Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 122 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått vekk støyen? Vil si det trekker veldig ned om tv står å støyer,
    flere som har opplevd dette?
    Les hele tråden. Mange har Pioneer-skjermer som støyer, samtidig som andre opplever det motsatte, dvs. svært lite støy. Du må prøve å bytte ut skjermen med en annen LX5090, om muligheten er tilstede.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-600a

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Les hele tråden. Mange har Pioneer-skjermer som støyer, samtidig som andre opplever det motsatte, dvs. svært lite støy. Du må prøve å bytte ut skjermen med en annen LX5090, om muligheten er tilstede.
    Hei.

Satte opp min KRP-600A på veggen nå på lørdag.
    Spenningen var stor, da den erstattet PDP-435HDE skjermen min som jeg har hatt MYE glede av. (den utkonkurrerer blant annet ut Sony Bravia W4000 så det synger på bildekvalitet. Selv om den gamle pioneeren er over 4 år.. :-) Rart at Sony aldri har klart dette med rødfarge foresten. Den er umulig å få bra bilde på, med rikstv cam, og bakkenett sendinger. Blast bilde, feil farger, og "clouding". - ansikter blir grå og utvasket.)

Var spent på støy som har vært debattert her en stund. Startet den opp, matet den med signal fra Technisat HD-S2X satelitt mottaker...
    HIMMEL OG HAV.... DETTE VAR BRA!!!
    Et kjempedetaljert bilde, bedre har jeg aldri sett fra en TV sending.
    Både i SD og HD. Kjører skjermen i Pure mode. men satte skarphet til 0, farge til +1 og tint til +1.
    Prøvde også rikstv cam og kort fra sonyèn i Pioneeren.... Dette var bedre en Sony ja. Har skjelden sett bedre bildekvalitet fra RiksTV. Den er bedre en de fleste rikstv bokser som jeg har testet, men ikke så bra bilde som fra satelitt fra Technisat HD mottakeren.

Ville jeg høre støy?... NEI,ingen støy fra skjermen! Jippi.
    Nå må den bare få kjørt seg litt, så får jeg ringe han som bor på Ålgård, og få ISF kalibrert den!!!
    :-) :-)

Skjermen er forøvrig produsert i Japan og mediaboksen fra UK.
    Har dette noe å si anng. støy? eller blir alle KRP skjermer produsert i Japan?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjempedetaljert bilde, bedre har jeg aldri sett fra en TV sending.
    Både i SD og HD. Kjører skjermen i Pure mode. men satte skarphet til 0, farge til +1 og tint til +1.
    Prøvde også rikstv cam og kort fra sonyèn i Pioneeren.... Dette var bedre en Sony ja. Har skjelden sett bedre bildekvalitet fra RiksTV. Den er bedre en de fleste rikstv bokser som jeg har testet, men ikke så bra bilde som fra satelitt fra Technisat HD mottakeren.
    Det er godt at du er fornøyd. Men så er vel både KRP-500 og 600 fremdeles markedets beste skjermer, så det hadde blitt litt vanskelig for deg om de i dine øyne ikke holdt mål ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrening ingen tema på 9.gen????

Fortsatt ingen som har oppdgaet/fått innbreninger på 9 generasjons plasma pioneer?

Har selv lx5090 og ikkje fått noe som helst innbrening (har mørke felt/striper/skit,men dette er visst vanlig på pioneer tver)... har ikkje kjørt inn tven på noe viss.Brukt den allround hele tiden.spil og tv/film.men kjører skjermvask 1-2 ganger i uken for sikkerhets skyld.Men lover jo bra at eg ikkje har fått noe som helst innbrenning,da min 7 generasjons sleit noe forferdelig med dette.5 min med buzz ps3 og bildet var midlertidigt innbrent.For å ikkje snakke om alle tvlogoene som aldri gikk bort....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps:

Og for eit bilde denne tvene leverer.min gamle pdp 427xa gir riktinok bedre bilde på riks tv (men dårligere sortnivå selvsagt.Grålig i forhold til lx5090en)men på bluray er det helt fantastisk.såg nettopp "Baraka" på ps3/bluray og bildet var berre heilt nydelig. var oppe i 35 Mbps og lyden på 11,8 Mbps... Beste bildet eg noensinne har sett på ein tv.... Og med tanke på at bluray spillerne kommer til å bli MYE bedre,så er eg spent på kor mye bedre bildet blir senere ved ny spiller...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Fortsatt ingen som har oppdgaet/fått innbreninger på 9 generasjons plasma pioneer?

Har selv lx5090 og ikkje fått noe som helst innbrening (har mørke felt/striper/skit,men dette er visst vanlig på pioneer tver)... har ikkje kjørt inn tven på noe viss.Brukt den allround hele tiden.spil og tv/film.men kjører skjermvask 1-2 ganger i uken for sikkerhets skyld.Men lover jo bra at eg ikkje har fått noe som helst innbrenning,da min 7 generasjons sleit noe forferdelig med dette.5 min med buzz ps3 og bildet var midlertidigt innbrent.For å ikkje snakke om alle tvlogoene som aldri gikk bort....
    Det er rapportert flere tilfeller der folk har kjøpt demobrukte 5090 med permanent innbrenning, så det er forsatt mulig å få om TV'n blir stående lenge med samme bilde. Om det er noe problem ved normal bruk er en annen sak..

Vanlig med mørke felt/striper/skit - mener du ting som legger seg under filteret for det som legger utenpå kan du vel bare vaske bort ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp !
    Jeg har en Pioneer 609. Jeg kjører Apple´s Mini-Mac som mediasenter.
    Mitt problem er at jeg ikke får fyllt ut skjermen helt. En kompis som har 508
    hadde ikke noe problem med dette og sa skjermen står i 1378x768 (eller noe slikt...) Jeg får ikke fram dette som et valg. Hadde det samme problemet på min forrige 507. Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre ?

Svar gjerne på min email eller har på siden

Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er kjempe fornøyd med min nye 5090H.
    Men jeg har et lite problem. Jeg henter lyd ut fra optical out på tven og får lyd både på DVT og SAT på tven, jeg får også lyd fra scart inngang2 og HDMI men her er volumet mye lavere.
    Er det noen som har et tips hvordan jeg får samme lyd nivå.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er rapportert flere tilfeller der folk har kjøpt demobrukte 5090 med permanent innbrenning, så det er forsatt mulig å få om TV'n blir stående lenge med samme bilde. Om det er noe problem ved normal bruk er en annen sak..
    Riktig Ingeniør'n, jeg har uvanen med og sette Pion på pause når jeg går til PC'n og skriver innlegg, av og til går det flere timer, men jeg har ennå til gode og se innbrenning, jeg tror man må hva ekstemt uforsiktig for og få innbrenning.

Vanlig med mørke felt/striper/skit - mener du ting som legger seg under filteret for det som legger utenpå kan du vel bare vaske bort ?
    Nei det er bare "blotching" fenomenet, viser seg i totalt mørk stue med null input signal, spesielt de første timene, så går det seg til, er helt umulig og se under normal bruk.

PS. Ingeniør'n, har du prøvd med helt sort stue, null input signal, da vil du gjerne se denne "flammingen" i ca 30 sekunder, før skjermen kutter helt ut.
    Men som sagt, "no worries" du ser det ikke under normalt bruk :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vertikal strek på bildet ....

Så litt flamming på TV'n i går når jeg slo på, men det har jeg sett før.

Men, jeg tror jeg har fått en feil på TV'n - en KRP-500M :evil: :evil: .

Så på Mesternes mester i går. På slutten synes jeg jeg så en strek fra midten av bildet og ned til bunnen av bildet. 1 pixle bred, som om alle pixlene ikke hang med - litt til venstre for midten. Skiftet til Video og så en film. Streken kom og gikk og var kun synlig mot lys bunn. Så Red Sand og det det skulle vært gul/rød sand var det en grønn strek :evil: . På mørk bakgrunn var det ingen strek.

F... virker som en feil på panelet, og nå som Pioneer er i ferd med å pakke sammen. Godt å høre at KRP forsatt skal produseres en stund. Får se det an en ukes tid før jeg kontakter forhandler/Pioneer.

Tenkte jeg skulle kjøre en hvitvask av skjemen men fant ikke ut hvor denne funksjonen ligger. Noen som har noen tips til løsning eller hvor jeg finner hvitvask ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermvask ligger under Home Menu -> Alternativ -> Skjermvasker

Håper det ordner seg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Skjermvask ligger under Home Menu -> Alternativ -> Skjermvasker

Håper det ordner seg.
    Fint, men TV'n hadde engelsk tekst og der sto det Video Pattern.... Vasker nå !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrening/mørke felt...

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Nei,er nok ikkje skit utenpå filteret.... Mener desse mørke stripene som vises blant annet ved veldig lyst bilde og kamerabevegelse.sees spesielt ved heilt kvit bilde og bevegelse.leste ved ein lx5090 test om desse stripene,og har forstått at pioneer har slitt litt med dette på plasmaene.er irriterende,men ein blir no vant med det....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har en KRP-600A, fra tid til annen så dukket det opp røde og blå rektangel som flytter seg tilfeldig rundt på skjermen.
    Jeg må skru av skjermen på powerknappen for at dette skal bli borte.

Noen som vet hva det er?

Det står følgende under feilsøking i bruksanvisningen...
    • Blå og røde rektangler vises
    vekselvis på skjermen.
    • Strøm ON og STANDBY
    indikatorene blinker vekselsvis på
    skjermen.

Svar:
    • Er strømkabelen til mediareceiveren koblet fra uttaket?
    • Er SYSTEM-kabelen koblet fra?

Jeg har sjekket alle tilkobling og de sitter som de skal...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"blotching"

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Riktig Ingeniør'n, jeg har uvanen med og sette Pion på pause når jeg går til PC'n og skriver innlegg, av og til går det flere timer, men jeg har ennå til gode og se innbrenning, jeg tror man må hva ekstemt uforsiktig for og få innbrenning.

Nei det er bare "blotching" fenomenet, viser seg i totalt mørk stue med null input signal, spesielt de første timene, så går det seg til, er helt umulig og se under normal bruk.

PS. Ingeniør'n, har du prøvd med helt sort stue, null input signal, da vil du gjerne se denne "flammingen" i ca 30 sekunder, før skjermen kutter helt ut.
    Men som sagt, "no worries" du ser det ikke under normalt bruk :-D
    Dette "blotching" fenomenetHva går det ut på? For eg ser nemlig noen strekker på skjermen ved kamerabevegelse og lyst bilde.Har hadt lx5090 en i ca 5-6 måneder nå.Men ser det fortsatt.... På både film og tv.... Men når eg kjører heilt kvitt stillbilde,så ser eg ingen ting.... :-?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Dette "blotching" fenomenetHva går det ut på? For eg ser nemlig noen strekker på skjermen ved kamerabevegelse og lyst bilde.Har hadt lx5090 en i ca 5-6 måneder nå.Men ser det fortsatt.... På både film og tv.... Men når eg kjører heilt kvitt stillbilde,så ser eg ingen ting.... :-?
    Det er når du ser på en helt svart skjerm i helt mørkt rom. Dette blir borte etter noen hundre timers bruk. De strekene du ser på panoreringer er noe helt annet. En svakhet på bildebehandlingen hos Pioneer skjermene som ikke forsvinner. Du kan få justert så de er mindre synlige. Hos meg er de nesten kun synlig ved raske panoreringer oppover og nedover ved helt lyse bilder.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående innbrenning: Er det nok at man skifter bilde noen sekunder eller må det andre ting til? Vil hvitt i logoer uansett over tid brenne seg fast?

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med at signalet på inngangen til tuneren forandrer seg (eller signalet fra tuneren forandrer seg!) på en eller annen måte, slik at det ikke er noe TV bildet. Dette skjer når tuneren frakobles all strøm. Da blir inngang 1 (hvor tuneren er tilkoblet m/scart) svart. Må inn å gjøre om signaltypen til Video fra RGB. Etter en stund kan jeg gå inn igjen å gjøre om til RGB igjen (som er det korrekte?)
    Merkelig dette , men har en mistanke om at det er tuneren (Pace) som kødder her...:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rikst tv på lx5090..

:neutral: Heisann! :-D

Er det noen andre her på forumet/avforum som kjører riks tv på lx5090?

Lurer på hvilke innstilinger dere kjører på eventuelt dekoderen/tuner (grundig pvr) og på tven? 576i,720p,1080i,punkt for punkt,fullskjerm,osv??? Er vel egentlig ikkje fornøyd med riks-tv (pga 0 HD kanaler og 0 planer om å få det i nær framtid,og dårlig bilde) men har 12 måneders abonnemang,så greit å presse det "beste" bildet ein kan få ut av det,så lenge ein må ha riks tv ein stund til....

Rekner med det blir canal digital og hd senere... noen som kan si om det er noe bildemessig forskjell på canal digital og riks tv på lx5090?

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436FDE vegg feste-> LX5090/LX6090

Hei,
    noen som veit om jeg kan gjenbruke mitt Pioneer 436FDE originale veggfeste på LX5090/LX6090?

Side 122 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •