Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 129 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 4233
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Dårligere sortnivå på drivemode 2? Hvor har du det fra?

Er ikke hele poenget med riktig drivemode at antall bilder sendt fra kilde (dvd = 50hz) skal gå opp i antall bilder vist i tv?

Selv synes jeg at bildet hakker mindre i drivemode 2 på dvd, enn det gjør i drivemode 1. Regner med at det er fordi 50hz går opp i 100hz med 2 av de samme bildene vist per gang, mens det i 75hz ikke går opp helt, da man ikke kan vise 1,5 bilder...
    Drivemode 1 funker best til DVD fordi filmene er 25fps (25*3=75). Pioneer-skjermene er slik at de gir best sortnivå ved lavest oppdateringsfrekvens. Dermed er Drivemode 3 (60Hz) aller best på sortnivå (men 60Hz er jo ubrukelig til PAL-materiale) , Drivemode 1 (75Hz) nest best og Drivemode 2 (100Hz) klart dårligst. Men det er jo andre fordeler med Drivemode 2, bl.a. gir den minst hakking og blurring ved vanlig TV-titting. Men til film fra DVD bør man altså velge Drivemode 1 for optimalt bilde.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Høres ut som du bruker feil innstillinger. Hvilke HDMI inngang bruker du? Movie og Dot by Dot gir best bilde på 5090 uten H. H har vel Pure modus.
    Når jeg velger "PC"-modus for å få pixelmapping, så forsvinner jo muligheten for å velge "Movie" på bildeinnstillingene også. Da har jeg kun "Bruker" og "Standard" å velge mellom.

Hvis jeg går tilbake til "Video" kan jeg sette på "Film" på bildeinnstillingene igjen, men da blir jeg litt på utur i følge DVE hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Men det er jo andre fordeler med Drivemode 2, bl.a. gir den minst hakking og blurring ved vanlig TV-titting. Men til film fra DVD bør man altså velge Drivemode 1 for optimalt bilde.
    Ok, da blir det drivemodus 2 på DVD for meg, jeg ofrer litt sortnivå for å få litt mindre hakking og blurring.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP-500M, kabling.

Har nå fått min KRP-500M, og skal få den montert på vegg.

Men det som bekymrer meg litt, er at hdmi kablene skal "henge rett ned" fra kontaktpunktene sine, kan de da lett løsne?

Siden jeg alikevell ikke skal ha lyd til skjermen, burde jeg da kanskje ha brukt en hdmi->dvi kabel, siden dvi pluggen kan skrues fast?

Eller mister jeg da eventuelt "kuro link" funksjonen mellom Pioneer blu-ray-reciver-skjerm..? (blir pioneer reciver og blu-ray spiller i løpet av sommern)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke bekymre deg for at HDMI kablen løsner.

Kjøp en HDMI kabel med litt skikkelig hode, slik at den sitter godt fast.

Kan anbefale Supra HDMI kabel. Den løsner garantert ikke av seg selv. Koster ca 500kr, så prisen er ikke helt horribel heller.

Link til nettbuttiken til eltek hvor disse selges, her: ELTEK AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har krp 500m og bruker bilige hdmi kabler fra biltema har ikke løsnet her oss meg enda. jeg har stripset alle kabler sammen . du kan også bare legge alle kabler i en hvit kanal.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på hva dere bruker til å vaske selve skjermen med? Sitter med en LX6090, hvor det er kommet avtrykk etter "flittige" barnehender. Kjøpte skjermen som utstillingsmodell, så håper det ikke er "brent" fast for godt. Det er typisk en fett/olje flekk. Er dette mulig å få vekk?

Håper på noen gode forslag her.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Problem

Driver og tester ut litt forskjellig før anlegget kommer på plass og fikk ett aldri så lite problem med KRP 500A

Fra en Onkyo reciver har jeg koblet til en sub med ekstern effektforsterker, der ble det humming i subben gitt

Etter litt feilsøking viser det seg at når jeg tar bort HDMI kabelen til KRPen blir summingen borte, dette er den eneste forbindelsen mellom Receiveren og tunerboksen.

Noen som har en løsning ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Lurte på hva dere bruker til å vaske selve skjermen med? Sitter med en LX6090, hvor det er kommet avtrykk etter "flittige" barnehender. Kjøpte skjermen som utstillingsmodell, så håper det ikke er "brent" fast for godt. Det er typisk en fett/olje flekk. Er dette mulig å få vekk?

husker ikke om det er netshop eller avshop som har det, men det finnes dedikerte skjermrenesere som fikser dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    481
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue

AM Denmark A/S funker greitt nok . Burde finne det på nærmeste Elkjip eller Lefdal da de nesten pusher det på alle nye flatskjermeiere .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brukt annet en lofri klut og meget mildt såpevann. Senest brukte jeg det på min KRP som kom fra service med litt støv på det nye panelet. Tørk av med pusseskinnet som følger skjermen, om det skulle bli noen skjolder.

Er vel ikke stort annet på det du kjøper men prisen er ca 100, for ikke å si 1000 ganger 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen.

Som ny her har jeg tenkt å spørre dere om følgende. Hva mener dere om mitt oppsett som jeg var å handla her om dagen.

Pioneer KRP-600A
    Pioneer SC-LX71
    Pioneer BDP-LX71
    JBL 8" Inwallhøytallere
    JBL 12" aktiv sub.

Håper jeg blir fornøyd med utstyret mitt. Er litt skeptisk når jeg leser om grønne streker over skjermen, summing av skjermen,innbrenning, break in time osv. Dette er første gang jeg kjøper et så "Dyrt oppsett som dette " og vil helst slippe å løpe til soundgarden hele tiden for å reklamere på tingene eller bli skuffet på noen måte.
    Når det gjelder at Pioneer "skal legge ned", hva mener dere om garangti osv på disse produktene.

Takk for svar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Padi
    Hei alle sammen.

Som ny her har jeg tenkt å spørre dere om følgende. Hva mener dere om mitt oppsett som jeg var å handla her om dagen.

Pioneer KRP-600A
    Pioneer SC-LX71
    Pioneer BDP-LX71
    JBL 8" Inwallhøytallere
    JBL 12" aktiv sub.

Håper jeg blir fornøyd med utstyret mitt. Er litt skeptisk når jeg leser om grønne streker over skjermen, summing av skjermen,innbrenning, break in time osv. Dette er første gang jeg kjøper et så "Dyrt oppsett som dette " og vil helst slippe å løpe til soundgarden hele tiden for å reklamere på tingene eller bli skuffet på noen måte.
    Når det gjelder at Pioneer "skal legge ned", hva mener dere om garangti osv på disse produktene.

Takk for svar
    Vunnet i tipping eller noe ?

TV'n er i alle fall bra selv om noen sier at den innebygde dekoderen kunne vært bedre. Når det gjelder summing er det et sjanse spill. Jeg kjøpte en KRP500M i desember som var dønn stille. For 4 uker siden fikk jeg feil på panelet på denne (verdens beste TV ?). Panelet ble byttet mens eletronikken er den samme (tror jeg da innstillingene miner er beholdt). Den TV'n som kom fra service summer hørbart fra sitteposisjon og lyst bilde i ca 15-20 minutter. Deretter er den nesten helt stille. Den "nye" TV'n er en aning skarpere og har ikke synbar midlertidig innbrenning. Det hadde den "gamle" en aning av.

Tror ikke du skal være redd for reklamasjoner. De pliktet å ha lager av resevedeler ganske lenge. Går de tom for deler får du penger igjen i stedet, hvis de ikke går på dunken da og så galt tror vel ingen det skal gå.

I alle fall lykke til - du har mye å glede deg til :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vunnet i tipping eller noe ?

HeHeHe !

Takk for innspill.

Ja jeg gleder meg noe enormt til tingene kommer opp å gå
    Driver å bygge hus, så det går nok en mnd eller noe før det blir kobla opp. Men gleder meg som sakt veldig mye til en "stille" kveld foran tv og bare nyte Blu-ray på KRP-600.

Nei har hatt en tur og to ekstra i nordsjøen, så da kan jeg unne meg dette, uten at det går på hus budsjete hehehe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge blir denne TVen mulig å få kjøpt?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hvor lenge blir denne TVen mulig å få kjøpt?
    I følge Lefdal i Trondheim har ikke Pioneer igjen, så det er de få butikkene som har noe på lager og utstilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt at i utgangspunktet så får ikke Norge levert flere tver.... når det blir tomt nå så er det tomt (men vi skal ikke se bort i fra at det kan komme nye partier med tver alikevel, men dem blir sikkert vansklig å få tak i).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert Klingenberg kan skaffe KRP-500M.. Var innom der forrige uke og forhørte meg..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mye lettere å sende en mail til Pioneer Norge og spørre hvordan det ligger ann fremover. De burte vite mye bedre enn folk her inne og Elkjøp/Expert ville jeg tro.

Hadde vært greit med en avklaring for de som ønsker seg en slik TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt at i utgangspunktet så får ikke Norge levert flere tver.... når det blir tomt nå så er det tomt (men vi skal ikke se bort i fra at det kan komme nye partier med tver alikevel, men dem blir sikkert vansklig å få tak i).
    Det stemmer ikke. Flere butikker som jeg snakket med i dag (Expert, Elkjøp og Soundgarden), kan skaffe KRP-500, både A og M. Så det er fremdeles håp for de som vil ha denne skjermen.

Side 129 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •