Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 110 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    suverent!
    gleder meg til å gjøre det samme selv når min 5090H kommer.
    brukte du controlcal til å aktivere ISF?
    må få min i hus, kjøpe kabel fra pc-en, og få lisens på contrlcal, så er det å kjøre i gang.
    skal handle inn eye1 etterhvert også.
    Ja jeg brukte controlcal. Du trenger også en "straight through" Serial F/F kabel, ikke 0-modemkabel. Du trenger også en Serial-USB converter, kan anbefale Keyspan. Kjøpte først en billigere type, men denne klarte ikke kommunisere med displayet.

Mulig jeg oppretter en egen tråd i kalibreringsforumet om ISF-kalibrering av Pio 9G dersom det er mange som viser interesse for dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden der snakker om å aktivere ISF ... Hadde man hatt passordet som skal til etter å ha logget på min M så kunne man vel aktivert derfra også for pioneer har tydeligvis satt ett annet passord på den delen enn på login til skjermen .

PM mottas med takk om noen har passordet .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Siden der snakker om å aktivere ISF ... Hadde man hatt passordet som skal til etter å ha logget på min M så kunne man vel aktivert derfra også for pioneer har tydeligvis satt ett annet passord på den delen enn på login til skjermen .

PM mottas med takk om noen har passordet .
    Du trenger spesiell software for å kunne gjøre endringer i innstillingene i ISF-modusene, så det holder ikke å bare aktivere disse. Vet ikke om det er mulig å aktivere ISF-modusene uten å koble deg inn på serviceporten. Controlcal koster $25, helt klart verdt pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er KRP-600A kommet opp på veggen.
    Den var sannelig mye større enn hva den så ut til i butikken..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Da er KRP-600A kommet opp på veggen.
    Den var sannelig mye større enn hva den så ut til i butikken..
    Gratulerer! Den er stor, men det er utrolig hvor fort man blir vant til størrelsen.:smile: Hvor langt unna sitter du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke målt nøyaktig.. Men jeg tror det er ca 3 - 3.5 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Har ikke målt nøyaktig.. Men jeg tror det er ca 3 - 3.5 meter.
    Som hjemme hos meg da. Fungerer utmerket!:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Du trenger spesiell software for å kunne gjøre endringer i innstillingene i ISF-modusene, så det holder ikke å bare aktivere disse. Vet ikke om det er mulig å aktivere ISF-modusene uten å koble deg inn på serviceporten. Controlcal koster $25, helt klart verdt pengene.
    Oki den er grei men da skjønner jeg ikke hvorfor man har ett valg om å logge på ISF under web control på KRP-xxxM . Er det noen der ute som kan fortelle hva som ligger der om man ikke har muligheter å justere eller aktivere for den delen er sperret med ett annet passord .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel antagelig ett web oppsett, der du får tilgang til isf funksjonene når du har aktivert dem, men så lenge det ikke er gjort er den sperret?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg brukte controlcal. Du trenger også en "straight through" Serial F/F kabel, ikke 0-modemkabel. Du trenger også en Serial-USB converter, kan anbefale Keyspan. Kjøpte først en billigere type, men denne klarte ikke kommunisere med displayet.

Mulig jeg oppretter en egen tråd i kalibreringsforumet om ISF-kalibrering av Pio 9G dersom det er mange som viser interesse for dette.
    Du kan notere min interesse. Om jeg kommer til å investere i øye og software vet jeg ikke enda.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Oki den er grei men da skjønner jeg ikke hvorfor man har ett valg om å logge på ISF under web control på KRP-xxxM . Er det noen der ute som kan fortelle hva som ligger der om man ikke har muligheter å justere eller aktivere for den delen er sperret med ett annet passord .
    Det "passordet" du trenger for å komme inn på ISF-sidene i web-interfacet er ikke akkurat bombesikkert... Etter at du har logget inn på skjermen så skifter du bare adressefeltet til /cgi/isf.cgi istedet for /cgi/index.cgi
    Da kommer du inn på ISF-sidene...

Men selv om du kan aktivere ISF-modusene for hver inngang, og justere enkle parametre, har du (merkelig nok) ikke tilgang til de mer avanserte parametrene. Så for å foreta en skikkelig ISF-kalibrering må du bruke RS232 (seriell) tilkobling. Det er nå litt morro å teste ut ISF-modusene fra web-interfacet likevel da, atskillig enklere og mer tilgjengelig enn å bruke RS232 og ControlCal. Men det er altså ikke fullblods ISF-interface...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke engang logge inn på Web Control for det er nok å skrive inn inn hxxp://192.168.0.xxx/cgi/isf.cgi eller hvilken ip sin monitor har så kommer man rett inn .

Klart at man ikke får fullt utbytte men jeg tror uten å vite at det desverre er langt fra Møre & Romsdal til nærmeste dyktige person som er sertifisert og man får da lov å leke seg litt med de "enkle" settingene .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det har vært diskutert litt før, men tar sjansen på å ta opp dette igjen.

KRP og støy.

Noen sier de har støy. Slik jeg har skjønt er dette summing og i en slik grad at det nesten ikke er til "å leve med". Andre sier de ikke hører noen ting.

Hva er det "offisielle"? Skal KRP'ene støye? Slik at de som ikke hører dette bare har vært heldige med sitt eksemplar. Eller skal de ikke støye, slik at de som har støy har vært uheldige?

Er det noen forskjell på M og A i så måte i forhold støy? (Ene bedre enn den andre?)

Er dette ren bingo? Flaks/uflaks med sitt eksemplar?

Grunnen til mine spørsmål er at jeg tok en beslutning og kjøpte 5090H på tilbudet i januar. Men det drøyer med å få den, så i mellomtiden har jeg nok en gang vurdert å gå for en KRP (vet ikke om jeg vil ha M eller A). Ser i pristråden at det kan være hyggelige priser å få i østfold ihvertfall.

Snakket med en selger i går, og han advarte meg mot KRP'ene da disse støyer. Det høres ikke noe morsomt ut. Men på den annen side ser jeg jo at flere av dere her inne ikke er noe plaget av støy fra deres KRP.

Noen som har noe "lurt" å tilføye rundt dette, som kan oppklare litt for meg?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Vet det har vært diskutert litt før, men tar sjansen på å ta opp dette igjen.

KRP og støy.

Noen sier de har støy. Slik jeg har skjønt er dette summing og i en slik grad at det nesten ikke er til "å leve med". Andre sier de ikke hører noen ting.

Hva er det "offisielle"? Skal KRP'ene støye? Slik at de som ikke hører dette bare har vært heldige med sitt eksemplar. Eller skal de ikke støye, slik at de som har støy har vært uheldige?

Er det noen forskjell på M og A i så måte i forhold støy? (Ene bedre enn den andre?)

Er dette ren bingo? Flaks/uflaks med sitt eksemplar?

Grunnen til mine spørsmål er at jeg tok en beslutning og kjøpte 5090H på tilbudet i januar. Men det drøyer med å få den, så i mellomtiden har jeg nok en gang vurdert å gå for en KRP (vet ikke om jeg vil ha M eller A). Ser i pristråden at det kan være hyggelige priser å få i østfold ihvertfall.

Snakket med en selger i går, og han advarte meg mot KRP'ene da disse støyer. Det høres ikke noe morsomt ut. Men på den annen side ser jeg jo at flere av dere her inne ikke er noe plaget av støy fra deres KRP.

Noen som har noe "lurt" å tilføye rundt dette, som kan oppklare litt for meg?
    Min er i alle fall lydløs i alle modus :-D . Tror dette med støy variere fra eksemplar til eksemplar og det er vel snakk om flaks om man får en eksemplar som støyer eller ikke. Pioneer sier vel at man må akseptere litt støy før bytte aksepteres. Tror ikke det er noe foreskjell her på 5090/H/Krp500M/A da alle har samme panel. Det skal imidlertid være andre filter på KRP som gir litt bedre sort og den har Pure som i mine øyne gir best bilde.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de fleste har fått med seg at Ingeniøren har en lydløs KRP vertfall de som leser Pioneer Kuro tråder på avforum ...

Støy er relativt vidt begrep og noen vil nok ikke takle en liten knappenål falle ved THX nivå mens andre nok hadde synest det ble enda bedre lyd om noe av huset skranglet av basstrykket .

Om jeg stikker øret mitt inn til la oss si skjermens øvre kant så hører jeg summing som nok er litt forskjell på alt etter drivemode . Om jeg derimot trekker hodet litt til meg å kommer ca 30cm bort fra skjermen vil jeg snakke om "lydløs" selv om vi alle vet at den summer litt om man trekker hodet litt nærmere skjermen .

Jeg blir forbløffet men det er mulig jeg er døv eller noe slikt over alle trådene der folk snakker om at de sitter 5 til 10 meter unna produkter som jeg selv eier og sier de er irriterte over støynivået .Jo jeg forstår at det er forskjell på folk og takk en viss person for det men hvor stille er det i ett hjemmekinorom igrunn selv om dette kan være i stuen hjemme eller i kjelleren hvor alt er lydtett ....

Nei jeg sier ikke at de som klager på støy fra ett tvapparat har feil men kommer jeg i ett rom hvor en gammel 50hz crt står å durer så får jeg problemer å må gå ut . Vil det si at den crt støyer eller er det bare det at noen er overfølsomme på enkelte punkter .Skal jeg strekke det lengre å si at noen har lært seg til å kun høre etter feil på samme måte som en jeg kjenner kun har lært seg til gjennom mange år til å se feil i bildet som artifacts fra en dvd eller hva det nå enn er til signalkilder man spiller av med .

La oss si at den personen har ikke noe korrekt bilde på sin plasmatv med gamma på 2,x eller hva . Han har sitt bilde og det er det som er korrekt , alle andre sitt er feil samme om man som meg har KRP-500M og han en budsjettmodell av ett merke jeg ikke skal nevne i denne tråden her og jeg må vel inrømmet at dette merket ikke er min favoritt på noe .ehmm her inrømmer jeg noe av hva jeg snakker om i mitt innlegg . Hater man ... eller tror man at man hører , ser eller lukter ting . Selv om man ikke nødvendigvis gjør dette uten at man skal påstå at noen ikke greier skille hveten fra ...

Jeg sier ikke mere om dette enn at har man lyst på KRP så synes jeg at man skal reise litt runt og lytte litt for som andre sier så er det nok en viss forskjell om det er monitoren eller personen .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Min er i alle fall lydløs i alle modus :-D . Tror dette med støy variere fra eksemplar til eksemplar og det er vel snakk om flaks om man får en eksemplar som støyer eller ikke. Pioneer sier vel at man må akseptere litt støy før bytte aksepteres. Tror ikke det er noe foreskjell her på 5090/H/Krp500M/A da alle har samme panel. Det skal imidlertid være andre filter på KRP som gir litt bedre sort og den har Pure som i mine øyne gir best bilde.
    Det er samme filter i KRP og LX. Det eneste som er forskjell etter intervjuet med Dominic Feeney fra Pioneer UK , er at pga. ekstern tuner ble det benyttet noen andre komponenter. At dette gjorde utslag i billedkvaliteten overasket også Dominic Feeney. Og selvfølgelig Pure da, som ikke LX har, men ved å aktivere ISF-modusene.... :wink:

Jeg misunner deg likevel et helt lydløst display, der har du vært ekstremt heldig! Min summer klart hørbart fra 3 meter ved lyse bilder. Årsaken til summingen ligger i selve plasmateknologien og det skal være ganske ille før det kan være snakk om reklamasjonsgrunnlag. Men, men... jeg har blitt vant til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror ikke det er noe foreskjell her på 5090/H/Krp500M/A da alle har samme panel.
    Selv om panelet er likt, så er det vel litt forskjell på dette med vifter, kjøling etc. Er det ikke? På 5090 er det vel 4 vifter i overkant bak. Hva er det på KRP? Kan dette ha noe å si?

Min summer klart hørbart fra 3 meter ved lyse bilder. Årsaken til summingen ligger i selve plasmateknologien og det skal være ganske ille før det kan være snakk om reklamasjonsgrunnlag. Men, men... jeg har blitt vant til det.
    Har du A eller M, baya?

Har du hørt på hvordan 5090 er i forhold til din?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Selv om panelet er likt, så er det vel litt forskjell på dette med vifter, kjøling etc. Er det ikke? På 5090 er det vel 4 vifter i overkant bak. Hva er det på KRP? Kan dette ha noe å si?

Har du A eller M, baya?

Har du hørt på hvordan 5090 er i forhold til din?
    Jeg har LX6090H. Det er ikke viften som summer, det er selve panelet. Det er noe ved selve plasmateknologien som lager litt støy desverre. Det eneste du kan gjøre er vel enten å kjøpe en demomodell som du vet er ganske lydløs, eller å benytte deg av Elkjøp/Siba/osv. sin 30 dagers returrett til du blir fornøyd. Men jeg tviler på at butikken blir særlig fornøyd om du bytter tv hver 25. dag.. Men som sagt, for meg er det til å leve med når bildet er så utrolig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min KRP 500M er også lydløs. Men har inntrykk av at dette varierer fra skjerm til skjerm, og går mest på flax..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok også sånn at noen rett og slett hører bedre enn andre. Jeg er ung og hører lett lyder en 40-50 åring bare kan drømme om.

Når det gjelder tv'n min, lx5090, så lager den en lyd fra panelet. Men det er avhengig av hva den blir foret med...på signaler fra get pvr via scart er den helt lydløs, selv med strømsparemodus av (har drivemode 2). Når jeg kjører den via hdmi fra xbox360 summer det merkbart ved lave lydscener (drivemode 1), som da jeg så en dvd igår kveld. Xbox'n klarte ikke å overdøve lyden. Det er en annen type støy, men allikevel, xbox'n støyer mye. Det jeg vil fram til er at det godt kan være at valg av innstillinger også har mye å si på støyen. Om noen har forsket på dette, tar jeg gjerne imot tips!

Side 110 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •