Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 111 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Min KRP 500M er også lydløs. Men har inntrykk av at dette varierer fra skjerm til skjerm, og går mest på flax..
    Ikke noen lyd å høre fra min heller...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millenium
    Det er nok også sånn at noen rett og slett hører bedre enn andre. Jeg er ung og hører lett lyder en 40-50 åring bare kan drømme om.
    Så det er derfor min er nærmest lydløs...

Så da må bare ungdommene vente en 15-20 år så går det over

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Så det er derfor min er helt nærmest lydløs...

Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg har LX6090H. Det er ikke viften som summer, det er selve panelet. Det er noe ved selve plasmateknologien som lager litt støy desverre. Det eneste du kan gjøre er vel enten å kjøpe en demomodell som du vet er ganske lydløs, eller å benytte deg av Elkjøp/Siba/osv. sin 30 dagers returrett til du blir fornøyd. Men jeg tviler på at butikken blir særlig fornøyd om du bytter tv hver 25. dag.. Men som sagt, for meg er det til å leve med når bildet er så utrolig bra.
    Ok. Så dersom det er selve panelet som summer, og panelet på KRP og LX er det samme, så burde det ikke være forskjeller mellom KRP og LX iforhold til støy. Men jeg har liksom fått inntrykk av at det er flere som opplever støy på KRP enn på LX. Er dette feil oppfattet?

Hvis det er selve plasmateknologien som gjør dette, så regner jeg med at dette er et like stort "problem" på andre plasma-tv'er også, ikke sant? Det er ikke noe spesielt Pioneer problem dette?

Ekperimentet med å bytte hver 25 dag kunne vært morsomt. Er dog usikker på om det er Elkjøp eller jeg som hadde blitt lei først

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hvis det er selve plasmateknologien som gjør dette, så regner jeg med at dette er et like stort "problem" på andre plasma-tv'er også, ikke sant? Det er ikke noe spesielt Pioneer problem dette?
    Min Panasonic 42pv60 avgir ikke merkbar støy. Kanskje dumt spørsmål, men vil et større panel avgi mer støy?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, dessverre. Jeg har hjemme flere generasjoner av Panasonic-skjermer for øyeblikket (både vanlige konsument; PA30, PA50, PA60, PX70 og proff; PWD7, PWD8, PHD8) og ingen av dem er i nærheten av å støye på samme måten som de Pioneer-skjermene jeg har hatt (både KRP og LX). De gamle proff-skjermene til Panasonic er til overmål fullstendig lydløse fordi de heller ikke har vifter. Så dette må Pioneer gjøre noe med. Det kan ikke være slik at noen ikke støyer i det hele tatt, mens andre støyer som en "flymaskin".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har nok ikke så mye å gjøre med god hørsel, men med avvik mellom skjermer å gjøre.
    Hvis millenium som har en tv som overdøver xboxen og han hører ekstremt godt må det være noe alvolig galt med tven!
    Jeg solgte xboxen min fordi den bråket så J****G!
    Men tven er lydløs.
    Pcen som står i et annet rom derimot bråker også såpass mye fra viften at jeg pleier å skru den av under filmtiiting!

Så tør å påstå at jeg har "normalt" god hørsel. Og panelet i min KRP holder helt kjeft.

Har også inntrykk av feilprosent angående støy i pioneer sine tver er relativt stor, men ikke større enn at du troligvis får en uten støy hvis du bytter den pga dette problemet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de største støykildene er antenne ledningen. Hvis det er plugget i en slik, så ta den ut og hør. Det er gjerne kabel nett som tar med seg mye støy via div ting i bakken og omgivelsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP 500M er en ren monitor, så den er ikke tilkoblet noen antenneledning.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme filter i KRP og LX. Det eneste som er forskjell etter intervjuet med Dominic Feeney fra Pioneer UK , er at pga. ekstern tuner ble det benyttet noen andre komponenter. At dette gjorde utslag i billedkvaliteten overasket også Dominic Feeney. Og selvfølgelig Pure da, som ikke LX har, men ved å aktivere ISF-modusene.... :wink:

Jeg misunner deg likevel et helt lydløst display, der har du vært ekstremt heldig! Min summer klart hørbart fra 3 meter ved lyse bilder. Årsaken til summingen ligger i selve plasmateknologien og det skal være ganske ille før det kan være snakk om reklamasjonsgrunnlag. Men, men... jeg har blitt vant til det.
    Det med forskjellig filter har jeg fra denne tråden der en kan sa han hadde det fra en som jobbet hos Pioneer......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om panelet er likt, så er det vel litt forskjell på dette med vifter, kjøling etc. Er det ikke? På 5090 er det vel 4 vifter i overkant bak. Hva er det på KRP? Kan dette ha noe å si?
    Panelet er den platen der plasma cellene sitter. Elektronikken på KRP må nødvendivis være litt forskjelling da den bygger 64 mm mot 5090 som bygger 93 mm, mao betydlig tynnere enn 5090. Krp500M har to vifter bak, en på elektronikken og en på bakplata.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt det er noen flere her som er tørr bak øre. Tror nok ikke det er hørselen. Det var nettopp en her som hadde en støyende 500A og fikk byttet den i en som var lydløs....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det svingbare bordstativet PDK-TS36B fungere sammen med den undermonterte høyttaleren PDP-S63, eller kan det kun brukes sammen med sidemonterte høyttalere?

På det svingbare stativet som var til 427/507 fulgte det med 2 ulike stenger alt ettersom hvilken tv man skulle montere.
    Men det er kanskje ikke slik på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så dersom det er selve panelet som summer, og panelet på KRP og LX er det samme, så burde det ikke være forskjeller mellom KRP og LX iforhold til støy. Men jeg har liksom fått inntrykk av at det er flere som opplever støy på KRP enn på LX. Er dette feil oppfattet?

Ekperimentet med å bytte hver 25 dag kunne vært morsomt. Er dog usikker på om det er Elkjøp eller jeg som hadde blitt lei først
    Jeg tror ikke KRP støyer noe mer enn LX, men det kan være at de som velger KRP forventer litt mer av sine tver og derfor klager litt mer når de oppdager at tven ikke er 100% perfekt. Tven min skulle gjerne vært støyfri, men det er til å leve med. Den støyer mest når jeg ser vintersport og da er det bare å skru opp lyden litt så det overdøves. Ved filmtitting er det ofte mye mørke scener og da er tven nesten lydløs. Det er jo også da det er viktigst at det ikke støyer så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fett! Da har jeg noe å se fram til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Vil det svingbare bordstativet PDK-TS36B fungere sammen med den undermonterte høyttaleren PDP-S63, eller kan det kun brukes sammen med sidemonterte høyttalere?

På det svingbare stativet som var til 427/507 fulgte det med 2 ulike stenger alt ettersom hvilken tv man skulle montere.
    Men det er kanskje ikke slik på dette?
    På Pioneers sine sider står det at det stativet er for tv med sidemonterte høytalere, men det fulgte med 2 sett med stenger på det(PDK-TS36B) jeg kjøpte på Komplett. Ett for sidemonterte, og ett for undermonterte høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    På Pioneers sine sider står det at det stativet er for tv med sidemonterte høytalere, men det fulgte med 2 sett med stenger på det(PDK-TS36B) jeg kjøpte på Komplett. Ett for sidemonterte, og ett for undermonterte høytalere.
    Jeg har også kjøpt TS36B på komplett, og jeg fikk også med to sett med stenger. Manualen gjør det også klart at de lange stengene er for bruk sammen med undermonterte høyttalere.

Jeg synes det er veldig rart at ikke står noe på Pioneers sider om at dette stativet kan brukes med begge typer høyttalere, men det kan altså det.

Når det er sagt, så ble jeg veldig skuffet over hvor liten sving det egentlig er på stativet. 10 grader i hver retning er ikke mye å rope hurra for (men det er mulig jeg endrer oppfatning når faktisk får TVen, og får se hvor mye 10 grader utgjør på yttersiden av TVen)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det var nettopp en her som hadde en støyende 500A og fikk byttet den i en som var lydløs....
    Slik jeg har forstått det, så skal det nokså mye til at dette kan gjøres som vanlig reklamasjon - der Pioneer aksepterer retur av tv pga støy.

I denne sammeheng er det derfor veldig lurt å kjøpe tv'en et sted der det er lettvint å få returnert den.

Elkjøp har vel 30 dagers full returrett, uten mye grining (?). Har de andre kjedene samme mulighet for lettvint retur?? Har liksom stort sett bare hørt om Elkjøp ifht 30 dagers retur, men virker som kanskje Expert har dette også (?) Expert.no.

På Lefdal sine sider finner jeg ikke noe info om en slik returrett (??)

Det jeg skal frem til, er at dersom det virkelig er slik at Pioneer har noen "mandagsskjermer" innimellom som støyer mer enn andre, så "må"/bør man jo kjøpe et sted der man har mulighet til å få levert den tilbake igjen uten å måtte krangle for mye. Er det da bare Elkjøp (og Expert?) som er "safe" steder å kjøpe i så måte?

PS! Vet at dette strengt tatt ikke hørte hjemme under denne tekniske tråden, men passet liksom inn i diskusjonen rundt støy her.

Jeg tror ikke KRP støyer noe mer enn LX, men det kan være at de som velger KRP forventer litt mer av sine tver og derfor klager litt mer når de oppdager at tven ikke er 100% perfekt. Tven min skulle gjerne vært støyfri, men det er til å leve med. Den støyer mest når jeg ser vintersport og da er det bare å skru opp lyden litt så det overdøves. Ved filmtitting er det ofte mye mørke scener og da er tven nesten lydløs. Det er jo også da det er viktigst at det ikke støyer så mye.
    Dette kan selvfølgelig være et poeng ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har også kjøpt TS36B på komplett, og jeg fikk også med to sett med stenger. Manualen gjør det også klart at de lange stengene er for bruk sammen med undermonterte høyttalere.

Jeg synes det er veldig rart at ikke står noe på Pioneers sider om at dette stativet kan brukes med begge typer høyttalere, men det kan altså det.

Når det er sagt, så ble jeg veldig skuffet over hvor liten sving det egentlig er på stativet. 10 grader i hver retning er ikke mye å rope hurra for (men det er mulig jeg endrer oppfatning når faktisk får TVen, og får se hvor mye 10 grader utgjør på yttersiden av TVen)
    Det er jo helt utrolig at ikke Pioneer Norge kan få lagt ut korrekt info på sine hjemmesider om dette produktet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jo, dessverre. Jeg har hjemme flere generasjoner av Panasonic-skjermer for øyeblikket (både vanlige konsument; PA30, PA50, PA60, PX70 og proff; PWD7, PWD8, PHD8) og ingen av dem er i nærheten av å støye på samme måten som de Pioneer-skjermene jeg har hatt (både KRP og LX). De gamle proff-skjermene til Panasonic er til overmål fullstendig lydløse fordi de heller ikke har vifter. Så dette må Pioneer gjøre noe med. Det kan ikke være slik at noen ikke støyer i det hele tatt, mens andre støyer som en "flymaskin".
    Vel, min KRP-500M er lydløs, og hvis du hører noe fra den er du en bløffer betalt av Panasonic...

Side 111 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •