Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 130 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det stemmer ikke. Flere butikker som jeg snakket med i dag (Expert, Elkjøp og Soundgarden), kan skaffe KRP-500, både A og M. Så det er fremdeles håp for de som vil ha denne skjermen.
    Du angrer litt på at du solgte nå ser jeg....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du angrer litt på at du solgte nå ser jeg....

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det stemmer ikke. Flere butikker som jeg snakket med i dag (Expert, Elkjøp og Soundgarden), kan skaffe KRP-500, både A og M. Så det er fremdeles håp for de som vil ha denne skjermen.
    Hva som ikke stemmer? Jeg sa ikke at du ikke får tak disse TVene, og du får antagligvis disse TVene en stund fremover. Min uttalse er også basert på informasjon fra Expert, men det kan selvfølgelig hende at det ikke stemmer (kansje det gjaldt bare LX modellene?). Dem sa iallefall til meg noe sånt som at Norge "har fått" til delt den siste "kvoten" med TVer fra pioneer, om den kvoten har kommet til Norge/butikkene aner jeg ikke....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hva som ikke stemmer? Jeg sa ikke at du ikke får tak disse TVene, og du får antagligvis disse TVene en stund fremover. Min uttalse er også basert på informasjon fra Expert, men det kan selvfølgelig hende at det ikke stemmer (kansje det gjaldt bare LX modellene?). Dem sa iallefall til meg noe sånt som at Norge "har fått" til delt den siste "kvoten" med TVer fra pioneer, om den kvoten har kommet til Norge/butikkene aner jeg ikke....
    Hvis han ikke prøvde å "tvinge" deg til kjøp da ?

Det kan jo være en salgstaktikk med disse TVene, hvis kunden spør omhvor lenge de er tilgjenglige, og jo mere hastverk kunden får, jo lettere blir det kanskje å selge dem der og da hvis de skulle ha en på lager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være en salgstaktikk med disse TVene, hvis kunden spør omhvor lenge de er tilgjenglige, og jo mere hastverk kunden får, jo lettere blir det kanskje å selge dem der og da hvis de skulle ha en på lager
    Det er nettopp denne taktikken som alle selgerne forsøkte seg på med meg, så du har nok rett. Men nå har jeg holdt på disse greiene i 20 år, så jeg lar meg ikke vippe av pinnen av noen unge selgere som tror de kan "overbevise" meg på denne måten....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis han ikke prøvde å "tvinge" deg til kjøp da ?

Det kan jo være en salgstaktikk med disse TVene, hvis kunden spør omhvor lenge de er tilgjenglige, og jo mere hastverk kunden får, jo lettere blir det kanskje å selge dem der og da hvis de skulle ha en på lager.
    Hehe... nei, salgstaktikk var det ikke. Han er en god bekjent og kamerat, itillegg så solgte han meg Pioneer 50" for 4-5 måneder siden :-D så han prøver ikke å tvinge meg til å kjøpe noe som helst :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har lest i gjennom de fleste 130 sidene.
    Er litt usikker på innstillingene. Har 5090 uten H.

Har hatt noen hvite striper og blaffring på lyse felt, men tror det ble bedre da jeg fant info her om å slå Pure Cinema av og satte Kontrast litt ned.

Blir dette nogelunde riktig eller blir dette feil/
    Dreambox med scart på innput 1.

Bruker J.Haugen's "settings" med litt justering på kontrast/lys.

Standard Full skjerm

Bilde standard
    Kontrast: 37
    Brightness: 2
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

CTI: på
    Fargerom: 1

Kjør Modus (drive mode) 2
    Pure Cinema: av
    Tekst Optimer: på

Intelligent innst.: på

Dre: Lav
    Sort nivå: på
    ACL: på
    Forstørrer M: 1
    gamma 2

Noise reduction: alt slått av.

Har de samme innstillingene på mediamaskin via hdmi
    Unntaket er at jeg har denne på Kjør Modus 1

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dere gått for sidehøytalere eller høytalere under? Fordeler/ulmper med de forskjellige? TV skal henge på vegg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Ville dere gått for sidehøytalere eller høytalere under? Fordeler/ulmper med de forskjellige? TV skal henge på vegg
    Receiver / forsterker og ett 5.1 / 7.1 oppsett.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Receiver / forsterker og ett 5.1 / 7.1 oppsett.
    Mulig kona insisterer på høytalere på TV for enkelhets skyld. Har seff anlegg tilkoblet for film etc.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... nei, salgstaktikk var det ikke. Han er en god bekjent og kamerat, itillegg så solgte han meg Pioneer 50" for 4-5 måneder siden :-D så han prøver ikke å tvinge meg til å kjøpe noe som helst :-D
    Nja, når en selger åpner kjeften så starter skravla og den går av seg selv uten at de trenger å tenke på hvem de snakkere med :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot...

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nja, når en selger åpner kjeften så starter skravla og den går av seg selv uten at de trenger å tenke på hvem de snakkere med :-D .
    Så selgere skiller ikke mellom jobb og fritid? Og i dette tilfelle så prøver han å selge noe til kameraten sin ubevisst, en ting jeg allerede har, og i tillegg tar en skrøne opp på det hele?? Kjenner du han forresten

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fjernkontrollen på 5090H styre enkle valg på en Canaldigital HD-PVR? (Lyd, kanalvalg, kanal opp/ned, evt. tekst-TV)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig kona insisterer på høytalere på TV for enkelhets skyld. Har seff anlegg tilkoblet for film etc.
    Jeg bruker kun stereoanlegg, men hvis jeg måtte hatt høyttalere på TVen, så ville jeg valgt underliggende. Men, jeg er en av de som intenst hater sidehøyttalere. Jeg synes proporsjonene på TVer blir helt feil når de har sidehøyttalere. Det blir litt sånn Dumbo-ører av det

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selgere skiller ikke mellom jobb og fritid? Og i dette tilfelle så prøver han å selge noe til kameraten sin ubevisst, en ting jeg allerede har, og i tillegg tar en skrøne opp på det hele?? Kjenner du han forresten
    Ta det ikke ille opp - en liten fleip på generelt grunnlag avsluttet med :-D . Kameraten din er sikkert grei han.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for sidehøyttalere (gjorde det sjøl). Synes TV'n blir finere med sidemonterte enn under. Dessuten så virker den større. Innbiller meg at sidemonterte også gir litt bedre lyd.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ta det ikke ille opp - en liten fleip på generelt grunnlag avsluttet med :-D . Kameraten din er sikkert grei han.
    Jeg tar det på ingen måte ille opp, jeg bare fleiper tilbake på din måte å kategorisere selgere :-D :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har anlegg, ta heller pengene som de høytallerene koster og kjøp en Harmony kontroll. Da trykker fruen kun "SE TV" så stiller kontrollen alt inn selv. Da trenger hun kun 1 kontroll, og får bedre lyd på kjøpet.

Men med høytallere så vil sidemonterte gi bedre stereo perspektiv, men vil gi inntrykket av en enda breiere TV.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Siden du har anlegg, ta heller pengene som de høytallerene koster og kjøp en Harmony kontroll. Da trykker fruen kun "SE TV" så stiller kontrollen alt inn selv. Da trenger hun kun 1 kontroll, og får bedre lyd på kjøpet.

Men med høytallere så vil sidemonterte gi bedre stereo perspektiv, men vil gi inntrykket av en enda breiere TV.
    Tenkt på det, men funker det optimalt da? Lest mye om problemer med den jeg...

Side 130 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •