Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 126 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det fulgte med en liten magnet som skal rundt strømkabelen på den nye 5090'en min. Noen som vet hva den egentlig gjør?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "magneten" din er en ferittkjerne som skal forhindre støy enkelt forklart . Plasser den helt inntil kontakten med den medfølgende stripsen .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har KRP-A og bruker mediareceiveren til satelittmottak: Jeg synes min virker noe tung og treg. Spesielt EPG'en føles litt i skilpaddedivisjonen.

Er dette bare hos meg, eller er det slik denne fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme her

Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Til dere som har KRP-A og bruker mediareceiveren til satelittmottak: Jeg synes min virker noe tung og treg. Spesielt EPG'en føles litt i skilpaddedivisjonen.

Er dette bare hos meg, eller er det slik denne fungerer?
    Epg er udugelig og kanalskifte er meget tregt.

Sliter også med mosaikk på nesten alle hd kanalene.

Blir nok en DM8000 på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rvd75
    Epg er udugelig og kanalskifte er meget tregt.

Sliter også med mosaikk på nesten alle hd kanalene.

Blir nok en DM8000 på meg.
    Ok. Da er det ikke bare meg. Må vel kanskje satse på en ekstern tuner allikevel etterhvert.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

43" til 50"..

Hei
    vi har i dag PDP-436FDE modellen og sitter 3 meter fra denne, vil en eventuell overgang til f.eks. KRP-500M føles "stort"?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 50" og sitter ca. 3,2 m fra og jeg har lyst på større TV!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ditto :-D

Ikke noe problem og gå opp i størrelse, andre veien derimot.....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colaboy
    Hei
    vi har i dag PDP-436FDE modellen og sitter 3 meter fra denne, vil en eventuell overgang til f.eks. KRP-500M føles "stort"?
    Gikk selv fra 43" og over til 60" (KRP-600A, isf kalibrert) sitter ca. 3 til 3,5m fra skjermen.
    Når den nye kom opp fra eska så den STOR ut, men etter et par dager så er den helt perfekt. Eneste er at nå ser en virkelig hvor dårlig SD sendinger kan være i forhold til HD sendinger.

Spesielt NRK nyheter, der må sannelig sminkeavdelingen ta seg et kurs. Nyhetsopplerere er så puddret i ansiktet, at de ser ut som de har på seg en maske..., og at kamera ikke er riktig fokusert på oppleseren men på bakgrunnen..??
    Mens enkelte reportasjer og nyhetsinnslag er helt nydelige i oppløsning og farge kvalitet. Lurer på hva slags kamera de nytter i felten? hd kamera?
    Så noen SD sendinger er utrolig bra til å være SD.

Mens HD kanalene nå har en narturlighet i farger og en klarhet så det nesten er skremmende.

Så problemet med stor skjerm, er at "alt" blir avslørt mht. bildekvalitet.

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,830
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg sitter 1.2 meter fra Pioneer 500A. Ikke noe problem det!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg sitter 1.2 meter fra Pioneer 500A. Ikke noe problem det!
    Vel, du mener vel at TV'n ikke har rappa til deg enda ? Liten stue, du må jo enkelt kunne telle hver pixel, og hodet er snart av ledd 8).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da bestilt KRP-500M, med levering april/mai (æsj). Vi ble enige om at 60" hadde vært veldig kult, men altfor dominerende i den lille stua våres.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sliter derimot med mosaikk på (nesten alle) HD-kanalene. Noen så mye at det ikke er noen vits i å se på engang.

Er det CAM'en sin skyld at det blir slik, eller er det mediareceiveren på KRP-A sin "skyld"? Hvordan fungerer HD kanaler på 5090H?

Er det noe jeg kan gjøre med dette, rent bortsett fra å skaffe meg en annen ekstern tuner?
    På 5090H med Conax cam er det samme problemet med mosaikk.
    Det er trolig cam`en som er problemet
    Det har kommet en godkjent CD Cam som er tilgjengelig i Danmark. Tilbakemeldingene der sier at HD kanalene vises perfekt på G9 H modellen.
    Se Få Canal Digital satellit TV uden settop box

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TTwhin
    På 5090H med Conax cam er det samme problemet med mosaikk.
    Det er trolig cam`en som er problemet
    Det har kommet en godkjent CD Cam som er tilgjengelig i Danmark. Tilbakemeldingene der sier at HD kanalene vises perfekt på G9 H modellen.
    Se Få Canal Digital satellit TV uden settop box
    Interessant. Når er denne cam'en mulig å få tak i her hos oss tro?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved kjøp av Pioneer KRP-600M, er det da mulig å senere å kjøpe den separate tuner boksen (Den som følger med KRP-600A)??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal koble til PS3 på en KRP-A og sliter litt her.

I manualen står det at spillkonsoler og videokameraer etc skal kobles i input 5. Men dette er jo på forsiden

Med PS3 over HDMI regner jeg med at jeg også kan koble inn i input 3 eller 4 på baksiden. Men får ikke noe bilde av bare å koble. I manualen til tv'en står det noe om å aktivere HDMI. Men når jeg går inn i menyen (oppsett -> alternativ) så er valget for å gå inn på HDMI-inngang grått.

Kommer ikke inn der, med beskrivelsen "I gjeldende status kan ikke valg og justeringer gjøres."

Hva pokker gjør jeg for å få PS3 opp og stå??

Sikkert en enkel løsning. Noen som vet og kan hjelpe en stakkar en fredag kveld?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I manualen står det at spillkonsoler og videokameraer etc skal kobles i input 5. Men dette er jo på forsiden

Med PS3 over HDMI regner jeg med at jeg også kan koble inn i input 3 eller 4 på baksiden.
    Det er samme hvilken HDMI inngang man velger. Resten kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg med.

Rart at Pioneer trenger å aktivere HDMI, har hørt det før også, men skjønner ikke hvorfor de må gjøre det slik.

Eneste tipset jeg kan gi er å trykke rundt i menyene, da pleier ting også å løse seg

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med PS3 over HDMI regner jeg med at jeg også kan koble inn i input 3 eller 4 på baksiden. Men får ikke noe bilde av bare å koble. I manualen til tv'en står det noe om å aktivere HDMI. Men når jeg går inn i menyen (oppsett -> alternativ) så er valget for å gå inn på HDMI-inngang grått.

Kommer ikke inn der, med beskrivelsen "I gjeldende status kan ikke valg og justeringer gjøres."

Hva pokker gjør jeg for å få PS3 opp og stå??

Sikkert en enkel løsning. Noen som vet og kan hjelpe en stakkar en fredag kveld?
    Du kan koble PS3 i hvilken som helst HDMI-input, ingen problemer. Men det stemmer som du sier at du må aktivere HDMI-inngangene. Dette er fordi Scart og HDMI deler input-nummer, og Scart er aktivert som standard (utrolig nok, når vi skriver 2009 - burde selvsagt vært omvendt).

For å aktivere HDMI i stedet for Scart må du gå inn på hver enkelt inngang som kan ha enten Scart eller HDMI. Se side 70 i manualen din

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Du kan koble PS3 i hvilken som helst HDMI-input, ingen problemer. Men det stemmer som du sier at du må aktivere HDMI-inngangene. Dette er fordi Scart og HDMI deler input-nummer, og Scart er aktivert som standard (utrolig nok, når vi skriver 2009 - burde selvsagt vært omvendt).

For å aktivere HDMI i stedet for Scart må du gå inn på hver enkelt inngang som kan ha enten Scart eller HDMI. Se side 70 i manualen din
    Takker og bukker :-D . Har fått det til nå.

Var på side 70 i manualen i stad også. Feilen jeg gjorde var at jeg stod i "TV-modus" da jeg gikk inn i menyen. Da jeg satt den på input 3 (som jeg hadde valgt) først og så gikk inn i meny, så var ikke valget grått lenger. Så da fikk jeg aktivert.

Da blir det blu-ray film i kveld

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Ved kjøp av Pioneer KRP-600M, er det da mulig å senere å kjøpe den separate tuner boksen (Den som følger med KRP-600A)??
    Tror ikke det. Det er vel en spesialkabel som går mellom boksen og TV'n, videre er vel noe av det som sitter inne i M modellen flyttet ut i boksen for A modellen, men det kan sikker noen med A modellen bekrefte ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 126 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •