Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 145 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kalibrering,osv...............

Hei!

Hvor mye var det det kostet å få kalibrert pioneer tvene,og hvem var det som gjorde det igjen? Lurte på å kanskje få det gjort på min lx5090 til høsten.Bor 1 time fra bergen.....

Og hvordan blir bildet etter kalibrering? Er det merkbart bedre eller? Blir skjermen litt mindre "uren"... Mer balansert hvitnivå??????

Noen som har sett dei nye led tvene? Har kun sett ein samsung på hifiklubben i forbifarten.Men synest ikkje det var noe wow bilde akkurat.Men bra sortnivå....

Og sist men ikkje minst.Noen som har canal digital HD og kan si noe om bildekvalitet på hd kanalene på pioneer plasma.Har rikst tv ( som suger ) men vurderer å bytte ut til høsten når abonemanget går ut...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket veggfeste bruker dere for 60"?

Så at festehullene er 85 cm fra hverandre, og de fleste jeg finner er 80 cm lange. Og ingen har Pioneer sine egne, som også er svindyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pc bruk

PS: Ingen som har noe problem med innbrening,ect,ved pc bruk på lx5090,osv???

Eventuelle forhåndsregler/innstillinger? Eg bruker vanlig vga kabel og pc input.Har ikkje hdmi tilkobling på pcen

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Og sist men ikkje minst.Noen som har canal digital HD og kan si noe om bildekvalitet på hd kanalene på pioneer plasma.Har rikst tv ( som suger ) men vurderer å bytte ut til høsten når abonemanget går ut...
    Jeg har en LX5090, og får helt super bilde på HD kanalene. SD kanalene blir også veldig bra, noen kanaler kan til tider fremstå som ”HD kvalitet” :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har en LX5090, og får helt super bilde på HD kanalene. SD kanalene blir også veldig bra, noen kanaler kan til tider fremstå som ”HD kvalitet” :-D
    Men "The Voice" suger stort sett noe hemnigsløst. Utrolig dårlig bilde, må vel skyldes lav båndbredde for akkuart den kanalen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Hvor mye var det det kostet å få kalibrert pioneer tvene,og hvem var det som gjorde det igjen? Lurte på å kanskje få det gjort på min lx5090 til høsten.Bor 1 time fra bergen.....

Og hvordan blir bildet etter kalibrering? Er det merkbart bedre eller? Blir skjermen litt mindre "uren"... Mer balansert hvitnivå??????

En annen ting: Kalibreres hver input (TV, BD etc), hver drive modus etc?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Men "The Voice" suger stort sett noe hemnigsløst. Utrolig dårlig bilde, må vel skyldes lav båndbredde for akkuart den kanalen.
    Stemmer at der er noen kanaler som sender med lav båndbredde, da blir det dårlig uansett hvor god skjermen er. Heldigvis gjelder ikke det for kanalene jeg ser på 99% av tiden.

Kjekt med TVNorge som sender samme program på begge kanalene. Når man bytter frem og tilbake, så ser man virkelig hvor mye bedre HD sendinger er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan virkelig skrive under på dette. Når jeg gikk fra en svært god 32" CRT til en KRP-500M hadde jeg forventet å bli skuffet over SD sendinger, men det ser rett og slett knallbra ut (get hd-pvr).

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilket veggfeste bruker dere for 60"?

Så at festehullene er 85 cm fra hverandre, og de fleste jeg finner er 80 cm lange. Og ingen har Pioneer sine egne, som også er svindyre.
    Har selv en Pioneer LX6090. Leita lenge etter et veggfeste som passet. Fant tilslutt et på Expert Raglamyr (Haugesund) som passet. Var ikke så galen pris heller, mener det var 950kr. Skal se om jeg finner ut av hva det heter. Sjekka prisen på orginal feste. 4990kr hos Soundgarden!!!??! Galskap. Fant det på netshop.no til 2990kr, men syntes også det var i dyreste laget.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag en Sony KDL-52X3500 LCD.
    Er i feriepenge modus, og vurderer seriøst å bytte til en 60".
    Ser at Netshop selger 6090 for 33000 (via en spes avtale, får jeg den for ca. 31500)

Det jeg lurer på:
    Er dette fremdeles den beste tv'en i denne størrelsen?
    Hvordan fungerer denne som pc skjerm? (må være bra for det er en viktig feature for meg)
    Kan noen oppsummere kort ulempene ved denne tv'en kontra en ny god LCD?
    Andre ting som jeg må være klar over?

Håper på raske og gode svar. Takk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Det jeg lurer på:
    Er dette fremdeles den beste tv'en i denne størrelsen?
    Den beste TVen i den størrelsen er nok Pioneer KRP-500A. Men prisforskjellen der er nok litt vel stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste TVen i den størrelsen er nok Pioneer KRP-500A. Men prisforskjellen der er nok litt vel stor.
    KRP-600A koster ca 50' ser jeg ja....
    Trodde faktisk at det var samme panelet som 6090, bare med ekstern mediatuner.
    Der ser du hvor mye jeg har følgt med på tv det siste året.

Hva med PC bruk og disse Pioneer plasma'ene? Bra?
    Vet at de støtter 1:1 pixelmapping ved bruk av HDMI og 1080P.
    Noen som har erfaringer å dele rundt dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-600A koster ca 50' ser jeg ja....
    Trodde faktisk at det var samme panelet som 6090, bare med ekstern mediatuner.
    Der ser du hvor mye jeg har følgt med på tv det siste året.
    Så vidt jeg har lest om KRP vs LX så er det en annen gruppe innen Pioneer som har utviklet for KRP.

Selve panelet er kanskje det samme, men TVen er tynnere. Men det støreste forskjellen er nok "Pure" modusen, som gjør at TVen nesten er perfekt kaliberert ut av esken. Man må ha dyrt måleutstyr for å greie det selv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har lest om KRP vs LX så er det en annen gruppe innen Pioneer som har utviklet for KRP.

Selve panelet er kanskje det samme, men TVen er tynnere. Men det støreste forskjellen er nok "Pure" modusen, som gjør at TVen nesten er perfekt kaliberert ut av esken. Man må ha dyrt måleutstyr for å greie det selv.
    Riktig AndersT2!

Pure modus er sikkert litt bedre på en 500/600M.
    Men hvis du kan kjøpe en LX5090/6090 til en så god pris, så kan du spandere noen tusen på kalibrering, så får du akkurat det samme, eller bedre.

Selv har jeg en LX5090 som jeg har ”tweaka” litt etter forskjellige anbefalinger, ikke minst fra vår eminente J.Haugen, jeg har et fantastisk bilde per i dag.

Nå har jeg hatt den i 9 måneder, den er godt innkjørt. Jeg bor i Stavanger, så hvis bare Bjørn Hegelstad kommer seg fra båtulykken, så regner jeg med at det blir skikkelig kalibrering ut på høsten :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig AndersT2!

Men hvis du kan kjøpe en LX5090/6090 til en så god pris, så kan du spandere noen tusen på kalibrering, så får du akkurat det samme, eller bedre.

Selv har jeg en LX5090 som jeg har ”tweaka” litt etter forskjellige anbefalinger, ikke minst fra vår eminente J.Haugen, jeg har et fantastisk bilde per i dag.

Nå har jeg hatt den i 9 måneder, den er godt innkjørt. Jeg bor i Stavanger, så hvis bare Bjørn Hegelstad kommer seg fra båtulykken, så regner jeg med at det blir skikkelig kalibrering ut på høsten :-D
    Bruker du PC på din 5090? Funker bra?
    X3500'en er rå som pc skjerm.

Lurer egentlig på hvor mye bedre en 5090/6090 er i forhold til min X3500. KDL-X3500 var jo mye bedre enn andre LCD bare for et drøyt år siden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du PC på din 5090? Funker bra?
    X3500'en er rå som pc skjerm.

Lurer egentlig på hvor mye bedre en 5090/6090 er i forhold til min X3500. KDL-X3500 var jo mye bedre enn andre LCD bare for et drøyt år siden.
    Nei, har ikke brukt den som PC skjerm, har to 19 tommer i tandem på hjemmekontoret / børs / Wall Street kontoret

Men jeg tror ikke det er noe problem og bruke den som PC skjerm, flere her på forumet som gjør det. Men det er nok en fordel hvis du har skjermkort med HDMI og 1920 x 1080 ut. Da kan du kjøre dot by dot, og da blir det perfekt.

Kan vel si det sånn, hvis du vil ha topp bilde på TV og film, så velger du Pioneer.

Jeg personlig har aldri hatt sansen for det her med PC og surfing i stuen, men det er meg, smak og behag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig har aldri hatt sansen for det her med PC og surfing i stuen, men det er meg, smak og behag.
    Ikke bare deg 8)

Ellers så sies det, som nevnt, at panelet er det samme i LX/KRP mens elektronikken er forandret og så var det PURE modus da som jeg ikke klarer meg uten. Når det gjelder panel så kjører/kjørte vel Sony og Samsung på samme paneler fra samme fabrikk uten at du fikk like TV av den grunn. Elektronikken har en hel del å si.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig AndersT2!

Kan jeg spørre om hvilke innstillinger du kjører med? Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også blitt veldig takknemlig hvis du la ut innstillingene dine, Rolle.
    Legg ut hele pakka

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en LX5090 som jeg har ”tweaka” litt etter forskjellige anbefalinger, ikke minst fra vår eminente J.Haugen
    Hva mener du med ”tweaka”? Kom med innstillingene dine takk

Side 145 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •