Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 127 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror ikke det. Det er vel en spesialkabel som går mellom boksen og TV'n, videre er vel noe av det som sitter inne i M modellen flyttet ut i boksen for A modellen, men det kan sikker noen med A modellen bekrefte ?
    Spesialkabelene er da en hdmikabel men man kan nok ikke bruke boksen fra en A på en M men derimot så kan man bruke en PDA-V100HD Pioneer KURO tilbehør - Flat-TV om man ønsker ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Spesialkabelene er da en hdmikabel men man kan nok ikke bruke boksen fra en A på en M men derimot så kan man bruke en PDA-V100HD Pioneer KURO tilbehør - Flat-TV om man ønsker ....
    Er ikke den spesial kabelen en Display-Port kabel, den nye typen digital kabel, som takler høyere overførings og oppløsning eller noe slikt. Selv om sistnevnte ikke trengs i dette tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det skal visst være en noe modifisert DisplayPort-kabel. Etter hva jeg har lest i hvert fall.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Fikk min KRP-600A ISF kalibrert i dag av Bjørn fra HTTech.no

Himmel og hav.... :-)
    Viste skjermen var god, har brukt den 1mnd med pure instillinger som har blitt annbefalt her i denne tråden og har vært meget fornøyd, men nå....
    Etter Bjørn hadde gjort jobben sin, så kan jeg bare si... DETTE ER DET BESTE BILDET JEG HAR SETT!
    Forskellen på hd bilder fra blu-ray, var nesten som før og etter vinduvask.
    Bildet formelig spruter av farger og detaljer, det gir en 3D følelse som nesten er skremmende..
    Har også Technisat HD-S2X pvr satelitt mottaker, og denne får sannelig vist hva den er god for. Dette er bare helt nydelig.

Å betale det det koster å få denne kalibreringen gjort av Bjørn, er vært, hver krone!
    Kan tryggt annbefales! ;-)

(Måtte bare få dele den gleden jeg har opplevd i dag med dere, for dette var bra)
    Høres jo veldig bra ut, godt du er fornøyd!

Kalibrerte han alle ISF-modusene? (ISF-Day, ISF-Night, ISF-Auto)

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Høres jo veldig bra ut, godt du er fornøyd!

Kalibrerte han alle ISF-modusene? (ISF-Day, ISF-Night, ISF-Auto)
    JA.
    :-)

Men bare på Input1 og Input2.
    Input1 = HDMI som går via Onkyo 875 til Pioneer 51 Blu-ray, og diverse andre ting. Forsterkeren har utkoplet bildebehandling, og fungerer bare som HDMI switch.
    Input2 = Component, direkte til Onkyo THX ultra DVD spilleren

Det som er morsomt er at Technisat HD-S2X satelitt HD-PVR mottakeren er utrolig lik Pioneer sin Blu-ray spiller i bildesignatur, og gir et urolig nydelig bilde I SD og spesiellt HD signaler. Testet dette med opptak av blant annet filmen Transformers, og samme film på Blu-ray. I 1080i er det ikke forskjell på bildet, men med 1080P-24 er Pioneer et lite hakk bedre.
    Morsomt med så gode bilder på satelitt TV!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA.
    :-)

Men bare på Input1 og Input2.
    Input1 = HDMI som går via Onkyo 875 til Pioneer 51 Blu-ray, og diverse andre ting. Forsterkeren har utkoplet bildebehandling, og fungerer bare som HDMI switch.
    Input2 = Component, direkte til Onkyo THX ultra DVD spilleren

Det som er morsomt er at Technisat HD-S2X satelitt HD-PVR mottakeren er utrolig lik Pioneer sin Blu-ray spiller i bildesignatur, og gir et urolig nydelig bilde I SD og spesiellt HD signaler. Testet dette med opptak av blant annet filmen Transformers, og samme film på Blu-ray. I 1080i er det ikke forskjell på bildet, men med 1080P-24 er Pioneer et lite hakk bedre.
    Morsomt med så gode bilder på satelitt TV!
    Aner jeg en snev av placebo i ditt utsagn. Har man brukt 2-3' i kalibrering, så må det jo se bedre ut......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Aner jeg en snev av placebo i ditt utsagn. Har man brukt 2-3' i kalibrering, så må det jo se bedre ut......
    Nei...

Tror ikke på placebo nei.

Dette er lett å se med selvsyn! Spørr kona ;-)

(til Ingeniør`n, Har du Isf kalibrert din KRP-500M?
    Hvis ikke, gjør det, og se selv!)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei...

Tror ikke på placebo nei.

Dette er lett å se med selvsyn! Spørr kona ;-)

(til Ingeniør`n, Har du Isf kalibrert din KRP-500M?
    Hvis ikke, gjør det, og se selv!)
    ...blir nok en stund til. TV'n er til rep - feil på panelet. De har hatt den i 2.5 uker snart - ville ikke høre snakk om bytte i ny. Deretter må jeg kjøre den inn et par hundre timer, så får vi se. Mulig det blir før hvis jeg ikke er fornøyd med kalibreringsjobben verkstedet gjør.

Noen som har erfaring med verkstedet på Kolbotn, der jeg tror TV'n er nå ?

Edit: Panelet er vist kommet, så da ordner det seg i løpet av noen dager sies det.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har akkurat kjøpt meg en LX5090H, fikk den levert hjem på fredag. Fantastisk bilde - beste TV'en jeg har sett

1.
    Har lest igjennom denne utrolig informative tråden, og ser det er diverse anbefalinger for å "kjøre inn" TV'en. Hvor viktig er dette egentlig?
    Er det noen som kort oppsummert kan gi meg et knippe enkle instillinger den kan dure og gå på over natten i så fall?

2.
    Er bittelitt plaget med støynivået fra den, men det varierer litt hvor mye jeg faktisk tenker over det. Støyet er absolutt på det høyeste når bildet er helt svart. Ser fler anbefaler drive mode 2 og power save mode 1 for å hjelpe på dette, så skal prøve det etter jobb i dag.

Hvis ikke jeg blir fornøyd med summingen vurderer jeg å benytte meg av returretten til Expert. Eneste ulempen er at jeg fikk den til en svært hyggelig pris (16.999 - hadde prioritert inngang på åpningen av Expert Klingenberg) og de har naturligvis ikke fler igjen....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panorering på 5090

Beklager, dette har det sikkert vært skrevet om tidligere i denne lange posten, men jeg har desverre ikke tid til å gå i gjennom alle disse 127 sidene for å finne denne informasjonenl..

Jeg står på trappen til å investere i ny skjerm, og valget står nå mellom denne 5060'n og den nye samsung ps-50B855 som kommer ut i april.

Jeg har lest side opp og side ned om denne 5090 skjermen og det ser ut for meg att det eneste ankepunktet til denne skjermen er att den er ganske dårlig på panorering. Kan noen av dere kuro experter utdype dette litt for meg. Er det virkelig slik att pioneer ikke har fikset dette på denne modellen? Er dette ett problem som er veldig synelig?..

Heller litt mot den nye samsungen pga av dette, den er "flavless" på panorering og har nærmet seg pioneeren på kontrast og alt annet veldig veldig mye.. Så har den jo et vanvittig kuult design med sine 2,9 cm dybde.. Er faktisk helt lig den nye LED X8050B skjermen til samsung..

Alle gode innspill takkes for..

Jeppe

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no

Jeg har lest side opp og side ned om denne 5090 skjermen og det ser ut for meg att det eneste ankepunktet til denne skjermen er att den er ganske dårlig på panorering. Kan noen av dere kuro experter utdype dette litt for meg. Er det virkelig slik att pioneer ikke har fikset dette på denne modellen? Er dette ett problem som er veldig synelig?..

Jeppe
    Har ikke skjermen selv, men mener å ha lest at dette kun er et innstillingsproblem. Correct me if I'm wrong

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg har lest side opp og side ned om denne 5090 skjermen og det ser ut for meg att det eneste ankepunktet til denne skjermen er att den er ganske dårlig på panorering. Kan noen av dere kuro experter utdype dette litt for meg.
    Jeg har nå hatt 5090 i noen måneder, også jeg opplever panoreringen som ikke spesielt bra. Jeg har prøvd dem fleste instillingene i forhold til tipsene som er gitt i denne tråden, og nå er dem fleste instillingene satt til "av" uten at det har blitt nevne verdig bra. Dog jeg er ingen expert på dette, og jeg har heller ikke sammenlignet dem andre TVer i samme størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg har nå hatt 5090 i noen måneder, også jeg opplever panoreringen som ikke spesielt bra. Jeg har prøvd dem fleste instillingene i forhold til tipsene som er gitt i denne tråden, og nå er dem fleste instillingene satt til "av" uten at det har blitt nevne verdig bra. Dog jeg er ingen expert på dette, og jeg har heller ikke sammenlignet dem andre TVer i samme størrelse.

jeg har pioneer krp selv,så jeg kjenner ikke til innstilingene i menyen på 5090.men på min krp så må jeg sette den i drive mode 1 = 75hz

kan lese mer her vis du ikke alerde sett denne linken.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1081313

.......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    jeg har pioneer krp selv,så jeg kjenner ikke til innstilingene i menyen på 5090.men på min krp så må jeg sette den i drive mode 1 = 75hz

kan lese mer her vis du ikke alerde sett denne linken.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1081313

.......
    Jeg har to kilder, parabol og bluray-spiller og har satt dem opp slik:
    1 - parabol (scart): Drivemodus 2 og film modus "av"
    2 - Blu-ray (HDMI): Drivemodus 3 og film modus "Fremrykning" (brukes også til dvd filmer).

Takker for interessen forresten. Vet ikke helt om mine instillinger er optimale? Er det slik at jeg bør bytte instillinger i forhold til hvilke type signal jeg får fra blu-ray spilleren? Jeg synes det blir for tungvint...

Edit: Jeg mener at drivemodus og filmmodus instilligene er like for KRP og LX modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har hatt LX5090H noen uker og har hatt god nytte av denne tråden. Men jeg har noen spørsmål angående det innebygde "mediasenteret" HMG (Home Media Gallery).

Har inntrykk av at de fleste ikke benytter seg av det innebygde "mediasenteret", men heller PS3 eller en mediacenterpc, men jeg håper likevel noen andre også har prøvd det og har svar på mine spørsmål.

1) Er det mulig å skru av bildet når man hører på musikk? Når man ser på vanlig TV er det mulig slå av tv-bildet med "Picture Off" på tools-menyen. Men jeg har ikke funnet noen slik muliget når man er inne i HMG. HMG-bildet er ganske statisk så det hadde vært fint å kunne skru bildet helt av med tanke på å unngå innbrenning. Jeg er klar over at en "skjermsparer" slår seg på etter 3 minutter ved å senke kontrasten hvis man ikke har trykket på noen knapper, men den slår bildet aldri helt av. Det hadde også vært kjekt for å slippe å alltid ha på tv-bildet når man hører på musikk.

2) Jeg har lastet ned noe HD-materiell fra NRK (nrkbeta). Jeg har en PC med Windows Media Connect (DLNA) koblet til nettverket som tv'n er koblet til. Jeg får lyd, men ikke bilde. Filene er 1024×576 billedpunkter, 25 bilder pr. sekund
    Den er kodet til MPEG4 H.264 i 3 mbit/s.
    Codecen skal støttes av HMG i følge bruksanvisningen, men er ikke oppløsningen noe ustandard? Kan det være det som gjør at jeg bare får "tenkesymbolet" på skjermen når jeg spiller av programmet?
    Noen andre som har testet HD-materiellet til NRK?

Det hadde vært utrolig greit å få dette til å virke, for da kan jeg klare meg med DLNA-støtten som er innebygd i TV'n. Selv om den er noe begrenset og ganske treg på å browse filene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to kilder, parabol og bluray-spiller og har satt dem opp slik:
    1 - parabol (scart): Drivemodus 2 og film modus "av"
    2 - Blu-ray (HDMI): Drivemodus 3 og film modus "Fremrykning" (brukes også til dvd filmer).

Takker for interessen forresten. Vet ikke helt om mine instillinger er optimale? Er det slik at jeg bør bytte instillinger i forhold til hvilke type signal jeg får fra blu-ray spilleren? Jeg synes det blir for tungvint...

Edit: Jeg mener at drivemodus og filmmodus instilligene er like for KRP og LX modellene.
    På krp M serien er
    drive mode 1= 72 hz. (brukes på Bluray. da dette går opp i 24 hz)
    Drive mode 2= 100Hz. (brukes på dvd (50hz) og på tunere med 50 eller 100hz)
    Drive mode 3 = 60Hz. Brukes på ps3 osv, som viser bildet i 60 hz.
    All støyreduksjon og bilde forbedring bør være skrudd av for best mulig resultat.

Synes du det blir tungvindt legger du inn en bildeinnstilling med drivemode 1 for bd. (feks movie.) Og en bildeinnstilling med drivemode 2 for dvd (feks standard)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DecoR
    Hei,

Jeg har akkurat kjøpt meg en LX5090H, fikk den levert hjem på fredag. Fantastisk bilde - beste TV'en jeg har sett

1.
    Har lest igjennom denne utrolig informative tråden, og ser det er diverse anbefalinger for å "kjøre inn" TV'en. Hvor viktig er dette egentlig?
    Er det noen som kort oppsummert kan gi meg et knippe enkle instillinger den kan dure og gå på over natten i så fall?

2.
    Er bittelitt plaget med støynivået fra den, men det varierer litt hvor mye jeg faktisk tenker over det. Støyet er absolutt på det høyeste når bildet er helt svart. Ser fler anbefaler drive mode 2 og power save mode 1 for å hjelpe på dette, så skal prøve det etter jobb i dag.

Hvis ikke jeg blir fornøyd med summingen vurderer jeg å benytte meg av returretten til Expert. Eneste ulempen er at jeg fikk den til en svært hyggelig pris (16.999 - hadde prioritert inngang på åpningen av Expert Klingenberg) og de har naturligvis ikke fler igjen....

Vil bare slenge meg på denne, får 5090h inn i huset i morra og lurer da på det samme som decor. Særlig det med å kjøre inn...

Jeg har en altibox og et HTPC som jeg tenker å kjøre gjennom en Denon AVR-2808 reciver, hva skal jeg stille inn pioneeren på da? Er det slik at jeg skal ta ned kontrast nivået?

Er det noe annet jeg burde huske på før jeg begynner å bruke den?

Takker og bukker for all hjelp...

Mvh
    Andreas

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    På krp M serien er
    All støyreduksjon og bilde forbedring bør være skrudd av for best mulig resultat.

Synes du det blir tungvindt legger du inn en bildeinnstilling med drivemode 1 for bd. (feks movie.) Og en bildeinnstilling med drivemode 2 for dvd (feks standard)
    Drive mode1 = 75HZ ,men hvis det dekteres 24bilder pr. sek, går den over til 72hz hvis Pure Cinema står i standard.
    Er litt usikker om den veksler mellom 75Hz og 72Hz hvis den står i (advance) Fremrykking. Mener den da er låst i 72Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Bra forklart, da kan det se ut som jeg har kjørt litt feil på blu-ray og DVD hvis jeg har forstått dette riktig da. Så det burde ikke være så tungvindt da :-D

Drive mode1 = 75HZ ,men hvis det dekteres 24bilder pr. sek, går den over til 72hz hvis Pure Cinema står i standard.
    Er litt usikker om den veksler mellom 75Hz og 72Hz hvis den står i (advance) Fremrykking. Mener den da er låst i 72Hz.
    Men hvis det stemmer det du sier, betyr det at jeg bør sette blu-ray kilden til drivermodus 2? Dvs at når jeg spiller DVD så står den på riktig, og når jeg spiller blu-ray med HD signaler så velger den automatisk riktig?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra forklart, da kan det se ut som jeg har kjørt litt feil på blu-ray og DVD hvis jeg har forstått dette riktig da. Så det burde ikke være så tungvindt da :-D

Men hvis det stemmer det du sier, betyr det at jeg bør sette blu-ray kilden til drivermodus 2? Dvs at når jeg spiller DVD så står den på riktig, og når jeg spiller blu-ray med HD signaler så velger den automatisk riktig?
    Drivemode påvirker KUN 50Hz signaler. For Blu-Ray er det dermed totalt likegyldig hvilken Drivemode som brukes, den ignoreres uansett og TV'en kjører i 72Hz.

Side 127 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •