Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 113 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har denne selv, den støyer ikke i det hele tatt.
    Flott. Men det gjelder altså ikke alle PG6000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Ja og Ja er vel det enkle svaret på spørsmålene dine .

Du må ha en Conax cam og siden Canal Digital nå begynner prosessen med å godkjenne cammoduler så hadde det vel vert smart at man skaffet nettop den de anbefaler for å være på den sikre siden .

Det er meget mulig at kortet ditt kan brukes i en annen Conax cam og at det vil fungere men det kan like gjerne ikke gjøre det . Kontakt Canal Digital .

Når det gjelder HD-kanaler så sies det vel at du får alle kanaler ....
    Ok, takk. Kan kontakte Canal Digital. Men er vant til så mye svada med kundeservice der, at jeg spurte her først :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Er det noen som kan måle for meg hva avstanden fra foten til 5090 til selve skjermen begynner? Jeg lurer på hvaslags senter jeg har plass til mellom tv-en og tv-bordet. Har med andre ord ikke kjøpt inn hverken tv eller senter.

thanx
    Hvis det er bordstativet du mener så må du være klar over at det er 2 typer, se soundgarden.no . Jeg bruker det som er tilrettelagt for enten sidehøytalere eller ingen høytalere. (er ikke mange cm fra underside til stativ). Det andre er tilrettelagt for undermontert høytaler. (Tviler på at du får en center som ikke er høyere)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Hvis det er bordstativet du mener så må du være klar over at det er 2 typer, se soundgarden.no . Jeg bruker det som er tilrettelagt for enten sidehøytalere eller ingen høytalere. (er ikke mange cm fra underside til stativ). Det andre er tilrettelagt for undermontert høytaler. (Tviler på at du får en center som ikke er høyere)
    Vær også klar over at det svingbare stativet kan brukes både med undermonterte og sidemonterte høyttalere, selv om dette ikke er nevnt i produktinformasjonen fra Pioneer. Det følger med både korte og lange stolper i esken.

Jeg har forresten lekt litt med tanken om å kjøpe en undermontert høyttaler til denne TVen, og bruke den som senterhøyttaler. Men, lydkvaliteten er vel såpass dårlig at det er en ganske dårlig ide?

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke riks-tv kortet til å fungere i min 5090H
    Er det forskjellige CA-moduler?
    Lånte en faren min hadde liggende.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Jeg får ikke riks-tv kortet til å fungere i min 5090H
    Er det forskjellige CA-moduler?
    Lånte en faren min hadde liggende.
    Rikstv parrer kortene sine. så du kan ikke bruke kortet i andre cam'er eller dekodere. Har du godkjent cam fra rikstv, kan du ringe å parre kortet ditt med den og så virker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vær også klar over at det svingbare stativet kan brukes både med undermonterte og sidemonterte høyttalere, selv om dette ikke er nevnt i produktinformasjonen fra Pioneer. Det følger med både korte og lange stolper i esken.

Jeg har forresten lekt litt med tanken om å kjøpe en undermontert høyttaler til denne TVen, og bruke den som senterhøyttaler. Men, lydkvaliteten er vel såpass dårlig at det er en ganske dårlig ide?
    Ok! Jeg driver å tenker ut hvordan jeg skal løse problemet med senterhøyttaleren jeg vil ha. En HTM4S, men må ha denne på samme tv-benk som tv-en skal stå på. Ønsker dermed lengs mulige stolper opp for å feste tv-en. Jeg har ikke mulighet til å henge opp tv-en.

Er det noen som har bordstativet for tv med høyttaler under som kan måle avstanden fra det laveste nivået på foten (plata i bånn), og opp til det laveste punktet på skjermen hvor bildet vises. Det ville vært knall om noen kunne gjøre det for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en Conax cam og siden Canal Digital nå begynner prosessen med å godkjenne cammoduler så hadde det vel vert smart at man skaffet nettop den de anbefaler for å være på den sikre siden .

Det er meget mulig at kortet ditt kan brukes i en annen Conax cam og at det vil fungere men det kan like gjerne ikke gjøre det . Kontakt Canal Digital .
    Har prøvd å kontakte Canal Digital to ganger nå. En gang i går og en gang i dag. Snakket med teknisk support, som igjen har snakket med sine ledere og kommet tilbake til meg. De sier de ikke per i dag har noen opplysninger om at de skal godkjenne noen conax cam. De kan derfor ikke anbefale meg noen og vil ikke ta ansvar for om dette vil fungere eller ikke. Mulig de vet noe, men de vil ihvertfall ikke gå ut med det.

Noen som vet noe mer om dette og hvilken cam det kan være lurt å satse på?

Samt - kan jeg putte et allerede eksisterende programkort som er pairet mot en CD tuner inn i dette kortet og det vil fortsatt funke? Eller er jeg nødt til å ha et gammelt programkort fra tiden før de begynte med pairing?

Mulig dette burde stått på satelitt-forumet, men det er kanskje andre med 5090H eller 500A som kan være interessert i dette også, så jeg poster her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP-600A - Lite skyggedetaljer i mørke scener

Nå har jeg hatt KRP-600A i ca 1 uke. Jeg må si at jeg faktisk er litt skuffet..

Jeg bruker PURE mode, og det finnes nesten ingen "skyggedetaljer" i scener som er litt mørke, eller at fargene er mørke.

Kobler i dag med HDMI fra Get HD box / samsung BD-P1400 til min Pioneer VSX-LX70 receiver. LX70 er igjen koblet til mediaboxen via HDMI.

Fant noen bilder på avforums som illustrerer hva jeg mener.
    Pioneer KRP-M Owners Thread - Page 15 - AVForums.com

Er det noen andre som opplever/har opplevd det samme?

Registerer at det er flere på avforums som sier at tven blir bedre etterhvert som den får "satt seg". Hva er det som blir bedre...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Baggin - Om du holder han av noe dager ... det vil si til en jeg kjenner får sin KRP-500A så skal du få vite hvilken cam som fungerer .

Han har bestilt seg en Conax 5.0 fra Netshop og så har jeg hvertfall en 3.03 og en eller annen Euro versjon liggende med P/N 901647 Rev 1.0 . Men så var det dette med denne pairingen da ...

I følge tråden http://avforum.no/forum/satellitt/82...enner-cam.html her så skal CD godkjenne ca-modul for nettop slike tilfeller som dette med ikke "godkjent" utstyr .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Baggin - Om du holder han av noe dager ... det vil si til en jeg kjenner får sin KRP-500A så skal du få vite hvilken cam som fungerer .

Han har bestilt seg en Conax 5.0 fra Netshop og så har jeg hvertfall en 3.03 og en eller annen Euro versjon liggende med P/N 901647 Rev 1.0 . Men så var det dette med denne pairingen da ...

I følge tråden http://avforum.no/forum/satellitt/82...enner-cam.html her så skal CD godkjenne ca-modul for nettop slike tilfeller som dette med ikke "godkjent" utstyr .
    Ok, flotte greier. Da avventer jeg litt og hører hvordan dette funker for han kompisen din.

Var i kontakt med Netshop i dag tidlig, og han sa de hadde solgt mange av dem og ikke fått noen klager. Så sannsynligvis funker denne. Men kan være greit å få verifisert det av deg, evt. andre her inne.

Har lest den tråden du linker til der. Men Canal Digital selv ville ikke uttale seg om saken da jeg kontaktet de.

Dersom du også allerede er hos han, bruk gjerne et trenet øye og se hvordan denne tuneren gjør jobben i forhold til kvalitet på SD-bilde og HD-bilde, samt funksjonalitet etc også. Hvis du gidder da

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok, flotte greier. Da avventer jeg litt og hører hvordan dette funker for han kompisen din.

Var i kontakt med Netshop i dag tidlig, og han sa de hadde solgt mange av dem og ikke fått noen klager. Så sannsynligvis funker denne. Men kan være greit å få verifisert det av deg, evt. andre her inne.

Har lest den tråden du linker til der. Men Canal Digital selv ville ikke uttale seg om saken da jeg kontaktet de.

Dersom du også allerede er hos han, bruk gjerne et trenet øye og se hvordan denne tuneren gjør jobben i forhold til kvalitet på SD-bilde og HD-bilde, samt funksjonalitet etc også. Hvis du gidder da
    Jeg bruker "TechniSat" sin conax cam på mitt KRP-500A. Det fungerer fint hos meg sammen med Rikstv. Mener de bruker den samme til Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Jeg bruker "TechniSat" sin conax cam på mitt KRP-500A. Det fungerer fint hos meg sammen med Rikstv. Mener de bruker den samme til Canal Digital.
    Er det den som RiksTV har offisielt godkjent?

Hvordan synes du den fungerer som tuner? Ifht bildekvalitet på SD og HD? Samt funksjonalitet ellers? (vet den ikke har pvr, men bortsett fra det - EPG etc)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den som RiksTV har offisielt godkjent?

Hvordan synes du den fungerer som tuner? Ifht bildekvalitet på SD og HD? Samt funksjonalitet ellers? (vet den ikke har pvr, men bortsett fra det - EPG etc)
    Er ikke sikker om den er offisielt godkjent, men de selger den på expert, så jeg går ut i fra det.

Syns bildekvaliteten er bra, men siden rikstv ikke har noen hd kanaler enda har jeg ikke testen den i det. Men SD er bra. Ellers syns jeg den er litt treg å skifte kanaler med og EPG'n er heller ikke særlig rask å bla gjennom. Også litt irriterende at det ikke går an å få frem informasjon om hva som går på kanalen uten at du er på den kanalen du vil se på, eller bruker EPG'n. Men håper dette blir bedre med en ny firmware

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Er ikke sikker om den er offisielt godkjent, men de selger den på expert, så jeg går ut i fra det.

Syns bildekvaliteten er bra, men siden rikstv ikke har noen hd kanaler enda har jeg ikke testen den i det. Men SD er bra. Ellers syns jeg den er litt treg å skifte kanaler med og EPG'n er heller ikke særlig rask å bla gjennom. Også litt irriterende at det ikke går an å få frem informasjon om hva som går på kanalen uten at du er på den kanalen du vil se på, eller bruker EPG'n. Men håper dette blir bedre med en ny firmware
    Ok, takker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker.
    Har forresten også fått testet ut HMG'n i det siste. Hovedsaklig streaming av HD serier fra pc'n. Det funket greit det, men ble litt skuffet over bildekvaliteten. Fikk mye bedre bilde gjennom Xbox360.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Ok! Jeg driver å tenker ut hvordan jeg skal løse problemet med senterhøyttaleren jeg vil ha. En HTM4S, men må ha denne på samme tv-benk som tv-en skal stå på. Ønsker dermed lengs mulige stolper opp for å feste tv-en. Jeg har ikke mulighet til å henge opp tv-en.

Er det noen som har bordstativet for tv med høyttaler under som kan måle avstanden fra det laveste nivået på foten (plata i bånn), og opp til det laveste punktet på skjermen hvor bildet vises. Det ville vært knall om noen kunne gjøre det for meg
    Her er link til brukermanualen for stativene

http://www.service.pioneer-eur.com/p...7_KRP-TS02.pdf

Fra tegningene kan du finne ut at skjermen kommer 79mm høyere opp med langt stativ.

Selv har jeg det lave stativet og måler da 95mm fra foten til det laveste punktet på skjermen hvor bildet vises (øvre kant på nedre ramme)

Du bør da få 95+79=174mm tilgjengelig for senterhøyttalere. HTM4S er vel en god del høyere enn det, så da får du problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Nå har jeg hatt KRP-600A i ca 1 uke. Jeg må si at jeg faktisk er litt skuffet..

Jeg bruker PURE mode, og det finnes nesten ingen "skyggedetaljer" i scener som er litt mørke, eller at fargene er mørke.

Kobler i dag med HDMI fra Get HD box / samsung BD-P1400 til min Pioneer VSX-LX70 receiver. LX70 er igjen koblet til mediaboxen via HDMI.

Fant noen bilder på avforums som illustrerer hva jeg mener.
    Pioneer KRP-M Owners Thread - Page 15 - AVForums.com

Er det noen andre som opplever/har opplevd det samme?

Registerer at det er flere på avforums som sier at tven blir bedre etterhvert som den får "satt seg". Hva er det som blir bedre...
    Henger meg på med nysgjerrighet her. Kanskje noen av "tungvekterne" her inne har noen kommentarer? Første gang jeg har hørt noen "disse" KRP på bildekvalitet og detaljnivå :-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skriver mye om "shadowdetail issuene" i linken fra avforums.
    Hadde vært kult om det bare var jeg som hadde koblet feil, kalibert feil eller liknende..

Som om feks VSX-LX70 kutter i detalj nivået når man bruker den som hdmi switch..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå har jeg hatt 500M på veggen i en uke og må bare få si at jeg storkoser meg hver dag

Gleder meg til fortsettelsen :-D

All the best!

Side 113 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •