Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 117 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Det finnes ikke noen modell som er lik KRP-500A i statene. De har Elite Signature Series PRO-101FD/141FD som er ganske lik KRP-500M/600M. Elite PRO-111FD/151FD er veldig lik PDP-LX5090H/LX6090H.
    Ok. De innstillingene du limte inn over her som anbefalt ved kjøring av break-in DVD, ser jeg er de samme som står for Pio 5020FD/6020FD inne på den linken til avsforum du la ved. Helt øverst der.

Nå har ikke jeg fått KRP'en ennå, men er det ikke slik at "Sport" er byttet ut med "PURE" på denne da? Eller surrer jeg? (Tar det fra hukommelsen - noe jeg innbiller meg at jeg har lest et eller annet sted). Noen med KRP her vet sikkert dette.

Hvis det er tilfelle, så er det vel kanskje ikke disse innstillingene som er de riktige? Ser det er flere forskjellige innstillinger for flere forskjellige Pio'er nedover på siden....alle da med amerikanske navn.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,546
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amn
    Da var endelig lx5090h'n på veggen, men er desverre mye støy, noen som har prøvd å klage? Merker ikke så mye forskjell på lyst eller mørkt bilde, er ca like mye hele tiden.
    Prøv å bytte drive mode først. Drive mode 2 skal være helt stille. 1 og 3 støyer noe hos meg, men ikke plagsomt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok. De innstillingene du limte inn over her som anbefalt ved kjøring av break-in DVD, ser jeg er de samme som står for Pio 5020FD/6020FD inne på den linken til avsforum du la ved. Helt øverst der.

Nå har ikke jeg fått KRP'en ennå, men er det ikke slik at "Sport" er byttet ut med "PURE" på denne da? Eller surrer jeg? (Tar det fra hukommelsen - noe jeg innbiller meg at jeg har lest et eller annet sted). Noen med KRP her vet sikkert dette.

Hvis det er tilfelle, så er det vel kanskje ikke disse innstillingene som er de riktige? Ser det er flere forskjellige innstillinger for flere forskjellige Pio'er nedover på siden....alle da med amerikanske navn.
    Nei, hvis KRP ikke har Sport så blir ikke disse innstillingen riktig nei. Men LX-modellene har Sport.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Prøv å bytte drive mode først. Drive mode 2 skal være helt stille. 1 og 3 støyer noe hos meg, men ikke plagsomt.
    Jeg fikk mitt 5090H i dag fra Elkjøp.8)

Det støyer litt uansett om den står på drive 1 2 eller 3.... :neutral: Men tror jeg kan leve med det.

En ting som jeg syns er værre er at jeg merker bilde hakker ved raske eller store bevegelser både på SD og HD kanaler fra CD.
    Var ikke sånn på mitt andre Panasonic 42PX8

Noen som har noen tips, noen innstillinger som kan gjøre det bedre?

Vil oxo si KURO = SVART!!!!:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    Hmm... Håper ikke det er samme Elkjøp som der jeg kjøpte; Forus? Jeg kjøpte på tilbud den 9. Feb, og var kun minutter fra å få tak i den siste TVen... Siste melding er at TVen er ventet ankommet i slutten av måneden. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ladort
    Hmm... Håper ikke det er samme Elkjøp som der jeg kjøpte; Forus? Jeg kjøpte på tilbud den 9. Feb, og var kun minutter fra å få tak i den siste TVen... Siste melding er at TVen er ventet ankommet i slutten av måneden. :cry:
    Elkjøp kr.sand dette.... De fikk inn 4 tver, og alle gikk ut til kunder. Jeg var en av de første som bestilte og hadde betalt. Jeg fikk beskjed om 03.03.09 av kundeservice. Så sendte jeg en mail til Elkjøp krsand om dette virkelig var tilfelle, da fikk jeg den gledelige nyhet av at tven kom inn på lager hos de dagen etter, og dagen etter det igjen fikk jeg det på døra :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23

Det støyer litt uansett om den står på drive 1 2 eller 3.... :neutral: Men tror jeg kan leve med det.
    Det hjelper ikke å forandre på drive mode til meg heller, eneste som hjelper er å ha den i strømsparemodus 2, og det må jeg ha ellers bråker den altfor mye.
    Får ringe og høre hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amn
    Det hjelper ikke å forandre på drive mode til meg heller, eneste som hjelper er å ha den i strømsparemodus 2, og det må jeg ha ellers bråker den altfor mye.
    Får ringe og høre hva de sier.
    Håper du sier i fra her hvordan det går

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Nei, du bør kjøre inn tven, helst med en "break-in dvd" eller stillbilder i forskjellige farger som går på repeat. Da får du eldet fosforbelegget likt de første kritiske 150 timene.
    Hvorfor bør/skal man egentlig bruke en break-in DVD?? Er litt forvirret jeg, når jeg beveger meg på diverse fora

1.) Er det bare for å gjøre skjermen mer motstandsdyktig i forhold til innbrenning?

2.) Eller har det en effekt på fremtidig billedkvalitet på skjermen også?

Virker som at noen kjører en slik DVD i en innkjøringsface, noen gjør det ikke osv.

Vil tro den vanlig “mannen i gata” ikke tenker på dette en gang. Mener også jeg har lest at noen sier dette er noe man drev med for 3-5 år siden, og ikke er nødvendig på dagens top-notch skjermer. Men så igjen blir det allikevel tråder og innlegg vedrørende dette fra folk som har lang fartstid.

Litt forvirret her jeg. Noen som kan komme med en liten oppklaring? Tiden for når jeg får skjermen min nærmer seg, og jeg ønsker en så god start sammen med godsakene som mulig 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på begge spørsmålene om "break inn" er ja. Den blir både mer motstandsdyktig mot innbrenning og bildet blir etterhvert bedre da fargene får gått seg til.
    Det er derfor det ikke anbefales å ISF kalibrere tven før den har blitt brukt ca 500 timer. Fargene blir noe bedre med litt innkjøring.

Men det er absolutt ikke nødvendig å kjøre "break inn" disc på tven. Det er vel strengt tatt noe for entusiaster. Var vel mer aktuelt før, når det var stor fare for innbrenning på tven osv.
    Slik som det er idag er det bare å ta ut tven av esken og begynne å bruke den. Ingen innkjøring er nødvendig for å få et bra bilde, og innbrenning er vanskelig å få på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    vet at en av grunnene til at folk på diverse forum kjører break-in rutiner, er at de vil få unnagjort timene som er anbefalt før kalibrering, fort. det er mer ett fenomen i USA og england, der det er mange flere som isf kalibrerer skjermene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har på mine tidligere Pioneer-modeller, den første tiden kjørt snøvær/maurkrig når jeg ikke ser på TV bl.a. om nettene for å få timene til å gå.
    Kan det være en idé?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde vel fungere om du kjører hele skjermen.
    jeg har ikke tålmodighet til innkjøring selv, så jeg ser på tv og film, med full skjerm nå i starten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Svaret på begge spørsmålene om "break inn" er ja. Den blir både mer motstandsdyktig mot innbrenning og bildet blir etterhvert bedre da fargene får gått seg til.
    Det er derfor det ikke anbefales å ISF kalibrere tven før den har blitt brukt ca 500 timer. Fargene blir noe bedre med litt innkjøring.

Men det er absolutt ikke nødvendig å kjøre "break inn" disc på tven. Det er vel strengt tatt noe for entusiaster. Var vel mer aktuelt før, når det var stor fare for innbrenning på tven osv.
    Slik som det er idag er det bare å ta ut tven av esken og begynne å bruke den. Ingen innkjøring er nødvendig for å få et bra bilde, og innbrenning er vanskelig å få på tven.
    Ok. Takk for fint svar. (Også takk til alffjeld). Dette oppklarte en del og tror jeg begynner å skjønne litt mer nå.

Jeg hadde nesten forstått det slik at man MÅ kjøre en ”break-in”-DVD eller stillbilder via usb etc, for at tv’en skulle bli best mulig. Var nesten en periode her at jeg begynte å lage meg ideer i hodet om at jeg ikke skulle bruke tv’en i begynnelsen, men bare kjøre break-in DVD etc på den.....hehe. Men hvis jeg skjønner dere rett, så er normal pent bruk like bra. Ikke sant? Og at det som det hele koker ned til, er hvor lang tid det hele tar. Dvs. at man får tv’en sin fortere klar for ISF kalibrering ved å benytte break-in disker etc når man normalt ikke ville brukt tv’en (når man sover, er på jobb etc).

Har jeg forstått det hele riktig da? Dersom man ikke skal ISF kalibrere tv det første året allikevel, så vil jo timene gå av seg selv, og da er dette med break-in DVD etc ikke noe å pese med i det hele tatt.

La oss ta to tenkte scenarioer:
    1.) Jeg bruker ikke noe break-in disc eller noe annet de første 500 timer, men bare vanlig pen og variert bruk av tv'en - tv, filmer, litt spilling.
    2.) Du bruker break-in disc etc døgnet rundt de første 500 timer. Bruker den nærmest aldri til annet.

Spørsmål:
    Se bort fra at du kommer fortere frem til 500 timer enn meg. Er da disse tv’ene like gode når de passerer 500 timer? Like bra bilde, like motstandsdyktige mot innbrenning og like godt forberedt for ISF kalibrering?

Jeg kommer ikke til å kjøre noe ISF kalibrering på den – i hvert fall ikke på denne siden av sommeren. Så vil ikke bli noe problem å klare 500 timer vanlig bruk på den, før det i det hele tatt er aktuelt å begynne å tenke på ISF. Vet ikke om det noen gang blir aktuelt heller.

Er da konklusjonen for meg at jeg bare skal ta tv’en ut av esken og begynne å ”kose meg” med den?. Men ”kose” litt rolig i begynnelsen :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har helt rett, bare prøv å ta det litt rolig med lysstyrke og kontrast i starten, og kjør mest mulig med bilde på hele skjermen.
    det går fint med sorte kanter på film, men prøv å variere så det ikke bare blir med sorte kanter.
    ellers skal du kose deg med ett fantastisk bilde, og se masse gode filmer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    du har helt rett, bare prøv å ta det litt rolig med lysstyrke og kontrast i starten, og kjør mest mulig med bilde på hele skjermen.
    det går fint med sorte kanter på film, men prøv å variere så det ikke bare blir med sorte kanter.
    ellers skal du kose deg med ett fantastisk bilde, og se masse gode filmer
    Støtter den fullt ut. Det er jo alltid en lite risk med break inn DVD. Hvis DVD stopper og TV'n blir stående med fast bilde kan du få innbrenning og personlig liker jeg ikke å slå på TV'n og gå å legge meg .....

Det eneste jeg har lest at Pioneer selv sier om saken er at man skal kjøre mest mulig fullskjerm altså 16:9 eller film på zoom i starten.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmm... Det var bra. Akkurat dette jeg håpet dere skulle svare meg også. For egentlig har jeg ikke så lyst til å styre med alt det der. Men på den annen side er det jo nesten blasfemi å ikke prøve å få det beste ut av tv'en (evt. unntatt ISF) :-)

Det er er KRP-500A jeg går og teller dager til jeg skal hente.

De tingene jeg da skal tenke på ihvertall de første 200 timene er da:
    - Kjør mest mulig full skjerm.
    - Skru ned lysstyrke
    - Skru ned kontrast.

Spørsmål: Hva bør lysstyrke og kontrast stå på, eller ikke overskride? Er det en eller annen slags verdi jeg bør holde meg under her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror det går fint om du får tak i en kalibreringsdisk, det er en gratis på avsforum, men du må ha en blurayspiller og en dvd-brenner.

så ser det ut til at det blir slutt på pioneers tv produksjon:

02/06 12:12P (DJ) DJ Pioneer To End TV Production, Spin Off DVD
    Development-Nikkei
    Story 6368 (6752.TO, 6753.TO, 6773.TO, PC, SHCAY, JP3359600008...)
    TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its
    loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new
    venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported
    in its Thursday morning edition.
    The company had been planning to end in-house production of plasma panels by
    the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels
    instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end
    TV development and production altogether.
    Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture
    sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for
    closure.
    Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not
    yet decided what to do when inventories run out.
    Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are
    equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early
    as this spring.
    The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000
    groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a
    consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this
    March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.

Click here to go to Dow Jones NewsPlus, a web front page of today's most
    important business and market news, analysis and commentary:
    http://www.djnewsplus.com/nae/al?rnd...tSjGoMmw%3D%3D. You can use
    this link on the day this article is published and the following day.

:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    what the f#!k

Skal pioneer slutte helt med tv..... Forstod jeg dette rett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt tyder på det ja.
    sitter å leser innleggene fra inside folk hos pioneer nå på avsforum.
    trist, men med dagens økonomi var det vel ventet egentlig.
    så nå blir det noen år til det blir noen annen tv som blir bedre ser det ut til.
    vi får håpe panasonic kjøper opp teknologien, og integrerer den om 2-3 år, så kan det bli spennende skjermer fra dem.

Side 117 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •