Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 141 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Ikke noe problem å knytte de sammen.

Bare gå inn på innstillingene på både tv og BD spiller. Inne i menyen velger du bare, Kuro Link: On.

De må selvfølgelig være knyttet til hverandre med HDMI kabel.

javel?? hvor på menyen på skjemen og spilleren finner jeg kuro link som ett alternativ? finner det ikke jeg...:?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LEs bruksanvisningen?

Er ikke sikkert det er samme funksjon eller sted man aktiverer på KRP serien som på LX serien, men på KRP tven ligger det i menyen under, Controll Settings. Der er det et eget punkt som heter kurolink, med ca 5 underpunkter som kan skrus av og på.

Spilleren husker jeg ikke i farten... Det skal uansett stå i manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,867
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    LEs bruksanvisningen?

Er ikke sikkert det er samme funksjon eller sted man aktiverer på KRP serien som på LX serien, men på KRP tven ligger det i menyen under, Controll Settings. Der er det et eget punkt som heter kurolink, med ca 5 underpunkter som kan skrus av og på.

Spilleren husker jeg ikke i farten... Det skal uansett stå i manualen.
    Bruksanvisningene er helt håpløse! Alt står hulter til bulter, men værst av alt er at det man ser i den ikke er det man ser om man har norske menyer i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Bruksanvisningene er helt håpløse! Alt står hulter til bulter, men værst av alt er at det man ser i den ikke er det man ser om man har norske menyer i bruk.

HDMI kontroll heter det på 6090H modellen... ikke kurolink... tok sin tid å finne ut:P

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adioez
    Sortnivået når tv'en er avslått er ikke relevant. Det er når tv'en står på og blir matet med sort bilde, at tv'en din blir sort. Min er heller ikke sort når den ikke står på.
    Og helst i et noenlunde mørlt rom. Midt på dagen, selv med markisaer etc nede er det ganske grått...

Løfter denne også jeg:

Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Leste meg opp på denne linken: Pioneer Kuro 9G: PureCinema film mode

Får ikke dette helt til å stemme med anbefalingene her på forumet, eller misforstår jeg. Skribenten anbefaler stort sett alltid advance mode...

Et annet spm: Kan jeg forvente bedre bilde (spesielt sortnivå) fra BD enn fra HD mkv-filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 5090h og snakket med gutta på Elnor som mente at denne kunne dra MKV-filer over kablet nettverk. Noen som kan bekrefte dette? Fungererer det også med DTS-lydspor evt?

Har ikke fått lest gjennom hele tråden så beklager om dette har vært oppe før.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Vurderer å kjøpe 5090h og snakket med gutta på Elnor som mente at denne kunne dra MKV-filer over kablet nettverk. Noen som kan bekrefte dette? Fungererer det også med DTS-lydspor evt?

Har ikke fått lest gjennom hele tråden så beklager om dette har vært oppe før.
    Tror ikke denne er å få tak i lengre. Pioneer har jo somsagt sluttet å lage plasma og mener det ikke går ann å få tak i 50" Pioneer nå lengre!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Tror ikke denne er å få tak i lengre. Pioneer har jo somsagt sluttet å lage plasma og mener det ikke går ann å få tak i 50" Pioneer nå lengre!
    De selger den på Elnor Colosseum i Oslo, ihvertfall. Er vel fortsatt usikkert enda når Pio skal fase ut tv-produksjonen helt. At det ikke kommer flere modeller nå er vel det eneste som er opplest og vedtatt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger den på Elnor Colosseum i Oslo, ihvertfall. Er vel fortsatt usikkert enda når Pio skal fase ut tv-produksjonen helt. At det ikke kommer flere modeller nå er vel det eneste som er opplest og vedtatt.
    Beskjeden jeg fikk da jeg bestillte min siste pio tv var at de fikk ikke inn flere i 50", var kun dem som enkelte butikker hadde til overs som hadde dem igjen. Jobber selv i butikk som selger pio sp merket for at de ikke var å få tak i lengre. Ville ikke ventet for lenge, kjøp for de forsvinner helt ^_^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Beskjeden jeg fikk da jeg bestillte min siste pio tv var at de fikk ikke inn flere i 50", var kun dem som enkelte butikker hadde til overs som hadde dem igjen. Jobber selv i butikk som selger pio sp merket for at de ikke var å få tak i lengre. Ville ikke ventet for lenge, kjøp for de forsvinner helt ^_^
    ok, greit å vite! Men er det noen som har testet mkv filer via kablet nettverk på 5090h-modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, greit å vite! Men er det noen som har testet mkv filer via kablet nettverk på 5090h-modellen?
    Så vidt jeg vet, spiller ikke 5090h filer over nett i det hele tatt. Den leter etter DLNA-servere på nett, og kan spille av det som måtte være tilgjengelig fra disse. Det er helt opp til hver enkelt DLNA-server om de kan spille av mkv eller ikke.

Men, 5090h kan spille filer fra USB-porten, og der kjenner den ikke igjen .mkv som et filmformat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg vet, spiller ikke 5090h filer over nett i det hele tatt. Den leter etter DLNA-servere på nett, og kan spille av det som måtte være tilgjengelig fra disse. Det er helt opp til hver enkelt DLNA-server om de kan spille av mkv eller ikke.

Men, 5090h kan spille filer fra USB-porten, og der kjenner den ikke igjen .mkv som et filmformat.
    Hvorfor skulle folka på Elnor skryte av at det var mulig å koble til en NMT? Det gir da ingen mening. Jeg mener han snakket spesifikt om at man kunne koble maskinen via kablet nettverk og lese MKV-filer direkte. Det er mulig de hadde en oppgradert firmware ift det materialet du har testet via USB.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle folka på Elnor skryte av at det var mulig å koble til en NMT?
    Hvem snakker om NMT?

Det gir da ingen mening. Jeg mener han snakket spesifikt om at man kunne koble maskinen via kablet nettverk
    TVen kan kobles til kablet nettverk.

og lese MKV-filer direkte.
    Som sagt så spiller den ikke filer over nett. Den leser ikke filsystemer i det hele tatt over nett. Den kontakter DLNA/uPNP-servere og spiller det innholdet disse kan tilby.

Det er mulig de hadde en oppgradert firmware ift det materialet du har testet via USB.
    Det er selvfølgelig en mulighet, men hvis du ikke er villig til å tro på dem som sier det ikke fungerer, skjønner jeg ikke helt hvorfor du i det hele tatt gidder å spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=trondmm]Hvem snakker om NMT?

Jeg misforstod altså hva du mente. Har ikke så god peiling på DLNA. Har nå forstått at denne modellen (LX5090h) må kobles til en DLNA-server, og om den kan spille av MKV avhenger vel da av hvilke codecs som kjører på DLNA-serveren.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye 6090H i dag, og den overgår virkelig mine forventninger så langt.
    Man kan jo bli litt småhysterisk av å lese innleggene på div. forum om summing og støyproblemer, så jeg kunne med glede konstatere at min TV er uten noen form for ulyder.

Har testet med et par Blu-Ray filmer, og justert opp skjermen noe (etter div. tips her og på avsforum).
    Resultatet er et strålende bilde, og ja....et vanvittig sortivå.

Vedlagt er et par bilder av oppsettet.

Roger

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen hurtig "lur" måte og komme direkte inn i "Drive Mode" og "Pure Cinema" menyen?

Har en Logitech fjernkontroll, men problemet er at den bare kan lage sekvenser med inntil fem steg, og det er så vidt jeg har sjekket 13 steg til "Drive mode".

Finnes det f.eks. en "direkte" infrarød kode for å komme dit, eller har noen laget en makro på en eller annen dings som kan sendes over til min Logitech Harmony 555?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mye støydebatt angående Pioneer 9G skjermer, selv har jeg en KRP 500m og hører overhodet ingenting. Er det bare LX serien som er utsatt for støy?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ser det er mye støydebatt angående Pioneer 9G skjermer, selv har jeg en KRP 500m og hører overhodet ingenting. Er det bare LX serien som er utsatt for støy?
    Hører ikke en puck jeg...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Nei. Når jeg kjøpte meg KRP 500M var den lydløs i alle modus. Så fikk jeg panelfeil og panelet ble byttet. Nå har jeg litt støy, spesielt på lyst bilde og i starten før TV'n er varm, men ikke så mye at det plager meg. Billedkvaliteten er litt bedre på det nye panelet, spesielt på SD sendinger der det gamle liksom var litt ut av fokus og ikke så skarpt, så det oppveier for støyen som kom med dette 8-) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nei. Når jeg kjøpte meg KRP 500M var den lydløs i alle modus. Så fikk jeg panelfeil og panelet ble byttet. Nå har jeg litt støy, spesielt på lyst bilde og i starten før TV'n er varm, men ikke så mye at det plager meg. Billedkvaliteten er litt bedre på det nye panelet, spesielt på SD sendinger der det gamle liksom var litt ut av fokus og ikke så skarpt, så det oppveier for støyen som kom med dette 8-) .

Hva bestod panelfeilen i, og hvordan kan det være forskjell på et annet panel til samme skjerm?

Side 141 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •