Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 123 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så litt flamming på TV'n i går når jeg slo på, men det har jeg sett før.

Men, jeg tror jeg har fått en feil på TV'n - en KRP-500M :evil: :evil: .

Så på Mesternes mester i går. På slutten synes jeg jeg så en strek fra midten av bildet og ned til bunnen av bildet. 1 pixle bred, som om alle pixlene ikke hang med - litt til venstre for midten. Skiftet til Video og så en film. Streken kom og gikk og var kun synlig mot lys bunn. Så Red Sand og det det skulle vært gul/rød sand var det en grønn strek :evil: . På mørk bakgrunn var det ingen strek.

F... virker som en feil på panelet, og nå som Pioneer er i ferd med å pakke sammen. Godt å høre at KRP forsatt skal produseres en stund. Får se det an en ukes tid før jeg kontakter forhandler/Pioneer.

Tenkte jeg skulle kjøre en hvitvask av skjemen men fant ikke ut hvor denne funksjonen ligger. Noen som har noen tips til løsning eller hvor jeg finner hvitvask ?
    Da er TV'n på veg til Pioneer Norge. Feilen på skjermen er der forsatt og jeg har bedt om omlevering - ny TV, men ikke fått noe svar - de må vel se på den først. Dette er vel ikke urimelig når TV'n er 3 mnd og panelet trolig må byttes ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut og plukke opp min nye KRP-500M i morgen, men må ut og kjøpe noen kabler til den nye Mini-en først, og trenger litt hjelp i den anledningen.

Takler KRP-500M PC-signal på DVI-inngangen? Eller må jeg bruke VGA-inngangen? På min 436XDE var det kun VGA-inngangen som støttet PC-signal, men den er noen år gammel og hadde ikke DVI-inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cstromme
    Skal ut og plukke opp min nye KRP-500M i morgen, men må ut og kjøpe noen kabler til den nye Mini-en først, og trenger litt hjelp i den anledningen.

Takler KRP-500M PC-signal på DVI-inngangen? Eller må jeg bruke VGA-inngangen? På min 436XDE var det kun VGA-inngangen som støttet PC-signal, men den er noen år gammel og hadde ikke DVI-inngang.

jeg har ikke testet dvi på min krp500m med pc, men det fungerer sikker helt bra. hvis ikke kan bruke hdmi inngangen på 500m men må stille skjermkortet til 1920 x1080 og stille skjermen på 500m i dot by dot .det er jo bare teste dvi-d inngangen.
    jeg kjenner en som har 436xde og bruker pc på denne ingen problem men han bruker hdmi inngangen .så da går det vertfall på 500m

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da er TV'n på veg til Pioneer Norge. Feilen på skjermen er der forsatt og jeg har bedt om omlevering - ny TV, men ikke fått noe svar - de må vel se på den først. Dette er vel ikke urimelig når TV'n er 3 mnd og panelet trolig må byttes ?
    Har ikke Pioneer sin PDP+ garanti lengre?
    Trodde da man skulle unngå slikt og slippe å være uten TV ved feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmyp
    Hei
    Er kjempe fornøyd med min nye 5090H.
    Men jeg har et lite problem. Jeg henter lyd ut fra optical out på tven og får lyd både på DVT og SAT på tven, jeg får også lyd fra scart inngang2 og HDMI men her er volumet mye lavere.
    Er det noen som har et tips hvordan jeg får samme lyd nivå.
    Får du ut alle typer lyd, hele tiden, via optisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggfestet til KRP har jo som hensikt at tv'en skal kunne henge så tett innpå veggen som mulig.

Men i brukermanualen (til tv'en) på side 15, står det at tv'en skal ha minst 10 cm klaring/lufting bak.

Noen som vet hva dette skal bety?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder mediareceiveren og ikke selve skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Det gjelder mediareceiveren og ikke selve skjermen.
    Det er ikke det som står her.

Manualen side 15, "Kapittel 5 - Forberedelse".

Siden er delt i en venstre og en høyre spalte. Overskrift venstre del er "Installere skjermen". Så er det et bilde av skjermen fra siden. Videre står det (også illustrert) at det skal være over 50 cm klaring i overkant, samt over 10 cm klaring bak tv'en. Altså minimum 10 cm mellom tv og vegg (vegg er også tegnet på i bakkant av tv der).

Det stemmer det du sier om mediareceiver også, men dette står da i høyre spalte under overskrift "Montering av mediareceiver".

Sitter med et KRP-WM02 veggfeste, som jo har som hensikt å bygge så lite som mulig ut fra veggen. For at tv'en skal henge på veggen omtrent som et bilde, slik jeg har forstått. Men samtidig skriver de at det må være minst 10 cm klaring mellom tv og vegg.... :|

Noen som vet hva dette skal bety??

(PS! Manualen ligger bl.a her; Pioneer Europe: Online PDF Manuals )

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ser det nå.

Underlige greier, skjønte ikke helt den, vanskelig å få et veggfeste til å henge 10 cm ut fra veggen.

Min henger ihvertfall klistra til veggen noe den har gjort i snart 4 måndeder. Bruker samme veggfeste som deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Ja jeg ser det nå.

Underlige greier, skjønte ikke helt den, vanskelig å få et veggfeste til å henge 10 cm ut fra veggen.

Min henger ihvertfall klistra til veggen noe den har gjort i snart 4 måndeder. Bruker samme veggfeste som deg.
    Hmmm...underlige greier ja. Har du merket noe til at tv'en har vært ustabil (overopphetet) eller noe?

Noen andre som vet hvorfor det står slik i manualen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke i det hele tatt. Har heller ingen støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 6090

Har en 6090 på hånden til 37K. Må si jeg er veldig i tvil om jeg skal kjøpe eller ikke. Jeg er redd for alt som har med reservedeler å gjøre. 3 år fram i tid...
    noe ryker... fins det deler...???

Videre ser jeg at panasonic kommer med en ny og helt rå plasma med en dybde på 1". 54" kommer sikkert til å ligge på rundt 40K.

Hva tenker pioneer folket... er det greit å kjøpe. Ingen betenkeligheter??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste elektroniske komponenter lar seg uansett erstatte. skulle TVen være umulig å reparere får du jo kreditert kjøpet ditt fra pioneer, så min mening er at du ikke trenger å bekymre deg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Har ikke Pioneer sin PDP+ garanti lengre?
    Trodde da man skulle unngå slikt og slippe å være uten TV ved feil?
    Hmm - ja. Tror den garantien er bedre på papiret enn i virkeligheten. Har spurt om jeg får låne-TV men uten å få svar. Har også bedt om omlevering - dvs ny TV, men de sier det vil reparere hvis det ikke tar for lang tid...

Nå ble det sagt at PDP+ ikke gjaldt for KRP-500M og jeg har ikke fylt ut noe skjema, men TV'n er registrert hos Pioneer på nettet.

Intet stort problem da jeg har to TV, men det blir jo ingen Kino uten Pioneern :-? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med oppkobling

Satte opp min 500A i går, har CD HD-PDV-tuner som jeg kjører komponent fra og det fungerer fint.
    Men jeg vil også kjøre HDMI fra CD-tuneren via SC-LX71 forsterkeren så til TV`en, men da får jeg bare lyd og ikke bilde på skjermen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?
    Samme oppsett fra BDP-LX71 spilleren fungerer fint, så dette skjønner jeg ikke helt.
    HDMI direkte i TV`en utenom forstrekeren fungerer også fint

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til blu ray spiller

Hvilken blu ray spiller skal jeg kjøpe til min 5090?
    Ser det er 3 stk pioneer spillere som ser bra ut, BPD-lx71. BPD-lx08 og den nye som kommer nå BPD-lx91. Denon har en også DVD-3800BD.
    Det er en jungel av spillere man ikke vet så mye forskjell på. Noen som vet noe her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    Ser det er 3 stk pioneer spillere som ser bra ut, BPD-lx71. BPD-lx08 og den nye som kommer nå BPD-lx91. Denon har en også DVD-3800BD.
    Det er en jungel av spillere man ikke vet så mye forskjell på. Noen som vet noe her?
    Har ingen personlige erfaringer (har god tid), men dette kan kanskje være en start; Stor test av 11 Blu-ray-spillere

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    Det kommer helt ann på behovet.

På selve BD bildet så er det ikke så enormt stor forskjell på spillere fra 3000,- og oppover. Den største forskjellen er bygg kvalitet og DVD oppskalering. Sistnevnte har vel TVen din en meget bra en. Da burte det holde med en spiller som kan sende ut det som ligger på disken direkte, og la TVen stå for oppgraderingen.

Byggkvalitet er noe annet, hvis ikke BD Live er viktig så er vel Pioneers 51 spiller ett meget bra alternativ. Bygg kvaliteten er meget bra, og den er vel så å si den samme som LX71, minus noen småting som egentlig ikke er viktig.

DVDirect.net er ett god sted å handle hvis du ønsker sonefri spiller.

Men hvis du har og ønsker å kjøpe en kvalitets spiller så er det en bra test i siste Hjemmekino eller Lyd & Bilde med Sonys beste, Denon 3800 og LX91 fra Pioneer. Mitt valg etter den testen hadde nok vært Sony sin, hvis jeg ikke hadde de ekstra 5000,- opp til Pioneer.

Men spillere i klassen 10.000,- og opp ser jeg for meg de som trenger spiller som oppgraderer DVD eksemplarisk, mangler forsterker med HDMI dekoding av HD-lyd, eller ikke har HDMI i det hele tatt. Samt bruke den som CD-spiller.

Har selv vært borte i tanken å kjøpe en av de bedre spillerene, sliklet på Denons 3800, og den prisklassen.

Men siden bildet på BD ikke skiller så ekstremt mye, så tror jeg Oppo sin BD spiller er mitt første valg om dagen, tett etterfulgt av en eller annen av Pioneers nyeste generasjon med BD Live. (Kjøper Sone A spillere, vet ikke om Oppo er å kjøpe her hjemme enda)

Denons 3800 kan også kjøpes som Marantz BD-8002. Innmaten er lik, men litt forskjellig front. Marantzen er ca 1000,- dyrere.

EDIT: Hvis du har alt av HD lyd i forsterker osv, så kan jo Denon 2500 være ett alternativ. Er 3800 uten analog del, og kun en HDMI ut.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem

Jeg får ikke tven (krp-500m) til å "huske" innstillinger. Jeg har kalibrert tven nå 4-5 ganger, men hver gang jeg tar den av så forsvinner innstillingene mine. Av og til er noen av innstillingene beholdt mens andre er nullstilt... Noen som har peiling? Jeg har kalibrert den både på "pure", "movie" og "user/bruker"-instillingene, men de forsvinner samme pokker. Ganske irriterende da jeg har måttet skrive ned instillingene og må fikse de på nytt hver dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 500m men min husker bestandig innstilingene.men den kan ha opptil 8 forskjellige innstillinger på vær inngang. bytter du oppløsning så ny innstiling bytter du til f.eks til pure til movie ny innstilig. det er omtalt litt bedre lenger bak i denne tråden.

Side 123 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •