Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 109 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 4254
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KRP-xxxM lar deg logge på og sette opp dette slik at du kan få en emeil ved gitte intervall . Hvordan dette løses på A vet jeg ikke men kan man ikke lese bruksanvisningen da ?

Min M har runtime på 378timer akkurat nå .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Min M har runtime på 378timer akkurat nå .
    Min KRP-600M har i skrivende stund logget 983 timer, og bildet er helt "Konge"!!

Mvh
    Ole Willy Tuv

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har en Viasat PVR dekoder. Kjører over Scart. NRK kanalene er supre, men TV2 er bare møkk i forhold på min 5090H. Noen som opplever det samme?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Hei,
    Har en Viasat PVR dekoder. Kjører over Scart. NRK kanalene er supre, men TV2 er bare møkk i forhold på min 5090H. Noen som opplever det samme?
    Kvaliteten kan veksle fra program til program. Har ikke sett at tv2 har spesielt dårlig bilde.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesiellt Håndball VM i disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    viasat er kjent for å ha dårlig bilde, de bruker lav båndbredde på overføringen i forhold til f.eks. canal digital, og at du har en boks koblet med scart hjelper ikke akkurat.
    jeg hadde sett på muligheten til å komme over på en box med hdmi overføring og hd.
    men det blir jo ofte lommeboken som bestemmer, men det er kjedelig å ha en så super tv og så fore den med kjipe signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    hei
    viasat er kjent for å ha dårlig bilde, de bruker lav båndbredde på overføringen i forhold til f.eks. canal digital, og at du har en boks koblet med scart hjelper ikke akkurat.
    Å bruke scart i en eller annen forbindelse med en så fantastisk TV er intet annet enn blasfemi...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har Dreambox 800/8000 som kan si de er fornøyd med bildet på 5090? Jeg opplever at bildet på SD sendinger er noe dårligere på 8000 i forhold til min 7025. Jeg var ikke helt fornøyd med bildet på 7025 og gledet meg til å få DB8000 i hus og regnet med den skulle avgi bedre bilde over HDMI i forhold til 7025 over scart. Noen innstillinger i 5090 eller i Dreambox som jeg kan ha misset?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg har en 800hd, men får ikke 5090H før til helgen, så jeg har ikke prøvd ennå, men den gir veldig bra bilder på min gamle samsung plasma, i forhold til min 7020.
    hvilket image har du? har du autoresolution plugin?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    hei
    jeg har en 800hd, men får ikke 5090H før til helgen, så jeg har ikke prøvd ennå, men den gir veldig bra bilder på min gamle samsung plasma, i forhold til min 7020.
    hvilket image har du? har du autoresolution plugin?
    Jeg bruker Nabilo img, og fant i går at det var noe som heter autoresolution. Har prøvd litt der og satt til interlace 576i på SD og det hjalp på bildet. Men blir ikke fornøyd. Men har aldri hatt HD tuner før jeg fikk denne og er blitt betatt av HD kanalene, så ser mye på de. Så kan jo være at en sammenligner litt for mye når en går tilbake til SD igjen, ikke vet jeg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker også mest nabilo, den siste, bruker den i multiboot med BA, har siste oozoon i flash.
    jeg synes bildet er bra, men det er jo smak og behag. men det er klart at SD blir litt kjipt i forhold til HD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Å bruke scart i en eller annen forbindelse med en så fantastisk TV er intet annet enn blasfemi...
    Hvis det sitter en bedre skalerer i mottaker enn sender, så kan scart være en god løsning.

Jeg har Get sin første dekoder, og kjører scart til composit overgang til forsterker som oppskalerer til 1080p, og det gir faktisk ett bedre bilden enn å sende scart med RGB direkte til TV.

Selv om man skulle ha HDMI på en slik dekoder, så ville nok scarten kunne gitt ett like godt bilde så lenge det ikke er snakk om HD kanalene.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo

ja, om du mener en TV er hellig så er det vel det. Regner med at du vet hva ordet blasfemi betyr......

Og har man ikke hdmi kontakt på en tuner så får man ikke gjort noe med det! Kjøper ikke en dårligere TV fordi jeg ikke har HDMI kontakt!

Venter en Altibox inn til våren, EB ble forsinket med gravingen så fiberoptikken ble ikke lagt inn til huset før jul allikevel. Gidder ikke å kjøpe en HD tuner nå, for å bytte ut den om 3-4 mnd.

kjøpte en litt dyrer scart, men det hjalp lite.

Men uansett det er STOR forskjell på NRK sine kanaler og TV2. Så da må Viasat levere dårligere signaler på TV2 enn NRK kanalene. NRK 3 er meget bra, selv med Scart

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Min KRP-600M har i skrivende stund logget 983 timer, og bildet er helt "Konge"!!

Mvh
    Ole Willy Tuv

hvordan finner man antall timer på 5090H? Fått med en utstillingsmodell hjem, vil se hvor mange timer den har stått på. Er noen riper i rammen rundt panelet, vurdere å levere den tilbake, men de får ikke inn nye før 2 mars!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 5090H i bestilling hos Elkjøp, som kommer inn om noen uker, det gjør egentlig ikke noe.
    Men i dag hadde de omsider fått opp en 500A ved siden av 5090H, og jeg kunne selv i det opplyste lokalet se en viss forskjell på bl. a. sortnivået og bildekvaliteten. Og da begynner jeg å lure igjen, skal jeg hoppe over til 500?

Jeg har CD-HDPVR-tuner, og kommer vel adri til å benytte meg av den innebygde tuneren til Riks-TV eller CD, så egentlig greier jeg meg vel da med 500M?
    Noen lapper er det jo og spare på det også.

Men nå har jeg skummet de siste 30 sidene her (for n`te gang) og jeg er fortsatt litt usikker siden det er litt delte meninger om monitor-utgaven er vanskeligere å stille inn og håndtere i praktisk bruk?
    Greier ikke helt å resonere meg frem til hva dere eksperter mener om dette temaet.
    Hadde vært fint med en liten konklusjon fra dere luringer.

Et lite tillegg:
    Lekte meg litt med Pure-modus som alle skryter av på 500A`en, det så ikke bra ut i det hele tatt. Bilde ble blast, slørete og uskarpt, så for og kunne sammenlikne de to modellene måtte jeg kjøre begge i fabrikk-innstilt Standard-modus.
    Jeg er klar over at opplyst butikk-lokale er helt feil miljø, men jeg stusset litt. Det sies jo at Pure-modus er så nær en kan komme optimalt bilde uten å kjøre en runde med grundig kallibering.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor utgaven er litt mer utfordrende å stille inn. Mest fordi den lagrer en innstilling per type signal.
    Men når man først har fått lagret alle innstillingene er det verdt bryet

Det tar litt tid å sette seg inn i justeringene og lagring av disse, men vi snakker om timer, ikke dager.

Hvis du vil ha en enkel tv som stiller inn seg selv og du ikke trenger å bruke mye tid på er nok ikke 500M riktig valg, men hvis du ikke har noe i mot å sette deg inn i alle innstillingene, eller du kan klare deg med standard innstilingene uten å måtte justere på disse, kan du trygt velge 500M.

Pure mode er for øvrig så nære ISF kalibrert tv man kan komme på innstiling fra fabrikk. Og denne gjør seg klart best sammen med HD materiale som feks BD, og ikke minst i et helt mørkelagt rom. Da er bildet imponerende!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tunkp.

Kjører kun Pure.

Har sjekket min mot malene her : AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum , og den er så godt som perfekt justert mot min BD spiller. Selvfølgelig vil dette variere litt. På min TV dekoder må jeg justere lys -5 og farge +5. Har og dratt skarphet opp til 0, -15 er default. Huske da at 500M har dobbelt så mange trinn som f.eks 5090.
    Pure gir deg ikke et Pang bilde, men et riktig bilde. Det ser du når du har studerte det noen dager eller uker.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISFccc

Nå har jeg endelig fått aktivert ISF-modusene på min LX6090H og resultatet er meget bra.

I første omgang brukte jeg D-Nice sine ISF-Day innstillinger for PRO-151FD, som er den amerikanske Elite-modellen. Jeg utførte så måling av gråskalaen, primær- og sekundærfargene i HCFR med Eye One som sensor. Her er resultatet.

RGB

Gråskalaen prikker temmelig pent inn på D65.

Gamma

Gjennomsnittlig gamma på 2,26. Target er 2,25.

Luminace

Lysstyrken er nesten 100% rett, fra 0IRE til 100IRE.

Color gamut

En liten justering av fargepunktene er nødvendig for å få det helt optimalt. Men alle deltaE er likevel under 8,7.

RGB levels 100IRE

RGB-nivået er nesten 100% selv ved 100IRE! Og luminansen hele blendende 43 ftL.8) 8) Og kontrasten står bare på 38.:grin:

Vil også gi en liten subjektiv vurdering. Jeg har tidligere brukt temmelig mange timer på å kalibrere Movie-mode så nær REC709 som mulig og resultatet ble ganske bra. Men D-Nice sine ISF-Day innstillinger er så utrolig mye bedre. Den beste måten å beskrive forskjellen er at et filter ble tatt bort og alt ble så mye klarere og med mye mer "pop" i bildet. Movie kan virke litt blass, spesielt ved vanlige tv-sendinger, men har du først aktivert ISF-Day trenger du ikke bruke f.eks. Optimum eller Standard for å få futt i bildet.

Det vil alltid være individuelle forskjeller mellom en tv til den neste, men resultatet viser hvor lik PRO-151FD er LX6090H.

Til sammenligning prøvde jeg Bumtious fra avforums.com sine innstilling for LX6090 på min LX6090H og dette er resultatet.

Way off!!

Det kan se ut som om H-modellene er mer lik Elite-modellene enn LX uten H.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suverent!
    gleder meg til å gjøre det samme selv når min 5090H kommer.
    brukte du controlcal til å aktivere ISF?
    må få min i hus, kjøpe kabel fra pc-en, og få lisens på contrlcal, så er det å kjøre i gang.
    skal handle inn eye1 etterhvert også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om H-modellene er mer lik Elite-modellene enn LX uten H.
    Det er også min erfaring. Bra observert!

Side 109 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •