Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 119 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 4238
    Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    R.I.P.

Iøvrig hadde Pioneer og Hitachi (som begge stopper PDP produksjon) en marginal del av markedet i 2008:

Panasonic 36%
    Samsung 29%
    LGE 27%
    Pioneer/Hitachi 8%

Man forventer en vekst på 5% i 2009 (mot 24% vekst i 2008).
    Nå er det ikke slik at pioneer skal slutte helt med å lage tv'er. Slik jeg har forstått det, skal de bare slutte å produsere selve panelene selv. De skal fremdelse lage pioneer tv'er i beste kvalitet med pioneer sin egen teknologi. Det er bare det at for å få ned prisen så vil panelet bli laget av ett annet firma. Panelet er bare en liten del av tv'en. Det er mye teknologi som skal til for å få ett bra bilde.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Not for long... ;-)
    Jeg tipper du tenker på de nye Pansonicene, men det kan vel også hende at de nye LED skjermene snart tipper Pio av tronen?
    Lavere strømforbruk og syltynne skjermer til andre priser enn det Pio har tilbudt vil tas godt imot av markedet.
    Har vurdert en 50 KRP selv, men avventer heller neste generasjon LED for å se hva som skjer.

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hehe, in your dreams. Produsentene kappes om å produsere best mulige skjermer, så i februar 2010 går KRP-500 på bruktbørsen for 15000 eller sannsynligvis langt mindre...
    Det tror jeg du har helt rett i.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Nå er det ikke slik at pioneer skal slutte helt med å lage tv'er. Slik jeg har forstått det, skal de bare slutte å produsere selve panelene selv. De skal fremdelse lage pioneer tv'er i beste kvalitet med pioneer sin egen teknologi. Det er bare det at for å få ned prisen så vil panelet bli laget av ett annet firma. Panelet er bare en liten del av tv'en. Det er mye teknologi som skal til for å få ett bra bilde.
    Det var for noen måneder siden. Det har visst skjedd ting siden da.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    led-lcd skjermene har en god del skavanker de må bli kvitt før de er på kuro nivå, så det kan ta tid.
    personlig tviler jeg på om lcd teknologien noengang kommer til å komme på ett sånt nivå bare på grunn av hvordan teknologien fungerer.
    innsynsvinkelen er jo verre på led-lcd enn på de allerede dårlige lcd skjermene.
    bloomingen på grunn av de store feltene av led-er som skrues av og på.
    bevegelser i bildet takler de ikke skikkelig ennå.
    sortnivået er ikke noe å skryte av, da det blir grått så fort det er noe annet enn sort på skjermen.
    dette er ting jeg ikke vil leve med, så det blir plasma, til det kommer en annen teknologi som er bedre, men jeg tror ikke det blir lcd basert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det store spørsmålet hvis Pioneer legger inn årene:

Hvilke TV er nummer 2 på rangstigen?

Planen min var å kjøpe Pioneer 50" når bonus/ferie/skatte penger kom i sommer. Hvilke skal jeg satse på nå?

Har 46" LCD i dag, og kunne godt tenkte med en litt større og bedre sortnivå.

Blir det Panasonic plasma eller en Sony/Samsung LCD?

Ta en titt på Samsung LExxA966 eller LExxA796, tror ikke du blir enormt skuffet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok panasonic sine plasmaskjermer som blir ledende om det nå blir endelig slutt på pioneer.
    led-lcd skjermene sliter med mange problemer, som nok vil gjøre at de med kvalitetskrav kommer til å gå for panasonic sine bedre modeller.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Kuro PRO-111FD fra Home Theater Magazine:

http://www.pioneerelectronics.com/St...1FD_eprint.pdf

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det var for noen måneder siden. Det har visst skjedd ting siden da.
    Hmmmm....... Disturbing!!!!
    Dette hørtes da meget kjipt ut. Tror det ikke før jeg får se det

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Test av Kuro PRO-111FD fra Home Theater Magazine:

http://www.pioneerelectronics.com/St...1FD_eprint.pdf
    Hvilket Tv blir dette på "Norsk" da? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp500M vs 500A

Er det sånn at det er mange flere innstillingsmuligheter på M modellen enn A modellen, sånn at du kan få et enda bedre bilde på M modellen?
    Har også hørt at lyssensoren er bedre på M modellen?

Er dette dei eneste forskjellene på desse 2 modellene?
    Driver å fundere på hva jeg skal velge. Går fram og tilbake frå sekund til sekund.

Mvh,

roger14

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hehe, in your dreams. Produsentene kappes om å produsere best mulige skjermer, så i februar 2010 går KRP-500 på bruktbørsen for 15000 eller sannsynligvis langt mindre...
    De vil bli samlerobjekter og stige i pris. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere til KRP-500A

Tenkte jeg skulle kjøpe inn et par eksterne høytalere til KRP-500A som jeg har i bestilling. Tenker å bruke de til enklere TV-titting når jeg ikke gidder å dra i gang surroundanlegget.
    Vurderer XTZ 70 og XTZ 80 sat. høytalere, er det noen som ha noen erfaring eller formening om et valg her?
    Prisforskjellen er ikke nevneverdig stor på de to alternativene, det er vel mere snakk om forsterkeren i TV`en er så bra at XTZ 80 vil fungere best, eller om det vil bli "fislelyd" uansett?

XTZ | Små- & Stativhögtalare • 70
    XTZ | Små- & Stativhögtalare • 80 Satellite

Har også sakset et innlegg fra svenskenes Pioneer G9 forum (minhembio):

"Ser endel har spurt om det går å bruke andre høyttalere enn standard på pioneerene. Det er ikke å anbefale, da den innebygde forsterkeren er på ca. 10 watt pr. kanal, og ikke bygd for en vanlig høyttalers tunge last.
    Den er bygget for de høyttalerene som følger med, som har en meget enkel last.
    Det som kan skje er at tv-en slår seg av p.g.a. overbelastning, og i verste fall at du brenner opp forsterkeren.
    Da er det mye bedre å heller kjøpe en billig stereoforsterker og noen billige høyttalere."

Det de skriver her kan da ikke stemme?
    Og forsterkeren i TV`en er vel på 2x18 watt uten at det vel egentlig ikke har noen betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    det er jeg som skrev det på det forumet.
    med 10w mener jeg virkelige watt, ikke skrytewatt.
    den innebygde forsterkeren er ikke på noen måte bygget for å drive normal høyttalere, da de har en helt annen last enn de spesialbygde for skjermen.
    de originale har en begrenset toneområde, og den innbygde forsterkeren er bygget for det.
    setter du på andre høyttalere, så henger ikke forsterkeren med.
    du kan kanskje finne noen veldig lettdrevne 6 ohm høyttalere, og få det til å funke, men ikke vær overrasket om tv-en skrur seg av som en sikkerhetsreaksjon.
    har lest om dette flere ganger rundt i store 9G tråder, og det blir ikke anbefalt, bare i sverige ser det ut til ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    hei
    det er jeg som skrev det på det forumet.
    med 10w mener jeg virkelige watt, ikke skrytewatt.
    den innebygde forsterkeren er ikke på noen måte bygget for å drive normal høyttalere, da de har en helt annen last enn de spesialbygde for skjermen.
    de originale har en begrenset toneområde, og den innbygde forsterkeren er bygget for det.
    setter du på andre høyttalere, så henger ikke forsterkeren med.
    du kan kanskje finne noen veldig lettdrevne 6 ohm høyttalere, og få det til å funke, men ikke vær overrasket om tv-en skrur seg av som en sikkerhetsreaksjon.
    har lest om dette flere ganger rundt i store 9G tråder, og det blir ikke anbefalt, bare i sverige ser det ut til ;-)
    -------------
    Stemmer dette? Har ikke finlest manuaken men står det noe der om at dette ikke er å anbefale? Jeg benytter mine gamle Celestion (8 Ohm) høytalere på min 5090 som en "mellom-løsning" til jeg får kjøpt meg et 5.1 system. Har fungert fint enn så lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt kan da ikke stå i manualen.
    all logikk tilsier at dette ikke er å anbefale, om du leser litt om forsterker og høyttaler teknologi.
    men at du kan få lyd utav det, ja selvsagt.
    jeg klarte å kjøre mine cervin vega høyttalere med en walkman også, da jeg var tenåring ;-)
    problemet er om det går galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skønner ikke dette helt jeg, det er jo selvsagt mulig at de originale rent lydmessig er konstruert for å fungere optimalt med TV-forsterkeren, men er ikke alle høytalere bygd på samme prinsippet?
    Og om man bruker en liten lettdrevet bokhylle-høytaler på f.eks. 8 Ohm. Hva er det som gjør at de er så mye vanskeligere å håndtere for fortserkeren i TV`en enn den originale?
    Jeg hadde underliggende høytaler til min gamle 508XD, og det var jo helt OK det, men siden jeg ikke har plass til sidemonterte, og siden det ikke går an å ha underliggende variant på 500A tenkte jeg at det hadde vært et greit alternativ med en liten bokhylle-variant ved siden av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det svært mange lettdrevene høyttalere med 8ohm's nominell impedans, så hvorfor du skulle ønske å bruke høyttalere med 6 ohm's nominell impedans skjønner jeg ikke.
    Så lenge høyttalerene ikke har for bratt impedansekurve så kan jeg ikke tenke meg at dette skulle være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis du virkelig vill ha et fagmesig svar om hvilke høytalere du kan bruke på pioneer så send en mail til eltek.eltek er jo spesialister på høytalere og forhandlere av pioneer.
    ELTEK AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de vil nok helt klart kunne gi ett bra svar ja.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Hmmmm....... Disturbing!!!!
    Dette hørtes da meget kjipt ut. Tror det ikke før jeg får se det
    Pioneer har tapt penger på PDP-tv produskjonen i over fem år. Så det blir jo neppe noen stor overraskelse hvis de nå har besluttet å legge ned tapsprosjektet.

Side 119 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •