Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 135 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 4233
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Spm om sortnivå. Når jeg sitter i et heeelt mørkt rom, ser jeg veldig tydelig at rammen rundt er sortere enn f.eks. de sorte feltene over/under filmen. Så det er kanskje endel å gå på mtp. sortnivå ennå?
    Hm, dette er så og si ikke synlig i det hele tatt hos meg, har du prøvd å justere litt på innstillingene?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

et kjapt spørsmål om PDP-LX6090

Støtter denne 48bit farge? (deepcolor)

Sitter og tenker på hvilken bluray jeg skal kjøpe

BD LX71 er jo en knallgod spiller, men støtter "bare" 36bit deepcolor

nye BD LX52 som kommer tror jeg like god innmat som BD LX71, men støtter 48bit deepcolor

Så om LX6090 i det heletatt støtter 48bit blir mitt store spørsmål, fant det ikke så lett på nett, for støtter ikke PDP-LX6090 48bit er vel egentlig valget ganske lett er det ikke?

Vil man kunne se forskjell mellom 36 og 48 bit selv med et trent øye?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hm, dette er så og si ikke synlig i det hele tatt hos meg, har du prøvd å justere litt på innstillingene?
    Hva slags innstillinger skulle det være?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger skulle det være?

lysstyrke og kontrast?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    lysstyrke og kontrast?
    Har kontrsast på 30-32 og lysstyrke på -5. Burde ikke det være OK?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører i "movie" eller "standard" høres det ut som det skal gi godt nok sortnivå. Prøv å kjør "drivemode 1" i tilegg.

Hvilket utstyr er det som gir dårlig sortnivå?

Har problem på min KRP 500M med dårlig sortnivå ut fra dekoder boks. Har utmerket sortnivå fra både Bluray og dvd spiller. Men fra dekoderboksen får jeg ikkke noe bra sortnivå på sendinger (riks tv boks) Merkelig nok blir kantene og ramme rundt undertekst helt svart, men alt annet som skal være sort blir grått...

Men det er selvfølgelig sendingen\boksen det er noe tull med..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    et kjapt spørsmål om PDP-LX6090

Støtter denne 48bit farge? (deepcolor)

Sitter og tenker på hvilken bluray jeg skal kjøpe

BD LX71 er jo en knallgod spiller, men støtter "bare" 36bit deepcolor

Vil man kunne se forskjell mellom 36 og 48 bit selv med et trent øye?
    Dette skal ikke ha så mye å gjøre da ingenting som du kan titte på i dag gir høyere enn 8, 10 eller 12 bit (Husker ikke hva Blu-ray er, men tror det faktisk er 8.

Deep Color, går ikke den kun opp til 36-bit som er maks ved HDMI 1.3 (selv om ikke noe innhold bruker dette)

Når dette tas i bruk, så er det vel noe de legger til i spilleren for å skape større fargespekter, da er det egentlig bare velge hvilken kilde som er best på elektronikken.

Om du ser forskjell tviler jeg sterkt på, man ser vel nesten ikke forskjell på 10 og 12.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast på 30-32 høres alt for lavt ut. Min er perfekt ut av boksen dvs 40 men jeg har dratt den ned til 37-38 for å spare skjermen litt i starten (fikk nytt panel ved påsketider). Lysstyrken varieren fra ca 0 på BR og -10 på TV over dekoder. Ramme går i ett med bakgrunn når det er svart.

Last ned AVS HD og får orden på det du sender fra BR spilleren i alle fall:
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge bomtious (ISF calibrator på AVForums) så bør kontrast ligge rundt 36 og lysstyrke rundt 0/+1. Jeg tror du går glipp av noen detaljer i mørke bilder med -5.

Pioneer Plasma's Settings and Information - AVForums.com
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problem på min KRP 500M med dårlig sortnivå ut fra dekoder boks. Har utmerket sortnivå fra både Bluray og dvd spiller. Men fra dekoderboksen får jeg ikkke noe bra sortnivå på sendinger (riks tv boks) Merkelig nok blir kantene og ramme rundt undertekst helt svart, men alt annet som skal være sort blir grått...
    Men det er selvfølgelig sendingen\boksen det er noe tull med..

jeg hadde det samme problemet med min krp 500m og vantage .
    det som er feil er at pioneer mistolker inn signalet på hdmi.
    må inn på menyen på "input setup" og stille video på 3(RGB16-235)
    hvis den står i auto så stiller den seg til RGB0-235 som gir dårligere sort nivåa.
    det er også nevnt tidligere i tråden.det gjaldt både vantage og get vis jeg ikke
    husker feil.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hvis den står i auto så stiller den seg til RGB0-235 som gir dårligere sort nivåa.
    det er også nevnt tidligere i tråden.det gjaldt både vantage og get vis jeg ikke
    husker feil.

Kan man gjøre dette på en 5090 også? EDIT: Fant innstillingen, men alt annet enn input 1/auto ble helt ville farger. Har en HD-PVR fra CD. Mulig bare jeg som ser litt grått, men det er vel sånn hos dere også, at når TV slåes på, så ser man at den blir en tanke lysere enn når den er helt av? Mulig det er det jeg ser. Ikke fått testet med DVD via scart ennå. (Har ikke BR ennå...)

EDIT2: Tror det bare er meg. Skjermen er jo selv avslått ikke så "sort" som ramma rundt. Er nok det jeg legger merke til og henger meg "opp i".

Kjører bevisst lavt nå i starten for å "kjøre inn" skjermen...

Et annet spm: Med hvilke kilder bruker dere Pure Cinema og ikke?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker feil.
    Samme problem med Altibox dekodere, Motorola 1910 og 1950 med harddisk (hvis jeg husker riktig betegnelse).

Jeg kjører bare Pure - med da må du ha KRP, da det ikke finnes på PDP.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogerengh
    Noen som vet hvor høy 5090 blir med stativ og undermontert høytaler eller stativ og sidermonterte??
    Jeg har det svingbare stativet med undermontert høytaler på min 5090H, måler 86 cm. høyt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker feil.
    Prøvde å endre RGB range. Prøvde stort sett alle alternativer, men bildet ble like fordømt grått. Også i RGB16-235. Merkelig nok blir teksten helt sort, men alt i selve bildet blir ikke ordentlig sort.
    Heldigvis bruker jeg nesten aldri dekoderen til film. Bare vanlig tvtitting, og da er det ikke like irriterende.

Er sikkert noe merkelig med dekoderen.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig :)

husker feil.
    Har hatt problemer med bildet fra PS3 helt siden jeg fikk PioneerTven, og føler jeg har prøvd ALT (byttet hdmi kabler, tatt signalet direkte istedenfor via receiver, jukket på absolutt alle instillingene på både PS3 receiver og TV) men problemet var tydeligvis dette. Når jeg valgte alt. 3 (RGB16-235) fikk jeg endelig et skikkelig bilde fra PS3en også :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt problemer med bildet fra PS3 helt siden jeg fikk PioneerTven, og føler jeg har prøvd ALT (byttet hdmi kabler, tatt signalet direkte istedenfor via receiver, jukket på absolutt alle instillingene på både PS3 receiver og TV) men problemet var tydeligvis dette. Når jeg valgte alt. 3 (RGB16-235) fikk jeg endelig et skikkelig bilde fra PS3en også
    Utfordringen med de siste Pioneer-plasma-skjermene er at du må vite mer enn hvermansen" for å få optimalt resultat. Når jeg ser de lange trådene både i Norge, Tyskland, UK og US med både banale og kompliserte spørsmål knyttet til generasjon 9, så er åpenbart at Pioneer har sviktet på brukervennligheten på sine skjermer.

Men godt at du til slutt fikk et bra resultat!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordømt Sort

Prøvde å endre RGB range. Prøvde stort sett alle alternativer, men bildet ble like fordømt grått. Også i RGB16-235. Merkelig nok blir teksten helt sort, men alt i selve bildet blir ikke ordentlig sort.
    Heldigvis bruker jeg nesten aldri dekoderen til film. Bare vanlig tvtitting, og da er det ikke like irriterende.

Er sikkert noe merkelig med dekoderen.
    Hei jeg er også irritert på det sorte på min 5090 h,når den er helt slått av er den grå ,og like dan når jeg slukker lyset i rommet,hva må jeg stille den på i innkjørings fasen som,jeg lest ,blir den bedre da?møkka lei av hele tv/en tror jeg selger den,og kjøper 5090 uten h,fulgte det med ei mappe med garanti for pdp+,og andre nyttige opplysninger ,ikke hos meg ,en hos pioneer sa det skulle følge med og at jeg måtte snakke med elkjøp om dette,:,kan dere si hva jeg må stille den inn på:???:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p4lytter
    Hei jeg er også irritert på det sorte på min 5090 h,når den er helt slått av er den grå ,og like dan når jeg slukker lyset i rommet,hva må jeg stille den på i innkjørings fasen som,jeg lest ,blir den bedre da?møkka lei av hele tv/en tror jeg selger den,og kjøper 5090 uten h,fulgte det med ei mappe med garanti for pdp+,og andre nyttige opplysninger ,ikke hos meg ,en hos pioneer sa det skulle følge med og at jeg måtte snakke med elkjøp om dette,:,kan dere si hva jeg må stille den inn på:???:
    Det er ikke en feil, Pioneer skjermene er sånn, når du har null input = null stimulus, da blir det grått.

Sett den på movie mode, kjør på med en Blu-ray film, slukk lyset, da er jeg rimelig sikker på at sort blir sort, hvis ikke så er der virkelig noe galt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det er ikke en feil, Pioneer skjermene er sånn, når du har null input = null stimulus, da blir det grått.

Sett den på movie mode, kjør på med en Blu-ray film, slukk lyset, da er jeg rimelig sikker på at sort blir sort, hvis ikke så er der virkelig noe galt.
    Betryggende. Har ikke BD, men prøvd 1080p mkv-filer fra min WD-TV. Skal sjekke åssen sortnivået blir da. Ikke sikkert en billig WD-TV kan matche en ordentlig BD-spiller.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Utfordringen med de siste Pioneer-plasma-skjermene er at du må vite mer enn hvermansen" for å få optimalt resultat. Når jeg ser de lange trådene både i Norge, Tyskland, UK og US med både banale og kompliserte spørsmål knyttet til generasjon 9, så er åpenbart at Pioneer har sviktet på brukervennligheten på sine skjermer.

Men godt at du til slutt fikk et bra resultat!
    M-serien som dette gjaldt er vel egentlig en proff monitor og ikke en skjerm for hvermansen. 5090/6090 og A-sereien er forholdsvis "enkel" å stille inn sammenlignet med M-serien.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Side 135 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •