Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 115 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom Soungarden i går . Ønsket å få noe info om kalibrering. Skulle jeg ha det beste måtte jeg leie en kar fra Sandnes som stilte inn min 5090H med utstyr som kostet mot 1 million, altså meget avanserte greier. Noen som har gjort dette, eller vet hva det dreier seg om?
    Ja, det er Bjørn Hegelstad. At han har utstyr til en million er nok en overdrivelse, men han kan ihvertfall faget.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha ny tv nå...
    LX5090 eller KRP500M ...

Hva anbefales?

Hva er forskjellene?
    Bortsett fra tykkelsen?...
    Skal stå på fot, så tykkelsen har vell ikke så veldig mye og si...
    Og jeg skal ikke ha riks tv på den, så har ikke behov for den muligheten heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    krp500 får vel vanligvis skryt for litt bedre bilde enn 5090, men det er ikke store forskjeller.
    så om det er bildekvaliteten som er viktigest, så er vel den å foretrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, det er Bjørn Hegelstad. At han har utstyr til en million er nok en overdrivelse, men han kan ihvertfall faget.
    Jeg ringte ham nå i ettermiddag etter å ha lest dette innlegget og bestilte ISF kalibrering av min KRP-600M.

Han samler opp bestillinger fra Oslo/omegn området og drar østover når han har min. 5-6 bestillinger. Han er ISF sertifisert og virker svært seriøs. Håper det er flere her på Østlandet som ønsker profesjonell kalibrering av sine dyrekjøpte flatskjermer, slik at vi kan få Bjørn Hegelstad over om ikke altfor lenge. 8)

Mvh
    Ole Willy Tuv

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Han er ISF sertifisert
    Noen her på forumet som også er dette?

Noen som vet hvor en kan ta ett slikt kurs, hvor lang tid det tar og hvor mye det koster? Vil tro etterspørselene bare blir større og større ettersom det er flere som investerer i hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    endel info her ISF goes Europe !

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Noen her på forumet som også er dette?

Noen som vet hvor en kan ta ett slikt kurs, hvor lang tid det tar og hvor mye det koster? Vil tro etterspørselene bare blir større og større ettersom det er flere som investerer i hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han samler opp bestillinger fra Oslo/omegn området og drar østover når han har min. 5-6 bestillinger. Han er ISF sertifisert og virker svært seriøs. Håper det er flere her på Østlandet som ønsker profesjonell kalibrering av sine dyrekjøpte flatskjermer, slik at vi kan få Bjørn Hegelstad over om ikke altfor lenge. 8)
    Sa han noe om pris? Er det fortsatt 1500,-?

Jeg kan definitivt være interessert i å få TVen profesjonelt kalibrert, men jeg vil nok vente til jeg har brukt TVen i noen måneder først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sa han noe om pris? Er det fortsatt 1500,-?
    2.000,- pluss andel av reiseutgifter. Jeg tipper ca. 2.500,- alt i alt.

Mvh
    Ole Willy Tuv

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Har for meg at jeg har lest at en eller annen (her inne?) har skrevet at KRP-modellene allerede er "innkjørt" med 200 timer. Stemmer dette, eller er det bare noe jeg drømmer om?
    Det ryktes det ja, men når det gjelder de europeiske modellene så tviler jeg faktisk på det. Men de amerikanske (såkalt "Signature"-modellene, som tilsvarer våre monitorer, KRP M) er visstnok innkjørt i 100 timer før de selges, ifølge forholdsvis sikre kilder ihvertfall (muligens offisiell uttalelse også, husker ikke helt).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Må jeg virkelig vente flere hundre timer før skyggedetaljer blir synlige med en "normal" brightness setting..
    Nei, det skal selvsagt være bra fra første stund om alt er justert inn riktig. Men det blir enda litt bedre etter noen hunder timers bruk.

Hvordan er det jeg sjekker antall timer som skjermen er gått?
    Har lest noe etellerannet sted om at man kan så tven til å sende mail med antall timer brukt..
    Det er bare KRP M som har mail-funksjon, så dessverre er det såvidt meg bekjent ikke mulig å se antall timer på A (eller LX-serien for den sags skyld).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør ikke edge samme jobben i oslo, trodde de også var isf sertifisert. Da trenger man vel ikke å hente en fra vestlandet for å gjøre jobben.. Noen som har brukt de?? Edge

http://avforum.no/forum/generell-vid...librering.html

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.000,- pluss andel av reiseutgifter. Jeg tipper ca. 2.500,- alt i alt.

Mvh
    Ole Willy Tuv
    Melder meg på Oslo-kalibrering. Skal ringe ham til uka, men må nok også vente et par hundre TV-timer.

Hadde egentlig tenkt å snakke med disse: Edge da jeg ikke viste at mr. Hegelstad reiste rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er grunnen til å velge han fra vestlandet og ikke edge?? Er han noe bedre eller billigere?? Edge skal jo være best i Norge..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er grunnen til å velge han fra vestlandet og ikke edge?? Er han noe bedre eller billigere?? Edge skal jo være best i Norge..
    Det tror jeg kan diskuteres kraftig. Det er absolutt forskjell i både kunnskap og erfaring, uten at det er til forkleinelse for Lars Follestad.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det tror jeg kan diskuteres kraftig. Det er absolutt forskjell i både kunnskap og erfaring, uten at det er til forkleinelse for Lars Follestad.

Men er det slik at med din erfaring så er han på vestlandet bedre? Jeg har ikke peiling. Men regner med at de som velger å få en mann sendt over fra vestlandet, virkelig vet at han er mye bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Er det den som RiksTV har offisielt godkjent?

Hvordan synes du den fungerer som tuner? Ifht bildekvalitet på SD og HD? Samt funksjonalitet ellers? (vet den ikke har pvr, men bortsett fra det - EPG etc)
    Den er Riks-TV godkjent, ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vær også klar over at det svingbare stativet kan brukes både med undermonterte og sidemonterte høyttalere, selv om dette ikke er nevnt i produktinformasjonen fra Pioneer. Det følger med både korte og lange stolper i esken.

Jeg har forresten lekt litt med tanken om å kjøpe en undermontert høyttaler til denne TVen, og bruke den som senterhøyttaler. Men, lydkvaliteten er vel såpass dårlig at det er en ganske dårlig ide?

Tja si ikke det, kanskje det fungerer i et moderat oppsett.
    Venter stadig på min høyttaler så kan ikke gi noen subjektiv omtale -ennå, dessverre.

Men What-HiFi har i all fall omtalt den underliggende høyttaleren i rimelig positive ordelag!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe vits å bruke dyre dommer på kalibrering før man har kjørt inn tvn da?

Dessuten er man jo avhengig av et konstant lysnivå i rommet for å oppnå det optimale? For min del har jeg varierende lysforhold, og må bare ta kalibreringen på feelingen når den har stått på litt.

Støtter 5090H forhåndslagrede innstillinger? Slik at man kan velge 1, 2, 3 osv?
    Fikk min tv i går, men ble ikke noe mer enn litt titting

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ladort
    Jeg har bestillt 5090H som jeg venter på skal ankomme Elkjøp Forus. Men er litt nysgjerrig på dette panel støy problemet som blir beskrevet.
    * Er det noen som har målt i db (desibel), hvor my støy lager skjermen på det verste? Eller har tallene..?
    * Hvor gale skal støyen være (i db) før Pioneer bytter skjermen (ja jeg vet Elkjøp har 30 dagers full retur rett)?
    Ingen som kan svare på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høy støy i db pioneerskjermene lager kan jeg ikke svare på, men etter å ha vært på besøk hos en kamerat og sett på hans nye 5090H, så er det ihvertfall en ting som er sikkert, og det er at alle mine planer om 60 tommers pioneer er skrinlagt. Makan til irriterende ulyd skal en lette lenge etter, lett hørbar på 3,5m avstand.
    En så dyr tv bør absolutt ikke ha en slik feil. Så får en bare håpe at de klarer å fikse dette til neste generasjon.

Side 115 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •