Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 125 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 4233
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Hvordan foregikk det hele ?
    Hvor lenge var han hos deg ?
    Pris ?
    Med en helt spesiell fargespektrum analysator (dyr), PC, spesial programvare og diverse testplater, og mye erfaring!

ca. 2 timer for kalibrering av 2 innganger, Input1 (HDMI) og Input2 (component).

Pris må dere avtale med Bjørn (dette kommer an på hvor dere bor). :-)

Hjemmeside: Hjem

ISF: Imaging Science

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min KRP-600A ISF kalibrert i dag av Bjørn fra HTTech.no

Himmel og hav....
    Viste skjermen var god, har brukt den 1mnd med pure instillinger som har blitt annbefalt her i denne tråden og har vært meget fornøyd, men nå....
    Etter Bjørn hadde gjort jobben sin, så kan jeg bare si... DETTE ER DET BESTE BILDET JEG HAR SETT!
    Forskellen på hd bilder fra blu-ray, var nesten som før og etter vinduvask.
    Bildet formelig spruter av farger og detaljer, det gir en 3D følelse som nesten er skremmende..
    Har også Technisat HD-S2X pvr satelitt mottaker, og denne får sannelig vist hva den er god for. Dette er bare helt nydelig.

Å betale det det koster å få denne kalibreringen gjort av Bjørn, er vært, hver krone!
    Kan tryggt annbefales!

(Måtte bare få dele den gleden jeg har opplevd i dag med dere, for dette var bra)
    Dette er ingen overraskelse. Jeg har skrevet i det kjedsommelige her på forumet at en proff-kalibrert Pioneer-skjerm med Bjørn Hegelstads signatur, er av en helt annen verden enn "out of the box", selv om vi snakker om KRP. Det har også vært viktig å få fram at det kreves lang erfaring å få så gode resultater som herr Hegelstad klarer, og kan ikke sammenliknes med det en hobby-interessert TV-entusiast klarer med en unøyaktig Spyder-kolbe.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å håpe at nok østlendinger melder seg på så det blir lønnsomt for Mr. Hegelstad å ta turen hit også.

Mener han sa 2000 + 500 pr. ekstra input + reiseutgifter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mr hegelstad

hvor holder denne bjørn hegelstad til egentlig?????? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor holder denne bjørn hegelstad til egentlig???
    HTTech
    Øvre Vaulabakken 12
    4330 Ålgård
    Norway
    TLF: 51 61 03 73
    MOB: 92 60 01 03
    E-Mail: info@httech.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Er det noen her som har god greie på den mediareceiveren på KRP-A?
    Fikk min 500A i dag. Har problemer med å få inn satelittkanaler via mediareceiveren og ca modul.

Skal prøve å forklare. Satte inn kort og CA modul. Fulgte velkomstmenyen der man skal velge språk etc, for deretter å sette den til å søke kanaler. Da jeg var inne og valgte ”Thor” så la jeg merke til at signalkvaliteten ikke var så bra. Den var rundt 40%, tror jeg. Mens nivå tror jeg stod på rundt 12 (?).

Fikk søkt inn kanaler, men viste seg at det ikke ble så mange. Tror det var totalt +/- 80. Fikk inn TV2 Zebra, NRK og Filmkanalen pluss en del til. Men fikk ikke inn vanlig TV2 bl.a. Fikk heller ikke inn alle Discovery kanaler. (Jeg har Entertainment abonnement forresten, så skal kunne ta inn alt).
    Har 2 cam kort og to programkort i huset. Husker ikke helt hvilke kombinasjoner jeg gjorde, men enten så byttet jeg cam og beholdt programkort, eller så byttet jeg begge og prøvde. Uansett , gjorde et nytt søk og den fant litt over 100 nye kanaler. Men kanalene lå litt her og der og fant ikke TV2 f.eks.

Så drev jeg og søkte og styret litt videre. Husker ikke (er ikke sikker) på hva jeg gjorde. Men uansett, så sitter jeg her nå etter litt prøving og feiling og får 0% i signalstyrke på Thor og nada kanaler. Har sittet lenge og prøvd å finne ut av det, men kommer ingen vei.

Først trodde jeg at det måtte være et brudd eller dårlig kontakt i kabel. Jeg har trukket kabel ut av en vegg og inn en annen vegg pga ny plassering av tv. Men hentet min canal digital boks og koblet den mot tv’en via scart og får inn alle kanaler da med samme antennekabel. Så det kan ikke være grunnen. Tror den var på over 60% signalstyrke (har den ikke fremme nå, da jeg har satt den tilbake). Jeg får uansett inn alt jeg er vant til.

Jeg har plasmaen et annet sted enn forrige tv, så jeg har tatt av den antennepluggen på kabelen, kuttet kabelen med ganske mange meter og skrudd på igjen.

Kan det være noe jeg har gjort her? At den kobbertuppen stikker for langt inn i antenneinngangen på KRP’en, at den er for kort/for lang eller noe annet? Den funker fint på Canal Digital boksen, så kan ikke helt skjønne det heller.

Dersom jeg kjører et kanalsøk nå så bruker den veldig lang tid og finner ingen kanaler (naturlig nok kanskje ettersom signalstyrken står på 0%). Jeg søker fortsatt på Thor.

1.) Kan det være noe galt jeg gjør? I så fall hva?
    2.) Kan det være noe galt med kabelen? (Rart da den funker på annen tuner)
    3.) Kan det være noe galt med kombinasjonen cam kort og CD kort? (Er ikke det rart - skulle en ikke uansett vise ordentlig signalstyrke og at man finner satelitt?)
    4.) Kan det være at det er noe galt med mediareceiveren? (Håper egentlig ikke det, da jeg har ventet på denne i over 1 måned :-( ).

Noen som har noe som helst peil hvor jeg kan begynne å feilsøke og lete hen?
    Hei,
    Har vært lykkelig eier av PDP-LX5090H i en uke.
    Jeg hadde samme problem som deg. At den ikke fant alle kanalene på Thor satelitten. Forutsatt det er samme meny på din, så fant jeg løsningen med å bruke SMAT (Satellite Master Antenna Television system) i søkepreferanser. Gå til, via: Oppsett/SystemOppsett/Digital tuner oppsett/Installasjon/Satelitt Oppsett/ Skannetype> SMAT, > Søk
    Det tar en stund å søke med SMAT, da søker den inn alt som er tilgjengelig uavhengig av hvilken satelitt kanalen sendes i fra. Jeg fant 497 TV kanaler med ett parabol hode rettet mot Thor.

Du trenger nødvendigvis ikke kort eller kanskje ikke cam heller for å søke inn kanalene (du får bare ikke se)
    Spenningen til parabol hode må være på, men muligheten til å endre den blir ikke tilgjengelig med SMAT søk. Så mulig TV`n finner ut av det selv.

Lykke til

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    HTTech
    Øvre Vaulabakken 12
    4330 Ålgård
    Norway
    TLF: 51 61 03 73
    MOB: 92 60 01 03
    E-Mail: info@httech.no
    Uff a meg...
    Da blir det en dyr affære for kunder på østlandet.
    Ingen PÅ østlandet som har samme kunnskaper/sertifisering da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også ta kontakt med:

EDGE
    Telefon: 95489000
    FAX: 22224800
    E-post: edge@edgead.no
    Showroom (besøk etter avtale):
    Sinsenveien 53B 0585 Oslo
    Postadresse:
    Tanumkollen 41
    2300 Skarnes

Edge

Spesielt Lars Follestad er god på Pioneer-skjermene.......

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Uff a meg...
    Da blir det en dyr affære for kunder på østlandet.
    Ingen PÅ østlandet som har samme kunnskaper/sertifisering da ?
    Trenger vel ikke bli det. Uansett gidder han ikke ta turen hit kun for 1 eller 2 kalibreringer. Og blir vi en 7-8 stykker som deler reiseregningen så blir det neppe mer enn 150-200 kr. pr. pers.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Trenger vel ikke bli det. Uansett gidder han ikke ta turen hit kun for 1 eller 2 kalibreringer. Og blir vi en 7-8 stykker som deler reiseregningen så blir det neppe mer enn 150-200 kr. pr. pers.
    Bjørn ligger på en tur østover snart, han har en hel del skjermer han skal kalibrere så meld dere på snarest med en mail til han, så samler han dere sikkert opp. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,834
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Da er det bare å håpe at nok østlendinger melder seg på så det blir lønnsomt for Mr. Hegelstad å ta turen hit også.

Mener han sa 2000 + 500 pr. ekstra input + reiseutgifter.
    Om man får tv'en kalibrert og deretter f.eks kjøper en annen BD-spiller og kopler den på samme inngang som en annen BD-spiller har stått på, da er vel hele kalibreringa på den inngangen ubrukelig? Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man får tv'en kalibrert og deretter f.eks kjøper en annen BD-spiller og kopler den på samme inngang som en annen BD-spiller har stått på, da er vel hele kalibreringa på den inngangen ubrukelig? Eller?
    Nei, selvsagt ikke. Men ved en kalibrering så tar man som oftest hele systemet, dvs. avspillermekanisme med sine (eventuelle) særtrekk, eventuelle særtrekk ved kabeloverføringen (da tenker jeg på analoge overføringer som scart og s-video, HDMI/DVI-gjør denne faktoren irrelevant) og summen av disse egenskapene opp mot skjermens særtrekk, til idealet er oppnådd (D65, gamma 2.2, Rec 709 osv.).

Den utfordringen du eventuelt kan møte er f.eks. denne:
    Dersom du f.eks. har en BD/DVD-spiller som gir et grønn-skjær, og/eller som har en unøyaktig gammakurve (eks. 1,6) og som det under kalibreringen kompenseres for i skjermen, så blir det noe unøyaktig om du senere får en avspiller som har helt riktig gamut og gamma-kurve på 2,2. Men nå snakker vi om små forskjeller. Det viktigste er å få en godt kalibrert skjerm, som takler forskjellig utstyr med diverse avvik på strak arm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 5090 på plass i denne stua å...

Etter å ha brukt den litt har jeg lagt merke til at tven durer når den er på... Er det andre som har vært borti dette?

Trenger også tips til kalibrering av tven! Den brukes sammen med en samsung bd 1400 blurayspiller, og Canal Digital hd dekoder. Begge disse er koblet opp gjennom en Onkyo 905.

Har bestillt dve til å kalibrere med, men vil gjerne høre hvilke innstillinger dere har!?

Hilsen Dani

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt den litt har jeg lagt merke til at tven durer når den er på... Er det andre som har vært borti dette?
    Desverre så "durer" eller støyer en del av Pioneer-skjermene. Du kan prøve de ulike driv-modusene og se om noen av dem demper den elektroniske "buzzingen".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei, selvsagt ikke. Men ved en kalibrering så tar man som oftest hele systemet, dvs. avspillermekanisme med sine (eventuelle) særtrekk, eventuelle særtrekk ved kabeloverføringen (da tenker jeg på analoge overføringer som scart og s-video, HDMI/DVI-gjør denne faktoren irrelevant) og summen av disse egenskapene opp mot skjermens særtrekk, til idealet er oppnådd (D65, gamma 2.2, Rec 709 osv.).
    Men, hva hvis man har alt utstyret koblet via en AV-forsterker, og bare bruker én inngang på TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, hva hvis man har alt utstyret koblet via en AV-forsterker, og bare bruker én inngang på TVen?
    Dersom alt går gjennom en av-forsterker (eller f.eks. en bildeprosessor) som samler "alle trådene", så er det mye enklere. Da blir det av-forsterkerens egenskaper som skjermen kalibreres mot. Så det er ingen grunn til å gjøre dette til et hinder for en profesjonell kalibrering......

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for at jeg skal ha meg plasma 60" eller større. Er veldig sugen på Pioneer. Min problemstilling er: Skal reise til jobb i utlandet iløpet av sommeren, og skal jobbe i utlandet i 1 og et halvt år. Har lyst å kjøpe meg en 60" nå ettersom Pioneer sin TV produksjon skal skrinlegges, eller bør jeg heller vente til jeg kommer hjem igjen for da er det helt nye/bedre ting på gang?

Lurte også på hvilken av 60" til Pioneer du får mest for pengene, er virkelig forskjellene ifra 6090 til 600 serien verdt krone forskjellen?

Edit: Lurte også på hvilket veggstativ som kan anbefales (pris/størrelse osv..)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TTwhin
    Du trenger nødvendigvis ikke kort eller kanskje ikke cam heller for å søke inn kanalene (du får bare ikke se)
    Spenningen til parabol hode må være på, men muligheten til å endre den blir ikke tilgjengelig med SMAT søk. Så mulig TV`n finner ut av det selv.

Lykke til
    Fant løsningen på dette på fredag. Viste seg at jeg lagde litt storm i et vannglass her, men jeg så bare ikke løsningen der og da, siden det jo funket på CD-tuneren. Var brudd i parabolkabelen. Må ha vært sånn på kanten først, for da fikk jeg inn og så fikk jeg ikke inn....litt om hverandre. Etterhvert ble det helt natta, også på CD-tuneren. En tur på veggen og ny kabel gjorde susen og jeg fikk inn kanalene med KRP tuneren.

Jeg sliter derimot med mosaikk på (nesten alle) HD-kanalene. Noen så mye at det ikke er noen vits i å se på engang.

Er det CAM'en sin skyld at det blir slik, eller er det mediareceiveren på KRP-A sin "skyld"? Hvordan fungerer HD kanaler på 5090H?

Er det noe jeg kan gjøre med dette, rent bortsett fra å skaffe meg en annen ekstern tuner?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte også på hvilken av 60" til Pioneer du får mest for pengene, er virkelig forskjellene ifra 6090 til 600 serien verdt krone forskjellen?
    Prisforskjellen er ikke lenger så stor. Gå for KRP-600....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Jeg sliter derimot med mosaikk på (nesten alle) HD-kanalene. Noen så mye at det ikke er noen vits i å se på engang.

Er det CAM'en sin skyld at det blir slik, eller er det mediareceiveren på KRP-A sin "skyld"? Hvordan fungerer HD kanaler på 5090H?

Er det noe jeg kan gjøre med dette, rent bortsett fra å skaffe meg en annen ekstern tuner?
    Akkurat samme problemet på X090H- og KRP-X00A-modellene. Venter selv på en løsning på problemet. Hos meg er det bare Voom HD, Silver HD og NatGeo HD av HD-kanalene som er mosaikkfri. Tror ikke det skal være cammens skyld.

Side 125 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •