Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 139 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 4238
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK, takk. Men hva var egentlig forskjellen?

Hvor kjøper man egnede LED-rør i Norge og kan noen dimmes?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    OK, takk. Men hva var egentlig forskjellen?

Hvor kjøper man egnede LED-rør i Norge og kan noen dimmes?
    Jeg syntes det så ut som om mange på det forumet brukte vanlig julebelysning, som dette:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg syntes det så ut som om mange på det forumet brukte vanlig julebelysning, som dette:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Men, hva med dimming?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den typen er vanlig glødelampe type så det er bare å smekke på en dimmer som støtter det.

Heter da GL eller GLE.

Men vær ops på at denne typen lys ikke er beregnet å stå på i dagevis. De MÅ skrus av når de ikke trengs mer. Samt ikke ligger for varmt.

Har montert en del slike på ett hotell, (ikke kjøpt på Clas), og det ene hadde stått på i ca 4 måneder, og de var meget missfarget etter varmen. Noen andre hadde brent osv. I 2 rom var det bare flaks at det ikke begynte å brenne, men da var de på litt feil måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jeg merket noe som minner om det du sier. I helt mørkt rom ser jeg at skjermen ikke er heeelt svart. synd egentlig :-/ (har LX6090)

men skulle teste noe og satt en lommelykt bak tven på skrått opp mot tv`ens bakside, da så det plutselig mye mørkere ut og hadde større problemer å skille mellom bildeflaten og rammen.

Noe jeg skal teste som jeg gjorde på min forrige Pioneer modell (pdp507) så kjøpte jeg L.E.D lister på ikea som jeg koblet sammen til større lengder som gikk langs hele tven i en firkant på baksiden dette ga nesten ambilight lys (uten at den forandrer farge osv da vel å merke) og det er godt mulig at det faktisk kan lage en slags optisk illusjon slik at bilde ser mye svartere ut takket være bakgrunnslyset. skal gi en update når jeg monterer dette opp, venter for øyeblikket på orginalt veggfeste som skal komme med posten fredag :-)

Et lite annet spørsmål, kommer det software updates til disse nye 9 gen pioneer tv`en som kan være greit å få med seg? Kan man installere dette via en usb pin som kobles til skjermen?

Jeg kjøpte også nettopp ny tv og det var kun to kandidater og det var 5090 eller samsung 966 led. Valget falt på Samsung 996 55". Var litt arbeid å kalibrere det men resultatet er fabelaktig. I helt mørk rom så er skjermen helt sort uten noen antydning til lysutslipp. Så ett kjempe bra tv med enorm kontrast, men krever skikkelig kalibrering for å få gammaen og fargene riktig. Hvitbalansen var ganske lett å kalibrere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg kjøpte også nettopp ny tv og det var kun to kandidater og det var 5090 eller samsung 966 led. Valget falt på Samsung 996 55". Var litt arbeid å kalibrere det men resultatet er fabelaktig. I helt mørk rom så er skjermen helt sort uten noen antydning til lysutslipp. Så ett kjempe bra tv med enorm kontrast, men krever skikkelig kalibrering for å få gammaen og fargene riktig. Hvitbalansen var ganske lett å kalibrere.

Kan tvene har forskjellige "utfall" på calibrering sli kat dette bør gjøres individuellt eller heolder det at en får den fin justert så kan resten emd samme tv bare "kopiere" instillingene?

Er det et kalibreringsprogram som kan annbefales som skiller seg mye ut fra resten?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skal sjekke dette. Men, du kjører altså dot-by-dot?

Har en DVD-spiller koblet til med SCART og som sender RGB signaler (ikke brukt så mye).

En HD-PVR (kabel) fra CD.

En WDTV med HDMI tilkobling. Brukes mest.

Mottar gjerne tips. Takk
    Løfter denne jeg, takk.

En annen ting: Hvilken kombinasjon av "drive mode" og "film mode" bruker dere på HD-materiale (ikke BD)? Kommer det evt. an på fps materialet har?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP-600A bildeinstillinger

Her er de instillingene jeg bruker som allround oppsett.

Dette fungerer veldig bra til det meste. (skjermen er forøvrig ISF kalibrert). :-)

Bruker dette på Pioneer Blu-Ray BDP-51FD og Technisat HS-S2x

OPPSETT : BILDE
    AV-Alternativ: BRUKER
    Kontrast : 36
    Lysstyrke : +5
    Farge : -5
    Fargetone: +1
    Skarpet : 0

Pro-Justering
    Pro-cinema:Film modus: Standard (alternativt av for vanlig tv)
    Inteligent inst.: Modus1

Bilde detalj: DRE: av
    Sortnivå : av
    ACL : av
    Forstørrer modus:2
    gamma: 2

Fargedetalj: Fargetemperatur: Manuell (*) (hold ok-knapp i 3-sek)
    CTI: av
    Fargekontroll: (ingen endring la alt stå på 0)
    Fargerom : 2

(*) Manuell:
    R-høy : 0
    G-høy : 0
    B-høy : -1
    R-lav : -2
    G-lav : 0
    B-lav : +2

Støyreduksjon SR: 3 DNR: av
    Delbilde SR: av
    Blokkere SR: av
    Mosquito SR: av

Annet: I-P modus: 2

OPPSETT : Alternativ: (bla til side 2)
    Kjør-modus: 2 (100hz, ved 24bilder går den over til 72hz*)
    ( 1=75hz 2=100hz 3=60hz)
    (* går til 72 hz når den dekterer 24bilder i standard og fremrykking modus i Pure-cinema)

rom Lys sensor: Av

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Kan tvene har forskjellige "utfall" på calibrering sli kat dette bør gjøres individuellt eller heolder det at en får den fin justert så kan resten emd samme tv bare "kopiere" instillingene?

Er det et kalibreringsprogram som kan annbefales som skiller seg mye ut fra resten?
    Alle tv er litt forskjelligge pga alle komponentene har en viss feilmargin på +/- X%. Så kommer det jo an på kilden du bruker også. Det går jo å kopiere en innstilling fra ett tv som er det samme som ditt, men resultatet vil ikke være helt likt.

Jeg bruker HCFR software og X-Rite i1Display LT colorimeter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tv er litt forskjelligge pga alle komponentene har en viss feilmargin på +/- X%. Så kommer det jo an på kilden du bruker også. Det går jo å kopiere en innstilling fra ett tv som er det samme som ditt, men resultatet vil ikke være helt likt.
    Flott! Det er akkurat det som gjør det litt vanskelig å utveksle verdier. Jeg ville føyd til:

1) Komponentene som brukes i samme type skjerm har en viss feilmargin og/eller satt sammen i ulike fabrikker= avvik
    2) Ulike typer tilkoblede kilder (satelitt-tuner, DVD, Blu-ray) og/eller også mellom kilder av samme (identisk) modell har på tilsvarende vis feilmargin på sine komponenter = Avvik
    3) Hvilke innganger som brukes. En HDMI krever andre innstillinger enn f.eks. scart = Avvik.

Men bra at noen legger ut innstillingene likevel, fordi de kan i det minste gi en indikasjon på hva som er fornuftig eller ikke......

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    ( 1=75hz 2=100hz 3=60hz)
    (* går til 72 hz når den dekterer 24bilder i standard og fremrykking modus i Pure-cinema)

Hva betyr egentlig dette? (dekterer 24bilder i standard og fremrykking modus i Pure-cinema). MKV-filer i 1080p oppdages uansett drive-modus? Trenger forresten 1080p/i og 720p alltid være 24 fps?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betyr egentlig dette? (dekterer 24bilder i standard og fremrykking modus i Pure-cinema). MKV-filer i 1080p oppdages uansett drive-modus? Trenger forresten 1080p/i og 720p alltid være 24 fps?
    Les postene på side 127 og 128 i denne tråden.
    :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Skal sjekke litt. Men, hva er det egentlig "Film Mode" opsjonen regulerer?

En annen ting: Hvorfor anbefaler noen å bruke dot-by-dot? Gir det bedre bilder og hvorfor?

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Drivemode påvirker KUN 50Hz signaler. For Blu-Ray er det dermed totalt likegyldig hvilken Drivemode som brukes, den ignoreres uansett og TV'en kjører i 72Hz.
    Gjelder dette KUN Blu-Ray eller alt HD-mteriale (mkv-filer etc.)?

Hva med f.eks. mkv-filer i 23,976 fps. Kan ikke TVen ta imot disse i native, men speeder opp til 24? (Har en WD-TV som når jeg låser den til 1080p/23,976 så blir det et elendig bilde, men når jeg setter fps til 24 så blir det strøkent, men muligens ørlite hakking med drive mode =1 og film mode til advanced)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de instillingene jeg bruker som allround oppsett.

Dette fungerer veldig bra til det meste. (skjermen er forøvrig ISF kalibrert). :-)

Bruker dette på Pioneer Blu-Ray BDP-51FD og Technisat HS-S2x

OPPSETT : BILDE
    AV-Alternativ: BRUKER
    Kontrast : 36
    Lysstyrke : +5
    Farge : -5
    Fargetone: +1
    Skarpet : 0

Pro-Justering
    Pro-cinema:Film modus: Standard (alternativt av for vanlig tv)
    Inteligent inst.: Modus1

Bilde detalj: DRE: av
    Sortnivå : av
    ACL : av
    Forstørrer modus:2
    gamma: 2

Fargedetalj: Fargetemperatur: Manuell (*) (hold ok-knapp i 3-sek)
    CTI: av
    Fargekontroll: (ingen endring la alt stå på 0)
    Fargerom : 2

(*) Manuell:
    R-høy : 0
    G-høy : 0
    B-høy : -1
    R-lav : -2
    G-lav : 0
    B-lav : +2

Støyreduksjon SR: 3 DNR: av
    Delbilde SR: av
    Blokkere SR: av
    Mosquito SR: av

Annet: I-P modus: 2

( 1=75hz 2=100hz 3=60hz)

hei,

er dette en innstilling som kan brukes på 6090H og tror du? jeg fikk min pioneer denne uken og er usikker i kalibreringsjungelen... takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6090H, lx71 innstillinger/oppsett.

hei, folkens

jeg har nettopp fått min pioneer skjerm pdp-6090H sammen med en lx-71 blu ray spiller... har dere noen erfaringer/tips komme med for oppsett? mange snakker om 24hz live bilder osv, men hvor stiller jeg inn dette? finner ingen hz innstilling på skjermen.

vil blu ray spilleren automatisk oppskalere vanlige dvd skiver til 1080i, eller er det en innstilling som må gjøres for dette og?

jeg kjører med abm fra GET hvor jeg har den vanlige digital tv dekoderen med scart utgang.. står på skjermen at den gir 576i, bildet er litt kornete. kan det være p.g.a. størrelsen på skjermen eller er det noe som kan justeres på på en enkel måte?

om noen av dere kan svare på noen av spm eller alle tar jeg i mot svar med stooooor takk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hei, folkens

jeg har nettopp fått min pioneer skjerm pdp-6090H sammen med en lx-71 blu ray spiller... har dere noen erfaringer/tips komme med for oppsett? mange snakker om 24hz live bilder osv, men hvor stiller jeg inn dette? finner ingen hz innstilling på skjermen.

vil blu ray spilleren automatisk oppskalere vanlige dvd skiver til 1080i, eller er det en innstilling som må gjøres for dette og?

jeg kjører med abm fra GET hvor jeg har den vanlige digital tv dekoderen med scart utgang.. står på skjermen at den gir 576i, bildet er litt kornete. kan det være p.g.a. størrelsen på skjermen eller er det noe som kan justeres på på en enkel måte?

om noen av dere kan svare på noen av spm eller alle tar jeg i mot svar med stooooor takk
    Pioneer er som regel bra kalibrert rett ut fra esken :-D . Det du bør gjøre er å dra ned kontrasten litt til f.eks 36 som vist over nå i startfasen. Skjermen vil sette seg litt i starten og når denne perioden kan du finstille den. Innen det har du nok fanget opp en hel del tips i denne tråden, så ta deg tid til å lese litt.

Du bør snarest skaffe deg en Get dekoder med HDMI utgange - gir vesentlig bedre bilde. Solgte en TV til en som har GET med scart. Han var ikke fornøyd før han fikk skiftet til ny dekoder med HDMI. Det ga et vesentlig løft på min gamle Viewpia.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hei,

er dette en innstilling som kan brukes på 6090H og tror du? jeg fikk min pioneer denne uken og er usikker i kalibreringsjungelen... takker for svar
    Ja.
    Legg det inn i "user" "bruker" instillingen. Prøv og se hva resultat du får.
    Kan være at du må justere + - 2 på lys. kontrast og farge...

Denne instillingen jeg har beskrevet lenger oppe er for inn signal via HDMI.
    Har prøvd mye utstyr med denne instillingen og fungerer fint i 99% i tilfellene.
    Bare husk på at vis HDMI signalet går gjennom en hjemmekino forsterker, så må du slå av all bildebehandling / oppskalering der! Den kan "rote" det til ganske mye. La heller Pioneeren ta seg av eventuell oppskalering. (viktig!)

Hvis du bruker annen ingang, eks. scart eller component, så blir instillingene feil, spesielt i gråtone skalaen.

Anng. blu-ray spilleren din,
    ikke rør noen instillinger i den, bare sjekk at den står satt opp til pioneer-pdp, da bør min instilling passe bra.

anng. 24hz, bruker du instillingene mine, behøver du ikke tenke på det. Den stiller seg om automatisk, alt etter bildematerialet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Har prøvd mye utstyr med denne instillingen og fungerer fint i 99% i tilfellene.
    Bare husk på at vis HDMI signalet går gjennom en hjemmekino forsterker, så må du slå av all bildebehandling / oppskalering der! Den kan "rote" det til ganske mye. La heller Pioneeren ta seg av eventuell oppskalering. (viktig!)

Hvis du bruker annen ingang, eks. scart eller component, så blir instillingene feil, spesielt i gråtone skalaen.

tandberg

jeg bruker hdmi rett fra lx-71 blu ray og til skjermen. da mener du jeg kan prøve disse innstillinger? men når man tar av sortnivå som du sier, vil man ikke da miste dybden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Anng. blu-ray spilleren din,
    ikke rør noen instillinger i den, bare sjekk at den står satt opp til pioneer-pdp, da bør min instilling passe bra.

anng. 24hz, bruker du instillingene mine, behøver du ikke tenke på det. Den stiller seg om automatisk, alt etter bildematerialet.

akkurat... så hz er ikke noe man stiller inn selv på disse skjermene, det skjer automatisk? har sett litt på menyen til lx-71, mener du jeg kan finne pioneer-pdp som ett alternativ der?

Side 139 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •