Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 120 av 213 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 4254
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    alt kan da ikke stå i manualen.
    all logikk tilsier at dette ikke er å anbefale, om du leser litt om forsterker og høyttaler teknologi.
    men at du kan få lyd utav det, ja selvsagt.
    jeg klarte å kjøre mine cervin vega høyttalere med en walkman også, da jeg var tenåring ;-)
    problemet er om det går galt.
    Føler vel at du uttaler deg på litt sviktende grunnlag her. Hvis du har testet med eksterne høyttalere på TV'en og erfart at det ikke funker, så er det greit. Til normal bruk vil jeg anta at med et par lettdrevne 8 ohms ht, vil det gå fint. Det skal ikke så mye til å lage lyd. Anbefaler dog å unngå konsertnivå på lyden...

Hvis du utdyper dette med all logikk, ville du kanskje gitt han som spør et grunnlag å vurdere på. På den annen side poengterer du jo at dette er noe du kun har lest, og det er jo bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende like godt en mail til Eltek jeg, og fikk følgende svar:

"Sjefen brukte noen Audiovector høyttalere rett fra TV og det fungerte overraskende bra...Du bør bruke en høyttaler som er nom 8ohm bare for å være på den sikre siden.."

Så da tror jeg vi konkluderer med at eksterne høytalere fungerer helt fint bare en bruker en lettdrevet variant, gjerne på 8 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Spørsmål:
    Se bort fra at du kommer fortere frem til 500 timer enn meg. Er da disse tv’ene like gode når de passerer 500 timer? Like bra bilde, like motstandsdyktige mot innbrenning og like godt forberedt for ISF kalibrering?

Jeg kommer ikke til å kjøre noe ISF kalibrering på den – i hvert fall ikke på denne siden av sommeren. Så vil ikke bli noe problem å klare 500 timer vanlig bruk på den, før det i det hele tatt er aktuelt å begynne å tenke på ISF. Vet ikke om det noen gang blir aktuelt heller.

Er da konklusjonen for meg at jeg bare skal ta tv’en ut av esken og begynne å ”kose meg” med den?. Men ”kose” litt rolig i begynnelsen :twisted:
    Ved å kjøre "break-in"-prosedyren til D-Nice, beskrevet på avsforum, vil du kunne ta i bruk D-Nice sine referanseinstillinger for ISF-modusene og kunne få et bra resultat. Men det forutsetter at tven du kjøper tilsvarer en av elitemodellene fra USA.

Jeg kan ikke si om hvorvidt KRP-modellene tilsvarer noen av modellene fra USA, men jeg kjørte "break-in"-prosedyrene beskrevet og fikk et meget godt resultat med D-Nice sine ISF-instillinger for Elite PRO-151FD på min LX6090H.

Alle tver vil uansett ha individuelle forskjeller, så for å få et optimalt resultat må du utføre en full ISF-kalibrering eller få noen til å gjøre det for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det slik at de kommer til å legge ned produksjonen av PDP i løpet av kort tid? Og at det derfor blir vanskelig/umulig å få tak i modeller som 5090H?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt kan da ikke stå i manualen.
    all logikk tilsier at dette ikke er å anbefale, om du leser litt om forsterker og høyttaler teknologi.
    men at du kan få lyd utav det, ja selvsagt.
    jeg klarte å kjøre mine cervin vega høyttalere med en walkman også, da jeg var tenåring ;-)
    problemet er om det går galt.
    Hvilken logikk er du sikter til her da? Selvfølgelig er det nok ingen som forventer at Pioneer'n kan kan drive et fullblods konsertanlegg. Det vi diskuterer er lyd til vanlig tv-titting. Men hva skal man tro...din kommentar basert på det du har lest eller det faktum at jeg og flere andre har testet og sett (hørt) at det fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo det som er hele poenget, jeg er jo bare ute etter et alternativ når en eller annen i familien vil se på f.eks. Dagsrevyen eller Hannah Montana. Og da er det jo ikke så viktig med full trøkk og mye bass, det viktigste da er jo å ha grei tale/diskant-kvalitet, og det greier jo som regel et par "bokhøytalere" å gi.

Ser jeg film, eller Beat for Beat for den saks skyld fyrer jeg selvsagt i gang Pio LX71 receiveren sammen med hele surround-oppsettet og da blir det jo andre boller.

Så jeg har bestilt meg et par små XTZ høytalere jeg, i god tro på at Pioneeren greier å håndtere de.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av master_d
    Men er det slik at de kommer til å legge ned produksjonen av PDP i løpet av kort tid?
    Vi må vente til torsdag for å få den offisielle bekreftelsen, men det er det Nikkei (som vanligvis har gode kilder) hevder Pioneer har bestemt seg for, ja.

Sitat Opprinnelig postet av master_d
    Og at det derfor blir vanskelig/umulig å få tak i modeller som 5090H?
    Slutter de å produsere TVer, så blir det ikke laget flere 5090H heller, nei. Det er fortsatt uavklart om de selger Kuro-teknologien videre til andre selskaper (f.eks. Panasonic, som i utgangspunktet skulle ha produsert neste generasjons Kuro-paneler). Vi må nok vente til torsdag før vi hører noe om dette også, tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jeg som skrev det på det forumet.
    med 10w mener jeg virkelige watt, ikke skrytewatt.
    den innebygde forsterkeren er ikke på noen måte bygget for å drive normal høyttalere, da de har en helt annen last enn de spesialbygde for skjermen.
    de originale har en begrenset toneområde, og den innbygde forsterkeren er bygget for det.
    Hmm. Jeg har vurdert å gjøre det omvendte. Kjøpe underliggende høyttalere, og koble denne til forsterkeren, slik at den blir senterhøyttaler. Men, hvis jeg forstår deg rett, så er også dette en ganske dårlig plan?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er ryktet bekreftet fra Pioneer i Japan på dagens pressekonferanse:

http://pioneer.jp/corp/ir/library/an...e_3q09e_02.pdf

"Complete withdrawal from display business by March 2010"

End of story!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    End of story!
    Punktum er satt. Men hva kommer det til å bety? Både på kort sikt og på litt lengre sikt.

Spekulasjonsmodus/on
    Kommer panasonic til å ta over hele teknologien slik at en kan få 10.gen Pio merket som Panasonic side om side med deres egne modeller?
    Spekulasjonsmodus/of

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok, flotte greier. Da avventer jeg litt og hører hvordan dette funker for han kompisen din.

Var i kontakt med Netshop i dag tidlig, og han sa de hadde solgt mange av dem og ikke fått noen klager. Så sannsynligvis funker denne. Men kan være greit å få verifisert det av deg, evt. andre her inne.

Har lest den tråden du linker til der. Men Canal Digital selv ville ikke uttale seg om saken da jeg kontaktet de.

Dersom du også allerede er hos han, bruk gjerne et trenet øye og se hvordan denne tuneren gjør jobben i forhold til kvalitet på SD-bilde og HD-bilde, samt funksjonalitet etc også. Hvis du gidder da

Sent men godt kanskje for noe som enda ikke har fått sin KRP-500A . Vi har nå testet følgende Conax moduler . 3.03 , 4.00 og 5.00 funker helt fint sammen med det jeg tror er ett Mediahighway kort .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod på Engadget at Pioneer stenger sine Amerikanske og Engelske fabrikkr før sommeren i år.

Da blir det vel komplett umulig å finne en Norsk utgave til sommeren da?

De gjør vel ikke om de Asiatiske til også å lage EU utgaver?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis nå Pioneer legger ned TV-produksjonen, er det noen nylanseringer vi kan vente oss som allered er annonsert og som kanskje kan hamle opp med Pioneer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hvis nå Pioneer legger ned TV-produksjonen, er det noen nylanseringer vi kan vente oss som allered er annonsert og som kanskje kan hamle opp med Pioneer?
    Personlig synes jeg LG PG6000 gjør en like god jobb på TV SD sendinger som KRP. På film, der sortnivå og graderinger er viktig, er det vel forløping ingen ved siden.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Sent men godt kanskje for noe som enda ikke har fått sin KRP-500A . Vi har nå testet følgende Conax moduler . 3.03 , 4.00 og 5.00 funker helt fint sammen med det jeg tror er ett Mediahighway kort .
    Ok, takker. Da får jeg nok dette til å funke. TV'en kommer til uka er siste info

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det stod på Engadget at Pioneer stenger sine Amerikanske og Engelske fabrikkr før sommeren i år.

Da blir det vel komplett umulig å finne en Norsk utgave til sommeren da?

De gjør vel ikke om de Asiatiske til også å lage EU utgaver?
    Fabrikken i England stenger nå i februar 2009.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hele den nye neoPDP serien til Panasonic i år vil løfte lysstyrke og redusert strømforbruk til nye høyder, i tillegg er sortnivået sikkert ikke så værst det heller. I 2010 kommer neoPDPeco som inkorporerer Pioneer teknologi i panelet. Med andre ord er det inge krise for de som er opptatt av bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 3 Cam på en 5090H.1 er merket canal digital,nr2 er merket conax 1.0,nr3 er riksTV cam technicrypt CXV.Alle virker ok på SD kanaler og delvis på HD kanaler.Problemet er HD kanaler med symbolrate på 30000,eks TV Norge.National Geographic med symbolrate 25000,virker ok.På TV Norge blir det forstyrrelser i bildet (periodisk mosaikk).På canal digital sin HD mottaker virker alt ok.Signalnivå på canal digital er på 181.På Pioneer er nivået på signalet Ca 57,mens kvalitet er på ca 36 % og gul strek på alle HD kanaler.På SD kanaler er nivået ca57 og kvalitet på 100%.Lurer på om det kan være en feil/svakhet på apparatet.Kontaktet Pioneer support 2 ganger.Den 1. svarte at det måtte jeg bare godta,siden den ikke var godkjent (Pioneer) av canal digital.Pioneer garanterte bare for frie kanaler.Den 2. experten var ikke klar over at det gikk an å få inn canal digital på 5090H.Har noen tips/råd hvaen skal gjøre.

Side 120 av 213 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •