Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 140 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 4233
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du bør snarest skaffe deg en Get dekoder med HDMI utgange - gir vesentlig bedre bilde. Solgte en TV til en som har GET med scart. Han var ikke fornøyd før han fikk skiftet til ny dekoder med HDMI. Det ga et vesentlig løft på min gamle Viewpia.
    Tror ikke ren HDMI overføring vil gjøre alt. Tviler sterkt på at GET har bedre de bildekretser enn Pioneer. Jeg kjører selv Scart, og ser ikke spesielt forskjell fra den og til min brors HDMI dekoder. Har man ikke bruk for PVR, så er det bare tull å måtte betale 99,- ekstra i måneden for en HDMI utgang.

Sett Get boksen til RGB over scart, fikle litt med innstillingene og lev med det til Get kommer med ny boks uten PVR.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at innstillinger som drive mode og pure cinema mode er universelle for alle innganger? Mener å ha lest at de kan settes individuelt på hver hdmi/scart-inngang. Har en 5090.

Takker for svar

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Er det sånn at innstillinger som drive mode og pure cinema mode er universelle for alle innganger? Mener å ha lest at de kan settes individuelt på hver hdmi/scart-inngang. Har en 5090.

Takker for svar
    I "bruker / user" mode, så er de individuelle på hver inngang. I hvertfall på min KRP-600A

Mener dette også gjelder eks. 5090H men er usikker på 5090

På M modellen, blir de også individuelle ut fra hva oppløsning og frekvens skjermen blir matet med på hver inngang, så der kan det være en stor jobb for å få alt riktig.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 5090.

Drive mode er individuell for hver inngang.

For movie, standard osv. er pure cinema mode og andre bildeinnstillinger universelle.
    For user er pure cinema mode og andre bildeinnstillinger individuelle for hver inngang.

Det hadde vært bedre om alt hadde vært individuelt for hver inngang. For meg som bruker movie er det et ork og bytte pure cinema mode hver gang jeg skifter mellom HD-PVR, Blu-ray eller DVD. Ofte glemmer jeg meg ut, og skal jeg være helt ærlig så ser jeg ingen forskjell hvis jeg ikke vet om det

Har lurt på og bare la den stå på advance og glemme hele greia, da er det i hvert fall ideelt for Blu-ray, og det er det viktigste for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kuro link

er det noen av dere som har vært borti kuro link? slik at man kan bruke en fjernkontroll på flere pioneer komponenter? hvordan funker det.. finner ingen instruksjon..:?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    er det noen av dere som har vært borti kuro link? slik at man kan bruke en fjernkontroll på flere pioneer komponenter? hvordan funker det.. finner ingen instruksjon..:?
    Da må nok fjernkontrollen ha knappene for de andre komponentene, samt velger for disse.

Slik jeg har forstått at Kurolinken funker er at du kan ha TVen fremme, og gjemme de andre komponentene, så bruker du fjernkontrollen til f.eks. BD spilleren via IR-øyet til TVen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kurolink fra fler av komponentene mine.
    Knyttet sammen Bdp lx71, Dv-LX50 og KRP 500.
    Har i grunn ikke utforsket mulighetene så mye, men har aktivert funksjonen.

Det eneste jeg har merket meg er at skrur du av tven skrur du også av resten av komponentene. Det gjelder ikke hvis du skrur på komponenetene...

Noe mer enn det har jeg egentlig ikke merket meg da jeg ikke har komponenetene bortgjemt og bare bruker de på normal måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja.
    Denne instillingen jeg har beskrevet lenger oppe er for inn signal via HDMI.
    Har prøvd mye utstyr med denne instillingen og fungerer fint i 99% i tilfellene.
    Bare husk på at vis HDMI signalet går gjennom en hjemmekino forsterker, så må du slå av all bildebehandling / oppskalering der! Den kan "rote" det til ganske mye. La heller Pioneeren ta seg av eventuell oppskalering. (viktig!)
    Hei.
    Har en 5090H koblet sammen med Dreambox7000 via komponent og sony 350 br spiller via HDMI. Har en eldre Sony receiver, som jeg vurderer å bytte med en Onkyo 876. Hovedgrunnen var bildeprosessoren med HDMI swich,oppskalering osv. Er egentlig fornøyd med sonyen lydmessig.
    Etter det tandberg skriver her begynner jeg å tvile om det verdt å bytte.
    Noen synspunkt?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar om drive mode og pure cinema. Blir endel bytting for meg av film mode, men skal prøve å lage noen makroer for skifte av film mode på den nybestilte Logitech Harmony 555-kontrollen.

Et annet spm: Kan jeg forvente bedre bilde (spesielt sortnivå) fra BD enn fra HD mkv-filer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Har kurolink fra fler av komponentene mine.
    Knyttet sammen Bdp lx71, Dv-LX50 og KRP 500.
    Har i grunn ikke utforsket mulighetene så mye, men har aktivert funksjonen.

Det eneste jeg har merket meg er at skrur du av tven skrur du også av resten av komponentene. Det gjelder ikke hvis du skrur på komponenetene...

Noe mer enn det har jeg egentlig ikke merket meg da jeg ikke har komponenetene bortgjemt og bare bruker de på normal måte.
    men hvordan knytter du de sammen? jeg har lx71 og 6090H men hvordan knytter man de i hopes?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmyp
    Hei.
    Har en 5090H koblet sammen med Dreambox7000 via komponent og sony 350 br spiller via HDMI. Har en eldre Sony receiver, som jeg vurderer å bytte med en Onkyo 876. Hovedgrunnen var bildeprosessoren med HDMI swich,oppskalering osv. Er egentlig fornøyd med sonyen lydmessig.
    Etter det tandberg skriver her begynner jeg å tvile om det verdt å bytte.
    Noen synspunkt?
    Bare lyden, og romkorreksjonen er grunn nok til å oppgradere. Onkyo 876 er en BRA receiver.

Den kan også ev. ISF kalibreres, slik at den behandler alle inngangs-kildene likt, og mater riktig ut på skjermen,, men når det gjelder oppskalering, så er nok pioneeren bedre til dette, det er kun pioneer som veit hva pioneer vil ha.. :-)

Ingen vits liksom å oppskalere i receiver til eks. 1080i eller 1080p, bare for at skjermen skal "pynte" videre på dette, la den heller gjøre jobben.
    Hadde det vært en "billigskjerm" du snakker om, ja da ville jeg heller stolt på Onkyo sin oppskalering.

Ser dette veldig godt selv når jeg ser på DVD. Bruker en THX sertifisert DVD spiller fra Onkyo, Lar jeg forsterkeren oppskalere mister jeg en del detaljer i bilde. Bedre å slippe det rett igjennom som interlace og ikke progressivt signal i standard oppløsning, og la pioneer ta jobben.

Dette er i alle fall min erfaring.
    Men for all del prøv. Det er dine øyne som ser best! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum)

har noen av dere prøvd denne kalibreringslinken? erfaringer?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar om drive mode og pure cinema. Blir endel bytting for meg av film mode, men skal prøve å lage noen makroer for skifte av film mode på den nybestilte Logitech Harmony 555-kontrollen.

Leste meg opp på denne linken: Pioneer Kuro 9G: PureCinema film mode

Får ikke dette helt til å stemme med anbefalingene her på forumet, eller misforstår jeg. Skribenten anbefaler stort sett alltid advance mode...

Et annet spm: Kan jeg forvente bedre bilde (spesielt sortnivå) fra BD enn fra HD mkv-filer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum)

har noen av dere prøvd denne kalibreringslinken? erfaringer?
    Ja, har lastet ned AVCHD og brent det på DVD. Funger ypperlig for å stille inn riktig lys og kontrast på signal fra DVD spilleren. Gir deg også en bedre ide om hvordan bildene skal være slik at du kan stille inn tilsvarende på TV, selv om det blir mer omtrentlig 8) .

Skal du stille farger trenger du fargefilm grønn, blå og rød som gjerne følger kalibreringsprogrammer. Synes malene de har laget er bedre enn de som følger Digital Video Essentials HD. Har denne DVD'n men blir gal av den skravlebøtta som skal forklare alt og som prater så fort at en nesten ikke får det med seg.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvordan knytter du de sammen? jeg har lx71 og 6090H men hvordan knytter man de i hopes?

Ikke noe problem å knytte de sammen.

Bare gå inn på innstillingene på både tv og BD spiller. Inne i menyen velger du bare, Kuro Link: On.

De må selvfølgelig være knyttet til hverandre med HDMI kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet jeg er på feil tråd da jeg tar opp ett høytaler spm, men lite respons på trådene som omhandler dette. Håper dere har noen erfaringer med temaet

jeg har en pioneer vsx-1015 forsterker, og lurer på kjøpe Yamaha NS-9900 PF. Hele serien med front, center og bak. Har noen av dere pioneer forsterker og yamaha elementer, funker merkene godt overens?

er disse yamaha høytalerene bra til hjemmekinobruk og musikkavspilling?

håper noen av dere har erfaringer med temaet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet jeg er på feil tråd da jeg tar opp ett høytaler spm, men lite respons på trådene som omhandler dette. Håper dere har noen erfaringer med temaet

jeg har en pioneer vsx-1015 forsterker, og lurer på kjøpe Yamaha NS-9900 PF. Hele serien med front, center og bak. Har noen av dere pioneer forsterker og yamaha elementer, funker merkene godt overens?

er disse yamaha høytalerene bra til hjemmekinobruk og musikkavspilling?

håper noen av dere har erfaringer med temaet.
    Kan hende der finnes erfaringer, men neppe her på Pioneer 9G tråden.

Start heller en ny tråd, og se om du får respons.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paralellinport

Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm stereofil får tv'ene sine fra pioneer norge siden de har link på siden sin til pioneer.no mens netshop tydeligvis importerer fra sverige ?
    HEI
    Har jeg forstått riktig at Elkjøp lfdal og Expert tar inn pio 5090h til parallinportspriser 19.990 ,er det derfor de kan selge de så billig ?og uten å sende med pdp garantien ,Eller var det nettbutikkene du mente?Ikke rart at min pdp 5090h er så grå aktig og dårlig på sortnivået,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sort

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det blir uansett en Mpeg 4 dekoder,så støtte for bakkenettet blir det og det vil være en kortleser så vi får se,men jeg regner med at Pioneer har tatt høyde for det på denne generasjonen :razz:
    Hei,er du fornøyd med tv/en din hvis du kjøpte 5090h modellen?og hvordan er det med det sorte ?når den er helt avslått ,kun den røde ringen ,hos meg er det gråhet , .og fikk du med deg denne garantimappa pdp+

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p4lytter
    Hei,er du fornøyd med tv/en din hvis du kjøpte 5090h modellen?og hvordan er det med det sorte ?når den er helt avslått ,kun den røde ringen ,hos meg er det gråhet , .og fikk du med deg denne garantimappa pdp+
    Sortnivået når tv'en er avslått er ikke relevant. Det er når tv'en står på og blir matet med sort bilde, at tv'en din blir sort. Min er heller ikke sort når den ikke står på.

Side 140 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •