og kommer og går.

Eg har brukt "monster cable screenclean".... Dette fikk eg beskjed av fra expert at eg kunne bruke på plasma tv..... Er helst horisontale felter....

Det er vanskelig å forklare egentlig,men ser det på min tv heime,men ikkje dei i butikk??????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Fikk KRP-500A i hus på tirsdag og har dessverre en del støy fra panelet i form av en høyfrekvent summing som går i bølger avhengig av hva som vises på skjermen (høres ut som en trafo).
    Har saumfart nettet og forumtråder som omhandler dette og har vurdert det til at jeg bør kontakte Pioneer for å få dette sjekket da det ødelegger opplevelsen av en ellers fantastisk bra tv.

Men, når dette er sagt, så har jeg også registrert at den eksterne mediaboksen også gir litt lyd fra seg. Denne lyden er ikke sjenerenede i den utstrekning at den overdøver andre ting, men jeg la merke til at lyden fra mediaboksen taktvis kommer og går. Det virker som om det muligens er en vifte som går taktvis av og på og lager en slags dyp during.
    Det kan sammenlignes med en bil som går på tomgang og hvor man så trykker gassen forsiktig inn og slipper den igjen og slik fortsetter den hele tiden i en jevn takt: økende dur...ingen dur...økende dur...ingen dur...osv ;-)

Er det noen andre som kan bekrefte at det er slik den skal fungere?
    I så fall er dette noe jeg ikke kommer til å "plage" Pioneer med når jeg skal kontakte dem angående summingen fra panelet!

På forhånd tusen takk for svar!

Andy
    Jeg har også fått samme lydproblemet på min 500A, skjermen er så og si helt stille, men mediaboksen har begynt å gi fra seg en slags "during".
    Det kan som Andy er inne på høres ut som viftestøy, og lyden varierer i styrke. Lyden er der selv om TV/mediaboksen er slått av (rødt lys), men kanskje ikke så sterk da. Jeg kan ikke si at jeg har hørt denne lyden tidligere, tvèn er ca. 6 mnd. gammel.

Er det andre som har opplevd dette, og som har kommet frem til en teori og evt. løsnig på problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bluray ps3

Er det "dot by dot",drivemodus off og pure cinema advanced som er best på bluray avspilling på playstation 3 ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Jeg har også fått samme lydproblemet på min 500A, skjermen er så og si helt stille, men mediaboksen har begynt å gi fra seg en slags "during".
    Det kan som Andy er inne på høres ut som viftestøy, og lyden varierer i styrke. Lyden er der selv om TV/mediaboksen er slått av (rødt lys), men kanskje ikke så sterk da. Jeg kan ikke si at jeg har hørt denne lyden tidligere, tvèn er ca. 6 mnd. gammel.

Er det andre som har opplevd dette, og som har kommet frem til en teori og evt. løsnig på problemet?
    Mulig du har fått støv/lo iboksen som gjør at den blir litt varmere og dermed må vifta starte eller gå oftere/fortere. Mulig det hjelper å blåse den ren med trykkluft men det er vel ikke meningen at det skal gjøres hvert halvår. Søvsuger du ofte ?8)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Geir Tore.

Åssen video kilde bruker du da du får opp dette?

Åssen drive mode kjører du i?

Mvh.
    Pioneer Support.

-----Original Message-----
    From: noreply@PIONEER.EU
    Date: 09.08.2009 01:35:30 CET
    To: erms@PIONEER.BE
    Cc:
    Hva slags språkbruke er dette ??

Side 151 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •