Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 124 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kommer helt ann på behovet.

På selve BD bildet så er det ikke så enormt stor forskjell på spillere fra 3000,- og oppover. Den største forskjellen er bygg kvalitet og DVD oppskalering. Sistnevnte har vel TVen din en meget bra en. Da burte det holde med en spiller som kan sende ut det som ligger på disken direkte, og la TVen stå for oppgraderingen.

Byggkvalitet er noe annet, hvis ikke BD Live er viktig så er vel Pioneers 51 spiller ett meget bra alternativ. Bygg kvaliteten er meget bra, og den er vel så å si den samme som LX71, minus noen småting som egentlig ikke er viktig.

DVDirect.net er ett god sted å handle hvis du ønsker sonefri spiller.

Men hvis du har og ønsker å kjøpe en kvalitets spiller så er det en bra test i siste Hjemmekino eller Lyd & Bilde med Sonys beste, Denon 3800 og LX91 fra Pioneer. Mitt valg etter den testen hadde nok vært Sony sin, hvis jeg ikke hadde de ekstra 5000,- opp til Pioneer.

Men spillere i klassen 10.000,- og opp ser jeg for meg de som trenger spiller som oppgraderer DVD eksemplarisk, mangler forsterker med HDMI dekoding av HD-lyd, eller ikke har HDMI i det hele tatt. Samt bruke den som CD-spiller.

Har selv vært borte i tanken å kjøpe en av de bedre spillerene, sliklet på Denons 3800, og den prisklassen.

Men siden bildet på BD ikke skiller så ekstremt mye, så tror jeg Oppo sin BD spiller er mitt første valg om dagen, tett etterfulgt av en eller annen av Pioneers nyeste generasjon med BD Live. (Kjøper Sone A spillere, vet ikke om Oppo er å kjøpe her hjemme enda)

Denons 3800 kan også kjøpes som Marantz BD-8002. Innmaten er lik, men litt forskjellig front. Marantzen er ca 1000,- dyrere.

EDIT: Hvis du har alt av HD lyd i forsterker osv, så kan jo Denon 2500 være ett alternativ. Er 3800 uten analog del, og kun en HDMI ut.
    Takk for svar, jeg sikler på LX91. Har yamaha dsp Z7 og yamaha soavo-1 høytalere. Tror det kan passe med Pioneer LX91, men den er drit dyr, nesten like dyr som tven 5090 hehe, men når jeg har invistert så mye på det andre så må man ha en god spiller. Har bare en ps3 til å spille lyd og bilde. Får se hva jeg får igjen på skatten hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er undelig at ikke Sony BDP-S5000ES nevnes her. Den koster faktisk "bare" 10 000 på amento nå, altså ca. halv pris av Pioneer og langt mindre enn Denon. I tillegg er den bedre enn Denon og Pioneer`n på flere områder. Smak og behag vil jo selvsagt avgjøre, men prisforskjellen begynner å bli så stor mellom disse modellene nå, at Sony fremstår som en klar "best buy":

AMENTIO / SONY BDP-S5000 ES Blu-ray afspiller sort Full HD - 1920x1080p - 24p True Cinema

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Problem

Jeg får ikke tven (krp-500m) til å "huske" innstillinger. Jeg har kalibrert tven nå 4-5 ganger, men hver gang jeg tar den av så forsvinner innstillingene mine. Av og til er noen av innstillingene beholdt mens andre er nullstilt... Noen som har peiling? Jeg har kalibrert den både på "pure", "movie" og "user/bruker"-instillingene, men de forsvinner samme pokker. Ganske irriterende da jeg har måttet skrive ned instillingene og må fikse de på nytt hver dag.

Sansynligvis har du forskjellig oppløsning og HZ på bildene du har kalibrert...

Du må utføre kalibrering på alle forskjellige HZ i tilegg til oppløsning, noe som kan bety 5-6 forskjellig innstillinger bare på bd (1080P\24, 1080i\50, 1080i\60, 720P\24, 720P\50 osv osv)

Samme med tvspill, og dvd som sender i både 480i og 576i.

SÅ tipper at når du har kalibrert nok ganger beholder du dine innstillinger

Hvis det er noen trøst var jeg av samme oppfattelse når jeg først fikk min KRP M, trodde også det var noe galt med tven...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Satte opp min 500A i går, har CD HD-PDV-tuner som jeg kjører komponent fra og det fungerer fint.
    Men jeg vil også kjøre HDMI fra CD-tuneren via SC-LX71 forsterkeren så til TV`en, men da får jeg bare lyd og ikke bilde på skjermen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?
    Samme oppsett fra BDP-LX71 spilleren fungerer fint, så dette skjønner jeg ikke helt.
    HDMI direkte i TV`en utenom forstrekeren fungerer også fint.

Var det ingen som kunne hjelpe meg her?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten samme oppsett som deg, bortsett fra at jeg har GET hdi-boks.

Jeg har koblet Get-boksen på inngang 3 på SC-LX71 og Blu-Rayen på inngang 1. Og fra HDMI-out på SC-LX71 til input 1 på KRP-500A.

Etter hva jeg husker så aktiverte jeg HDMI inngangen på KRP-500A og det var vel det eneste jeg gjorde før det funket. Men det har du vel gjort siden du får signaler ved å kjøre HDMI fra CD-tuneren til TV.

Mulig du må inn i Input Setup på receiveren og aktivere HDMI der. Sjekk side 90 i manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    ...den er drit dyr, nesten like dyr som tven 5090 hehe, men når jeg har invistert så mye på det andre så må man ha en god spiller. Har bare en ps3 til å spille lyd og bilde...
    Ikke for å ødelegge gear-lusten for deg (jeg vet hvordan det er), men er det ikke slik at jo bedre tv, jo billigere kilde klarer man seg med?

Jeg ser at audiofile argumenterer med at om høyttaleren koster 50.000,- så er det rett og rimelig at strømkablene koster minst 10.000,- Jeg kjøper ikke den logikken..

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Har nesten samme oppsett som deg, bortsett fra at jeg har GET hdi-boks.

Jeg har koblet Get-boksen på inngang 3 på SC-LX71 og Blu-Rayen på inngang 1. Og fra HDMI-out på SC-LX71 til input 1 på KRP-500A.

Etter hva jeg husker så aktiverte jeg HDMI inngangen på KRP-500A og det var vel det eneste jeg gjorde før det funket. Men det har du vel gjort siden du får signaler ved å kjøre HDMI fra CD-tuneren til TV.

Mulig du må inn i Input Setup på receiveren og aktivere HDMI der. Sjekk side 90 i manualen.

Takk for svar, skal sjekke dette ut i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Ikke for å ødelegge gear-lusten for deg (jeg vet hvordan det er), men er det ikke slik at jo bedre tv, jo billigere kilde klarer man seg med?

Jeg ser at audiofile argumenterer med at om høyttaleren koster 50.000,- så er det rett og rimelig at strømkablene koster minst 10.000,- Jeg kjøper ikke den logikken..

-k
    Hei,
    ikke noe problem at jeg har råd å kjøpe lx91, men vet ikke forskjell på lx71 og lx08 og denon 3800 i forhold til lx91. Som J.Haugen skrev Sony BDP-S5000ES , er den best til cd dvd og blu ray? Trenger svar fra noen som vet forskjell fra disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på LX 71 og 08:
    Designet.

Forskjell på Lx71 og 91: Prislappen, Ytelse på DVD og CD, Tileggsutstyr. (91 har profile 2.0, dekoding av DTS HD master, to HDMI ut for bruk på både tv og PJ)

Har aldri sett 91 i aksjon, men testen i hjemmekino sa en del om spilleren. Tror uansett ikke det blir misfornøyd hvis du velger den billigste. Har selv Lx71 og er meget fornøyd med den.

Har ikke sett sonyen eller denon, så kan kun forholde meg til det som ble skrevet i testen i hjemmekino.
    Uansett hvilken spiller du ender opp med tror jeg ikke du blir misfornøyd.

Og forskjellen i bilde og lyd ved avspilling av bluray er minimal. Det er nok mest på DVD og CD du vil merke forskjell.

Tror ikke du angrer hvis du bruker 7k på en lx71 og resten av pengene på filmer, fremfor 19k på på en lx91....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg virke som at jeg mener det er galt å bruke mye penger på en spiller.

Men nå man har yamaha Z7, så koples denne til med HDMI, og da trenger man strengt tatt ikke all den dyre innmaten som LX91 har, det blir litt overkill.

Personlig ville jeg ha heller valgt LX71 eller Sonys beste spiller. Hvis CD-lyden ikke er tilfredsstillende så kan man heller bruke mellom legget på en dedikert CD spiller, noe som vil gi enda bedre CD lyd en LX91 (hvis man bruke 10-13K som mellom legget blir)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    LX5090

Har et kjapt "dumt" spårsmål. Kobler ps3 via onkyo til Tven. Men hvis jeg vil spille musikk uten å ha tv på (fra ps3) takler ikke onkyo dette, for den vil ha signal i motsatt ende før den gidder å sende noe.

Har jeg drømt eller finnes det musikkfunksjon på tven. Slår av skjermen men tv fortsatt på. Er ganske sikker at jeg har lest dette en plass men finner ikke i menyene.....

Mulig jeg er helt blind. Noen som har svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Satte opp min 500A i går, har CD HD-PDV-tuner som jeg kjører komponent fra og det fungerer fint.
    Men jeg vil også kjøre HDMI fra CD-tuneren via SC-LX71 forsterkeren så til TV`en, men da får jeg bare lyd og ikke bilde på skjermen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?
    Samme oppsett fra BDP-LX71 spilleren fungerer fint, så dette skjønner jeg ikke helt.
    HDMI direkte i TV`en utenom forstrekeren fungerer også fint

Skjønner fortsatt ikke bæra, BD spilleren fungerer jo som bare det med det samme oppsettet selv i samme inngang som CD-tuneren, men kobler jeg inn CD-tuneren får jeg kun lyd men ikke bilde via forsterkeren, og CD-tuneren fungerer jo fint rett TV`en.
    Kan ikke skjønne annet enn at det må være et eller annet mellom CD-tuneren og forsterkeren som "ikke spiller".

HJELP!!

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå skal ikke jeg virke som at jeg mener det er galt å bruke mye penger på en spiller.

Men nå man har yamaha Z7, så koples denne til med HDMI, og da trenger man strengt tatt ikke all den dyre innmaten som LX91 har, det blir litt overkill.

Personlig ville jeg ha heller valgt LX71 eller Sonys beste spiller. Hvis CD-lyden ikke er tilfredsstillende så kan man heller bruke mellom legget på en dedikert CD spiller, noe som vil gi enda bedre CD lyd en LX91 (hvis man bruke 10-13K som mellom legget blir)
    Jeg vil bare nevne her at LX91 er den spilleren som virkelig har gitt nytt liv til mine Patos Symphonic IV !
    Jeg har jo ikke testet alt i verden, men har testet en Atholl CD spiller til 17000, Parasound D3 til veil.26000 + noen fler og ingen av disse var i nærheten av min nye LX91....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Hei.
    LX5090

Har et kjapt "dumt" spårsmål. Kobler ps3 via onkyo til Tven. Men hvis jeg vil spille musikk uten å ha tv på (fra ps3) takler ikke onkyo dette, for den vil ha signal i motsatt ende før den gidder å sende noe.

Har jeg drømt eller finnes det musikkfunksjon på tven. Slår av skjermen men tv fortsatt på. Er ganske sikker at jeg har lest dette en plass men finner ikke i menyene.....

Du må slå av i PS3, Onkyo og Pioneer at de prater over HDMI, da kan du ha PS3 og Onkyo på uten å ha på TVen. Vet ikke hva det kalles der, men det er under HDMI menyene ett sted. På min Samsung BD-1500 så heter det "HDMI CEC".

Denne funksjonen spør hver gang aparatet starter hva mottaker takler av signaler, og stiller inn etter dette. Vet man hva sine produkter takler så er denne funksjonen unødvendig så lenge man kan stille dette riktig i menyene.

Når du slår dette av hos Pioneer så slutter også muligheten til å sende IR kodene over HDMI, men siden du ikke har Pioneer hele veien så er ikke dette viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har god greie på den mediareceiveren på KRP-A?
    Fikk min 500A i dag. Har problemer med å få inn satelittkanaler via mediareceiveren og ca modul.

Skal prøve å forklare. Satte inn kort og CA modul. Fulgte velkomstmenyen der man skal velge språk etc, for deretter å sette den til å søke kanaler. Da jeg var inne og valgte ”Thor” så la jeg merke til at signalkvaliteten ikke var så bra. Den var rundt 40%, tror jeg. Mens nivå tror jeg stod på rundt 12 (?).

Fikk søkt inn kanaler, men viste seg at det ikke ble så mange. Tror det var totalt +/- 80. Fikk inn TV2 Zebra, NRK og Filmkanalen pluss en del til. Men fikk ikke inn vanlig TV2 bl.a. Fikk heller ikke inn alle Discovery kanaler. (Jeg har Entertainment abonnement forresten, så skal kunne ta inn alt).
    Har 2 cam kort og to programkort i huset. Husker ikke helt hvilke kombinasjoner jeg gjorde, men enten så byttet jeg cam og beholdt programkort, eller så byttet jeg begge og prøvde. Uansett , gjorde et nytt søk og den fant litt over 100 nye kanaler. Men kanalene lå litt her og der og fant ikke TV2 f.eks.

Så drev jeg og søkte og styret litt videre. Husker ikke (er ikke sikker) på hva jeg gjorde. Men uansett, så sitter jeg her nå etter litt prøving og feiling og får 0% i signalstyrke på Thor og nada kanaler. Har sittet lenge og prøvd å finne ut av det, men kommer ingen vei.

Først trodde jeg at det måtte være et brudd eller dårlig kontakt i kabel. Jeg har trukket kabel ut av en vegg og inn en annen vegg pga ny plassering av tv. Men hentet min canal digital boks og koblet den mot tv’en via scart og får inn alle kanaler da med samme antennekabel. Så det kan ikke være grunnen. Tror den var på over 60% signalstyrke (har den ikke fremme nå, da jeg har satt den tilbake). Jeg får uansett inn alt jeg er vant til.

Jeg har plasmaen et annet sted enn forrige tv, så jeg har tatt av den antennepluggen på kabelen, kuttet kabelen med ganske mange meter og skrudd på igjen.

Kan det være noe jeg har gjort her? At den kobbertuppen stikker for langt inn i antenneinngangen på KRP’en, at den er for kort/for lang eller noe annet? Den funker fint på Canal Digital boksen, så kan ikke helt skjønne det heller.

Dersom jeg kjører et kanalsøk nå så bruker den veldig lang tid og finner ingen kanaler (naturlig nok kanskje ettersom signalstyrken står på 0%). Jeg søker fortsatt på Thor.

1.) Kan det være noe galt jeg gjør? I så fall hva?
    2.) Kan det være noe galt med kabelen? (Rart da den funker på annen tuner)
    3.) Kan det være noe galt med kombinasjonen cam kort og CD kort? (Er ikke det rart - skulle en ikke uansett vise ordentlig signalstyrke og at man finner satelitt?)
    4.) Kan det være at det er noe galt med mediareceiveren? (Håper egentlig ikke det, da jeg har ventet på denne i over 1 måned :-( ).

Noen som har noe som helst peil hvor jeg kan begynne å feilsøke og lete hen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    ikke noe problem at jeg har råd å kjøpe lx91, men vet ikke forskjell på lx71 og lx08 og denon 3800 i forhold til lx91. Som J.Haugen skrev Sony BDP-S5000ES , er den best til cd dvd og blu ray? Trenger svar fra noen som vet forskjell fra disse.
    Jeg vil bare presisere at når jeg snakker om Sony BDP-S5000ES som "best buy", så tenker jeg spesielt på forholdet pris/kvalitet ihht. lx91 og denon 3800.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Hei.
    LX5090

TV på, men skjermen av ordner du ved å trykke på TOOLS-knappen på fjernkontrollen. Da finner du et valg som heter bilde av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tunkp]Skjønner fortsatt ikke bæra, BD spilleren fungerer jo som bare det med det samme oppsettet selv i samme inngang som CD-tuneren, men kobler jeg inn CD-tuneren får jeg kun lyd men ikke bilde via forsterkeren, og CD-tuneren fungerer jo fint rett TV`en.
    Kan ikke skjønne annet enn at det må være et eller annet mellom CD-tuneren og forsterkeren som "ikke spiller".

Dere kan glemme alt, snakket med Pioneer og problemet er at CD-tuneren og forsterkeren ikke snakker sammen, p.g.a softwaren i CD sin Sagem HD-PVR tuner.
    Må derfor sette det opp anderledes og la den gå utenom forsterkeren.
    Tipper at dere andre som prøver å få satt opp CD sin tuner slik opplever det samme?

Nok et bevis på at CD sin HD-PVR tuner er en møkkatuner, synes den er helt håpløs, men det er et annet kapittel/tråd....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP-600A ISF kalibrering

Fikk min KRP-600A ISF kalibrert i dag av Bjørn fra HTTech.no

Himmel og hav.... :-)
    Viste skjermen var god, har brukt den 1mnd med pure instillinger som har blitt annbefalt her i denne tråden og har vært meget fornøyd, men nå....
    Etter Bjørn hadde gjort jobben sin, så kan jeg bare si... DETTE ER DET BESTE BILDET JEG HAR SETT!
    Forskellen på hd bilder fra blu-ray, var nesten som før og etter vinduvask.
    Bildet formelig spruter av farger og detaljer, det gir en 3D følelse som nesten er skremmende..
    Har også Technisat HD-S2X pvr satelitt mottaker, og denne får sannelig vist hva den er god for. Dette er bare helt nydelig.

Å betale det det koster å få denne kalibreringen gjort av Bjørn, er vært, hver krone!
    Kan tryggt annbefales! ;-)

(Måtte bare få dele den gleden jeg har opplevd i dag med dere, for dette var bra)

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Fikk min KRP-600A ISF kalibrert i dag av Bjørn fra HTTech.no

Himmel og hav.... :-)
    Viste skjermen var god, har brukt den 1mnd med pure instillinger som har blitt annbefalt her i denne tråden og har vært meget fornøyd, men nå....
    Etter Bjørn hadde gjort jobben sin, så kan jeg bare si... DETTE ER DET BESTE BILDET JEG HAR SETT!
    Forskellen på hd bilder fra blu-ray, var nesten som før og etter vinduvask.
    Bildet formelig spruter av farger og detaljer, det gir en 3D følelse som nesten er skremmende..
    Har også Technisat HD-S2X pvr satelitt mottaker, og denne får sannelig vist hva den er god for. Dette er bare helt nydelig.

Å betale det det koster å få denne kalibreringen gjort av Bjørn, er vært, hver krone!
    Kan tryggt annbefales! ;-)

(Måtte bare få dele den gleden jeg har opplevd i dag med dere, for dette var bra)

Hvordan foregikk det hele ?
    Hvor lenge var han hos deg ?
    Pris ?

Side 124 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •