Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 121 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 4254
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hele den nye neoPDP serien til Panasonic i år vil løfte lysstyrke og redusert strømforbruk til nye høyder, i tillegg er sortnivået sikkert ikke så værst det heller. I 2010 kommer neoPDPeco som inkorporerer Pioneer teknologi i panelet. Med andre ord er det inge krise for de som er opptatt av bildekvalitet.

Spennende! Når kommer neoPDP da? Antydet priser?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Spennende! Når kommer neoPDP da? Antydet priser?
    Det finnes en egen tråd for neste gen Panasonic.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har lyst på en kalibrering av Bjørn Hegelstad til våren, så kan han kontaktes på

bh@httech.no

Han ville gjerne ha en 6-7 stykker før han tar turen til Østlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med tilkobling av DVD-spiller

Jeg fikk min Pioneer 5090H inn i stua i går. Jeg innrømmer glatt at jeg er en amatør når det kommer til oppkoblinger og lignende. For det viste seg at når jeg koblet DVD-spilleren min til TV-en med en scart-kabel (input 2) fikk jeg et problem. Bildet fra DVD-spilleren vises kun i svart-hvitt (gråtone) på TV-en Er det noen som kunne gi meg et hint om hvilke innstillinger jeg må gjøre eller taster på fjernkontrollen jeg må trykke på for at bildet fra DVD-spilleren skal fungere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side 55 i bruksanvisningen. Valg av innsignal.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Jeg fikk min Pioneer 5090H inn i stua i går. Jeg innrømmer glatt at jeg er en amatør når det kommer til oppkoblinger og lignende. For det viste seg at når jeg koblet DVD-spilleren min til TV-en med en scart-kabel (input 2) fikk jeg et problem. Bildet fra DVD-spilleren vises kun i svart-hvitt (gråtone) på TV-en Er det noen som kunne gi meg et hint om hvilke innstillinger jeg må gjøre eller taster på fjernkontrollen jeg må trykke på for at bildet fra DVD-spilleren skal fungere
    Først og fremst ville jeg sjekket om du kan bruke noe annet enn scart. Hvis DVD-spilleren har utgang for komponent-video (tre phono-kontakter som vanligvis er farget rød, grønn og blå, og merket Y/Pb/Pr eller Y/Cb/Cr) eller HDMI, så er disse å foretrekke fremfor scart.

Hvis du ikke har disse utgangene, og må bruke scart, så bør du sørge for å bruke RGB-signal, og da må du koble den i input1 eller input3. Input2 støtter bare kompositt og s-video over scart.

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står og lurer på om jeg skal bytte ut min 436XDE med en 500M eller 500A her, før skjermene er borte fra markedet. Har Canal Digital via parabol, og jeg er ikke helt sikker på om jeg egentlig har bruk for PVR-funksjonaliteten jeg har i HD PVR-en min nå.

Noen her som har bilder av EPG fra Canal Digital parabol på TV-en? Hvor rask er den til å bytte kanal etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var den endelig i hus (5090h). Fikk jo selvfølgelig levert feil tv i forrige uke, men i går klarte de det. Fantastisk skjerm og utrolig bildekvalitet.

Eneste som er negativt er støyen. Den er veldig (!) høy synes jeg. Fant en annen tråd ang støy, så får se om jeg blir noe klokere der. Jeg er nesten fristet til å levere tilbake tv'en om det ikke finnes noe løsning som kan redusere støyen mer enn slik den er nå.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-600m

Nå er den på vei hjem til stua.... :-) :-)

Har noen av dere spesielle brukertips?
    Kan en lagre oppsettet på instillinger en gjør via datanettverk mot webserveren i monitoren ? Det er ikke en export funksjon eller backup en kan gjøre av alle instillinger, eventuelt låse disse?

Dette blir gøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pdp lx 5090 oppå center høytaleren?

Heisann! :-D

Er det mulig å plassere tven oppå center høytaller?

Eg har nå centeren på høgkant foran tv benk.Og det er litt bale,siden den da tar mye plass og står i veien.Problemet er at tv benken min har ikkje plass til center inni,og bakom tv er det vindu og ingen vegg.... Centeren er ein bowers & wilkins Lcr 600 som veier ca 12,5 kg og tven er ein pioneer pld lx5090 som veier ca 35 kg.....

tåler centeren denne vekten,eller kan eg kanskje plassere centeren bak tven på vinduskarmen????????? Vil lyden bli "innestengt" dersom den plasseres bak tven?

Hadde vært supert å fått plassert centeren ein annan plass en foran tv benk...

Ps: Har heller ikkje mulighet til å plassere center over vindu,da vinduet er høgt oppe....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første forslaget som slår meg er et veggstativ til tven.

Hvis du ikke har mulighet til det, kanskje en hylle som centeren står på over tven hadde vært en bedre løsning?

Høytaleren blir jo full av riper osv når tven står oppå... Dessuten står vel ikke tven veldig stabilt oppå centeren? Kjedelig om tven detter ned...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Jeg tror det vil være større sjanse for å få et godt svar i høyttalerforumet. De som er der vet nok mer om hva en høyttaler tåler eller ikke tåler, og hvordan lyden påvirkes av å være bak TVen, enn det vi gjør her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra soundgraden og hifiklubben...

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann! :-D

Eg har nå centeren på høgkant foran tv benk.Og det er litt bale,siden den da tar mye plass og står i veien.Problemet er at tv benken min har ikkje plass til center inni,og bakom tv er det vindu og ingen vegg.... Centeren er ein bowers & wilkins Lcr 600 som veier ca 12,5 kg og tven er ein pioneer pld lx5090 som veier ca 35 kg.....

tåler centeren denne vekten,eller kan eg kanskje plassere centeren bak tven på vinduskarmen????????? Vil lyden bli "innestengt" dersom den plasseres bak tven?

Hadde vært supert å fått plassert centeren ein annan plass en foran tv benk...

Ps: Har heller ikkje mulighet til å plassere center over vindu,da vinduet er høgt oppe....

Sendte mail til soundgarden og hifiklubben om dette.

Soundgarden avd bergen meinte dette skulle gå greit om det var ein vanlig center,men anbefalte at eg rådførte meg med HF,da soundgarden ikkje selger B&W....

Hifiklubben avd Oslo mente dette gjekk helt fint og at det å sette tv oppå centeren var relativt vanlig.Kabinettet var solid bygget.Dei anbefalte ikkje å ha center bak,da lyden ville bli "ullen" og mørk....

Hifiklubben avd Bergen anbefalte IKKJE dette.Ikkje det at det ikkje ville gå bra.Men dei ville ikkje ha skylden visst noe gikk galt.

Hifiklubben kundeservice online mente ingen av løsningene var ideele.Men skulle dei først ha valgt,så ville dei valgt tv oppå centeren...

Så da prøver eg tven oppå center.....

Noen som har noen sikkerhetsråd? sklimatte,osv????

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med lyden fra den innebygde riks-tv tuneren? 5090H
    Lyd og bilde stemmer ikke.
    Hva gjør jeg med det?
    Jeg synes også at bildet var dårligere enn grundig-tuneren.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-600m ==> Krp-600a

Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Nå er den på vei hjem til stua.... :-) :-)

Har noen av dere spesielle brukertips?
    Kan en lagre oppsettet på instillinger en gjør via datanettverk mot webserveren i monitoren ? Det er ikke en export funksjon eller backup en kan gjøre av alle instillinger, eventuelt låse disse?

Dette blir gøy!
    EDIT:

KRP-600M ble forsinket mht. levering.

Gikk derfor for KRP-600A i stedet, og til nesten samme pris :-)
    Fikk den hjem i dag, men har ikke hatt tid til å installere den enda...

Så kommer spørsmålet.....
    Pioneer har lagt ut en oppgradering til mediareceiveren her: G9PDP Firmware Download Page - Pioneer Europe

Regner med at dette er en oppgradering for både Digitalt bakkenett og satelitt mottaker delen.. men hva? har noen prøvd dette?
    Hadde et håp på at HD mottak fra Canal Digital ble bedre...

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Hva er det med lyden fra den innebygde riks-tv tuneren? 5090H
    Lyd og bilde stemmer ikke.
    Hva gjør jeg med det?
    Jeg synes også at bildet var dårligere enn grundig-tuneren.
    Hvor mange av dere bruker den innebygde tuneren?
    Er dere alle fornøyd med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Hvor mange av dere bruker den innebygde tuneren?
    Er dere alle fornøyd med den?
    jeg kjøpte meg et Conax kort (satelitt). Sleit med HD signalene, generelt dårligere bilde på SD en på min Force 5 serie tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til min melding 13. feb. 09.Er det slike problemer du har på HD kanaler?Lurer på om 5090 ikke takler kanaler med høy symbolrate ( 30000 ) Har også en Force 536 tilkoblet , syns ikke det er stor forskjell på SD kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhk
    Viser til min melding 13. feb. 09.Er det slike problemer du har på HD kanaler?Lurer på om 5090 ikke takler kanaler med høy symbolrate ( 30000 ) Har også en Force 536 tilkoblet , syns ikke det er stor forskjell på SD kanaler.

Har nå lest innlegget ditt fra 13/2. Jeg har nok ikke testet så omfattende som deg men kjenner meg godt igjen. NG HD var super hos meg også men jeg "sleit" på de andre HD kanalene. Kjøpte jo dette kortet for å få et "billig" inngang til "HD verden", men slik ser det ikke ut Lure på om den software oppgraderingen som er nevnt på side 120 kan hjelpe.

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1978per
    da var den endelig i hus (5090h). Fikk jo selvfølgelig levert feil tv i forrige uke, men i går klarte de det. Fantastisk skjerm og utrolig bildekvalitet.

Eneste som er negativt er støyen. Den er veldig (!) høy synes jeg. Fant en annen tråd ang støy, så får se om jeg blir noe klokere der. Jeg er nesten fristet til å levere tilbake tv'en om det ikke finnes noe løsning som kan redusere støyen mer enn slik den er nå.
    Fått vekk støyen? Vil si det trekker veldig ned om tv står å støyer,
    flere som har opplevd dette?

Side 121 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •