Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 112 av 213 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Vel, min KRP-500M er lydløs, og hvis du hører noe fra den er du en bløffer betalt av Panasonic...
    Hahahaaa....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, min KRP-500M er lydløs, og hvis du hører noe fra den er du en bløffer betalt av Panasonic...
    Det var et undermåls svar fra deg. Jeg har eid flere flatskjermer enn de fleste her på forumet vil gjøre gjennom et helt liv. Så akkurat dette er ikke ukjent territorium. Og ja, jeg liker Panasonic, men ingen skjermer fra den kanten kan måle seg med KRP-500 på f.eks. sortnivå.

Min "gamle" LX5090 var tilnærmet lydløs, mens KRP-500A støyet mye. Jeg har derfor selv erfart at det er store forskjeller mellom enhetene, selv av samme modell. Jeg tviler ikke at på at Ingeniøren har en lydløs KRP-500M. Faktum er at jeg gjerne vil kjøpe den av han (om han vil selge) Uansett kan dette være en god grunn til å handle på Elkjøp, for å benytte seg av 30 dagers returrett om man får en modell/enhet som støyer.

Min siste kommentar til dette er at forbrukerne egentlig ikke bør finne seg i slike store avvik på flatskjermer som koster over 20 000. For dette finnes ikke i samme grad på Panasonic-skjermene jeg har prøvd de siste årene. Pioneer er dog ikke alene om å ha støyende plasma-skjermer; LG har også hatt noen modeller de siste årene som støyer en del (f.eks. PG6000).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Slik jeg har forstått det, så skal det nokså mye til at dette kan gjøres som vanlig reklamasjon - der Pioneer aksepterer retur av tv pga støy.

I denne sammeheng er det derfor veldig lurt å kjøpe tv'en et sted der det er lettvint å få returnert den.

Elkjøp har vel 30 dagers full returrett, uten mye grining (?). Har de andre kjedene samme mulighet for lettvint retur?? Har liksom stort sett bare hørt om Elkjøp ifht 30 dagers retur, men virker som kanskje Expert har dette også (?) Expert.no.

På Lefdal sine sider finner jeg ikke noe info om en slik returrett (??)
    Det byttet av 500A var det forhandleren som gjorde, ikke Pioneer. Har også hørt at Pioneer ikke er de lettest å ha med å gjøre. De har en PDP garanti og sender ut en mann. Hvis han ikke finner at støyen har for høy eller feil, så skal Pioneer ha 700 kr for oppmøte....

Det med kjendene stemmer nok- Expert og Elkjøp har 30 dagers, Lefdal ikke. Returnerte en Sony W4000 i sommer til Elkjøp. Det eneste de spurte om var hvorfor og svaret var klart - skulle bytte i plama 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det byttet av 500A var det forhandleren som gjorde, ikke Pioneer. Har også hørt at Pioneer ikke er de lettest å ha med å gjøre. De har en PDP garanti og sender ut en mann. Hvis han ikke finner at støyen har for høy eller feil, så skal Pioneer ha 700 kr for oppmøte....

Det med kjendene stemmer nok- Expert og Elkjøp har 30 dagers, Lefdal ikke. Returnerte en Sony W4000 i sommer til Elkjøp. Det eneste de spurte om var hvorfor og svaret var klart - skulle bytte i plama 8) .
    Ok, den er god. Kan være greit å kjøpe med et sted med mulighet for full returrett da.

Edit: Spesielt dersom man har litt paranoia...hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var et undermåls svar fra deg.
    Helt enig. Synes det er helt unødvendig å dra diskusjonene her ned på et slikt nivå.

Min "gamle" LX5090 var tilnærmet lydløs, mens KRP-500A støyet mye. Jeg har derfor selv erfart at det er store forskjeller mellom enhetene, selv av samme modell.
    Vi snakker mye om panelet her. Men hva med mediaboksen som følger med A? Støyer denne under bruk? Det er vel vifte(r) etc i denne, er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lnb

hei. jeg har parabol med dreambox, har kjøpt 2 måne. siden. alt var bra men siden vinter har kommet med dårlig vær kommer problemene med signal. jeg har lnb ALPS 0,3 db osv. når været er dårlig signal blir dårligere. hvilken lnb bør jeg kjøpe som er garantert bra? jeg her kjøpt lnb beskyttelse, skal montere i dag men jeg tror det er noen feil med den lnb som jeg har. trenger hjelp fort som mulig. takk

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rule-h-78
    hei. jeg har parabol med dreambox, har kjøpt 2 måne. siden. alt var bra men siden vinter har kommet med dårlig vær kommer problemene med signal. jeg har lnb ALPS 0,3 db osv. når været er dårlig signal blir dårligere. hvilken lnb bør jeg kjøpe som er garantert bra? jeg her kjøpt lnb beskyttelse, skal montere i dag men jeg tror det er noen feil med den lnb som jeg har. trenger hjelp fort som mulig. takk
    Poster du ikke i feil forum her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et undermåls svar fra deg.
    Ja enig, flåsete sagt, sorry...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker mye om panelet her. Men hva med mediaboksen som følger med A? Støyer denne under bruk? Det er vel vifte(r) etc i denne, er det ikke?
    Ja, det var panelet som støyet hos meg, ikke medieboksen. Men kanskje noen har andre erfaringer? Det er uansett bra at vi har et forum som dette, slik at vi kan utveksle erfaringer. For det er nesten ikke til å skjønne at det kan være slike forskjeller.

Kan noe av forklaringen være at Pioneer bruker ulike underleverandører til vitale deler av skjermen? Da tenker jeg at kanskje det kan være en viss forskjell mellom skjermene som er beregnet for det nordiske markedet (med kanskje en bestemt underleverandør) og de som er parallell-importerte (med en annen underleverandør), der det brukes ulike komponenter i strømforsyningen o.l.?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe å si hva som er koblet til TV'en.

Jeg bruker kun Get-boks og Blu-Ray til receiver og altså en kabel fra receiver til TV.

Min KRP-500A er nesten helt lydløs. Hører litt "brumming" fra medieboksen og litt "susing" skjermen, men da må jeg legge øret neste helt inntil. Går jeg 20-30 cm unna hører jeg ingenting.

Bruker innstillingene som er postet i fourmet her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min KRP-500A er nesten helt lydløs. Hører litt "brumming" fra medieboksen og litt "susing" skjermen, men da må jeg legge øret neste helt inntil. Går jeg 20-30 cm unna hører jeg ingenting.
    Det var godt å høre. Den kan vel fort bli vel mye syting her på forumet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt pioneer 507xa og philips9732 46" før. Har ikke hatt skikkelig tv på 1 år. Begynner nå å sikle etter ny tv. Har sett litt på pioneer sine nye krp serie. Har combi viasat/canaldigital tuner uten hdmi, så da må eg vel gå for A versjonen for å bruke scart, eller kjøpe ny tuner, siden M versjonen ikke har scart inngang.
    Har sett ein del på lcd paneler også men eg synst dei ikke gir samme naturtro bilde som plasma gjør. Faren min har panasonic 42pv60, mens broren min har philips9603 42". Sjølv om philipsen er nesten 2år nyere så greier den ikke gjengi dei samme fine bilda som panasonicen klarer på vanlige sendinger.

Såg test av krp-500a i hjemmekino her om dagen. Eneste dei hadde å utsette på var:

"Det finnes dog et område som lcd skjermene fortsatt har et overtak. Det går på panoreringer. Det kan virke som man enklere kan holde høyt tempo på bildefrekvensen på lcd-paneler enn det man kan på plasmapaneler. Derfor fremstår interpolering og høy bildetakt som bedre og glattere på lcd enn disse skjermene fra Pioneer. Dog får man mindre skarphet når man interpolerer, så det er ikke bare fordeler med interpolering heller. Det er iallefall det området vi ønsker oss forbedringer fra Pioneer."

Fant også det samme på testen av lx5090 test på aftenposten.no:

"Et savn?

Skal vi sette fingeren på noe, må det være at Pioneer i motsetning til stadig flere av konkurrentene, ikke tilbyr interpoleringsbasert prosessering for å redusere flikker i bildene, da særlig ved bevegelser og panoreringer. Her er det kun de bildene TV-en mates med som serveres videre, om enn flere ganger.

Resultatet er at du må leve med den typiske, for ikke å si naturlige rykkingen som oppstår særlig på filmmateriale skutt med 24 bilder per sekundet(bps). For selv om "PureCinema" funksjonen til Pioneer gjør en god jobb med å blant annet å vise 24bps ved 72Hz, responstiden er rask og fosforet nesten helt fri for etterslep, så blir det ikke det samme som med interpolering. Hva som så er å foretrekke, se det blir en diskusjon i første rekke om smak og preferanser.

Lars Follestad mener:

Men skjermen er ikke helt uten lyter.

Bildeprosesseringen står en del tilbake for Panasonic, noe som gir artefakter, spesielt ved horisontal og vertikal panorering i bilder med høy kontrast. Pioneer ligger et hakk foran Panasonic på prosessering når man tillegger fargedekoderen, som tydeligvis har fått en overhaling i forhold til 8. generasjon. Håpet for 10. generasjon er at det gjøres en større innsats på dekodingen og prosesseringen av materialet, selve bildekvaliteten er det nå fint lite å utsette på."

Er det ikke panoreringer plasma er best på?
    Får se hva det blir til. Kanskje eg reiser til oslo til høsten for å studere. Kanskje en 50" blir stort i en liten hybel. Og det er mye penger å bruke på en tv også.
    Men det er vel totalt sett den beste tv'en man får på markedet for tiden. Og så er det jo den siste i rekken før panasonic begynner å ta over panelsiden.

Mvh,

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det de klager på i de testene er vel, sånn som jeg ser det, at pioneeren gjengir filmen som den er, uten å messe med hvordan den er laget. mens det de etterspør er lcd-enes juks, med å lage bilder som ikke finnes der opprinnelig.
    synes det er rart folk foretrekker at filmene blir rotet med, heller enn å se dem som de er ment å sees.
    men hver sin smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående støy fra plasmapanelet. Jeg har som noen sikkert fått med seg, en LX6090H som støyer en del. Spesielt ved helt lyse bilder. Dette plager ikke meg nevnverdig, men jeg skulle gjerne vært det foruten så klart.

På avsforum.com har de en egen "buzz poll"-tråd på Pio 9G som jeg begynte å titte igjennom, og der fant jeg et bra tips. Ved å sette Energy Save i Mode2 blir summing kraftig redusert. Jeg testet akkurat et helt hvitt bilde over hele skjermen (100IRE) og da summer det ganske kraftig fra panelet. Så satt jeg Energy Save i Mode2 og da måtte jeg nærmere tven enn 30 cm for å kunne høre noe summing.

Ulempen er at lysstyrken fra tven blir noe redusert, men ikke så mye at det var veldig merkbart. Jeg hadde da tven i ISF-Day med luminansen lik 43 ftL. Hvor mye luminansen faktisk ble redusert skal jeg teste en annen dag, men nå er klokken for mye. Regner med at disse opplysningene kanskje kan berolige noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt 5090H som jeg venter på skal ankomme Elkjøp Forus. Men er litt nysgjerrig på dette panel støy problemet som blir beskrevet.
    * Er det noen som har målt i db (desibel), hvor my støy lager skjermen på det verste? Eller har tallene..?
    * Hvor gale skal støyen være (i db) før Pioneer bytter skjermen (ja jeg vet Elkjøp har 30 dagers full retur rett)?

På mitt kinorom har jeg en projector som generer 25db. Den henger i taket over hodene våres. Selv om høytallerene som regel overdøver den lille støyen, legger jeg ikke noe særlig merke til den. Poenget mitt blir vel, vil det ikke bli det samme med tv'en at man blir vandt til støyen og overser den (de ganger man kan høre den)?

Kan jeg få bekreftet at det er selve panelet som støyer, at det ikke er støy som blir smittet over til høyttaler? Altså, støy selv om ingen høttaler er montert?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ladort
    Jeg har bestillt 5090H som jeg venter på skal ankomme Elkjøp Forus. Men er litt nysgjerrig på dette panel støy problemet som blir beskrevet.
    * Er det noen som har målt i db (desibel), hvor my støy lager skjermen på det verste? Eller har tallene..?
    * Hvor gale skal støyen være (i db) før Pioneer bytter skjermen (ja jeg vet Elkjøp har 30 dagers full retur rett)?

På mitt kinorom har jeg en projector som generer 25db. Den henger i taket over hodene våres. Selv om høytallerene som regel overdøver den lille støyen, legger jeg ikke noe særlig merke til den. Poenget mitt blir vel, vil det ikke bli det samme med tv'en at man blir vandt til støyen og overser den (de ganger man kan høre den)?

Kan jeg få bekreftet at det er selve panelet som støyer, at det ikke er støy som blir smittet over til høyttaler? Altså, støy selv om ingen høttaler er montert?
    Enig, det hadde vært interessant å vite hvilke hvilke grenseverdi Pioneer har på støy fra panelet.

Noen blir vant til støyen, men sikkert ikke alle. Og ja, det er selve panelet som støyer, jeg bruker ikke høytalere til min tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan måle for meg hva avstanden fra foten til 5090 til selve skjermen begynner? Jeg lurer på hvaslags senter jeg har plass til mellom tv-en og tv-bordet. Har med andre ord ikke kjøpt inn hverken tv eller senter.

thanx

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par korte spørsmål om KRP-A.

1.) Hva må jeg gjøre for å evt. kunne se parabol med mediaboksen som følger med A?

- Kjøpe conax cam? Noe mer jeg må kjøpe?
    - Kan jeg bruke et programkort som jeg i dag har i en annen Canal Digital boks, eller er dette parret opp mot den boksen, slik at dette ikke funker?

2.) Får jeg inn alle HD-kanalene til CD med KRP-A tuneren?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og Ja er vel det enkle svaret på spørsmålene dine .

Du må ha en Conax cam og siden Canal Digital nå begynner prosessen med å godkjenne cammoduler så hadde det vel vert smart at man skaffet nettop den de anbefaler for å være på den sikre siden .

Det er meget mulig at kortet ditt kan brukes i en annen Conax cam og at det vil fungere men det kan like gjerne ikke gjøre det . Kontakt Canal Digital .

Når det gjelder HD-kanaler så sies det vel at du får alle kanaler ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har også hatt noen modeller de siste årene som støyer en del (f.eks. PG6000).
    har denne selv, den støyer ikke i det hele tatt.

Side 112 av 213 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •