Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 133 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lx5090

Lurte på hva min lx5090 er værdt til sommeren. Da er den ett år gammel, har sikkert sett på den to timer hver dag. Skal flytte utenlands og har ikke peil på hva jeg skal kreve for den. (dette er ingen annonsering da jeg allerede har kjøper)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-500a

Hei!
    Da har jeg oppgradert fra 427xa til krp-500a Ikke hentet den enda så gleder meg. Men har et spørsmål. Er det HDMI kabel som brukes mellom den eksterne tuneren og tven eller noe annet ?
    Skal legge kabel skjult i veggen skjønner dere. Ellers hvilken dvd spiller anbefales. Er det blueray som gjelder ?

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    Hei!
    Da har jeg oppgradert fra 427xa til krp-500a Ikke hentet den enda så gleder meg. Men har et spørsmål. Er det HDMI kabel som brukes mellom den eksterne tuneren og tven eller noe annet ?
    Skal legge kabel skjult i veggen skjønner dere. Ellers hvilken dvd spiller anbefales. Er det blueray som gjelder ?
    Det er en egen systemkabel som ligner på en HDMI kabel. Kabelen følger tv'n. Har selv lagt opp skjult og trekt strømkabel og systemkabel til skjerm gjennom et 32 mm k-rør. Anbefaler deg å bruke 40 mm hvis du har plass. Det lønner seg å trekke gjennom kablene samtidig som du legger røret. 8)

Blueray er absolutt å anbefale ja. Da får du i pose og sekk. Bluerayspillerne leser jo DVD'er og i tilegg så oppskalerer de også DVD'ene til bedre kvalitet.

Edit: Glemte jo helt å gratulere deg med en fantastisk tv. GRATULERER. Du kommer garantert til å bli fornøyd. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    JA, det er Blu-Ray som gjelder!!!
    Greit nok at DVD-er oppskaleres, men HD kildemateriale er jo bare så mye bedre. Husk å kjøpe spiller som har høyde for finesser som BD-live via Wi-Fi!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Bluerayspillerne leser jo DVD'er og i tilegg så oppskalerer de også DVD'ene til bedre kvalitet.
    Sikkert dumt spm, men hvorfor viktig med DVD/BD-spiller som oppskalerer? TV oppskalerer jo alldeles utmerket selv, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spm, men hvorfor vikti med DVD/BD-spiller som oppskalerer? TV oppskalerer jo alldeles utmerket selv, eller?
    Spørsmålet er ikke dumt! Du må nesten prøve deg fram for å finne ut hva som gir best resultat. Både bildeprosessor og oppskaleringen til Pioneer er av god kvalitet, og du skal ha en brukbar dvd eller BD-spiller for å overgå skjermens intern-elektronikk. Har du f.eks. mulighet til å sende signalet som 576/480i via HDMI, så kan det godt hende at det gir bedre bilde enn 1080i/p.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det er en DisplayPort kabel som brukes foruten strøm. Det er den nye HDMI kabelen som muligens kommer til å bli brukt mer på PC enn i hjemmekino sammenheng.

Gå for Blu-ray. Verdt alle pengene, og det er ikke mye penger det er snakk om lenger heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyde.

Noen som vet hvor høy 5090 blir med stativ og undermontert høytaler eller stativ og sidermonterte??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogerengh
    Noen som vet hvor høy 5090 blir med stativ og undermontert høytaler eller stativ og sidermonterte??
    Med stativ, uten høyttalere, er den 78,5cm høy. Jeg husker ikke i farta hvor mye lengre stengene som brukes med underliggende høyttalere er, men jeg mener det noe i underkant av 10cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å finne ut hvor mange timer en 500A har på telleren, slik som jeg kunne med min gamle 508XD, i så fall hvordan?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PDPLX6090 bestillt, skal erstatte min trofaste PDP507XA, får den i slutten av mai :-D

Skal bestille en av de nyeste typene Pioneer bluray spillere som kommer nå snart og, må nesten ha noe som topper PS3`en min på kvalitet når man først hiver seg på en såpass god tv ^_^

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Går det an å finne ut hvor mange timer en 500A har på telleren, slik som jeg kunne med min gamle 508XD, i så fall hvordan?
    Dessverre, det går ikke

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Jo, det skal gå på et vis å få skjermen til å sende en mail til deg når den er tilkoblet nettverk. Men hvordan dette gjøres er jeg ikke helt sikker på, google is your friend

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jo, det skal gå på et vis å få skjermen til å sende en mail til deg når den er tilkoblet nettverk. Men hvordan dette gjøres er jeg ikke helt sikker på, google is your friend
    Dette tror jeg kun gjelder KRP 500/600M, og ikke A-modellene. Vi som har A må inn i servicemenyen, og det finnes så vidt jeg vet ingen offentlig informasjon på hvordan man gjør dette. (Går ut fra Pioneer har en service-remote).

FranKeRS

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    5090H/6090H har vel også pure mode....
    Kan noen som har 5090H/6090H modellene svare på dette.

I siste Lyd & Bilde så sier de at "H"-modellene har denne modusen.
    Har de det? Må TVen ha en firmware for å få det? Eller tok L&B feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan fortelle meg hvor høyt en bør henge tv opp på veggen. Har en KRP-600A som skal opp på veggen snart, men er litt usikker på hvor høyt jeg skal henge den. Skal bruke vanlig sofa og sitte i.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heng den 65,2 cm over gulvet målt på skjermens nederste del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

L&B tok feil, H-modellene har ikke det, 100% sikkert.
    Har selv knottet på på begge (5090H + 500A).

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høgt en flatskjerm skal henge på veggen avhenger av smak men også av avstand fra der hvor eieren sitter å koser seg .

Min KRP henger på veggen og har i området 80cm til underkant av monitoren . Sitteavstand ca 2,7m til de to små blå . Hadde jeg hatt en 60" kunne jeg på samme sitteavstand vurdert å senket dette til 75cm i underkant .

Noen jeg kjenner har plassert sin skjerm med senter av bildet på halve høgden mellom gulv og tak . Og jeg fikk en kompis til å heve sin 500A til å heve fra ca 40cm i underkant som han hadde sin 42" Pioneer til i området 65-70cm i underkant og han ble fornøyd med høgden . Sitteavstand her også i området 3m .

Jeg mener at senter av bildet bør ligge en aning over øyehøgde når du sitter "normalt" der du skal nyte synet av skjermen fordi det etter min mening gir en illusjon av enda litt større bilde enn det faktisk er .

Men alt dette er bare mine meninger og det er garantert flere meninger ute der .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Det er bare å laste ned bruksanvisningen til 5090H så ser du at den ikke har Pure.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Side 133 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •