Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 143 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 4233
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører 1080p60 fra pc over hdmi, dot by dot med pikselmapping på min 5090. Funker også med 1080i/p/60/50 og 1080p24. Men jeg kan ikke kjøre 720p uten overscan om jeg vil ha muligheter for å gjøre innstillinger på bildet som feks fargetemp osv, da dette er deaktivert under pc-modus. Uansett kjører jeg komponent 4:4:4 fra pc og har satt kuroen til video.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg kjører 1080p60 fra pc over hdmi, dot by dot med pikselmapping på min 5090. Funker også med 1080i/p/60/50 og 1080p24. Men jeg kan ikke kjøre 720p uten overscan om jeg vil ha muligheter for å gjøre innstillinger på bildet som feks fargetemp osv, da dette er deaktivert under pc-modus. Uansett kjører jeg komponent 4:4:4 fra pc og har satt kuroen til video.
    OK, begynner å slå meg litt mer til ro med at det her kommer til å fungere. Virker som at når man kobler til med HDMI så går det bra med 1:1 pixelmapping.

Herminator - skjønte ikke helt hva du mente. Du kjører 1080p fra PC via HDMI og også komponent? Eller mente du komponent kun når du kjører 720p? Vil ikke 720p materiale bli skalert til 1080 i PC'en om du har stilt oppløsning til 1080? Må du kjøre skjermen i PC-modus når du kjører 1080p 60/50/24Hz? Forstod deg først som at du da kunne kjøre i Video-modus med alle innstillingsmuligheter.

Og velger du manuelt Hz-innstilling i skjermkortsettings utifra om du skal kjøre en 24P blu-ray(24Hz?) eller 25i dvd (50hz?) f.eks? Tenker da når du kjører 1080p HDMI.

Takker og bukker for feedback

mvh

Fredrik Olsen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frediko
    Herminator - skjønte ikke helt hva du mente. Du kjører 1080p fra PC via HDMI og også komponent? Eller mente du komponent kun når du kjører 720p? Vil ikke 720p materiale bli skalert til 1080 i PC'en om du har stilt oppløsning til 1080? Må du kjøre skjermen i PC-modus når du kjører 1080p 60/50/24Hz? Forstod deg først som at du da kunne kjøre i Video-modus med alle innstillingsmuligheter.
    HDMI har 2 bildeoverføringer innad, komponent type og RGB type. Dette er hvordan fargene overførst. Komponent er slik det ligger på både DVD og BD platene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med komponent 444 så mente jeg YCbCr444 som er fargerommet som blu-ray bruker. Derfor slipper jeg RGB kovertering på pc'en og bildet blir best mulig. Jeg kjører alltid 1080p60 for enkelhets skyld da jeg også bruker tv'en mye til pc bruk. Videomateriale som ikke er 1080p blir da oppskalert i ffdshow (rezize - lanczos). På hdmi input er tv'en satt til video og ikke PC. Hvis en setter hdmi input til pc så forsvinner en del justerings muligheter.

I morgen får jeg spyder 3 pro i posten og da skal jeg prøve å kalibrere tv'en. Spent på hvordan det går...

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Med komponent 444 så mente jeg YCbCr444 som er fargerommet som blu-ray bruker. Derfor slipper jeg RGB kovertering på pc'en og bildet blir best mulig. Jeg kjører alltid 1080p60 for enkelhets skyld da jeg også bruker tv'en mye til pc bruk. Videomateriale som ikke er 1080p blir da oppskalert i ffdshow (rezize - lanczos). På hdmi input er tv'en satt til video og ikke PC. Hvis en setter hdmi input til pc så forsvinner en del justerings muligheter.

I morgen får jeg spyder 3 pro i posten og da skal jeg prøve å kalibrere tv'en. Spent på hvordan det går...
    ehm... Etter som jeg husker, Blu-ray bruker YCbCr 4:2:0 (m.a.o. det samme som for DVD). Etter dekoding oppsamples dette til YCbCr 4:2:2 og konverteres eventuelt videre til RGB 4:4:4 (via YCbCr 4:4:4).

Fargerommet på Blu-ray plata ER 4:2:2 !! Resten er oppsampling og konvertering. Noe som kan gi uønsket effekt, da hvit blir hvitere og sort blir sortere, dette ser du lett på ansiktet til skuespillerene, de kan se alvorlig solbrente ut samtidig som de er helt hvite i pannen. Dette er en bi-effekt med å bruke et for stort fargerom som HDMI 1.3 (36bit) tillater. Still heller ned spilleren til å sende ut 4:2:2.
    :-)
    (er jeg helt på jordet nå dah...) hehe

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått meg en KRP 500A Er det noen som har noe tips og nytte triks som jeg burde gjøre?

for.eks Er det pure mode som gjleder til både tv tittig og BD eller bør jeg veksle?

Må apparatet kjøres inn? Hva må jeg ta hensyn til? Hvis det er noe annet, så bare fyr løs. Jeg tar gjerne i mot alt. Foreløpig er det bare BD fra PS3 og tv fra canal digital HD dekoder. Overført med HDMI begge deler.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    ehm... Etter som jeg husker, Blu-ray bruker YCbCr 4:2:0 (m.a.o. det samme som for DVD). Etter dekoding oppsamples dette til YCbCr 4:2:2 og konverteres eventuelt videre til RGB 4:4:4 (via YCbCr 4:4:4).

Fargerommet på Blu-ray plata ER 4:2:2 !! Resten er oppsampling og konvertering. Noe som kan gi uønsket effekt, da hvit blir hvitere og sort blir sortere, dette ser du lett på ansiktet til skuespillerene, de kan se alvorlig solbrente ut samtidig som de er helt hvite i pannen. Dette er en bi-effekt med å bruke et for stort fargerom som HDMI 1.3 (36bit) tillater. Still heller ned spilleren til å sende ut 4:2:2.
    (er jeg helt på jordet nå dah...) hehe
    Jeg tror du har rett, men på min pc kan jeg bare sende ut ycbcr444 eller rgb, ved ycbcr444 så er det tv'en som konverterer til rgb, men hvis jeg velger rgb på pc'en må jeg konvertere det der, noe som krever ekstra for ffdshow.

Hvordan blir oppsamplingen fra 420 til 444? Tv'en tar jo i mot 444 når jeg sender dette fra pc, men materialet fra pc er jo i 420....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator: Bruker du Haali Video Renderer?

Denne kjeden med Haali fungerer knall her med HD video:

ffdshow(output yuv2) -> Haali Video Renderer(Luma range: TV(16-235), YUV Color space: BT.709) -> 1080p(YCbCr 4:4:4) -> Kuro(Video, Auto)

Såvidt jeg kan se så er det ingen forskjell i bildekvaliteten på det ovenfor og det å outpute 4:2:2 direkte uten konvertering i Haali.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke fått noen forklaring på hvorfor bildet ikke dekkes 100% i 1920*1080P via DVI på min KRP-M, mens den gjør det i lavere oppløsninger. Med VGA kabel skjer ikke dette, men så er heller ikke bildekvaliteten like god etter min mening.

Takk på forhånd

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg har ennå ikke fått noen forklaring på hvorfor bildet ikke dekkes 100% i 1920*1080P via DVI på min KRP-M, mens den gjør det i lavere oppløsninger. Med VGA kabel skjer ikke dette, men så er heller ikke bildekvaliteten like god etter min mening.

Takk på forhånd
    Hei.

Anntar at du bruker DVI --> HDMI kabel.
    Har du satt HDMI inngangen på Pioneeren til PC og ikke til Video?
    Se forøvrig side 70 i instruksjonsboka.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan alle :-D
    Er en lykkelig eier av en kuro selv, er kjempe førnøyd. Jeg har et spørsmål til de dere av dere som har den type oppset at alle øvrige komponenter i annlegget er koblet til en forsterker som styrer eventuelt opskalering ol, lyd self. mm., og denne forsterkeren er kobblet til Kuroen. har noen av dere hatt problemer i tv oppsettet og ikke fått bilde ut på skjermen ? selv om bildet på TV'en er helt superb, finner jeg mangler i meny oppsettet. sikkert fordi jeg er stresset og ikke helt "med". i mitt tillfelle er det en DENON AVC-A1HDA som skal kobbles til TV'n med en enkel Van den Hul HDMI kabel. har noen som har gjort lignende selv noen tips og komme med.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hei.

Anntar at du bruker DVI --> HDMI kabel.
    Har du satt HDMI inngangen på Pioneeren til PC og ikke til Video?
    Se forøvrig side 70 i instruksjonsboka.

Hei å takk for svar

Jeg bruker en "ren" DVI kabel fra DVI på PC til DVI på TV. Det er heller ingen instillingsmuligheter på KRP 500M i PC modus med DVI

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å takk for svar

Jeg bruker en "ren" DVI kabel fra DVI på PC til DVI på TV. Det er heller ingen instillingsmuligheter på KRP 500M i PC modus med DVI
    Beklager, så ikke at du hadde monitor-modellen. ;-)

Skal sjekke litt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI / HDMI fra HTPC til 500m

Hei å takk for svar

Ah, ok. Slik jeg forstod det fra manualen var den eneste måten å kjøre DVI til HDMI overgang og så gå inn på en HDMI inngang på 500m for å få 1920x1080.

Men det virker som det er litt grumsete hele tilnærmingen til å koble på PC på disse skjermene. Tenker produsentene helst vil at man kjøper standalone spillerne deres etc.

Jeg var interessert i en 500m og Soundgarden i Oslo hadde mulighet til å levere nå. Spurte ganske nøye om dette med å koble til HTPC:

Sitat Opprinnelig postet av Min mail
    Heisann,

dette er interessant. Jeg driver enda og gjør litt research i forhold
    til tilkobling av PC. Er i grunn dette det står og faller på. Er
    ganske få som gjør dette og skriver om det på forum. Mesteparten av de
    trådene jeg finner handler om folk som har et problem med det - og få
    som svarer med at dette går perfekt.

Jeg har lest manualen til 500m nå, og ble ikke overbevist av seksjonen
    som omhandlet oppløsninger skjermen støtter. Den eneste interessante
    oppløsningen man vil ha 100% (1920x1080) er den som mangler og ikke
    støttes ser det ut til.

Se forøvrig min post her:
    http://avforum.no/forum/1218022-post2839.html

Har dere oppsett med med HTPC hos dere som er oppe og går som man kan se på?
    F.eks med blu-ray spiller i også da?

Her er mitt oppsett om jeg går for denne skjermen:
    PC med nvidia geforce gtx 280. To DVI utganger. DVI -> HDMI overgang
    HDMI -> KRP-500m. Lyd kjører jeg utenom HDMI analogt til stereoforsterker.
    -bruke oppløsning 1920x1080 direkte til skjerm.
    -blu-ray filmer spilt på PC vises korrekt på skjerm mtp. HDCP, 24p og
    pixelmapping.
    Sitat Opprinnelig postet av Soundgarden
    Har ikke prøvd dette selv, så jeg må nok gjøre litt research for å kunne
    svare deg helt riktig. Jeg må vente til i morgen før jeg kan snakke med
    Pioneer.

Ellers må du gjerne ta med deg laptop om du har dette tilgjengelig, for å
    teste kompabilitet.
    Sitat Opprinnelig postet av Soundgarden
    Hei Fredrik.

Tilbakemeldingen fra Pioneer er at du ikke kan kjøre 1920x1080 oppløsning
    fra PC via HDMI. 720 oppløsning burde gå bra.

Bruker man en media-PC er det mulig video utgangen er konfigurert litt
    annerledes, men fra en vanlig PC kan du ikke regne med å kjøre høyeste
    oppløsning.
    Jeg var i utgangspunktet overbevist på forumet om at dette ville gå, men begynte å tvile her - siden det kom fra Pioneer.

Nå har jeg istedenfor falt for fristelsen og kjøpt en skjerm til en tredjedel av prisen på tilbud hos komplett. LG 50" fullhd ps3000 til 8000,- Det ble bare for billig til å se bortifra, når det virker som det er litt "prøv og feil" uansett om tilkobling fungerer. Utifra manualen til ps3000 ser det ut til å fungere i hvertfall. Litt spent nå

fredrik

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frediko
    Mine store spørsmål:
    -Kan jeg velge 1920x1080 på skjermkortet og få dette riktig opp som 1920x1080 og alle piksler på skjermen?
    -Skjermkort er HDCP kompatibel, og jeg spiller fra blu-ray spiller på PC. Vil PC og 500m handshake riktig med tanke på DRM/HDCP?
    -Vil jeg kunne velge frekvens som er riktig fra skjermkort for å spille av blu-ray plater i 24p direkte til skjerm i typ PURE mode? Blir det kluss med at PC vil koble til 500m som 50/60Hz eller slikt?
    Jeg kjører Mac Mini med inn mot min 6090 og får full 1920x1080p oppløsning.
    Alle piksler er også med. Måtte sette den aktuelle HDMI inngangen på 6090 til "PC". Først da ble hele bildet fra Mac'en vist.
    Bruker en Mini Displayport til HDMI overgang fra Mac'en opp til 6090.

Fra Display menyen fra OSX kan jeg velge 1920x1080 24Hz, 1920x1080 50Hz og 1920x1080 60Hz.

Roger

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Jeg kjører Mac Mini med inn mot min 6090 og får full 1920x1080p oppløsning.
    Alle piksler er også med. Måtte sette den aktuelle HDMI inngangen på 6090 til "PC". Først da ble hele bildet fra Mac'en vist.
    Bruker en Mini Displayport til HDMI overgang fra Mac'en opp til 6090.

Fra Display menyen fra OSX kan jeg velge 1920x1080 24Hz, 1920x1080 50Hz og 1920x1080 60Hz.

Roger
    Det samme gjør jeg med en liten Acer REVOlution pc, med Windows Vista. HDMI fra pc til KRP-600A, kan velge 1920x1080 24Hz, 50Hz og 60Hz :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet problem jeg har er at bildet hakker når jeg ser på parabol(CD)

Hva kommer dette av?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet problem jeg har er at bildet hakker når jeg ser på parabol(CD)

Hva kommer dette av?
    Sett Pro-cinema til standard eller av.
    Sett kjør (drivemode) til 2 (100hz)

Se om ikke det hjelper. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har noen innspill til dette med tilkobling av PC. 1080p
    For min del har jeg en 5090, som jeg har tilkoblet laptop'en min via HDMI.
    Sleit selv med å få til dette i begynnelsen. Bildet passet ikke til skjermen. Så fant jeg signal type og satte til PC. Bildet passet, men de fleste innstillingsmulighetene forsvant, og svartnivået ble begredelig.
    Satte signal type tilbake på video og trykket ved en tilfeldighet på "skjermformatknappen" nest nedert til høyre. Med dot-by-dot ble 1080p bildet perfekt. 720p derimot, klarer jeg ikke å få til uten å bruke signaltype PC.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adioez
    Hmm.. Har noen innspill til dette med tilkobling av PC. 1080p
    For min del har jeg en 5090, som jeg har tilkoblet laptop'en min via HDMI.
    Sleit selv med å få til dette i begynnelsen. Bildet passet ikke til skjermen. Så fant jeg signal type og satte til PC. Bildet passet, men de fleste innstillingsmulighetene forsvant, og svartnivået ble begredelig.
    Satte signal type tilbake på video og trykket ved en tilfeldighet på "skjermformatknappen" nest nedert til høyre. Med dot-by-dot ble 1080p bildet perfekt. 720p derimot, klarer jeg ikke å få til uten å bruke signaltype PC.
    Bra tips !!

Jeg har også slitt med manglende justeringsmuligheter i "PC" mode.
    Prøvde akkurat dot-by-dot, og det fungerte utmerket på min 6090/MacMini combo.
    I jungelen av instillingsmuligheter har jeg helt oversett dot-by-dot :-)

Roger

Side 143 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •