Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 118 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 4238
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    .

så ser det ut til at det blir slutt på pioneers tv produksjon:

02/06 12:12P (DJ) DJ Pioneer To End TV Production, Spin Off DVD
    Development-Nikkei
    Story 6368 (6752.TO, 6753.TO, 6773.TO, PC, SHCAY, JP3359600008...)
    TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its
    loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new
    venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported
    in its Thursday morning edition.
    The company had been planning to end in-house production of plasma panels by
    the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels
    instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end
    TV development and production altogether.
    R.I.P.

Iøvrig hadde Pioneer og Hitachi (som begge stopper PDP produksjon) en marginal del av markedet i 2008:

Panasonic 36%
    Samsung 29%
    LGE 27%
    Pioneer/Hitachi 8%

Man forventer en vekst på 5% i 2009 (mot 24% vekst i 2008).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er tøffe tider, det er sikkert ikke den siste bedriften som forsvinner.
    men det kan jo være de tar opp tv produksjonen igjen når økonomien er sunn igjen.
    vi kan jo håpe...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda godt man fikk seg en ekte Pioneer da mens det enda var skjanse .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da trist å høre:cry: Men åssen er det egentlig med garantier og reklamasjon fremover.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har kraftige forbrukerlover i norge, så den bør være grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pios sine surroundreceivere, blu-Ray spillere osv? Legges produksjonen av dette også ned?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Hva med Pios sine surroundreceivere, blu-Ray spillere osv? Legges produksjonen av dette også ned?
    Pioneer BD/DVD ser ut til å forsvinne/bli samkjørt med Sharp sine produkter (Sharp er majoritetseier av Pioneer siden 2007). Ellers så må man nok vente til 12 februar 2009 da regnskaper for siste Q legges fram, men ryktene sier at de er veldig røde, og dermed symes det klart at Sharp ikke gadd å tape penger på Pioneer mer. Derav de kommende drastiske omstruktureringene.

Pioneer har jo alltid vært et foregangsfirma innen optiske plater og hjemmekino så det er jo synd at de holder på å gå dukken. Min første hjemmekinoforsterker på tidlig 90-tall var en Pioneer og før DVD kom var det Pioneer LaserDisc som gjaldt!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har nå kommentert ryktene om at de legger ned all egen tv produksjon:

Japan's Pioneer may withdraw from flat TV business | Industries | Consumer Goods & Retail | Reuters

""There is a whole spectrum of possibilities with withdrawal on one end, in-house development and production on the other and sales of procured TVs somewhere in the middle," a Pioneer spokesman said."

En uttalelse som neppe bidrar til å dementere påstandenen publisert i Nikkei business daily IMO. Beslutningen er nok allerede tatt og lekkasjenen har sluppet nyhetene før den blir offisiell seinere denne uken.

Var akkuart den samme typen lekkasje som kom i forkant av Toshibas offisielle nedleggelse av HD DVD.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    vi har kraftige forbrukerlover i norge, så den bør være grei.
    ..men det hjelper vel ikke stort så lenge det ikke er reservedeler/paneler å få tak i.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Enda godt man fikk seg en ekte Pioneer da mens det enda var skjanse .
    Enig der. Blir vel samleobjekt nå - den siste ekte Pioneer 8).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke helt etter skjema. Jeg sitter og venter på å få min KRP-500A om forhåpentligvis ca en uke. (Er leveringstid på mediaboksen).

Sitter og undrer litt på hvordan jeg skal se på denne situasjonen. Det er 2 måter å se det på.

1.) Bli engstelig. Er det lurt å kjøpe en tv som det kanskje ikke er mulig å få reservedeler etc til, dersom dette skulle bli nødvendig? Hvordan er min fremtidige "trygghet" ved å kjøpe en så dyr skjerm nå? Jeg har jo mulighet til fortsatt å trekke meg.

2.) Dette kan bli et samleobjekt med stor evt. annenhåndsverdi. Blir en kuriositet og kommer til å stige i verdi/pris, så kjøpet mitt nå var stor flaks i timing.

Tanke 1) eller tanke 2). Hvilken bør jeg tenke?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørsmålet hvis Pioneer legger inn årene:

Hvilke TV er nummer 2 på rangstigen?

Planen min var å kjøpe Pioneer 50" når bonus/ferie/skatte penger kom i sommer. Hvilke skal jeg satse på nå?

Har 46" LCD i dag, og kunne godt tenkte med en litt større og bedre sortnivå.

Blir det Panasonic plasma eller en Sony/Samsung LCD?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Dette var ikke helt etter skjema. Jeg sitter og venter på å få min KRP-500A om forhåpentligvis ca en uke. (Er leveringstid på mediaboksen).

Sitter og undrer litt på hvordan jeg skal se på denne situasjonen. Det er 2 måter å se det på.

1.) Bli engstelig. Er det lurt å kjøpe en tv som det kanskje ikke er mulig å få reservedeler etc til, dersom dette skulle bli nødvendig? Hvordan er min fremtidige "trygghet" ved å kjøpe en så dyr skjerm nå? Jeg har jo mulighet til fortsatt å trekke meg.

2.) Dette kan bli et samleobjekt med stor evt. annenhåndsverdi. Blir en kuriositet og kommer til å stige i verdi/pris, så kjøpet mitt nå var stor flaks i timing.

Tanke 1) eller tanke 2). Hvilken bør jeg tenke?
    Reservedeler kommer nok til å eksistere i lang tid fremover. Flatskjermer har uansett ikke lang levetid for folk flest med den farten utviklingen går.

Når det gjelder punkt 2 - neppe. Elektronikk (og spesielt TV`er) faller som en stein i verdi, og en konkurs hjelper ikke akkurat på det for å si det pent.

Jeg ville ha kjørt løpet som normalt og kost meg med en av markedets desidert beste TV`er.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Elektronikk (og spesielt TV`er) faller som en stein i verdi, og en konkurs hjelper ikke akkurat på det for å si det pent.
    Er enig i det, men på den annen side, så må nok nyttårssalget på Kuroene sees i sammenheng med denne nyheten. Avslaget på 25% ligner nå mer på et lagertømmingssalg, for å sikre at de ikke sitter på enorme lagre det kan være vanskelig å selge etter at de annonserer at de trekker seg ut av markedet.

Hvis lagrene deres nå er relativt tomme, så bør man vel kanskje ikke forvente å se ytterligere avslag i tiden fremover. Hvis jeg ikke allerede hadde kjøpt min Kuro, ville jeg vært langt mer bekymret for tilgjengelighet enn pris akkurat nå. Så hvis man går med planer om å kjøpe en Kuro, så ville jeg funnet frem kredittkortet og kjøpt den fra første butikk som har den på lager.

Hva bruktverdien på TVene vil bli fremover avhenger nok mye av hva som skjer med resten av markedet. Hvis ingen andre produsenter overtar Kuro-produksjonen, og ingen gjør noe forsøk på å matche kvaliteten til Kuroene, så blir jeg ikke overrasket om det vil være mulig å få relativt gode priser for en 9G Kuro i et år eller to fremover.

Men, jeg ville ikke akkurat kjøpt opp alle Kuroene jeg kommer over for å spekulere i verdiøkning

Jeg ville ha kjørt løpet som normalt og kost meg med en av markedets desidert beste TV`er.
    Det er i hvert fall det jeg planlegger å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reservedeler kommer nok til å eksistere i lang tid fremover. Flatskjermer har uansett ikke lang levetid for folk flest med den farten utviklingen går.

Når det gjelder punkt 2 - neppe. Elektronikk (og spesielt TV`er) faller som en stein i verdi, og en konkurs hjelper ikke akkurat på det for å si det pent.

Ja, kommer til å kjøre løpet og fohåpentligvis kose meg glugg i hjel :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet min KRP-500A og BDP-LX71 idag, med en samlet pris på 31.500,- Gleder meg sinnsykt til å få satt det opp. Driver desverre og flytter om dagen, så det blir enda noen uker til jeg får tatt det i bruk. Skikkelig trasig å måtte se den eska, når tv'n idag er en ussel 27" lcd.

Men men, har hvertfall noe å se frem til nå! :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Not for long... ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Not for long... ;-)
    Det er sant. Ingenting varer lenge i TV-verden. Men det blir ikke noe dårligere TV selv om det kommer noe nytt. Min gamle Pioneer PDP-506 sine glansdager er for lengst over, og nå nyter den sine pensjonist-år i rolige omgivelser på soverommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg skikkelig i tvil, jeg hadde tenkt å investere i Pioneer VSX-LX70 surroundreceiver og Pioneer BDP-LX51 blu-ray spiller, men siden selskapet med all sannsynlighet nå går på ræva er jeg usikker, bør jeg skynde meg å kjøpe før alt er utsolgt? Eller bør jeg glemme Pioneer og gå for noe helt annet, f.eks Yamaha? Noen som har noen tanker omkring dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruktverdien på TVene vil bli fremover avhenger nok mye av hva som skjer med resten av markedet. Hvis ingen andre produsenter overtar Kuro-produksjonen, og ingen gjør noe forsøk på å matche kvaliteten til Kuroene, så blir jeg ikke overrasket om det vil være mulig å få relativt gode priser for en 9G Kuro i et år eller to fremover.
    Hehe, in your dreams. Produsentene kappes om å produsere best mulige skjermer, så i februar 2010 går KRP-500 på bruktbørsen for 15000 eller sannsynligvis langt mindre...

Side 118 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •