Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 128 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 4233
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Drive mode1 = 75HZ ,men hvis det dekteres 24bilder pr. sek, går den over til 72hz hvis Pure Cinema står i standard.
    Er litt usikker om den veksler mellom 75Hz og 72Hz hvis den står i (advance) Fremrykking. Mener den da er låst i 72Hz.
    Pure Cinema Advance er nøyaktig lik Standard, bortsett fra at den i tillegg klarer gjenvinne 24 bilder i sekundet (@72Hz) fra 60Hz NTSC-materiale (Sone 1 DVD f.eks.). Finner den ingen NTSC 60Hz så fungerer den som Standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Drivemode påvirker KUN 50Hz signaler. For Blu-Ray er det dermed totalt likegyldig hvilken Drivemode som brukes, den ignoreres uansett og TV'en kjører i 72Hz.
    Supert, det betyr i praksis at jeg kan la blu-ray spilleren få drivemodus2 pga av av spilling av DVD. Jeg er imponert over folks kunnskap på disse skjermene!

Jeg vet at alt dette har vært tatt opp tidligere i tråden, men jeg har faktisk ikke helt skjønt det før nå. Så jeg begir meg ut på et nytt "dumt" spørmål.

Hva er egentlig film-modus og dens forskjellige innstillinger? Jeg har skrudd den av på min parabol-tuner, men på advance(fremrykning) min blu-ray spiller. Hvorfor setter vi den i sammenheng med Drivemode?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy For en nedtur

Kom hjem og der stod det en 5090h... Hadde gledet meg utrolig lenge. Pakket den opp med et smil om munnen men da jeg åpnet den var det dette som møtte meg:

Den har fått seg en ordentlig smell å panelet foran er brukket av og det er isoporbiter inne i tven.
    Har aldri blitt så skuffa, nå er det å ringe MPX i morra tidlig...

Noen som har opplevd noe lignende?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigern2k
    Kom hjem og der stod det en 5090h... Hadde gledet meg utrolig lenge. Pakket den opp med et smil om munnen men da jeg åpnet den var det dette som møtte meg:

Den har fått seg en ordentlig smell å panelet foran er brukket av og det er isoporbiter inne i tven.
    Har aldri blitt så skuffa, nå er det å ringe MPX i morra tidlig...

Noen som har opplevd noe lignende?
    Mottok en LG med posten. Innmaten i esken var knus men TV'n var uskadd, takk og pris og fungere forsatt ypperlig etter nær 1 år i bruk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 5090 beste tv

TEST: Philips PFL9803 - DinSide Bolig

Som dere ser i denne linken som kom i dag, så er fortsatt pioneer 5090 kanskje den beste tven ennå. Jeg er kjempefornøyd med den i allefall:-D

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da er jeg blitt den lykkelige eier av en Pioneer LX6090 plasma, SC-LX71 reciver og en BDP-51FD Blu-ray spiller!!

Det jeg lurte på er om noen har noen gode innstillinger på TV'en å komme med, eller andre gode tips som er verdt å ta med seg. Står vel kanskje noe tidligere i tråden, men tror ikke jeg orker å lese gjennom hele tråden.....

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg og ser på vår nye 5090H. Veldig fornøyd sålangt

Spørsmål:

Har skjedd 3 ganger nå siden i går at bildet plutselig forsvinner. Har koblet CD PVR-tuner og PS3 via LX01 med HDMI, og en HDMI derfra inn på tv.

Satt nettopp og så på tv, da ble tven mørk, men hadde fortsatt lyd fra tven på anlegget. Virket som den rett og slett mistet signalet. Prøvde å skifte input på anlegget fra tuner til LX01 DVD spiller, men fikk ikke bilde der heller. (Alle menyer etc på tven funket fortsatt)

For å få det til å funke måtte jeg nappe ut HDMI-kabelen bak på tven og sette den inn igjen, da fikk jeg bilde tilbake med en gang.

Tips? Innstillinger på TVen eller LX01? Feil på kabler?

Edit: kan virke som det er kontaktfeil i HDMI-kabelen som går mellom anlegg og TV. Rørte litt på den så kom og gikk bildet.. Phew

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprettet en egen tråd jeg, men det er kanskje her ekspertisen sitter..
    Limer derfor inn mitt opprinnelige innlegg her:

Hola justeringsguruer, nå trenger jeg litt hjelp her med en LX5090H!

Har nå kjørt bluray-utgaven av DVE Videoessentials, men er jaggu litt usikker..

På HDMI-innstilingene kan jeg velge mellom to moduser, nemlig "Pc" og "Video" hvor den siste er anbefalt ved tv og film-brukt.

Problemet er at i Video-modus så forsvinner hjørnene på geometri-bildene ut av skjermen. I tillegg får jeg ikke justert inn grønn og rød. Faktisk var den gamle Samsungen min hakket bedre på dette.

Velger jeg derimot "Pc" får jeg tydeligvis 1:1 pixelmapping, og alle tre fargene blir så og si 100%. Problemet er at det virker som nye av hvitfargen forsvinner og blir gulere, samtidig som hele tven virker mørkere. I tillegg blir sortnivået merkbart dårligere, merkes spesielt godt på 2.40:1-filmer. I denne modusen ser jeg heller ikke "blacker than black"..

Forslag mottas med stor takk!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Opprettet en egen tråd jeg, men det er kanskje her ekspertisen sitter..
    Limer derfor inn mitt opprinnelige innlegg her:

Hola justeringsguruer, nå trenger jeg litt hjelp her med en LX5090H!

Har nå kjørt bluray-utgaven av DVE Videoessentials, men er jaggu litt usikker..

På HDMI-innstilingene kan jeg velge mellom to moduser, nemlig "Pc" og "Video" hvor den siste er anbefalt ved tv og film-brukt.

Problemet er at i Video-modus så forsvinner hjørnene på geometri-bildene ut av skjermen. I tillegg får jeg ikke justert inn grønn og rød. Faktisk var den gamle Samsungen min hakket bedre på dette.

Velger jeg derimot "Pc" får jeg tydeligvis 1:1 pixelmapping, og alle tre fargene blir så og si 100%. Problemet er at det virker som nye av hvitfargen forsvinner og blir gulere, samtidig som hele tven virker mørkere. I tillegg blir sortnivået merkbart dårligere, merkes spesielt godt på 2.40:1-filmer. I denne modusen ser jeg heller ikke "blacker than black"..

Forslag mottas med stor takk!
    Høres ut som du bruker feil innstillinger. Hvilke HDMI inngang bruker du? Movie og Dot by Dot gir best bilde på 5090 uten H. H har vel Pure modus.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...blir nok en stund til. TV'n er til rep - feil på panelet. De har hatt den i 2.5 uker snart - ville ikke høre snakk om bytte i ny. Deretter må jeg kjøre den inn et par hundre timer, så får vi se. Mulig det blir før hvis jeg ikke er fornøyd med kalibreringsjobben verkstedet gjør.

Noen som har erfaring med verkstedet på Kolbotn, der jeg tror TV'n er nå ?

Edit: Panelet er vist kommet, så da ordner det seg i løpet av noen dager sies det.
    Da var TV'n tilbake med nytt panel og det summer :evil: , ikke konstant det liksom kommer og går. Ikke værre enn at jeg kan leve med det - tror jeg.... Litt ergelig da jeg hadde en TV som var helt lydløs - til info for de som trodde jeg var døv den gang eller trodde at noen hører lyden og andre ikke og at alle Pioneer TV summer på samme måte...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Høres ut som du bruker feil innstillinger. Hvilke HDMI inngang bruker du? Movie og Dot by Dot gir best bilde på 5090 uten H. H har vel Pure modus.
    Hum receiveren er vel kablet i input3 med hdmi.

Dot by dot, movie? Pure modus? Litt forklaringer gjør susen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 kun til film og både dvd og bluray.Hvilken drivemodus????

Opprinnelig skrevet av magnesmurf
    På krp M serien er
    drive mode 1= 72 hz. (brukes på Bluray. da dette går opp i 24 hz)
    Drive mode 2= 100Hz. (brukes på dvd (50hz) og på tunere med 50 eller 100hz)
    Drive mode 3 = 60Hz. Brukes på ps3 osv, som viser bildet i 60 hz.
    All støyreduksjon og bilde forbedring bør være skrudd av for best mulig resultat.

Synes du det blir tungvindt legger du inn en bildeinnstilling med drivemode 1 for bd. (feks movie.) Og en bildeinnstilling med drivemode 2 for dvd (feks standard)

Dersom man bruker ps3 kun til vanlig dvd od bluray filmer,hvilken drivemodus bør tven stå i da???? eg bruker ps3 nesten kun til film,og det går i både dvd og bluray....... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om ps3 sender ut vanlige filmer på dvd i 50 hz, men tror den gjør det.
    PÅ BD støtter den jo 1080P\24. Så da justerer tven seg selv. Ellers er det vel drivemode 2 som gjelder på dvd.

Bruk "movie" eller "pure" på film og "game" innstilling for spill?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Opprinnelig skrevet av magnesmurf
    På krp M serien er
    drive mode 1= 72 hz. (brukes på Bluray. da dette går opp i 24 hz)
    Drive mode 2= 100Hz. (brukes på dvd (50hz) og på tunere med 50 eller 100hz)
    Drive mode 3 = 60Hz. Brukes på ps3 osv, som viser bildet i 60 hz.
    All støyreduksjon og bilde forbedring bør være skrudd av for best mulig resultat.

Synes du det blir tungvindt legger du inn en bildeinnstilling med drivemode 1 for bd. (feks movie.) Og en bildeinnstilling med drivemode 2 for dvd (feks standard)

Dersom man bruker ps3 kun til vanlig dvd od bluray filmer,hvilken drivemodus bør tven stå i da???? eg bruker ps3 nesten kun til film,og det går i både dvd og bluray....... :-D

Dette er feil, Drivemode 1 = 75Hz. Og det er det beste valget for DVD. Siden TV'en automatisk går til 72Hz ved Blu-Ray så kan du kjøre Drivemode 1 hele tiden, og slippe å tenke noe mer på det Du kan selvsagt også bruke Drivemode 2 (100Hz), men dette gir en liten tanke dårligere svartnivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårligere sortnivå på drivemode 2? Hvor har du det fra?

Er ikke hele poenget med riktig drivemode at antall bilder sendt fra kilde (dvd = 50hz) skal gå opp i antall bilder vist i tv?

Selv synes jeg at bildet hakker mindre i drivemode 2 på dvd, enn det gjør i drivemode 1. Regner med at det er fordi 50hz går opp i 100hz med 2 av de samme bildene vist per gang, mens det i 75hz ikke går opp helt, da man ikke kan vise 1,5 bilder...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du nok misforstått PAL formatet.

Utgangspunktet for en filmbasert PAL DVD er materiale i 24 fps. Avspillingshastigheten økes så med 4,17 % til 25 fps for å gå opp i 50 Hz.

Alle flatskjermer er progressive og 75 Hz visning fåes ved såkalt 3-3 pull-down (3*25=75).

100 Hz visning av PAL DVD fåes ved 4-4 pull-down og er således også en opsjon for avspilling av PAL DVD, om enn ikke den beste for PAL DVD for akkurat denne TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAkk for oppklaringen.
    Men hva med BD som er innspilt i 1080i\50. Finnes jo faktisk noen av de.. Det er da 50hz og avspilles best i 100hz?

Og hva med sortnivå? Trodde ikke drivemode spilte noen rolle på akkurat det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er i alle fall Drive mode 2 best på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Pioneer Plasma 5090 mht lys og reflekser fra vinduer etc?.
    Når jeg fortalte om at jeg hadde store lyse vinduer som lyser inn mot TV sa faktisk den ærlige selgeren at Plasma skjermer ikke takler det så godt; og LCD er mye bedre mh reflekser.

Årsaken til at jeg spurte var jeg, under omøblering for å få plass til 50" tilfeldighvis hadde noen glassplater i TV posisjon hjemme og det ble sterke reflekser i dem. I butikken vat Pioneer 50" plasma strategisk mht lite reflekser,men an annan plasme skerm meg ugunstig plassering ikke ulik det jeg har hjemme hadde plagsomme reflekser

Han til og med anbefalte meg å vente att å på led/oled teknologien.

Hva er deres erfaringer??

mvh
    Sleiven

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sleiven
    Hvordan er Pioneer Plasma 5090 mht lys og reflekser fra vinduer etc?.
    Når jeg fortalte om at jeg hadde store lyse vinduer som lyser inn mot TV sa faktisk den ærlige selgeren at Plasma skjermer ikke takler det så godt; og LCD er mye bedre mh reflekser.

Årsaken til at jeg spurte var jeg, under omøblering for å få plass til 50" tilfeldighvis hadde noen glassplater i TV posisjon hjemme og det ble sterke reflekser i dem. I butikken vat Pioneer 50" plasma strategisk mht lite reflekser,men an annan plasme skerm meg ugunstig plassering ikke ulik det jeg har hjemme hadde plagsomme reflekser

Han til og med anbefalte meg å vente att å på led/oled teknologien.

Hva er deres erfaringer??

mvh
    Sleiven

Stemmer det, plasma flater reflekterer, men det kommer nå plasmaer som har teknologier som forbedrer dette betraktelig i fra bl annet samsung (ps-50b855)..

LED teknologien trenger du ikke vente på da den er her for fult. Igjen, Samsung har nylig kommet med ultra tynne skjermer.. Men når det er sagt, disse kan ikke måle seg med bra plasma skjermer ala pioneer totalt sett selv om de kan match på svart nivå og kontrast generelt..

Link til nye samsung plasmaen :

Link til nye samsung plasmaen :

Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

Oled ligger år frem i tid så skal du vente på det må du ha god tid

Jeppsen

Side 128 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •