Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 212 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg er helt fersk skriver her men har fulgt med denne tråden lenge. Mange med god peiling ser jeg. Selv skal jeg nemlig ha meg en 5090/5090H. Har hatt prosjektor og 65" i stua i 4 år nå og nå er tiden inne for 50" Plasma :-D Vi er jo endelig kommet så langt at vi begynner få konkrete priser å forholde oss til og nå dukker også leveringstider opp. Har hørt at 5090 kommer før 5090H og nå sier Saltnes at 5090H kommer i midten av juli? Kanskje Saltnes eller andre har info når 5090 ventes??

Hva vil det forresten si at den er parallellimportert?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paralellimport vil si at det ikke importeres gjennom Pioneer Norge, noe som gjør at det blir andre garantivilkår enn om det kjøpes modeller de selger. Det er da veldig vanlig at disse firmaene nekter å ta seg av service om det skulle oppstå en feil (se feks samsung norge og panasonic norge som det er en del saker om paralellimport modeller med feil på her på forumet). Kjøper du da TVen din i en nettbutikk må TVen sendes til den nettbutikken for at den skal sendes videre til landet den er importert fra for service osv. med nadre ord en del mer stress enn et lokalt autorisert service-verksted

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle ikke forundre meg at om prisene stereofil opererer med er faktiske veiledende priser fra pioneer norge så vil veiledende priser på H modellene fra pioneer norge være lavere for 6090H modellen og samme pris på 5090H modellen som netshop priser disse til

Hvis og OM pioneer norge følger samme pris struktur som pioneer sverige

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Paralellimport vil si at det ikke importeres gjennom Pioneer Norge, noe som gjør at det blir andre garantivilkår enn om det kjøpes modeller de selger. Det er da veldig vanlig at disse firmaene nekter å ta seg av service om det skulle oppstå en feil (se feks samsung norge og panasonic norge som det er en del saker om paralellimport modeller med feil på her på forumet). Kjøper du da TVen din i en nettbutikk må TVen sendes til den nettbutikken for at den skal sendes videre til landet den er importert fra for service osv. med nadre ord en del mer stress enn et lokalt autorisert service-verksted
    Ja det var absolutt nice to know og noe jeg selvsagt ønsker å unngå, men oppgir nettbutikkene dette før du bestiller da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    skulle ikke forundre meg at om prisene stereofil opererer med er faktiske veiledende priser fra pioneer norge så vil veiledende priser på H modellene fra pioneer norge være lavere for 6090H modellen og samme pris på 5090H modellen som netshop priser disse til

Hvis og OM pioneer norge følger samme pris struktur som pioneer sverige
    Pioneer norge er noe for seg selv da, de er trolig til det meste :twisted:

Tiger T, er ikke alltid nettbutikker oppgir det nei, er vel heller få som gjør det da dette ikke akkuratt hever salget å skrive. Er lettere på blant annet samsung sine TVer der alle internettbutikker utenom Elkjøp, Lefdal og Expert har paralellimport modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer norge er noe for seg selv da, de er trolig til det meste :twisted:

Tiger T, er ikke alltid nettbutikker oppgir det nei, er vel heller få som gjør det da dette ikke akkuratt hever salget å skrive. Er lettere på blant annet samsung sine TVer der alle internettbutikker utenom Elkjøp, Lefdal og Expert har paralellimport modeller.
    Hmm stereofil får tv'ene sine fra pioneer norge siden de har link på siden sin til pioneer.no mens netshop tydeligvis importerer fra sverige ?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPX og BMH (Bergen Musikkhandel) er eneste nettbutikker jeg vet sikkert har PDP+ garanti. Synes Netshop sines priser var litt stive mtp. at det er parallellimporterte TV'er, men vi får se om Pioneer Norge får ut fingern og offentliggjør de veiledende prisene på TV'er kjøpt via dem (som da har PDP+). Regner med at MPX ihvertfall kommer til å legge seg litt under veiledende priser, muligens...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke sikker på, men å ha en link til produsenten på internettsiden sin er ingen garanti for at den kjøpes derfra. Komplett linker til samsung.no på tross av at det er paralellimport. På pioneer er jeg ikke sikker på hvem som kjøper fra hvor, men er ikke værre enn å sende mail og spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm så folk skriver at lefdal elkjøp etc driver parallell import.. hvordan er det da med ekstra garantien som folk snakker om.. hva er forskjell ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei folk skriver ikke det, jeg skrev at de kjøper fra samsung norge. Altså at de ikke driver med paralellimport.

Edit: Ser at det fort kan missforståes, men nøkkelordet i den setningen var ihvertfall utenom.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Mye uklarheter ja

Som jeg har forstått det så er det kun fysiske butikker (eller fysisk butikk som har nettbutikk i tillegg) som har autorisasjon fra Pioneer Norge. Hvis du kjøper fra disse butikker så får du PDP+ garanti, noe som gjør ting meget enklere hvis du er så uheldig at du får problem.

Ser i grunn ikke vitsen med å kjøpe fra de parallell importerende butikkene. Da kan man heller gå direkte til utlandet og spare in det som Netshop og lignende butikker tar som fortjeneste.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal&Elkjøp driver ikke å paralell impoterer pioneer så vidt meg bekjent. De har PDP+ garaniten ihvert fall på SD1 godkjente butikker.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Lefdal&Elkjøp driver ikke å paralell impoterer pioneer så vidt meg bekjent. De har PDP+ garaniten ihvert fall på SD1 godkjente butikker.
    Riktig "banditt", Lefdal/Elkjøp, Expert, Euronics, HiFicenter og noen andre er autoriserte Pioneer forhandlere, da får du PDP+ garanti når du kjøper i disse butikkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Er det noe forskjell på powerbuy fra fyndborsen i sverige i forhold til netshop f.eks. ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell på powerbuy fra fyndborsen i sverige i forhold til netshop f.eks. ?
    Jeg trur ikke det. Isteden for Netshop, så kan du sikkert gå for powerbuy eller kjøpe direkte fra fyndbørsen eller en hver annen butikk i utlandet og dermed spare inn netshop si advanse. Som sagt, hvis du får problemer så må du senda produktet tilbake til utlandet for reparasjon uansett. Dette vil jo koste litt, 45kg frem og tilbake spiser kjappt opp gevinsten du fikk i utgangspointet :sad:

Siden det kun er snakk om og spare ca:3000 kroner, så er det ikke alternativ for meg ihvertfall.

Jeg mener herregud, LX5090 blir jo solgt til en pris som er på nivå med Panasonic PZ800, å den rekker jo ikke opp til G8 en gang :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg trur ikke det. Isteden for Netshop, så kan du sikkert gå for powerbuy eller kjøpe direkte fra fyndbørsen eller en hver annen butikk i utlandet og dermed spare inn netshop si advanse. Som sagt, hvis du får problemer så må du senda produktet tilbake til utlandet for reparasjon uansett. Dette vil jo koste litt, 45kg frem og tilbake spiser kjappt opp gevinsten du fikk i utgangspointet :sad:

Siden det kun er snakk om og spare ca:3000 kroner, så er det ikke alternativ for meg ihvertfall.

Jeg mener herregud, LX5090 blir jo solgt til en pris som er på nivå med Panasonic PZ800, å den rekker jo ikke opp til G8 en gang :shock:
    Vi får nå se hva slags prisnivå pioneer norge legger seg på først da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som har skrevet at elkjøp og lefdal kjører paralellimport, jeg har sagt de ikke gjør det, det er vel det nærmeste vi har kommet. TV er en av de tingene der ihvertfall jeg ser fordelen med å ha en butikk eller i det minste en garanti og vise til. Såpass mye feil som skjer med de i løpet av 5 år! Pioneer er riktignok laget for å vare, i motsetning til mye annet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som har skrevet at elkjøp og lefdal kjører paralellimport, jeg har sagt de ikke gjør det, det er vel det nærmeste vi har kommet. TV er en av de tingene der ihvertfall jeg ser fordelen med å ha en butikk eller i det minste en garanti og vise til. Såpass mye feil som skjer med de i løpet av 5 år! Pioneer er riktignok laget for å vare, i motsetning til mye annet.
    Helt enig med deg Zenon.

Jeg kjøper mye over nettet, men når det kommer til en TV som koster 30 000, og veier 40kg, så vil jeg nok kjøpe lokalt, med full garanti. At betale 3000 kroner mer (og da få PDP+ garanti) kontra nettkjøp, ser jeg på som en god forsikring.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig med deg Zenon.

Jeg kjøper mye over nettet, men når det kommer til en TV som koster 30 000, og veier 40kg, så vil jeg nok kjøpe lokalt, med full garanti. At betale 3000 kroner mer (og da få PDP+ garanti) kontra nettkjøp, ser jeg på som en god forsikring.
    Hvis prisforskjellen er 5-10.000 kroner så blir det vel noe annet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisforskjellen er 5-10.000 kroner så blir det vel noe annet
    Jo, men de prisantydninger jeg har fått fra Euronics tyder på 3000 kroner mer i butikk kontra parallellimportert fra Netshop, og da er som sagt valget klart :grin:

Edit: Jeg skal prøve og få en deal på en av de første som leveres om ca:10 dager, så får vi se.

Side 12 av 212 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •