Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 149 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Dette gjelder Elkjøp Åsane i Bergen også.. Utstillingsmodell KRP-600A står priset til 60 lapper. Soundgarden selger de nå til 48.000,-
    Pioneer sin hjemmeside står det vel anbefalt utsalgspris på 48.000,- også.

Men det er vel blitt bestilligsvare hos de fleste kjedene nå etterhvert??
    Hei ,ikke kjøp noe tv fra elkjøp jeg kjøpte pdp5090H etter 3mnd 3 pixler ute ,har mistanke om at den ikke er kjøpt inn gjennom pio norge ,spurte de men de har ikke svart hyggeli som bare det bare de får solgt trenger du hjelp etter på bryr de seg ikke jeg kjøper ikke en dritt mer hos de,skal levere den inn på pioverkstede ,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mandag flesker jeg til med ny LX5090. Jeg ønsker svinbart bordstativ (PDK-TS36B) og underliggende høytalere. Vet det står på den norske nettsiden til pioneer at det svingbare bordstativet kun passer med sidemonterte høytalere. Har noen prøvd denne kombinasjonen i praksis? Har ved tidligere anledninger hørt både ja og nei

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opoidos
    På mandag flesker jeg til med ny LX5090. Jeg ønsker svinbart bordstativ (PDK-TS36B) og underliggende høytalere. Vet det står på den norske nettsiden til pioneer at det svingbare bordstativet kun passer med sidemonterte høytalere. Har noen prøvd denne kombinasjonen i praksis? Har ved tidligere anledninger hørt både ja og nei
    Jeg har det bordstativet, kjøpte det på komplett for 1995:-

Komplett.no - Pioneer bordstativ PDK-TS36B KURO 5090

Det leveres med 2 sett stenger, korte for sidemonterte og lange for undermonterte høyttalere. Selv har jeg sidemonterte høyttalere, men bruker de lange stengene for og få plass til senterhøyttaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med pioneer plasma

Sitat Opprinnelig postet av Padi
    Hei.

Kort og godt. Jeg har en KRP-600A som har tatt kveld. Jævla surt siden tv en 1 mnd gammel ca. Det som er problemet er at tv vil ikke skru seg på. Jeg skrur på tuneren og den hopper over til blått lys også kort tid etterpå hopper den tilbake til rødt lys. Men det som skjer på tv er at den ligger å blinke med det røde stand by lyset. Er det noen som kan forklare meg hva som er galt her. Og en ting til. er det noen som har codelisten til Pioneer over hva de forskjellige blinkesignalene betyr.
    Kan jeg resette tv på noe vis eller.

Takk for svar
    Heisann.

Fatter har en eldre Pioneer PDP 435 og for en del år siden opplevde vi et lignende problem. Det hendte enkelte ganger at skjermen ikke slo seg på som den skulle, men istedet startet med en blinkealgoritme med det rød standby-lyset. I starten skrudde vi den bare av og på til den til slutt slo seg på og da gikk den fint, men problemet oppsto etterhvert hyppigere og det ble ganske irriterende, i alle fall når en har bedt venner på filmkveld...

Ringte inn til Pioneers service avdeling og forklarte problemet og det ble spurt etter blinkalgoritmen (antall blink og sekunders pause etc. før en ser at det hele gjentar seg) og etter å ha fått den fikk vi beskjed om at det bare var sende den inn til reperasjon. Fatter hadde selvsagt kastet esken, men de sendte oss en ny.

Om jeg ikke husker feil var problemet koblet til noe med lydprosesseringen, ikke at vi brukte tven som lydkilde til noe som helst (den er jo også som std. levert uten høyttalere), men slik var det nå.

Får håpe dette er noe til hjelp, slik du forklarer det ligner det i alle fall mye på vårt problem.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å koble til en PC på en KRP-500 her. Er det ikke mulig å få riktig høyde-/breddeforhold på bildet via vga-inngangen?

Nærmeste jeg har kommet nå er å kjøre ut en 4:3 oppløsning å sette TV-en i 4:3 modus.. men da får man jo selvsagt striper på hver side av skjermen.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Prøver å koble til en PC på en KRP-500 her. Er det ikke mulig å få riktig høyde-/breddeforhold på bildet via vga-inngangen?

Nærmeste jeg har kommet nå er å kjøre ut en 4:3 oppløsning å sette TV-en i 4:3 modus.. men da får man jo selvsagt striper på hver side av skjermen.
    uten jeg vet det helt sikkert, men på min 5090 måtte jeg bruke hdmi og dot by dot for å få korrekt pixelmapping

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å velge pc-modus i menyen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har det bordstativet, kjøpte det på komplett for 1995:-

Komplett.no - Pioneer bordstativ PDK-TS36B KURO 5090

Det leveres med 2 sett stenger, korte for sidemonterte og lange for undermonterte høyttalere. Selv har jeg sidemonterte høyttalere, men bruker de lange stengene for og få plass til senterhøyttaleren.

Takk for svar Rolle. Da satser vi på at svingbart bordstativ og underliggende høytalere går bra. :-D

Newcomer m5glenn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min 5090H fulgte 1 grå og 1 sort ferrittkjerne.
    Hvilken av de to skal jeg bruke på strømledningen til min tv?
    (Hva er den andre til?)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Er vel bare å velge pc-modus i menyen
    Hvordan velger man PC-modus? Har ikke TVen forran meg her og skal forklare min far via telefon så kjekt om jeg kan få det litt inn med teskje her.. :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m5glenn
    Med min 5090H fulgte 1 grå og 1 sort ferrittkjerne.
    Hvilken av de to skal jeg bruke på strømledningen til min tv?
    (Hva er den andre til?)
    He he, ingen som vet. Jeg fikk bare en grå jeg, hengte den på strømkabelen, nærmest mulig skjermen, men tror ikke det gjør noe fra eller til

Bildet er helt supert uansett :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan velger man PC-modus? Har ikke TVen forran meg her og skal forklare min far via telefon så kjekt om jeg kan få det litt inn med teskje her.. :P
    Menu
    Option
    HDMI Input
    Signal Type - Skift til PC

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opoidos
    Takk for svar Rolle. Da satser vi på at svingbart bordstativ og underliggende høytalere går bra. :-D
    Bare hyggelig ”Opoidos” her på AV Forum deler vi erfaringer hele veien :-D

Gratulerer forresten, du blir eier av verdens beste plasma skjerm, kos deg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyh! Ikke vær så beskjeden, da. Han blir eier av verdens beste skjerm. Uansett type.

Edit: og forresten... Takk for innstillingene. Har ikke testet dem ennå, men skal få gjort det "snart".

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menu
    Option
    HDMI Input
    Signal Type - Skift til PC
    Takker for svar, men her var det snakk om å bruke VGA inngangen, er PC-modus å finne der også?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men her var det snakk om å bruke VGA inngangen, er PC-modus å finne der også?
    Fremgangsmåten ved bruk av VGA er beskrevet i manualen (side 68 og 59) men og få til korrekt "aspect ratio" blir nok vanskelig.

Du kan jo laste ned eller se på den her

Manualer for KRP-500A - Pioneer Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig ”Opoidos” her på AV Forum deler vi erfaringer hele veien :-D

Takk for det :-D . Nå er det bare noen dager med venting før herligheten blir levert på døren. :-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det vanlig at KRP 500A lager en slags durelyd når tv'en er på? denne varierer litt med hvor mye lys osv som vises.

noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP 500A vs 428 XD

Hei jeg skulle hatt noen råd rundt en *mulig* oppgradering...

Jeg har i dag en Pio 428XD som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg synes dog den er litt liten OG det faktum at KRP-serien vel er den siste som kommer fra Pioneer, gjør at jeg vurderer å hoppe i det.

Hovedbruk er vanlig TV-bruk (parabol, Dreambox 800 HD / PVR), samt en HTPC som kjører mest 720 / 1080 mkv HD-materiale. I tillegg blir den brukt litt med en Pio LX-71 BD og XBOX 360. Alt kjøres over HDMI gjennom en Sony STR-DA 5200 ES Receiver.

Er bildekvaliteten merkbart bedre på en KRP enn XD serien? Skarphet / farger / sortnivå? Andre innspill som jeg bør ta i betrakning?

Eller kommer det andre modeller fra andre produsenter som forventes å overgå Pioneer kvaliteten de nærmeste par årene?`

Takker for kommentarer!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hei.

Er det vanlig at KRP 500A lager en slags durelyd når tv'en er på? denne varierer litt med hvor mye lys osv som vises.

noen som vet?
    Er vanlig at disse TVene lager litt lyd ja..

Men har et problem sjølv, bruker bare en Inngang(Inngang 1 HDMI), og hver gang jeg slår på skjermen må jeg sitte "Skjerm format" ifra "AUTO" til "punkt for punkt". Så det jeg lurer er om det er mulig å sitte "punkt for punkt" som standard?

Side 149 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •