Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 148 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    OK, innstillingene har nok blitt lagt ut i tråden tidligere, men den er jo ganske lang nå, så ”here we go again” :-D

Edit: Dette er innstillinger for LX5090, bare så det er klart.

Dette er innstillingene jeg i stort sett bruker hele veien, viktig er at du legger de inn i Movie mode. Syns dette gir meget naturlige farger, prøv gjerne med ”Planet Earth Blu-ray” eller Animal Planet HD så får du bedømme selv, men jeg mener at dette er det nærmeste du kommer real life bilde.

Movie Mode

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF eller Advanced for Blu-ray
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2
    Noise Reduction All Off

For litt mere “Push” i farger og lys på dagtid, så bruker jeg J.Haugens innstillinger for standard mode. Igjen, viktig og legge dette inn i standard mode.

Dette er J.Haugens innstillinger for Standard mode

Kontrast: 40
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Alle andre innstillinger er samme som jeg bruker for movie mode.

Så, that’s about it, prøv og se om dere liker det, gi gjerne tilbakemelding :-D
    Hei.

Er det noen som har gode innstillings forslag på lx6090 varianten, Har også lx5090 og den lar seg gjøre å få til skarpt bilde raskt. Ser ut til å være vanskeligere med lx6090

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager på forhånd hvis dette har blitt tatt opp før, men jeg lurer på om det ikke er noe forskjell mellom 5090 og 5090H sånn bortsett fra Riks-TV dekoder?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Beklager på forhånd hvis dette har blitt tatt opp før, men jeg lurer på om det ikke er noe forskjell mellom 5090 og 5090H sånn bortsett fra Riks-TV dekoder?
    Menyene og mediastreaming over nett?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Siden WDTVen er satt til å sende ut 60hz er det 60hz TVen vil vise. PC og Drive Mode har da ingen effekt (såvidt jeg har forstått).

For å forhindre hakkete avspilling bør du sette WDTVen til å sende 720p/24 når du spiller av 24p filer. Enkelt og greit

Alternativt 48hz eller 72hz hvis det støttes.
    Kun 720p/50 og 720p/60 støttes.

Så forresten Matrix 2 (Reloaded) i 1080p/24 i går. Sømløst bortsatt fra scenene i den lange hvite gangen med et uendelig antall like dører. Ved zooming/panorering hakket det endel. Men, det var nesten det enetse også. Kjørte da 1080p/24 ut fra WDTV og PC advance (DM er likegyldig tror jeg). Glemte å sjekke om det hadde blitt bedre med "smooth" i Pure Cinema mode.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei. ikke som jeg vet. det har vært snakk om at H skal ha noe bedre lys sensorer. men andre avkrefter dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    nei. ikke som jeg vet. det har vært snakk om at H skal ha noe bedre lys sensorer. men andre avkrefter dette....
    Forskjellen på LX5090 og LX5090H er 2 ting!

1. MPEG4 dekoder! - Denne dekoderen er også godkjent av RiksTV (kortleser/CAMmodul kjøpes separat), og skal i tillegg fungere med Canal Digital (Kabel og Satelitt) CAMmodul som kommer (Kjøpes separat).

2. DLNA sertifisert! - Innebygget Ethernetport.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Kun 720p/50 og 720p/60 støttes.

Så forresten Matrix 2 (Reloaded) i 1080p/24 i går. Sømløst bortsatt fra scenene i den lange hvite gangen med et uendelig antall like dører. Ved zooming/panorering hakket det endel. Men, det var nesten det enetse også. Kjørte da 1080p/24 ut fra WDTV og PC advance (DM er likegyldig tror jeg). Glemte å sjekke om det hadde blitt bedre med "smooth" i Pure Cinema mode.
    Såvidt jeg har forstått så auto-switcher ikke WDTVen oppløsning når den spiller av filer. Ergo, hvis du har satt den til å sende ut 720p/60 og spiller av en 1080p/24 fil så skaleres bildet ned til 720p og alle frames gjentas =~ 2,5 ganger.

Hvis du vil ha smoooth playback MÅ du sette WDTVen (eller HTPCen, PCen for den saks skyld) til å sende 24hz og sette Kuro Pure Cinema til Advanced (72hz).

De fleste PCer med oppdaterte grafikkortdrivere greier 1080p/24, og jeg tror din WDTV greier det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

da er jeg medlem i denne klubben. Hvordan kan man slette forrige eiers 4-sifrede passord evt få fabrikkinnstillinger igjen? Er det en standardkode kanskje?

Og hvordan aktiverer jeg HDMI-inngang 2og 4? (Evt 3 men den er kanskje reservert noe annet?)

Sorry hvis dette er tatt opp hundre ganger, men jeg er i ekstase og tråden er for lang til skumlesing...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

da er jeg medlem i denne klubben. Hvordan kan man slette forrige eiers 4-sifrede passord evt få fabrikkinnstillinger igjen? Er det en standardkode kanskje?

Og hvordan aktiverer jeg HDMI-inngang 2og 4? (Evt 3 men den er kanskje reservert noe annet?)

Sorry hvis dette er tatt opp hundre ganger, men jeg er i ekstase og tråden er for lang til skumlesing...
    Input 1, 3 og 4 er HDMI innganger, 2 er kun Scart.

For aktivering velger du ønsket input, gå til menu, option, HDMI input, forandre setting til Enable (eller aktiver på norsk)

Tilbakestille til fabrikkinnstillinger, menu, picture, velg AV-mode (movie, standard osv.) reset.

Bare lek deg med fjernkontroll og menyer, du får fort tak på det :-D

Passord har jeg aldri brydd meg med, men det står utførlig beskrevet under ”bruk passord”

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det e rikke helt korrekt. Jeg har brukt Scart på inngang 1. Dette kan styres i menyen. Husker ikke hvor, men man må først deaktivere HDMI , sa kan alle de andre inngangen brukes til scart.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Det e rikke helt korrekt. Jeg har brukt Scart på inngang 1. Dette kan styres i menyen. Husker ikke hvor, men man må først deaktivere HDMI , sa kan alle de andre inngangen brukes til scart.
    Jo da, det stemmer, men siden Pianoblack lurte på aktivering av HDMI innganger, så konsentrerte jeg meg om HDMI.

For å være helt korrekt, så er det jo slik :-D

Input 1: HDMI eller Scart
    Input 2: Scart eller Component
    Input 3: HDMI eller Scart
    Input 4: HDMI
    Input 5: Kompositt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det er i orden nå Har fått lekt endel med fjernkontrollen nå, og begynner å bli godt kjent med hvordan ting fungerer.

Men jeg klør meg hele tiden i hodet for hvorfor de ikke bare lagde 1 2 3 for HDMI, enn å hoppe over 2-ern og gå rett til 4.

Nå pirker jeg men det skal være lov :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blinkende rødt lys

Hei.

Kort og godt. Jeg har en KRP-600A som har tatt kveld. Jævla surt siden tv en 1 mnd gammel ca. Det som er problemet er at tv vil ikke skru seg på. Jeg skrur på tuneren og den hopper over til blått lys også kort tid etterpå hopper den tilbake til rødt lys. Men det som skjer på tv er at den ligger å blinke med det røde stand by lyset. Er det noen som kan forklare meg hva som er galt her. Og en ting til. er det noen som har codelisten til Pioneer over hva de forskjellige blinkesignalene betyr.
    Kan jeg resette tv på noe vis eller.

Takk for svar

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Såvidt jeg har forstått så auto-switcher ikke WDTVen oppløsning når den spiller av filer. Ergo, hvis du har satt den til å sende ut 720p/60 og spiller av en 1080p/24 fil så skaleres bildet ned til 720p og alle frames gjentas =~ 2,5 ganger.

Hvis du vil ha smoooth playback MÅ du sette WDTVen (eller HTPCen, PCen for den saks skyld) til å sende 24hz og sette Kuro Pure Cinema til Advanced (72hz).

De fleste PCer med oppdaterte grafikkortdrivere greier 1080p/24, og jeg tror din WDTV greier det også.
    Hmm, men fila jeg bruker er 720p/23.976fps, og den utgangsmuligheten finnes ikke på WDTV. Kjører jeg 1080p/24 hakker det, men ikke hvis kilden er som på Matrix 2 (1080p/24). Kan det være dårlig oppskalering i WDTV, og er evt. 720p/60 det beste alternativet på "papiret" med smooth innstilling på PureCinema?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hmm, men fila jeg bruker er 720p/23.976fps, og den utgangsmuligheten finnes ikke på WDTV. Kjører jeg 1080p/24 hakker det, men ikke hvis kilden er som på Matrix 2 (1080p/24). Kan det være dårlig oppskalering i WDTV, og er evt. 720p/60 det beste alternativet på "papiret" med smooth innstilling på PureCinema?
    Spiller vel ikke noen rolle hva dere sender inn til Pio, den oppskalerer til 1920x1080 uansett. Problemet ligger ikke i skjermen, problemet er vel heller at deres nedlastede Mkv fil holder ikke mål, så enkelt er det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det er i orden nå Har fått lekt endel med fjernkontrollen nå, og begynner å bli godt kjent med hvordan ting fungerer.

Men jeg klør meg hele tiden i hodet for hvorfor de ikke bare lagde 1 2 3 for HDMI, enn å hoppe over 2-ern og gå rett til 4.

Nå pirker jeg men det skal være lov :-D
    Ellers da PianoBlack, har du resetta skjermen og prøvd innstillingene for movie og standard, som jeg la ut et par postinger opp?

Prøv dem i et mørkt rom, se på et naturprogram typ Planet Earth Blu-ray eller kanskje Animal Planet HD, blir det naturlige farger eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvor man får kjøpt KRP-600A?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på biltur på østlandet på tirsdag, da hadde de en utstillingsmodell på Elkjøp Hamar i hvertfall !
    (Priset 59995,-) ("Veggstativ er ekstrautstyr + 5000kr")
    Ja for de tror vel at de får solgt den for det haha !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder Elkjøp Åsane i Bergen også.. Utstillingsmodell KRP-600A står priset til 60 lapper. Soundgarden selger de nå til 48.000,-
    Pioneer sin hjemmeside står det vel anbefalt utsalgspris på 48.000,- også.

Men det er vel blitt bestilligsvare hos de fleste kjedene nå etterhvert??

Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Var på biltur på østlandet på tirsdag, da hadde de en utstillingsmodell på Elkjøp Hamar i hvertfall !
    (Priset 59995,-) ("Veggstativ er ekstrautstyr + 5000kr")
    Ja for de tror vel at de får solgt den for det haha !!!

Newcomer m5glenn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferrittkjerne?

Bare et kort spørsmål:
    Med min 5090H fulgte 1 grå og 1 sort ferrittkjerne.
    Hvilken av de to skal jeg bruke på strømledningen til min tv?
    (Hva er den andre til?)

Side 148 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •