Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 116 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk min 5090H i går og er ikke plaget med støy. Ved å legge øret til skjermen kan man høre den kjene lyden av en bie, men 20 cm er den knapt hørbar. Jeg kjøpte hvertfall ikke min 50" for å sitte 30 cm fra skjermen, så jeg har intet problem....

Støyen fra PS3 derimot er et *******....

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Er det noe vits å bruke dyre dommer på kalibrering før man har kjørt inn tvn da?

Dessuten er man jo avhengig av et konstant lysnivå i rommet for å oppnå det optimale? For min del har jeg varierende lysforhold, og må bare ta kalibreringen på feelingen når den har stått på litt.

Støtter 5090H forhåndslagrede innstillinger? Slik at man kan velge 1, 2, 3 osv?
    Fikk min tv i går, men ble ikke noe mer enn litt titting
    Både ja og nei. Nei- man bør ha kjørt skjermen i noen hundre timer først, så den setter seg. Ja- man får to kalibreringer, en tilpasset lyst rom og en tilpasset mørkt rom, disse lagres selvfølgelig så man kan bytte selv.

Newcomer kellmanx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Hvor høy støy i db pioneerskjermene lager kan jeg ikke svare på, men etter å ha vært på besøk hos en kamerat og sett på hans nye 5090H, så er det ihvertfall en ting som er sikkert, og det er at alle mine planer om 60 tommers pioneer er skrinlagt. Makan til irriterende ulyd skal en lette lenge etter, lett hørbar på 3,5m avstand.
    En så dyr tv bør absolutt ikke ha en slik feil. Så får en bare håpe at de klarer å fikse dette til neste generasjon.
    Du trenger ikke å vente til neste generasjon for det, krp-500M er stille og det kan jo hende det er noe "galt" med tv`n til vennen din? Har hatt 5090H hjemme en liten stund og den lagde litt støy men ikke den grad jeg tror du har opplevd.
    Over til det med å kjøre tv`n inn så driver jeg fortsatt med det(sikkert oppe i 130 timer nå tenker jeg). Men for litt siden så har jeg vært ute og reist litt og ga da fruen i oppgave å fortsette å kjøre i Movie modus med nedsatt kontrast og lysstyrke + fullskjerm. Når jeg kom hjem og slang meg ned i sofaen for å tilbringe litt kvalitetstid med tv`n..fruen Så sa jeg at hun hadde glemt å følge innstillingene mine. Hun sa at hun ikke hadde rørt noe, og riktignok så hadde hun ikke det. Det har vist seg da at et sted over 100 timer at tv`n har justert seg merkbart. Bildet har blitt enda klarere i svartnivå og detaljer er utrolignok enda mer tydligere! Og det i Movie mode med en kontrast satt til 8 og lysstyrke på -20. Da jeg dro så var bildet veldig mørkt og trist med lite detaljer som var synlig grunnet den lave kontrasten og lysstyrken. Men nå ser den ut som et helt vanlig tv bilde. Så dette lover bra på en tv som allerede har imponert meg på alle nivåer! Dette er faktisk den fjerde tv`n på 3 år og denne ser ut til å bli værende i mange år fremover

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker at buzzingen fra min 5090H er veldig retningsbestemt. Fra ett sted i sofaen kan lyden være plagsom ved lav lyd fra anlegget. 20 cm til siden derimot er den knapt merkbar, og jeg legger kun merke til den hvis det ikke er annen lyd i rommet.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som jeg er ekstremt heldig. Jeg har nemlig en LX5090 som er helt lydløs, kan kjøre på helt hvitt bilde, fullt blås, stille som i graven. Nå vil noen si, du er døv.
    På ingen måter, har hatt masse folk på besøk. De lurer litt når de ser et helt hvitt bilde og jeg spør, hør du noe?
    Nei, sier de, kan ikke høre noe fra det bilde, OK, sier jeg, just a test.

Jeg skal ikke si at de som plages tuller, jeg vil heller si at jeg er heldig :grin:

Samme debatten går i Canal Digital HD-PVR og PS3, noen er uheldige, eller heller overfølsomme, så er det bare.

Jeg kan bare si, hvis dere plages, skru opp DTS-HD Master Audio lyden, helst på noe som ”Band of Brothers” da kan jeg garantere at dere hører ikke noe summing fra skjermen :lol:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellmanx
    Du trenger ikke å vente til neste generasjon for det, krp-500M er stille og det kan jo hende det er noe "galt" med tv`n til vennen din? Har hatt 5090H hjemme en liten stund og den lagde litt støy men ikke den grad jeg tror du har opplevd.
    Over til det med å kjøre tv`n inn så driver jeg fortsatt med det(sikkert oppe i 130 timer nå tenker jeg). Men for litt siden så har jeg vært ute og reist litt og ga da fruen i oppgave å fortsette å kjøre i Movie modus med nedsatt kontrast og lysstyrke + fullskjerm. Når jeg kom hjem og slang meg ned i sofaen for å tilbringe litt kvalitetstid med tv`n..fruen Så sa jeg at hun hadde glemt å følge innstillingene mine. Hun sa at hun ikke hadde rørt noe, og riktignok så hadde hun ikke det. Det har vist seg da at et sted over 100 timer at tv`n har justert seg merkbart. Bildet har blitt enda klarere i svartnivå og detaljer er utrolignok enda mer tydligere! Og det i Movie mode med en kontrast satt til 8 og lysstyrke på -20. Da jeg dro så var bildet veldig mørkt og trist med lite detaljer som var synlig grunnet den lave kontrasten og lysstyrken. Men nå ser den ut som et helt vanlig tv bilde. Så dette lover bra på en tv som allerede har imponert meg på alle nivåer! Dette er faktisk den fjerde tv`n på 3 år og denne ser ut til å bli værende i mange år fremover
    Så mye har det vel ikke skjedd på 100 timer ? Det er vel det at du har sett så mye møkkaTV i det siste at det er herlig å komme hjem til noe som ser bra ut. Skjønner godt kona som har justert bilde (men det kan hun jo ikke si...) - de innstillinger du utstyrte henne med var jo ikke rare greiene :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer kellmanx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så mye har det vel ikke skjedd på 100 timer ? Det er vel det at du har sett så mye møkkaTV i det siste at det er herlig å komme hjem til noe som ser bra ut. Skjønner godt kona som har justert bilde (men det kan hun jo ikke si...) - de innstillinger du utstyrte henne med var jo ikke rare greiene :-D
    :-D He he kanskje det ja, flott tv er det isåfall 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Virker som jeg er ekstremt heldig. Jeg har nemlig en LX5090 som er helt lydløs, kan kjøre på helt hvitt bilde, fullt blås, stille som i graven. Nå vil noen si, du er døv.
    På ingen måter, har hatt masse folk på besøk. De lurer litt når de ser et helt hvitt bilde og jeg spør, hør du noe?
    Nei, sier de, kan ikke høre noe fra det bilde, OK, sier jeg, just a test.

Jeg skal ikke si at de som plages tuller, jeg vil heller si at jeg er heldig :grin:

Samme debatten går i Canal Digital HD-PVR og PS3, noen er uheldige, eller heller overfølsomme, så er det bare.

Jeg kan bare si, hvis dere plages, skru opp DTS-HD Master Audio lyden, helst på noe som ”Band of Brothers” da kan jeg garantere at dere hører ikke noe summing fra skjermen :lol:
    Interessant. Min lx5090 summer faktisk ikke med helt hvitt bilde den heller..det er når bildet skal gå i sort den summer (altså motsatt av hva som har vært problemet med plasma før). Dette høres spesielt ved skifte av kilde, hvor eksempelvis kilden står i standby fortsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg omsider fått 5090H i hus, og jeg hører ikke den minste antydning til brumming fra panelet. Ikke engang om jeg legger øret helt inntil skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Hvor høy støy i db pioneerskjermene lager kan jeg ikke svare på, men etter å ha vært på besøk hos en kamerat og sett på hans nye 5090H, så er det ihvertfall en ting som er sikkert, og det er at alle mine planer om 60 tommers pioneer er skrinlagt. Makan til irriterende ulyd skal en lette lenge etter, lett hørbar på 3,5m avstand.
    En så dyr tv bør absolutt ikke ha en slik feil. Så får en bare håpe at de klarer å fikse dette til neste generasjon.
    Synd dersom det er slike inntrykk som gjør at du forkaster 60". Jeg kan bare si at jeg har en to måneder gammel 6090 og en ett år gammel 5080, begge skjermene er fullstendig lydløse (med mindre du er 40 cm fra skjermen - da hører du en svært svak summing). Nyter 60" i fulle drag - kan ikke annet enn å anbefale. Kan jo tyde på at det er store individuelle forskjeller på eksemplarene. Kjøp med returrett, dersom du er "uheldig" og får et eksemplar med støy, returner skjermen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Er det noe vits å bruke dyre dommer på kalibrering før man har kjørt inn tvn da?

Dessuten er man jo avhengig av et konstant lysnivå i rommet for å oppnå det optimale? For min del har jeg varierende lysforhold, og må bare ta kalibreringen på feelingen når den har stått på litt.

Støtter 5090H forhåndslagrede innstillinger? Slik at man kan velge 1, 2, 3 osv?
    Fikk min tv i går, men ble ikke noe mer enn litt titting
    Nei, du bør kjøre inn tven, helst med en "break-in dvd" eller stillbilder i forskjellige farger som går på repeat. Da får du eldet fosforbelegget likt de første kritiske 150 timene.

En av ISF-modusene heter ISF-Auto og tilpasser bildet etter lysforholdene i rommet.8) Du trenger bare å kopiere innstillingen dine for ISF-Day, så bruker ISF-Auto disse som referanse ved justeringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Nei, du bør kjøre inn tven, helst med en "break-in dvd" eller stillbilder i forskjellige farger som går på repeat. Da får du eldet fosforbelegget likt de første kritiske 150 timene.
    Hvor får man tak i dette hen? Har kjøpt meg KRP-500A nå. Ikke fått den ennå, men det nærmer seg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hvor får man tak i dette hen? Har kjøpt meg KRP-500A nå. Ikke fått den ennå, men det nærmer seg :-D
    Her finner du Evangelo2's Break-in DVD og her finner du Thumbdrive Files.

Selv satt jeg stillbildene på repeat i Home Media Gallery over usb-inngangen med 30 sekunders intervall. Du kan bruke tven selv om du velger å kjøre en "break-in" periode. Du bare kjører stillbildene når du ikke ser på tv. Poenget er at denne innkjøringen bør utføres før du foretar en kalibrering.

OBS! Bruk disse innstillingen kun når kjører stillbildene/break-in dvd.

Picture:
    AV Selection: Sport
    Contrast: 50
    Brightness:0
    Color: +20
    Tint: 0
    Sharpness: 0

Pure Cinema
    Film Mode: Off
    Text Optimization: Off

Screen Size: Full
    Power Save Mode: Off
    Orbiter: Mode 1

Alt dette er hentet fra denne tråden The Official Pioneer 9G Kuro Settings/Issues Thread

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en henvendelse på pm om kvalitet på bilde fra tv-tuneren i KRP-500A mot ekstern satelitt tuner.
    Bildet viser splitt screen på min KRP-500A.

Bilde til venstre er digital bakkesending av tuneren i KRP-500A. Bilde til høyre er fra Dreambox 800HD sat. tuner. Beklager dårlig bilde.

Pioneer Kuro 9. generasjon.-piovsdb800-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man liksom få ut av å sammenlikne bakkenett i tv'en og parabol fra ekstern tuner...? Hadde du tatt den innebygde sat-tuneren mot Dreamboxen fra samme antenne hadde det jo gitt mening.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den visuelle kvaliteten kan helt klart sammenlignes om det benyttes bakkenett tuner mot sat tuner på samme tv.

Bilde mitt lyver mye på skarphet. Dette fordi der er ca. 0.5sek forsinkelse på den ene splitscreen skjermen. Dermed fikk jeg bevegelse i den ene skjermen da jeg tok bilde, uten blits. Skarphet i bilde fra tunerne er dønn likt. Fargene er varmere på DB800HD, men de kan justeres på 500A om ønskelig.

Dreambox 800HD er kjent for å ha topp bilde kvalitet over HDMI. Derfor synes jeg det var gøy å sammenligne med 500A.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig lx5090h'n på veggen, men er desverre mye støy, noen som har prøvd å klage? Merker ikke så mye forskjell på lyst eller mørkt bilde, er ca like mye hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Her finner du Evangelo2's Break-in DVD og her finner du Thumbdrive Files.

Selv satt jeg stillbildene på repeat i Home Media Gallery over usb-inngangen med 30 sekunders intervall. Du kan bruke tven selv om du velger å kjøre en "break-in" periode. Du bare kjører stillbildene når du ikke ser på tv. Poenget er at denne innkjøringen bør utføres før du foretar en kalibrering.

OBS! Bruk disse innstillingen kun når kjører stillbildene/break-in dvd.

Picture:
    AV Selection: Sport
    Contrast: 50
    Brightness:0
    Color: +20
    Tint: 0
    Sharpness: 0

Pure Cinema
    Film Mode: Off
    Text Optimization: Off

Screen Size: Full
    Power Save Mode: Off
    Orbiter: Mode 1

Alt dette er hentet fra denne tråden The Official Pioneer 9G Kuro Settings/Issues Thread
    Den avsforum siden ser ut til å være en amerikansk side (?). Modellene virker til å ha annet navn enn de vi er vant til. Stemmer det?

Hva er isåfall det amerikanske navnet på KRP-500A. Noen som vet det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke de har noen tilsvarende, det nærmeste er vel kanskje elite 111/151

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Den avsforum siden ser ut til å være en amerikansk side (?). Modellene virker til å ha annet navn enn de vi er vant til. Stemmer det?

Hva er isåfall det amerikanske navnet på KRP-500A. Noen som vet det?
    Det finnes ikke noen modell som er lik KRP-500A i statene. De har Elite Signature Series PRO-101FD/141FD som er ganske lik KRP-500M/600M. Elite PRO-111FD/151FD er veldig lik PDP-LX5090H/LX6090H.

Side 116 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •