Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 212 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Argh, hvorfor klarer Pioneer aldri å gjøre dette riktig (lenger).

Det gikk da fint på 434HDE å se på to ekterne kilder samtidig, hvorfor klarer de ikke å få det til lenger... PiP og PaP blir jo totalt verdiløse funksjoner når man har ekstern tuner.
    Høres ut som det er smart å gå for H modellene likevel om dette er fakta

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Man har uansett 5års reklamasjonsrett, men dette er det netshop som må stå for. Det skal ikke så mange reklamasjoner til før vinningen får opp i spinningen, for å si det slik.(For Netshop, that is) Pioneer har riktignok en lav feilrate, men det gjenstår å se hvordan Netshop vil forholde seg til reklamasjonsretten. Noe sier meg at de ikke akkurat er spesielt velvillige m.h.t skyldsspørsmålet, om kunden skulle være uheldig etter 4.5år.

Den nye distribusjonsmodellen, samt PDP+, har kun vart i 1år, så Pioneer har ikke klart å luke vekk alle "smutthullene" enda, men jeg ble fortalt at dette er noe de jobber kontinuerlig med. (Dette avhenger ikke av Pioneer Norge, men krever samkjøring i hele Europa) Målet er å stoppe, eller å gjøre det svært ulønnsomt å parallellimportere. Jeg går utifra at dette er kun et tidsspørsmål før de eventuelt lykkes.
    Tror nok det er litt mindre sjanse for at de er velvillige der ja, lettere å nå igjennom med en reklamasjon i en fysisk butikk enn over nettet. Satse på måten de gjør det ulønnsomt å parallellimportere på er å gjøre det billigere på standard import :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er klart: samtlige modeller som parallellimporteres har 5-års garanti. Dette er du sikret ved norsk lov og alle e-tailers MÅ følge dette.

Det lønner seg jo selvsagt å kjøpe fra etablerte forhandlere om man skal kjøpe importerte TV'er. For de som husker Master IT var vel det en liten lekse; du står ganske naken tilbake om noe skjer. Kjøper du feks Pioneer fra Netshop er du sikret 5-års garanti og du må IKKE sende TV'et til utlandet selv. Det blir sendt til nærmeste service stasjon der du bor som er kvalifisert for å fikse Pioneer sine produkter.

Og nei, jeg jobber IKKE i Netshop

Har bestilt meg en 6090 selv og gleder meg villt til det kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor77
    Bare så det er klart: samtlige modeller som parallellimporteres har 5-års garanti. Dette er du sikret ved norsk lov og alle e-tailers MÅ følge dette.

Det lønner seg jo selvsagt å kjøpe fra etablerte forhandlere om man skal kjøpe importerte TV'er. For de som husker Master IT var vel det en liten lekse; du står ganske naken tilbake om noe skjer. Kjøper du feks Pioneer fra Netshop er du sikret 5-års garanti og du må IKKE sende TV'et til utlandet selv. Det blir sendt til nærmeste service stasjon der du bor som er kvalifisert for å fikse Pioneer sine produkter.
    Bare for å pirke litt.. ingen har krav på 5 års garanti men 5 års reklamasjonsrett. Det er ganske stor forskjell. Garanti er noe produsenten selv bestemmer og norges lover setter ingen krav til dette.

Problemet er om Netshop eller (der du kjøper) går dunken så sitter man uten reklamasjonsrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Bare for å pirke litt.. ingen har krav på 5 års garanti men 5 års reklamasjonsrett. Det er ganske stor forskjell. Garanti er noe produsenten selv bestemmer og norges lover setter ingen krav til dette.

Problemet er om Netshop eller (der du kjøper) går dunken så sitter man uten reklamasjonsrett.
    Eller om du kjøper fra feks pixmania som kommer opp om du søker på hw.no. Kjøper du fra et selskap som opererer fra ett annet land enn Norge eller som du sier at nettbutikken går konkurs/forsvinner av andre grunner, så sliter du plutselig. På andre modeller enn Pioneer betyr det jo ofte at man feks ikke får pixelgaranti på parallellimporterte produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle

Netshop er jo norsk selskap som selger til folk i norge = 5 år reklamasjons rett, uavhengig av hvor de importerer fra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller ingen som har sagt noe annet enn det, er bare sagt at det ikke er 5 års garanti men 5 års reklamasjon, og at dette ikke er det samme, I Netshop sitt tilfelle er det helt klart 5 års reklamasjon, men kjøper du fra selskap fra andre land stilles ikke samme krav. At et stort selskap som netshop går konkurs er jo selvfølgelig mindre sannsynlig enn at mindre butikker går under. Men lettere å nå igjennom med tvilssaker i en fysisk butikk. billigere om du ikke skulle nå igjennom også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Netshop er jo norsk selskap som selger til folk i norge = 5 år reklamasjons rett, uavhengig av hvor de importerer fra
    Helt riktig!!!

Garanti i Norge er forøvrig noe som evn. skal tilbys utover den lovpålagte reklamasjonsretten vi forbrukere er beskyttet med. Det er flere butikker/importører som prøver seg på 1 eller 2 års garanti, uten at denne "garantien" dekker noe annet enn reklamasjonsretten (som er på 5 år).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så har forbruker rådet fått gjennomslag for at det ER 5 års reklamasjons rett på mobil tlf, mp3 spillere etc, som ofte ikke varer lenger enn 1-2 år

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm fikk mail fra pioneer norge: 5090H og 6090H modellene kommer ikke før på høsten og veiledende priser ikke fastsatt enda...

veiledende priser som jeg fikk oppgitt av pioneer norge på 5090/6090 står oppgitt på powerbuy tråden.
    Kan kanskje tyde på at svensk 5090H/6090H og norsk 5090H/6090H ikke er helt eksakt like, venter vel kanskje på at de innebygde tunerne på disse modellene blir godkjent for bruk på det digital bakkenettet og kabel tv. for HD sendinger

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm fikk mail fra pioneer norge: 5090H og 6090H modellene kommer ikke før på høsten og veiledende priser ikke fastsatt enda...

veiledende priser som jeg fikk oppgitt av pioneer norge på 5090/6090 står oppgitt på powerbuy tråden.
    Kan kanskje tyde på at svensk 5090H/6090H og norsk 5090H/6090H ikke er helt eksakt like, venter vel kanskje på at de innebygde tunerne på disse modellene blir godkjent for bruk på det digital bakkenettet og kabel tv. for HD sendinger
    Takk for opplysning stenvik, trur ikke det stemmer helt, hva gjelder LX5090 / LX6090, ser ut som du får disse fra autoriserte forhandlere til en meget god pris :-D

http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post936762

Jeg kunne forhånds bestilt en 5090 idag til 29995, men jeg er så sleip at jeg skal prøve noen andre forhandlere og se om jeg kan få sidehøytalere inkludert i prisen

Jeg har venta i over et år på verdens beste plasma skjerm, nå er jeg nede på flisespikkeri, et par tusen mer eller mindre spiller ingen rolle, bare jeg er "booka" på første leveransen, så er jeg happy :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Takk for opplysning stenvik, trur ikke det stemmer helt, hva gjelder LX5090 / LX6090, ser ut som du får disse fra autoriserte forhandlere til en meget god pris :-D

http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post936762

Jeg kunne forhånds bestilt en 5090 idag til 29995, men jeg er så sleip at jeg skal prøve noen andre forhandlere og se om jeg kan få sidehøytalere inkludert i prisen

Jeg har venta i over et år på verdens beste plasma skjerm, nå er jeg nede på flisespikkeri, et par tusen mer eller mindre spiller ingen rolle, bare jeg er "booka" på første leveransen, så er jeg happy :-D
    kikket på 8 gen 60" 1080P tv'n idag ble nesten forelska :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kikket på 8 gen 60" 1080P tv'n idag ble nesten forelska :P
    Har vært forelska lenge jeg :-D

Men så brukte jeg vett og flytta meg 0.4m nærmare 50 tommern og fikk samme opplevelsen, akkurat som det blir i stua mi :-D

Som nevnt tidligere, så kan jeg bruke 20 000 kroner på og oppgradere projen til en god 1080P isteden for og gå for 60 tommern, men den frister så absolutt :lol:

PS. LX608 ser ekstra grom ut der den henger på veggen, grunnet at rammen er mye tykkere enn LX508.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært forelska lenge jeg :-D

Men så brukte jeg vett og flytta meg 0.4m nærmare 50 tommern og fikk samme opplevelsen, akkurat som det blir i stua mi :-D

Som nevnt tidligere, så kan jeg bruke 20 000 kroner på og oppgradere projen til en god 1080P isteden for og gå for 60 tommern, men den frister så absolutt :lol:

PS. LX608 ser ekstra grom ut der den henger på veggen, grunnet at rammen er mye tykkere enn LX508.
    Synes det er rart at ikke lygren kan skrive om hvor tilbudet er fra om det er fra autorisert forhandler her i norge eller parallell import...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at ikke lygren kan skrive om hvor tilbudet er fra om det er fra autorisert forhandler her i norge eller parallell import...
    Jo, men det er vel lite trulig at en autorisert forhandler legger inn slikt tilbud på powerbuy, da blir vel ikke autorisasjonen gammel kan tenke :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det er vel lite trulig at en autorisert forhandler legger inn slikt tilbud på powerbuy, da blir vel ikke autorisasjonen gammel kan tenke :?
    Tja, pioneer norge har bare kommet med anbefalt veiledende pris som betyr at forhandlere ikke er bundet av denne prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser dere hva prisen er på Powerbuy?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vet hvordan bordstativet ser ut,jeg husker fremdeles godt hvordan den plastskiten som fulgte med LX508Den så ut.
    Høytalerene blir nye pga dybden på 5090,men tilbake til bordstativet hadde det gått an og bruke det gammle svingbare ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netshop

På netshop står det 2 modeller PDP LX5090D og PDP LX5090H, samme pris, men hva er forskjellen på disse?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Er det noen her som vet hvordan bordstativet ser ut,jeg husker fremdeles godt hvordan den plastskiten som fulgte med LX508Den så ut.
    Høytalerene blir nye pga dybden på 5090,men tilbake til bordstativet hadde det gått an og bruke det gammle svingbare ?
    PDK-TS36B Pioneer TV Accessories - Television

Ser ihvertfall ganske likt ut som det gamle.
    PDK-TS25 Pioneer TV Accessories - Television
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Side 14 av 212 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •