Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 144 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Sett Pro-cinema til standard eller av.
    Sett kjør (drivemode) til 2 (100hz)

Se om ikke det hjelper. :-)

Takk igjen

Skal prøve dette, men synes problemet er større på TV2 nyhetene enn andre kanaler/program

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adioez
    på "skjermformatknappen" nest nedert til høyre. Med dot-by-dot ble 1080p bildet perfekt. 720p derimot, klarer jeg ikke å få til uten å bruke signaltype PC.
    Dette var i mine øyne en skuffelse med denne tv'en, men jeg har nå lært meg å surfe i 1080p selv om jeg sitter 2,5-3m unna. HAdde ært mer behagelig med 720p, men da må jeg enten leve med overscan eller få innstillings muligheter(PC-signal).

Pioneer er aboslutt ikke best på alt når det gjelder tv... "uren" skjerm sliter den også med, da spesielt synlig ved panoreringer og lys skjerm....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Dette var i mine øyne en skuffelse med denne tv'en, men jeg har nå lært meg å surfe i 1080p selv om jeg sitter 2,5-3m unna. HAdde ært mer behagelig med 720p, men da må jeg enten leve med overscan eller få innstillings muligheter(PC-signal).

Pioneer er aboslutt ikke best på alt når det gjelder tv... "uren" skjerm sliter den også med, da spesielt synlig ved panoreringer og lys skjerm....

Pioneeren gir veldig bra bilde.Men for meg so irritere den "urene" skjermen noe forferdeligt.Legger merke til det hele tia.Slik skulle det ikkje være på ein skjerm som når eg kjøpte den,kostet 30.000.... Skulle eg kjøpt tv idag,og visst om dette,so hadde eg nok sett etter andre alternativer.....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Pioneeren gir veldig bra bilde.Men for meg so irritere den "urene" skjermen noe forferdeligt.Legger merke til det hele tia.Slik skulle det ikkje være på ein skjerm som når eg kjøpte den,kostet 30.000.... Skulle eg kjøpt tv idag,og visst om dette,so hadde eg nok sett etter andre alternativer.....
    Definèr "uren" hva mener dere med det???

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ujevnt hvitnivå, det virker som at filteret foran plasmapanelet ikke er helt homogent. Er ett kjent problem med pioneer etter det jeg har fortstått. Har ikke hatt det problemet med mine tidligere samsung og lg plasmaer.

Her er en tråd om problemet(jeg har ikke lest igjennom den): How common is "dirty screen effect" for current Pioneer 9G Owners? - AVS Forum

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr forresten fått meg Spyder 3 Pro og bruker denne med Colorimetre HCFR. Ville bare nevne at colortemp low er hos meg ca 6000k og mid-low er ca 6700k. Jeg har selv valgt manuel og fått den ganske næreme D65 unntatt ved 10IRE (mulig litt for lavt for proben også?)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å tittet litt på Pioneer skjermene som hang hos Elnor på Majorstua. Sammenlignet med den jeg så hos Expert, så virket det som Elnor hadde justert på dem selv, for å få bedre bilde.

Snakket kjapt med en der, og det virket som det kun var KRP 500A som det lett var å få tak i. Men vil denne skjermen være verdt de 7 til 10 tusen ekstra den vil koste i forhold til Sonys 52W5500. Hadde ikke tid til å få den skrudd på hos Elnor.

Det hadde vært moro med en Kuro, men det er jo mye ekstra penger for ikke så altfor mye mere i bildekvalitet etter hva jeg leser i enkelte tester. Pioneeren er bedre på konstrast, mens Sonyen ikke er langt bak, men er bedre på andre småting som panoreringer osv. Sonyen er vel kanskje også hakket bedre hvis det er litt lys i rommet.

Den var i hvertfall det på Expert hvor det hang en av de miljøvenlige LCDene til Sony som bygger på W-serien.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ujevnt hvitnivå, det virker som at filteret foran plasmapanelet ikke er helt homogent. Er ett kjent problem med pioneer etter det jeg har fortstått. Har ikke hatt det problemet med mine tidligere samsung og lg plasmaer.

Her er en tråd om problemet(jeg har ikke lest igjennom den): How common is "dirty screen effect" for current Pioneer 9G Owners? - AVS Forum
    Dette har ikke jeg på min KRP-600A skjerm...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe mer bildestøy på Pioneer-skjermene i forhold til f.eks. Panasonic TH-50PF11UK, som er en "renere" og skarpere skjerm. Men dette har ingenting med at Pioneer KRP-500 "knuser" den nevnte skjermen på sortnivå eller på fargegjengivelsen (eller deinterlacing eller oppskalering osv.). I "pure"-modusen på KRP er også bildet, ja nettopp "pure", så dette er ikke noe stort poeng (men mer på LX5090/6090). Hva som menes med dette, ville du ha sett om du hadde hatt muligheten til å sammenlikne begge skjermene ved siden av hverandre (slik jeg har hatt hjemme i kjelleren).

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket i dag på History HD. Oppdaget da at noen panoreringer var myke som silke, imens andre hakket som f... Kan dettte være et problem pga av at dokumentaren jeg så var satt sammen av ulikt kildemateriale som var satt sammen av opptak tatt med ulik fps?

Kan det generelt være et prob at Canal Digital sender ut alt i 50Hz og dermed foretar en eller annen "konvertering" hos seg før materialet sendes ut til kundene? Kan jeg "motvirke" dette på noen måte ved å sette TV til å kjøre som om signalene f.eks. var NTSC native?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke selve Hz'en fra CD dekoderen som er problemet.

Det er nok selve hastigheten på panoreringene. Ved en hastighet så er det smooth, ved en annen så er det hakking. Dette er nok kun hastigheten på kamerabevegelsen som har skylden, og selvfølgelig da igjen hva TVen takler av slike hastigheter.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er nok ikke selve Hz'en fra CD dekoderen som er problemet.

Det er nok selve hastigheten på panoreringene. Ved en hastighet så er det smooth, ved en annen så er det hakking. Dette er nok kun hastigheten på kamerabevegelsen som har skylden, og selvfølgelig da igjen hva TVen takler av slike hastigheter.
    OK, men synes hastigheten på panoreringene var tilnærmet lik. Kan ikke skjønne annet enn at det er et innstillingsprob. Så "Van Helsing" i 1080p i går. Smooth som bare f.... Ikke noe hakking noen gang, så TV takler det jo?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastigheten på panoreringer varierer jo, selv veldig lite. Det kan også ha noe å si på hva som faktisk skjer ellers i bildet også.

Stå å så på en demo fra Pirates 3 på KRP-600A hos Elnor, og la kjapt merke til hakking der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adioez
    Hmm.. Har noen innspill til dette med tilkobling av PC. 1080p
    For min del har jeg en 5090, som jeg har tilkoblet laptop'en min via HDMI.
    Sleit selv med å få til dette i begynnelsen. Bildet passet ikke til skjermen. Så fant jeg signal type og satte til PC. Bildet passet, men de fleste innstillingsmulighetene forsvant, og svartnivået ble begredelig.
    Satte signal type tilbake på video og trykket ved en tilfeldighet på "skjermformatknappen" nest nedert til høyre. Med dot-by-dot ble 1080p bildet perfekt. 720p derimot, klarer jeg ikke å få til uten å bruke signaltype PC.
    Jeg kjøpte jo LG ps3000 50" 1920x1080 plasma.... og dette er den funksjonen jeg savner mest akkurat nå... Har verken PC-modus via hdmi eller dot by dot setting når signalet er video.
    Er overscan på bildet fra pc'en så i praksis skalerer skjermen bildet opp og man får ikke dot by dot. veldig trist. Ser helt greit ut - men veldig ergerlig. synes godt alle produsenter kunne kostet på seg å legge inn en "advanced" meny for de som skulle trenge det. I praksis burde alle full hd skjermer som var ment til å spille blu-ray etc spille av materialet uten å skalere det opp for å "miste kantene". Ser ikke verdien av det med så gode kilder. det hører hjemme i fortidens CRT-tv'er.

Hyggelig å se at dette ville fungert ypperlig med en pioneer nå da... ja....

fredrik

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe ny TV til helgen. Ser at jeg kan få en 60" Pioneer (6090) til kun 33 tusen. Det burte vel være for godt til å si nei?

Hvor mye bedre er denne enn normal LCD?, og hvor mye dårligere enn KRP A utgavene?

Med proff hjelp så skal det vel være mulig å få frem noe i nærheten av Pure mode, burte det ikke?

Blir bare mer og mer forvirret når det kommer til valg av ny TV

Pioneer KRP 500A
    Pioneer LX 6090
    Sony 52W5500
    Samsung 7020/50/70

HJELP Første valget noen uker nå har vært å spare noen kroner og gå for Sonyen, sparer 14000,- i forhold til 6090

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer KRP 500A
    Pioneer LX 6090
    Sony 52W5500
    Samsung 7020/50/70

HJELP Første valget noen uker nå har vært å spare noen kroner og gå for Sonyen, sparer 14000,- i forhold til 6090
    Hvis du vil bli ytterligere forvirret, så har Komplett tilbud på LG PS3000 50" FullHD Plasma til 8000,- akkurat nå.

Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS3000

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe ny TV til helgen. Ser at jeg kan få en 60" Pioneer (6090) til kun 33 tusen. Det burte vel være for godt til å si nei?
    Har du penger og plass så ville jeg gått for LX 6090. Hjemmekino testet nylig de nye LED skjemene, både Samsung og Sony (til vei/villedende pris på 48000...) og konkluderte med at Pioneer forsatt er best.

Du må nok påregne litt kalibrering for å få like bra bilde som Pure på en LX, men de som har gjord dette har ikke angret på pengebruken for å si det slik. Det du betaler ekstra for på 500A/600A er det ikke verdt, så med mindre du finner en 500/600M, gå for LX.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis du vil bli ytterligere forvirret, så har Komplett tilbud på LG PS3000 50" FullHD Plasma til 8000,- akkurat nå.

Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS3000
    Jeg så den, men er bekymret for innbrennings problemene til Plasma, og LG er vist verst i klasse her. Og Pioneer er best. Samt at det er vel nå eller aldri for en Kuro opplevelse (Hvis man ikke kjøper brukt om noen år da).

Tror nesten det blir 6090 på meg, bare feriepengene kommer nå, og ikke om 2 uker. Samt å ta noen ekstra målinger.

Hvordan tror dere sitte avstanden blir, da jeg nå sitter ca 3 meter unna? Min nåværende 46" var stor når jeg fikk den, men den er ikke det nå mer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den, men er bekymret for innbrennings problemene til Plasma, og LG er vist verst i klasse her. Og Pioneer er best. Samt at det er vel nå eller aldri for en Kuro opplevelse (Hvis man ikke kjøper brukt om noen år da).

Tror nesten det blir 6090 på meg, bare feriepengene kommer nå, og ikke om 2 uker. Samt å ta noen ekstra målinger.

Hvordan tror dere sitte avstanden blir, da jeg nå sitter ca 3 meter unna? Min nåværende 46" var stor når jeg fikk den, men den er ikke det nå mer.
    Du har sett at Eltek (www.dynabel.no) selger 5090LX med fot/veggfeste for 21995,- omgående fra lager - annonseres på Finn om dagen...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mye bedre er denne enn normal LCD?, og hvor mye dårligere enn KRP A utgavene?

Med proff hjelp så skal det vel være mulig å få frem noe i nærheten av Pure mode, burte det ikke?

Pioneer KRP 500A
    Pioneer LX 6090
    Sony 52W5500
    Samsung 7020/50/70

se over grensen.... jeg handlet lx-6090H + bordstativ og sidemonterte høytallere, i tilegg tok jeg med lx-71 blu ray spiller. Alt dette fikk jeg for under 40 000! kjempefornøyd

Side 144 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •