Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 150 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 4233
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Er vanlig at disse TVene lager litt lyd ja..

Men har et problem sjølv, bruker bare en Inngang(Inngang 1 HDMI), og hver gang jeg slår på skjermen må jeg sitte "Skjerm format" ifra "AUTO" til "punkt for punkt". Så det jeg lurer er om det er mulig å sitte "punkt for punkt" som standard?
    Hvordan kilde er dette da`? Og hva skjer egentlig i praksis? Jeg har ikke dette problemet selv. I hvertfall ikke som jeg har merket. Men kan prøve å finne ut av det.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til steder en kan få tak i KRP-600M? Jeg har en 500M, men har lyst på en 60". 8)

Soundgarden kunne ikke skaffe flere. Helt tomt hos Pioneer.

:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Noen som kjenner til steder en kan få tak i KRP-600M? Jeg har en 500M, men har lyst på en 60". 8)

Soundgarden kunne ikke skaffe flere. Helt tomt hos Pioneer.

:cry:
    Da tror jeg nesten du må utenlands, jeg fikk tak i en av de siste A-versjonene i Norge. PIONEER KRP-600M 60" 1080P PLASMA KURO MONITOR KRP600M AVinDemand har den til under 3000 dollars.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Øyh! Ikke vær så beskjeden, da. Han blir eier av verdens beste skjerm. Uansett type.

Må bare nevne at jeg på ferie i min gamle barndomsby overhørte en ivrig selger hos El-kjøp hevde Samsung nye LED TV har utklasset Pioneers Kuro serie. Det endte med at kunden kjøpte apparatet, sikkert lykkelig over å ha kjøpt "verdens beste TV".

Javel tenkte jeg, noe helhetsbilde er vanskelig å få i en butikk med 1000 lux belysning, allikevel. Men nå var det slik at min bror hadde bestilt seg denne Samsung LEDen (46") slik at jeg fikk rikelig anledning til å studere vidunderet på nært hold da han endelig fikk den. Mitt første inntrykk var faktisk wow, dette er jo riktig bra. Skarpe bilder og endelig godt sortnivå på en LCD. Men så var det selvsagt et mén, i likhet med andre LCD TVer "jukser" LED TVen, bildet ser sylskarpt ut - men bildet er manipulert. Mennesker blir fór pene, rynker er ikke så framhevende og porer forsinner nesten. Samme med andre detaljer, bildet liksom glattes ut, det blir som et maleri.

Lykkelig kunne jeg bare konstatere da jeg kom hjem og slo på min LX 5090 - at du verden hvor mye bedre dette bildet er. Man ser alle detaljer, bildet ser mye mer naturlig ut og bevegelsene er mye jevnere. Så beklager til dem som tror LED er bedre enn de beste plasma TVene, LCD/LED har fremdeles mye å strekke seg etter.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Må bare nevne at jeg på ferie i min gamle barndomsby overhørte en ivrig selger hos El-kjøp hevde Samsung nye LED TV har utklasset Pioneers Kuro serie. Det endte med at kunden kjøpte apparatet, sikkert lykkelig over å ha kjøpt "verdens beste TV".
    Jeg bifaller dette etter å ha prøvd en Samsung UE55B7050 en ukes tid. Denne ble byttet inn i en KRP-600A. Jeg har dog en Samsung LED-TV på soverommet. Jeg er over middels interessert i godt bilde, og det som plager meg litt i så henseende med LED-TVene, er det ujevne bakgrunnslyset i mørke scener som er spesielt fremtredende i mørke rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Firmware update KRP-500a

Noen som har prøvd å installere firmware 0908-0601? Ser ikke ut som den skal ha noe å si for oss nordmenn.

Fant ut at jeg like godt kunne laste ned og installere den, bare for å ha det gjort. Men jeg får det ikke til.

Har lastet ned filen, pakket den ut, og lagt update-mappa på rotmappa til en nyformatert minnepenn (FAT32). Følger instruksjonene, og det eneste som skjer når jeg plugger inn mediaboksen igjen, er at minnepenna dukker opp på skjermen med update-mappa. Ingenting mer.

Hva gjør jeg feil?

FranKeRS

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting:

Hvorfor ikke firmwareoppgraderinger til LX5090?

Ser på Odd - RBK på TV nå (har CD HD-PVR). Kjempebilde, noe av det bedre jeg har sett på fotball (ikke HD) til nå. Men, hvorfor "flimrer" de hvite strekene på banen noe så inne i h.... Ikke alle streker, men hovedsaklig de som går litt diagonalt i bredden på skjermen. Prøvd alle innstillinger jeg kan tenke meg, men samme resultat.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    To ting:
    Ser på Odd - RBK på TV nå (har CD HD-PVR). Kjempebilde, noe av det bedre jeg har sett på fotball (ikke HD) til nå. Men, hvorfor "flimrer" de hvite strekene på banen noe så inne i h.... Ikke alle streker, men hovedsaklig de som går litt diagonalt i bredden på skjermen. Prøvd alle innstillinger jeg kan tenke meg, men samme resultat.
    Du får ikke gjort så mye med selve sendinga! Har også lagt merke til "trekkspill" på linjene (la merke til det i dagens sending) og litt rykking i bildet på enkelte sendinger på TV2. Ellers så syns jeg fotballsendingene på NRK og TV2 stort sett har veldig bra bilde.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du får ikke gjort så mye med selve sendinga! Har også lagt merke til "trekkspill" på linjene (la merke til det i dagens sending) og litt rykking i bildet på enkelte sendinger på TV2. Ellers så syns jeg fotballsendingene på NRK og TV2 stort sett har veldig bra bilde.

OK. Har vel kommet fram til at det er et eller annet problem med deinterlacing, i og med at det er horisontale linjer det gjelder. Hva tenker dere? Ikke alle fotballkamper det er slik på, så er det noe TV eller CD gjør med signalet tro?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Vurderer selv en KRP-500, men hvis ryktene jeg har hørt om problemer med panoreringer ved raske bevegelser stemmer må jeg revurdere... Alt annet enn silkemyke bevegelser under fotballkamper (SD og HD) vil være uakseptabelt. Jeg har lest gjennom det meste av denne tråden, men ikke funnet noe som gjør at jeg kan konkludere med det ene eller andre. Burde jeg se meg om etter en annen TV?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    OK. Har vel kommet fram til at det er et eller annet problem med deinterlacing, i og med at det er horisontale linjer det gjelder. Hva tenker dere? Ikke alle fotballkamper det er slik på, så er det noe TV eller CD gjør med signalet tro?
    Tiger siger ja, men andre siger det er sendingen, så jeg vet ikke helt, men
    jeg så også Odd-RBK i går, og mens de hvite streker nermest kameraet ikke flimrer gjør de lengst borte det, sammen med trappetrin på tribune osv.
    I begynnelsen trodde jeg det var tv´en, en Panasonic PV60E, men dette problem er ikke eksisterende på andre kanaler, for så å komme tilbake på en annen kanal. Faktisk kan man også oppleve at der i samme kamp er forskjell alt etter hvilket kamera der blir brukt!
    Jeg har Get HD-PVR med hdmi.
    Jeg har aldrig opplevd dette med dvd.
    Men ellers, noen her med Pioneer sin 37" lcd?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panoreringer er alltid en utfordring med 24hz. Merker det også på min 8-generasjon.

Men jeg kjøpte meg nylig en Optoma HD3000 scaler med Gennum VXP chip (samme som sitter i Crystallio 2), og nå er det kun flytende panoreringer. Den overgår den interne videoprosessoren til Pioneer til de grader.

Faktisk har hele skjermen fått et nytt liv, og den fremstår nå som bedre enn noe annet jeg har sett av Pioneer-skjermer. :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Panoreringer er alltid en utfordring med 24hz. Merker det også på min 8-generasjon.

Men jeg kjøpte meg nylig en Optoma HD3000 scaler med Gennum VXP chip (samme som sitter i Crystallio 2), og nå er det kun flytende panoreringer. Den overgår den interne videoprosessoren til Pioneer til de grader.

Faktisk har hele skjermen fått et nytt liv, og den fremstår nå som bedre enn noe annet jeg har sett av Pioneer-skjermer. :-D
    Funker denne da bare på SD-materiale? Fotballkampen i går var visst like dårlig på alle Tver, snakket med to andre med annet enn Kuro, samme prob der også. Er nok TV2 ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-500a Mediabox Ujevn Dur

Fikk KRP-500A i hus på tirsdag og har dessverre en del støy fra panelet i form av en høyfrekvent summing som går i bølger avhengig av hva som vises på skjermen (høres ut som en trafo).
    Har saumfart nettet og forumtråder som omhandler dette og har vurdert det til at jeg bør kontakte Pioneer for å få dette sjekket da det ødelegger opplevelsen av en ellers fantastisk bra tv.

Men, når dette er sagt, så har jeg også registrert at den eksterne mediaboksen også gir litt lyd fra seg. Denne lyden er ikke sjenerenede i den utstrekning at den overdøver andre ting, men jeg la merke til at lyden fra mediaboksen taktvis kommer og går. Det virker som om det muligens er en vifte som går taktvis av og på og lager en slags dyp during.
    Det kan sammenlignes med en bil som går på tomgang og hvor man så trykker gassen forsiktig inn og slipper den igjen og slik fortsetter den hele tiden i en jevn takt: økende dur...ingen dur...økende dur...ingen dur...osv ;-)

Er det noen andre som kan bekrefte at det er slik den skal fungere?
    I så fall er dette noe jeg ikke kommer til å "plage" Pioneer med når jeg skal kontakte dem angående summingen fra panelet!

På forhånd tusen takk for svar!

Andy

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Fikk KRP-500A i hus på tirsdag og har dessverre en del støy fra panelet i form av en høyfrekvent summing som går i bølger avhengig av hva som vises på skjermen (høres ut som en trafo).
    Har saumfart nettet og forumtråder som omhandler dette og har vurdert det til at jeg bør kontakte Pioneer for å få dette sjekket da det ødelegger opplevelsen av en ellers fantastisk bra tv.

Men, når dette er sagt, så har jeg også registrert at den eksterne mediaboksen også gir litt lyd fra seg. Denne lyden er ikke sjenerenede i den utstrekning at den overdøver andre ting, men jeg la merke til at lyden fra mediaboksen taktvis kommer og går. Det virker som om det muligens er en vifte som går taktvis av og på og lager en slags dyp during.
    Det kan sammenlignes med en bil som går på tomgang og hvor man så trykker gassen forsiktig inn og slipper den igjen og slik fortsetter den hele tiden i en jevn takt: økende dur...ingen dur...økende dur...ingen dur...osv ;-)

Er det noen andre som kan bekrefte at det er slik den skal fungere?
    I så fall er dette noe jeg ikke kommer til å "plage" Pioneer med når jeg skal kontakte dem angående summingen fra panelet!

På forhånd tusen takk for svar!

Andy
    Støy fra Pioneer panel er et kjent problem. Selv har jeg har jeg en KRP500M som kom fra fabrikk stum som en østers. Etter 3 mnd fikk jeg feil på panelet (strek midt på) og panelet ble byttet på garanti. Det nye panelet støyer. Støyen variere fra nesten støyfri til litt plagsom. Noen dager merker jeg den ikke, andre dager irriterer den meg litt men ikke mer en at jeg kan leve med det. TV'n som jeg fikk igjen var bedre kalibert og jeg valgte derfor ikke å klage på støyen da jeg tro det innebære bytte. Kjenner ikke til at de har noen fiks ala Samsungs gummiknotter.

Vet at Pioneer sier at men må tollerere litt støy på panelene, men hvis den ikke er til å leve med så er det vel bare å kontakte de. La det imidlertid gå litt tid da ting kan gå seg til. Mediaboksen til A-modellen kjenner jeg ikke til.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Støy fra Pioneer panel er et kjent problem. Selv har jeg har jeg en KRP500M som kom fra fabrikk stum som en østers. Etter 3 mnd fikk jeg feil på panelet (strek midt på) og panelet ble byttet på garanti. Det nye panelet støyer. Støyen variere fra nesten støyfri til litt plagsom. Noen dager merker jeg den ikke, andre dager irriterer den meg litt men ikke mer en at jeg kan leve med det. TV'n som jeg fikk igjen var bedre kalibert og jeg valgte derfor ikke å klage på støyen da jeg tro det innebære bytte. Kjenner ikke til at de har noen fiks ala Samsungs gummiknotter.

Vet at Pioneer sier at men må tollerere litt støy på panelene, men hvis den ikke er til å leve med så er det vel bare å kontakte de. La det imidlertid gå litt tid da ting kan gå seg til. Mediaboksen til A-modellen kjenner jeg ikke til.
    Heisann!

Tusen takk for fint svar.... får se det an og ta det derfra :-)

Andy

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt noen rykter om at hvis panelene er importert fra utlandet av nettbutikker, så kan refresh rate være satt feil (noe som kan medføre summelyd) - noen som kjenner til dette?
    Etter det jeg forstår så må man inn på servicemenyen for å fikse det.
    Har 8 gen. Kuro.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pdp+ garanti på lx5090...

Noen som vet hvordan pdf+ garantien virker? Vurderer å levere inn tv direkte til pioneer (kjøpt på expert ifjor ca oktober) da tven sliter med uren skjerm ved lyse bilder i bevegelse... Ved helt hvitt stillbilde so ser eg ingentin,så det er ikkje innbrening...

Snakket med folka på soundgarden i bergen idag om dette problemet,og dei hadde ikkje hørt om det før.... :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uren skjerm

Hei!

Har hadt eit problem med tve min siden eg kjøpte den ifjor på expert i åsane hordaland.... Tven er ein pdp lx5090. Problemet er uren/skiten skjerm ved bevegelse i lyse bilder... Ved lyst stillbilde ser eg det ikkje.Men ser det godt ved bevegelse... :twisted: Snakket med folka på soundgarden i bergen om dei hadde hørt om noe lignende da dei selger slike tver,men dette var nytt for dem.... Siden dette har vært siden eg kjøpte tven,så er det heller ikkje snakk om innbrening.Og det ville uansett vært vanskelig å få til sa dei.

Er det mulig at tven har ein feil i skjermen???? Og vil pdp+ garantien dekke reperasjon? :-?

Mvh Geir Tore Myrlid

Side 150 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •