Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 138 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lx5090h

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ingenting som tilsier at LX5090H er bedre enn LX5090. Kanskje selger gjerne har en H-modell han gjerne vil selge?
    Hei,jeg har LX5090H,en svensk support hos Pioneer sa den var bedre bilde kvalitet på den og bedre lysstyrke ,jeg hvet ikke hva en skal tro ,produktsjefen hos pio sa til meg at det var 5090h Geir i Aftenposten hadde testa ,og likeså på kundeservic hos Lefdal,så var det denne som var best i test i Aftenposten og hos vg.Når Philips kommer med sin 56tommer LCD så selge jeg min .men er det noen som kan hjelpe meg med innstillinger på den 5090h jeg har nå inn til videre ,heldihvis bråker den ikke som den 5090jeg
    hadde og som det var så mye bevegelser i bide klarte ikke å se det jeg måtte
    levere den hos Expert ,sa det til de,å det kunne de ikke skjønne,

Du kan jo ring pio og høre hva de sier til deg ,kunne ha hvært moro å høre fra deg hva de sier til deg,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg kan faktisk konstatere at bildet blir litt bedre på DVD, hvis Pioneeren scalerer opp bildet. Det hadde jeg ikke trodd.
    Ja, Pioneer har som sagt en veldig god bildeprosessor som overgår mye av det som finnes i eksterne avspillere, og mange ville nok fått et bedre bilde av å la skjermen oppskalere og eventuelt de-interlace innholdet fremfor å la det foregå i avspiller. Men her er det mye uvitenhet ute å går. Klokt av deg å prøve, det burde flere gjøre.

Hei,jeg har LX5090H,en svensk support hos Pioneer sa den var bedre bilde kvalitet på den og bedre lysstyrke ,jeg hvet ikke hva en skal tro ,produktsjefen hos pio sa til meg at det var 5090h Geir i Aftenposten hadde testa ,og likeså på kundeservic hos Lefdal,så var det denne som var best i test i Aftenposten og hos vg.Når Philips kommer med sin 56tommer LCD så selge jeg min .men er det noen som kan hjelpe meg med innstillinger på den 5090h jeg har nå inn til videre ,heldihvis bråker den ikke som den 5090jeg
    hadde og som det var så mye bevegelser i bide klarte ikke å se det jeg måtte
    levere den hos Expert ,sa det til de,å det kunne de ikke skjønne,
    De må gjerne si at LX5090H er bedre enn LX5090 til de blir blåe i ansikten, men det blir ikke noen forskjell av den grunn (med mindre ingeniørene har endret softwaren). KRP er derimot bedre en LX5090, og det skyldes hovedsaklig Pure-modusen.

Men menyene er flottere på LX5090H enn LX5090 + den har riksTV. Støy har ingenting med LX5090H kontra LX5090 å gjøre. Min første LX5090 vært tilnærmet støyfri. Den første KRP-500 støyet fælt, den jeg låner nå er OK. Så får jeg krysse fingrene for at den nye KRP-500M er som den første LX5090 jeg hadde. Ellers melder jeg (igjen) overgang til Panasonic TX-P50V10E.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ingenting som tilsier at LX5090H er bedre enn LX5090. Kanskje selger gjerne har en H-modell han gjerne vil selge?
    Hei jeg har Hmodellen snakka med en svensk suopprt hos pio han sa den var bedre en 5090 bedre meny og bedre lysinnstilliger ,skrev til produksjefen om dette ,da sa han at det var H modellen Geir i Aftenposten hadde testa ,o som var bste i test og det samme sa de hos Lefdal ,en sier det og en annen det hvet ikke hva en skal tro ,hos suondgarden i kr.sand sa de det samme til meg som du sa de hadde for noen uker begge to inn så jeg måtte bare komme og se på de,jeg er sånn mellomfornød med med den kan noe hjelpe meg med innstillinger ?den er sånn bleik sløv ,
    Du kan jo ringe Pioneer og høre hva de sier ,om de kunne hvært gøy å høre fra deg igjen hva du fikk til svar.:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ringe Pioneer og høre hva de sier ,om de kunne hvært gøy å høre fra deg igjen hva du fikk til svar.
    Dette må ikke misforstås i arrogant retning. Men i motsetning til en del ansatte i Pioneer, så har jeg tross alt testet disse skjermene, derunder kontrollmålt dem. Jeg går like omfattende til verks som et hvilket som helst Hifi-blad, selv om jeg akkurat nå mangler et tilstrekkelig nøyaktig måleapperatur (f.eks. SpectraCal Klein K10 Kolorimeter). Og både måleapperaturen og øynene viser at LX5090 og LX5090H er tilnærmet identiske. Avvik mellom dem er ikke større enn de avvik du finner mellom hver eneste skjerm (sjelden å finne to skjermer som er identiske!). Så jeg har ikke behov for å ringe Pioneer, og få et svar fra noen som ikke har peiling. Ring heller Bjørn Hegelstad i Rogaland, eventuelt Jørn Finnerud i Hjemmekino, så får du svar fra uavhengige kilder.

Men all respekt for hyggelige karer på Soundgarden: Flinke til å selge er de, men innsikten på flatskjermer hos vanlige ansatte er heller dårlig. Men Soundgarden i Kr.sand skal ha skryt: De var de som lånte meg en KRP-500A da jeg holdt kalibreringskurs for DET AUDIOFILE SELSKAB sist uke, siden min bestilte KRP-500M ikke dukket opp. Det har den dessverre ennå ikke gjort, men så låner jeg fremdeles skjermen ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har sikkert blitt nevnt ett eller annet sted i denne tråden, men er det noen som vet hva den "perfekte" innstillingen på PDP-LX6090 er?

Mente jeg snublet over det her en gang, men fant det ikke igjen :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg en lykkelig eier av en Pioneer LX5090!
    Etter et labert førsteinntrykk, fikk jeg rotet meg gjennom menyer og innstillinger.
    Etter å ha lagt inn innstillinger funnet i tråden her, så må jeg si at denne tv'en leverer til forventingene.

Noen betraktningera av Pioneeren vs. Samsung LE46A786.
    (I påvente av at min egen leilighet skal bli klar, bor jeg hos en kompis som har denne på veggen.)

Samsungen er uten tvil også en meget god tv. Den leverer dønn svart, og har som spesifikasjonene tilsier, en enorm kontrast.
    Et fenomen på denne tv'en er blooming, som jeg tiltider tar meg selv i å legge merke til. Dette er ikke noe plasmateknologien sliter med. Pioneeren oppleves også som dønn svart. I et helt mørkt rom, ser jeg ikke skillene mellom ramma på tv'en og de svarte linjene over og under bildet når filmen ikke er 16:9. Dog, syns jeg at svartnivået muligens oppleves som bedre samsungen i et opplyst rom, da selve panelet er mørkere. Men detaljer i mørke sener synes jeg kommer bedre frem på Pioneeren.
    Samsungen har klare sterke farger. Men jeg syns fargene på Kuro'en er mer naturlige, da spessielt hudtoner.
    På samsungen syns jeg hudtoner blir litt vel glødende og de fleste ser solbrent ut. Noen får også et orange skjær i fjeset.(Kalibrerings vansker?)
    Jeg blir mer sliten i hodet av så se på Samsungen.
    Mauring, som mange nevner som en bakside med plasmateknologien, har jeg ikke sjangs til å se fra min sitteavstand. Så det ser jeg ikke på som noe prolem.

Dette er mine personlige betrakninger, og må taes med en klype salt, da ingen av tv'ene er profesjonelt kalibrert. (Begge tv'ene er kalibrert etter beste evne ut fra info hentet fra avforum.no)
    Pioneeren har heller ikke nok timer på baken, så denne blir muligens noe bedre når den får et par hundre timer til på telleren.

Dette var det jeg kom på nå i farten. Kan prøve å fylle på med mer etter hvert.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adioez
    Pioneeren oppleves også som dønn svart. I et helt mørkt rom, ser jeg ikke skillene mellom ramma på tv'en og de svarte linjene over og under bildet når filmen ikke er 16:9.
    Skjønner ikke helt dette. Ser klart skille i et helt mørkt rom totalt uten lys og med ganske mørk film (mørk scene). De mørke feltene over/under bildet blir en tanke grå. Når skjermen ikke mottar bilde er den også litt grå. Men, når filmen er i dagslys (altså selve filmen med lyse scener) ser jeg heller ikke forskjell på ramme og uver/under bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Skjønner ikke helt dette. Ser klart skille i et helt mørkt rom totalt uten lys og med ganske mørk film (mørk scene). De mørke feltene over/under bildet blir en tanke grå. Når skjermen ikke mottar bilde er den også litt grå. Men, når filmen er i dagslys ser jeg heller ikke forskjell på ramme og uver/under bilder.
    Da har du nok noe å gå på når det gjelder innstillinger/kalibrering.
    Gi litt info om hva slags kilde du bruker, og hvordan det er koblet opp, så er det kanskje noen som har tips.

For min del så gjorde jeg først den feilen at jeg satte signal type til PC, og da forsvant nesten alle innstillingsmuligheter.
    Sortnivået var begredelig.
    På video så ble bildet "for stort" og kantene ble borte.
    Men, med trykke på "screen size" så fikk jeg opp dot-by-dot, og wollah..
    Sortnivået ble svart som natta.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skal sjekke dette. Men, du kjører altså dot-by-dot?

Har en DVD-spiller koblet til med SCART og som sender RGB signaler (ikke brukt så mye).

En HD-PVR (kabel) fra CD.

En WDTV med HDMI tilkobling. Brukes mest.

Mottar gjerne tips. Takk

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt dette. Ser klart skille i et helt mørkt rom totalt uten lys og med ganske mørk film (mørk scene). De mørke feltene over/under bildet blir en tanke grå. Når skjermen ikke mottar bilde er den også litt grå. Men, når filmen er i dagslys ser jeg heller ikke forskjell på ramme og uver/under bilder.

Samme her, akkurat fått min LX6090 i hus, og er rommet mørkt ser jeg ikke forskjell på skjerm og kanten rundt. Nå har jeg riktignok nerfet alle isntillinger, slått av allt av "forbedringer" samt senket: kont: 15 brigh: -10 farge -10 skarph -10 (innkjøringsperiode) ;-)

Hvilke instilligner kjøerer du på og gjelder dette hele tiden eller bare når du bruker enkelte komponenter?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt dette. Ser klart skille i et helt mørkt rom totalt uten lys og med ganske mørk film (mørk scene). De mørke feltene over/under bildet blir en tanke grå. Når skjermen ikke mottar bilde er den også litt grå. Men, når filmen er i dagslys (altså selve filmen med lyse scener) ser jeg heller ikke forskjell på ramme og uver/under bilder.
    Jeg merket noe som minner om det du sier. I helt mørkt rom ser jeg at skjermen ikke er heeelt svart. synd egentlig :-/ (har LX6090)

men skulle teste noe og satt en lommelykt bak tven på skrått opp mot tv`ens bakside, da så det plutselig mye mørkere ut og hadde større problemer å skille mellom bildeflaten og rammen.

Noe jeg skal teste som jeg gjorde på min forrige Pioneer modell (pdp507) så kjøpte jeg L.E.D lister på ikea som jeg koblet sammen til større lengder som gikk langs hele tven i en firkant på baksiden dette ga nesten ambilight lys (uten at den forandrer farge osv da vel å merke) og det er godt mulig at det faktisk kan lage en slags optisk illusjon slik at bilde ser mye svartere ut takket være bakgrunnslyset. skal gi en update når jeg monterer dette opp, venter for øyeblikket på orginalt veggfeste som skal komme med posten fredag :-)

Et lite annet spørsmål, kommer det software updates til disse nye 9 gen pioneer tv`en som kan være greit å få med seg? Kan man installere dette via en usb pin som kobles til skjermen?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K

Et lite annet spørsmål, kommer det software updates til disse nye 9 gen pioneer tv`en som kan være greit å få med seg? Kan man installere dette via en usb pin som kobles til skjermen?
    Her er software uppdate til Pioneer G9 panel.
    G9PDP firmware nedlastningsside - Pioneer Norge

:-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Her er software uppdate til Pioneer G9 panel.
    G9PDP firmware nedlastningsside - Pioneer Norge

:-)
    Men ikke for 5090/6090, kun h og bedre? Merkelig forresten...

Jeg merket noe som minner om det du sier. I helt mørkt rom ser jeg at skjermen ikke er heeelt svart. synd egentlig :-/ (har LX6090)

men skulle teste noe og satt en lommelykt bak tven på skrått opp mot tv`ens bakside, da så det plutselig mye mørkere ut og hadde større problemer å skille mellom bildeflaten og rammen.

Noe jeg skal teste som jeg gjorde på min forrige Pioneer modell (pdp507) så kjøpte jeg L.E.D lister på ikea som jeg koblet sammen til større lengder som gikk langs hele tven i en firkant på baksiden dette ga nesten ambilight lys (uten at den forandrer farge osv da vel å merke) og det er godt mulig at det faktisk kan lage en slags optisk illusjon slik at bilde ser mye svartere ut takket være bakgrunnslyset. skal gi en update når jeg monterer dette opp, venter for øyeblikket på orginalt veggfeste som skal komme med posten fredag :-)
    Høres spennende ut. Kan du poste noen bilder når du blir ferdig med opplegget? Så Transporter 2 i 1080p med sorte felt over/under bildet i går. Knallsort. Da var det forholdsvis mørkt, men ikke bekmørkt i rommet. Heller nå mot at dette helst er et problem med endel dagslys i rommet. Hva tror dere? Dagslys (selvfølgelig ikke direkte på skjermen) og plasma er kanskje ikke noen optimal kombinasjon?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Hakking på Kuro'ene skyldes definitivt feilaktige innstillinger.

• Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte PAL-signaler (typisk TV-sendinger i SD). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte PAL-signaler (typisk region 2 DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for Blu-ray. Bildene vises da ved 1080p72Hz

Takk. Hva med NTSC 1080i/p og 720p, eller er kanskje ikke NTSC/PAL relevant for HD-signaler?

Hvilken modus skal man da se HD-materiale som ikke er BD?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke for 5090/6090, kun h og bedre? Merkelig forresten...

Høres spennende ut. Kan du poste noen bilder når du blir ferdig med opplegget? Så Transporter 2 i 1080p med sorte felt over/under bildet i går. Knallsort. Da var det forholdsvis mørkt, men ikke bekmørkt i rommet. Heller nå mot at dette helst er et problem med endel dagslys i rommet. Hva tror dere? Dagslys (selvfølgelig ikke direkte på skjermen) og plasma er kanskje ikke noen optimal kombinasjon?

ringte nettopp Pioneer support og snakket med en av teknikerene der.
    Det var ingen forskjell på 5090/6090 og H 5090H/6090H det var kun mpeg 4 tuneren (samt litt annen many pga dette) som var forskjell ellers var panelene 100% identiske.
    forøvrig skulle det ikke være noe nytt innenfor software oppdatering som ga noe særlig forskjell på de skjermene som er ute i dag (han mente de var helt up to date)

Ellers skal jeg smekke inn noen bilder når jeg har fått skjermen med lys løsningen inn her ;o)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svakheter med Kuro?

Hei

Det begynner bli en stund siden jeg var inne her sist. Da var siste nytt vi diskuterte panasonic projektor PTAE700. Og jeg var frelst.

Dagens dilemma er et annet.

Jeg vurderer *griner* hive ut projektoren *griner litt til* fordi min bedre halvdel mener at *stortuter* ....samme kan det være.

Men jeg skal ha inn en ny TV som plaster på såret, og jeg vurderer gå for en sånn kuro.Nærmere bestemt en sånn PDP-LX5090H.

Men jeg mener jeg har hørt (og sett) enkelte svakheter på denne.
    Kuroen er bra på sitt felt, men jeg tror at:

-Panoreringer på HD og vanlige TV sendinger er dårlige, med små muligheter for å korrigere dette.
    - Vanlige TV sendinger kan ikke oppskaleres, eller i det minste ikke 'pyntes så mye på' som mye annen TV elektronikk, philips lcd tv'ene er bra på å 'jukse til' vanlige dagsnytt sendinger og slikt eller hva? Slik at bildet oppleves 'bedre'?

Dette er vel mine to hovedbekymringer.

Dere som kan, vær snill og fortell meg hvor jeg tar feil på disse punktene.

Gjør slik: "Cal apone, du tar feil, fordi ...................... Gå å kjøp deg en Kuro!"

Takk for hjelpen!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers skal jeg smekke inn noen bilder når jeg har fått skjermen med lys løsningen inn her ;o)
    Jeg skrev et innlegg om dette i fjor og kan bekrefte at det funker utmerket med litt baklys. Kontrast og sortnivå oppleves da som enda bedre. Dette er min mening, prøv dere frem å se om dere opplever det samme.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1016021

Legg gjerne inn noen bilder, de blir nok bedre enn mine :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lys bak tv.

Jeg har montert dioder bak min 5090H.Det blir mer behagelig å se på tv da.KAn se om jeg får lagt ut bilde her ellers kontakt meg på mail, simon@skilt.no så kan jeg sende..bruker kun "bruker" innstilling på allt og bildet er veldig bra....

Høres spennende ut. Kan du poste noen bilder når du blir ferdig med opplegget? Så Transporter 2 i 1080p med sorte felt over/under bildet i går. Knallsort. Da var det forholdsvis mørkt, men ikke bekmørkt i rommet. Heller nå mot at dette helst er et problem med endel dagslys i rommet. Hva tror dere? Dagslys (selvfølgelig ikke direkte på skjermen) og plasma er kanskje ikke noen optimal kombinasjon?[/QUOTE]

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg skrev et innlegg om dette i fjor og kan bekrefte at det funker utmerket med litt baklys. Kontrast og sortnivå oppleves da som enda bedre. Dette er min mening, prøv dere frem å se om dere opplever det samme.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1016021

Legg gjerne inn noen bilder, de blir nok bedre enn mine :lol:
    Baklys fungerer meget bra det, men man må bruge "bias lys" og ikke ha for mye. Jeg ser i posten over ett bilde og dette har alt for mye.. Det holder med en lite "rør" på ca 15-20 cm som du plaserer nede på mitten av skjermen bak.
    Mitt lys har litt blåskjær i seg og fungerer utmerket.. Google "bias lys" for info!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Baklys fungerer meget bra det, men man må bruge "bias lys" og ikke ha for mye. Jeg ser i posten over ett bilde og dette har alt for mye.. Det holder med en lite "rør" på ca 15-20 cm som du plaserer nede på mitten av skjermen bak.
    Mitt lys har litt blåskjær i seg og fungerer utmerket.. Google "bias lys" for info!!

Jens

OK. Prøvd å google jeg, men ble ikke så veeeldig mye klokere. Links? Takk

Side 138 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •