Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 114 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 4233
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Nå har jeg hatt KRP-600A i ca 1 uke. Jeg må si at jeg faktisk er litt skuffet..

Jeg bruker PURE mode, og det finnes nesten ingen "skyggedetaljer" i scener som er litt mørke, eller at fargene er mørke.

Kobler i dag med HDMI fra Get HD box / samsung BD-P1400 til min Pioneer VSX-LX70 receiver. LX70 er igjen koblet til mediaboxen via HDMI.

Fant noen bilder på avforums som illustrerer hva jeg mener.
    Pioneer KRP-M Owners Thread - Page 15 - AVForums.com

Er det noen andre som opplever/har opplevd det samme?

Registerer at det er flere på avforums som sier at tven blir bedre etterhvert som den får "satt seg". Hva er det som blir bedre...
    For å ta det siste først, hovedsaklig blir følgende bedre over tid:
    - mindre mosquito noise ("mauring") i bildet
    - mindre ghosting/retention (forsvinner omtrent helt)
    - skarpere/klarere bilde
    - skyggedetaljer blir tydeligere (mindre "black crush")

Regn med rundt 500 timer før skjermen virkelig kommer til sin rett (men du vil se bedring allerede etter 100 timer)

Ang. skyggedetaljer: Nå kjenner ikke jeg detaljene i menyen på A-serien 100%, men på monitorene (KRP M) er det en meny som heter Input Setup. Her kan man manuelt velge tolkningsmodus for inngangssignal (RGB 16-235, RGB 0-255 etc.). Kan være greit å sjekke, ihvertfall fungerer ikke "Auto" nødvendigvis riktig har jeg funnet ut.

Ellers, så kan du forsøke med høyere Gamma-setting (3 istedet for 2 antagelig) og evt. øke Brightness til +1 eller +2. Så lenge du ikke føler at bildet bir for lyst/utvasket... Så lenge du kjører Pure så skal all bildebehandling være avslått, men sjekk likevel at DRE, Black Level og ACL er OFF for sikkerhets skyld.

Evt. prøv å koble kilden direkte til mediaboksen, uten å gå via LX70, for å se om det gir endring i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg virkelig vente flere hundre timer før skyggedetaljer blir synlige med en "normal" brightness setting..

Har nå gjort følgende..
    Koblet direkte i mediabox fra Samsung BD-P1400, kan ikke se det ble noe annerledes enn via VSX-LX70.

Jeg kikket på åpningsscenen (bank ranet) i The Dark Knight blurayen
    Hva jeg har observert er:

1) Når jokeren står på gata og venter på bilen så kan jeg ikke se noe dressmønster i dressjakka til jokeren.

2) Når Jokeren er plukket opp av bilen og de kjører til banken så er det veldig lite detaljer synling på klærene på personene i bilen.
    Skrur jeg opp til over 5 så kan jeg her også se dressmønsteret på personene i bilen.

3) Når de skal bryte seg inn i hvelvet så er boremaskin samt skinnjakka til personen som bruker maskinen nesten uten detaljer.
    Igjen så ser jeg mer detaljer når jeg skrur brightness til minst 5.

Dette er med en brightness på 0-1 og en kontrast på 36-38 som er det jeg kom fram til vha DVE, samt det er vel det som brukes i "Bumtious Settings" (ref avforums). Hvis jeg skrur opp brightness til minst 5 så kan jeg se dressmønsteret. Synes bildet begynner å se utvasket ut hvis jeg har brightness over 2..

Hva slags input signal er det som er standard for DVD/BLURAY?
    RGB 16-235 eller RGB 0-255?

Hvordan er det jeg sjekker antall timer som skjermen er gått?
    Har lest noe etellerannet sted om at man kan så tven til å sende mail med antall timer brukt..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet og kikket litt på forskjellige tvkanaler i kveld. Synes mørke scener ser bedre ut fra GET PVR HD boxen enn mørke scener fra bluray spilleren.

Lurer på om Samsung BD-P1400 kuttet i sortnivå/detaljer eller liknende?
    Hadde jeg bare hatt en annen bluray spiller så kunne jeg ha testet.

Noen som vet om Hifiklubben fremdeles har 10 dagers angrefrist?
    Husker de hadde det på 90 tallet.

Så kunne jeg jo ha kjøpt meg en Denon DVD-2500BT også levert den tilbake hvis den ikke er noe bedre enn min gamle samsung.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet og kikket litt på forskjellige tvkanaler i kveld. Synes mørke scener ser bedre ut fra GET PVR HD boxen enn mørke scener fra bluray spilleren.

Så kunne jeg jo ha kjøpt meg en Denon DVD-2500BT også levert den tilbake hvis den ikke er noe bedre enn min gamle samsung.
    Hva med å gå for Pioneer sin BDP-LX71. Pioneer mor pioneer. Da kan du ikke gå feil.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nok å kjøpe denne for å få inn riksTV i min 5090H?
    AMENTIO / OEM Technicrypt CXV CAM for CI-slot (CA-Modul) godkjent for bruk med RiksTV programkort
    Eller må den "parres"?
    Skjønner ikke helt hva menes med det..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,816
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Er det nok å kjøpe denne for å få inn riksTV i min 5090H?
    AMENTIO / OEM Technicrypt CXV CAM for CI-slot (CA-Modul) godkjent for bruk med RiksTV programkort
    Eller må den "parres"?
    Skjønner ikke helt hva menes med det..
    Parres/pairing betyr det at kortet ditt som har serienummer "XXX" kun vil virke i tuner eller cam med serienummer "YYY" og ingen andre.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått stilt inn lysstyrke og kontrast riktig ? Last ned maler her, brenn til DVD og kjør kalibrering slik at du i hverfall har det viktigste riktig. Sortnivå stiller du med lysstyrke, hvitnivå med kontrast.

AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum

Har ikke sjekket det du skriver, skal ta en titt en av dagen på min 500M, men opplever ikke det du skriver. Det at det er forskjell på TV og film kan vel tyde på at Blu-ray bilder trenger kalibrering. Når jeg brukte LG i kino'n gikk det greit å ha lyset på. Med Pioneer blir det best med lyset av. Du har vel prøvd det og ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig LX70 (forsterker og BD spiller) mot 5090H
    vil jeg merke ENORM forskjell på å kjøre LX71 i stedet?

Slites det med lipsync på LX70?

Alternativt kan jeg kjøre

Marantz PM‐8003
    Marantz BD‐7002

Prisforskjellen mellom 70 serien og marantz er minimal, mens det er et lite hopp opp til LX71 serien

What to do?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Hva med å gå for Pioneer sin BDP-LX71. Pioneer mor pioneer. Da kan du ikke gå feil.

Jeg vurderer både Pioneer BDP-LX70 og Denon DVD-2500BT.
    De skal begge være 2 meget bra spillere.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soungarden i går . Ønsket å få noe info om kalibrering. Skulle jeg ha det beste måtte jeg leie en kar fra Sandnes som stilte inn min 5090H med utstyr som kostet mot 1 million, altså meget avanserte greier. Noen som har gjort dette, eller vet hva det dreier seg om?

De hadde også en DVD fra mostercable som du kan spille av for å justere inn tv slik at bildene på DVD blir perfekte. Han hadde selv brukt den, og mente det var bra. Noen som har erfaringer på dette? Finnes et slikt program tilgjengelig på nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Regn med rundt 500 timer før skjermen virkelig kommer til sin rett (men du vil se bedring allerede etter 100 timer)
    Har for meg at jeg har lest at en eller annen (her inne?) har skrevet at KRP-modellene allerede er "innkjørt" med 200 timer. Stemmer dette, eller er det bare noe jeg drømmer om?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall lest at man bør vente 200 timer før man får tven ISF kalibrert.
    Kanskje det var der de timene kom fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall lest at man bør vente 200 timer før man får tven ISF kalibrert.
    Kanskje det var der de timene kom fra?
    Ja, det kan hende jeg blander snørr og barter, og at det er som du sier.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen blir bare bedre og bedre det er helt sikkert .

Om jeg skal kommentere om jeg ser "dressmønster" eller 750 UFO-er over Danmark*|* TV 2 Nyhetene eller noen gang vil gjøre det er en annen sak .

Men det jeg ser er at det blir mindre og mindre ghosting etter som timene går og er man ikke fornøyd nå da man endelig har en Pioneer monitor så blir man vel aldri fornøyd .... før G10 kommer da ...
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Den er i bestilling..
    Håper den kommer snart.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Var innom Soungarden i går . Ønsket å få noe info om kalibrering. Skulle jeg ha det beste måtte jeg leie en kar fra Sandnes som stilte inn min 5090H med utstyr som kostet mot 1 million, altså meget avanserte greier. Noen som har gjort dette, eller vet hva det dreier seg om?

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Betalt heller 1500 korner til Bjørn Hegelstad eller Lars Follestad på EDGE, så får du det skikkelig. Det kreves mye erfaring for en vellykket kalibrering.....
    Vurderer også dette. Men vil ihvertfall vente til TV'en har gått 500 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasket over at det ikke er noen kvinnelige kalibreringsartister der borte, da kvinner er langt mer overlegen mannen i se farger og konstraster

Hvorfor er det egentlig så få kvinner som intresserer seg for lyd og bilde?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,472
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Overrasket over at det ikke er noen kvinnelige kalibreringsartister der borte, da kvinner er langt mer overlegen mannen i se farger og konstraster

Hvorfor er det egentlig så få kvinner som intresserer seg for lyd og bilde?
    Det var jo en interessant betrakning :-D

Nå er vel andelen fargeblinde større hos menn en hos kvinner (mulig det er det du sikter til), men regner vel med at man må bruke måle instrumenter ved fargekalibrering, fordi synet vårt (gjelder vel også for kvinner) er veldig tilpassnings dyktig og lite egnet som målerprobe...

Ellers har det kanskje også noe med interessen om teknikken bak Audio og Video, tweaking og kanskje noe med at jegeren vil ut å jakte (oppgraderings spøkelset) som gjør at flest menn tiltrekkes av denne hobbyen.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Tenkte ikke bare på fargeblindhet, men også på tapper og staver som befinner seg i øyet. Uten å være øyespesialist mener jeg stavene er de lysfølsomme og tappene er de fargefølsomme.

Nå mener jeg at tappene er nedarvet gjennom x-kromosonet og derfor har kvinner (XX mot mannens XY) bedre fargesyn. Dog kan jeg ta feil her

For ikke å spore av temaet helt er så linker jeg:
    Syn hos mennesket

Morsom sak fra artikkelen:
    Vi kommuniserer med øynene

Har du tenkt over at vi mennesker har mye hvitt i øynene våre, mens andre pattedyr har veldig mørke øyne? En gruppe japanske forskere har en teori om at det er lettere for andre å se i hvilken retning du retter blikket når det er mye hvitt rundt iris, det fargete feltet i øyet. Siden mennesket er et sosialt dyr, er øynene en viktig del av kommunikasjonen. Da er det en fordel å se hvor en annen person retter blikket

Uansett er jeg sikker i at kvinner har bedre breddesyn enn menn, da vi har et langt mer tunnelsyn. Følgelig vil kvinner ha større glede av store tver enn det vi menn vil ha

Dog morsom betrakning om jaktlysten hos menn Kvinner er jo ofte diplomatiske og vil beholde husfreden, og stiller følgelig ikke på noe mannen er kjemefornøyd med, da det er å tråkke på hans mandom

Helt til slutt tilfører jeg at hjemme hos oss er det hun som får oppgaven å kalibrere. Ikke fordi jeg er fargeblind, men fordi jeg er lat

Side 114 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •