Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 134 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 4233
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg mener at senter av bildet bør ligge en aning over øyehøgde når du sitter "normalt" der du skal nyte synet av skjermen fordi det etter min mening gir en illusjon av enda litt større bilde enn det faktisk er .

Men alt dette er bare mine meninger og det er garantert flere meninger ute der .
    Dette er veldig bra formulert

Støtter denne tommerfingerregelen (som faktisk er mye bedre enn mye annet jeg har lest)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Hvor høgt en flatskjerm skal henge på veggen avhenger av smak men også av avstand fra der hvor eieren sitter å koser seg .

Min KRP henger på veggen og har i området 80cm til underkant av monitoren . Sitteavstand ca 2,7m til de to små blå . Hadde jeg hatt en 60" kunne jeg på samme sitteavstand vurdert å senket dette til 75cm i underkant .

Noen jeg kjenner har plassert sin skjerm med senter av bildet på halve høgden mellom gulv og tak . Og jeg fikk en kompis til å heve sin 500A til å heve fra ca 40cm i underkant som han hadde sin 42" Pioneer til i området 65-70cm i underkant og han ble fornøyd med høgden . Sitteavstand her også i området 3m .

Jeg mener at senter av bildet bør ligge en aning over øyehøgde når du sitter "normalt" der du skal nyte synet av skjermen fordi det etter min mening gir en illusjon av enda litt større bilde enn det faktisk er .

Men alt dette er bare mine meninger og det er garantert flere meninger ute der .

Kjempe. Tusen takk for svar.

Min sitteavstand blir ca 3.0 meter. Så da blir vel en ca 65 cm det beste. Skal ta og lage meg ei plate på størelse med en 60" og henge på veggen, så får vi se hmmm

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er bare å laste ned bruksanvisningen til 5090H så ser du at den ikke har Pure.
    Hvis det er kommet en firmware i ettertid så kommer ikke dette inn i bruksanvisingen.

Men jeg regnet med at L&B tok feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynamsik kontrast

Når ein kjører skjermvask på lx5090,må ein da ha på innstillingen dynamisk kontrast?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzz ifra LX 6090

Har akkurat fått skrudd opp en 6090 på veggen. Helt fantastisk TV. Oppgradert ifra en Panasonic pv500 (Betalte like mye for den som jeg betalte for den nye!)

Elkjøp sier til meg at det var den siste LX 6090 de kunne skaffe. Lageret var tomt for deres del nå.

Selvfølgelig har jeg fått et dårlig eksemplar som bråker. Især på 1080p hører jeg mye støy.

Sitter med skjegget i postkassa. Perforert vegg med skruefester til originalt veggfeste, kan ikke få erstattet tvn med en ny.

Kan man sende TV inn? Innstillinger som reduserer støy?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mightyc
    Har akkurat fått skrudd opp en 6090 på veggen. Helt fantastisk TV. Oppgradert ifra en Panasonic pv500 (Betalte like mye for den som jeg betalte for den nye!)

Elkjøp sier til meg at det var den siste LX 6090 de kunne skaffe. Lageret var tomt for deres del nå.

Selvfølgelig har jeg fått et dårlig eksemplar som bråker. Især på 1080p hører jeg mye støy.

Sitter med skjegget i postkassa. Perforert vegg med skruefester til originalt veggfeste, kan ikke få erstattet tvn med en ny.

Kan man sende TV inn? Innstillinger som reduserer støy?
    Klart du kan få reparert TV'n selv om du ikke får byttet på Elkjøps 30 dagers - om Pioneer gjør det gratis er en annen sak. Tror det koster deg 750 kr hvis du skal ha service mann hjem og han sier det skal være sånn . Jeg gikk fra en lydløs KRP500M, via bytte av panel, til en som bråker i starten og blir nesten stille etter 15-20 min. På meg høres det ut som det er deler i stømforsyningen som lager lyden, og ikke panelet. Litt rart da jeg fikk byttet panel pga pixle feil. Trolig kan de bytte hele stømforsyningskortet eller deler i den, men er ikke ekspert på elektro.

Noen sier du kan skifte Drive mode for å bedre på støyen. Problemet er at TV liker forskjellig drive mode avhengig av hva du sender til den (TV/DVD/Bluray). Min støyer når den har hvitt bilde og er nesten stille på svart.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter den i drive mode 2 reduseres støy, men er fortsatt framtredende på Blu-Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom Pioneer tv hjem i stua og er montert opp. ser dere diskuterer støy i de her. kjøpte meg en KRP-500AW. har nærmest 0 støy i denne. hører den ikke i det heletatt.
    Nydelig skjerm.
    Jobber i elkjøp så fikk en bra pris også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjermvask og hakking...

Når ein kjører skjermvask på lx5090,må ein da ha på innstillingen dynamisk kontrast eller ein annan innstilling for å få utbytte av skjerm vasken?????

Og ved avspilling av bluray,så hakker bildet ved enkelte scener.spesielt td visst ein filmer landskap og bildet flytter seg.Kan det være ps3 som er grunn til dette og hjelper det å bytte til dedikert spiller???? 8)

Og sist men ikkje minst.Har tven stående ved stort vindu.så når gardinene er fratrukket så kommer sollyset rett på baksiden av tv.blir fryktelig varmt.Såvidt ein kan legge hånda borti :| Kan dette vere skadelig og gjøre feil på panelet????

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål. 9. gen Pioneer, dette blir siste modellrekken Pioneer har nå siden produksjonen stanses, eller har de allerede utviklet en 10 Gen som "plutselig" detter ut på markede nå på slutten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som at de slutter med produksjonen nå. eller ihvertfall salg. Får ikke tak i fler tv'er eller noe info overhodet fra pioneer om det vil komme fler eller ikke.
    trur nok de kommer tilbake på markedet men det blir sikker etter en stund.
    De prøver nok å finne en billigere måte å lage skjermene på med den samme kvaliteten. Vi i elkjøp håper ihvertfall de kommer tilbake på markedet med nye tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømkabel

Heldigvis så fikk jeg mitt KRP 500M denne helgen, men som så mange andre har opplevd så var det ingen strømkabel i esken. Da jeg gikk tilbake til butikken fikk jeg beskjed om at fra pioneer var det opplyst om at dette ikke skulle følge med på pioneers monitor tv. Men da jeg henviste til bruksanvisning hvor det står at denne er innkludert så fikk jeg en, selvfølgelig etter at de hadde prøvd å selge meg en super duper stømkabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shellpropell
    Heldigvis så fikk jeg mitt KRP 500M denne helgen, men som så mange andre har opplevd så var det ingen strømkabel i esken. Da jeg gikk tilbake til butikken fikk jeg beskjed om at fra pioneer var det opplyst om at dette ikke skulle følge med på pioneers monitor tv. Men da jeg henviste til bruksanvisning hvor det står at denne er innkludert så fikk jeg en, selvfølgelig etter at de hadde prøvd å selge meg en super duper stømkabel.
    Høres veldig merkelig ut at det ikke fulgte med strømkabel, men som den datanerden jeg er, så har jeg sikkert 20 slike kabler liggende og slenge, så jeg hadde nok ikke tenkt så mye over det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Da jeg gikk tilbake til butikken fikk jeg beskjed om at fra pioneer var det opplyst om at dette ikke skulle følge med på pioneers monitor tv.
    Hvordan mener Pioneer at TVen skal fungere da?

Selgeren må jo akuratt ha vært ute å røyka.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte ikke med hos meg heller. Spilte ingen rolle da jeg har mange liggende, men merkelig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at Pioneer har ment at monitoren primært skal brukes i proffe oppsett som krever enten korte eller lange kabler og derfor har droppet å legge med en standard kabel?

Antagelig er det vel en "slipp up" i produksjon eller pakking.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger nå med strømkabel på det meste av produkter i dag, så dette burde vel helt klart ha vært med her også !!!
    De har vel sendt med en polish klut i stedet da...hehe :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, eller om det rett og slett er et sparetiltak siden Pio sliter med fortjenesten?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte ikke med strømkabel på min heller, og selgeren lirte også av seg noe om at det ikke skulle følge med. Men det stod i bruksanvisningen, så jeg og tror nok at det bare er en feil fra fabrikkens side.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm om sortnivå. Når jeg sitter i et heeelt mørkt rom, ser jeg veldig tydelig at rammen rundt er sortere enn f.eks. de sorte feltene over/under filmen. Så det er kanskje endel å gå på mtp. sortnivå ennå?

Side 134 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •