Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 108 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 4254
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...bare husk at en TV er ikke like en annen.

Hvis dere henter maler for justering her får dere orden på det viktigste. Hvis dere i tillegg har et blå/rød/grønn filter fra en eldre DVE eller AVIA får dere orden på fargene og.

AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,178
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke helt finner ut av på LX5090 er hva som er "riktigst" format på DVD - og Blu-ray filmer.

Står TV i auto-modus så fylles hele skjermen i både 1,66:1 og 1,85:1 format (som skal være det riktige), mens i "punkt for punkt" blir bildet vesentlig smalere enn i auto, uansett format. (mye bredere svarte striper over og under bildet)
    Hva er egentlig best (riktigst) å bruke?

En annen ting er at dersom man bruker punkt for punkt , så endres innstillingen når man bytter input på TVen, hvis man ikke skrur av "auto-størrelse". Noe som vel ikke er helt gunstig for skjermen?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Har gjort dette, men det er MYE.

Kan evt sende deg en PM med alt sammen hvis du er intressert.
    Ja takk!
    Edit: Så ikke svaret under før jeg svrte...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    En ting jeg ikke helt finner ut av på LX5090 er hva som er "riktigst" format på DVD - og Blu-ray filmer.

Står TV i auto-modus så fylles hele skjermen i både 1,66:1 og 1,85:1 format (som skal være det riktige), mens i "punkt for punkt" blir bildet vesentlig smalere enn i auto, uansett format. (mye bredere svarte striper over og under bildet)
    Hva er egentlig best (riktigst) å bruke?

En annen ting er at dersom man bruker punkt for punkt , så endres innstillingen når man bytter input på TVen, hvis man ikke skrur av "auto-størrelse". Noe som vel ikke er helt gunstig for skjermen?
    med "punkt for punkt" så er det ikke noe overscan(zoom) i bildet og du vil derfor få større sorte felter over og under bildet på filmer som har bredere format enn 1:1,78. "punkt for punkt" er det mest riktige da du ikke mister noe informasjon i bildet og får pixelmapping ved bruk av blu-ray på 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kopler PC'en til via VGA-inngangen på 500A for å "spare" en HDMI-inngang, får jeg 1080P på VGA og?

Newcomer kellmanx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Regner med å kjøpe en Pioneer 50' snart.
    Får beskjed over helgen på om jeg har kjøper på Tv'en jeg har idag...

Etter å ha lest gjennom hele tråden her (tok gode 3 dager!), har jeg kommet frem til at det må være KRP-500M som er den rette skjermen for meg, selv om jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe en brukt G8.
    Jeg har 3 kilder som jeg bruker med tv'en idag. Dvd-spiller, PS3 og BD-spiller. Disse går alle gjennom receiver. I tillegg kommer riks-tv, men her er tuneren integrert i Tv'en. Dersom jeg går for 500M må jeg altså kjøpe en tuner i tillegg...
    Først fant jeg ut at en 5090H kunne dekke mine behov, og fikk en god pris på denne fra Sverige, men er ikke helt sikker på om PDP+ garantien gjelder da. Tror ikke det. Fikk så en pris fra Norsk butikk (langt unna), der 5090H og Krp-500M koster det samme. (+3000 i forhold til fra Sverige). Butikken opplyste meg om at PDP+ ikke gjelder for 500M uansett. De hadde visst hatt noen runder med Pioneer på akkurat det, så nå er jeg ikke sikker siden det tidligere i tråden ble sagt at 500M også har PDP+ garanti. Noen som kan bekrefte det ene eller andre?

Det har også blitt nevnt at det går an å skifte rammen på KRP serien... Jeg ville svært gjerne hatt den utgaven som er i beige\bronse, men har ikke lyst til å gå opp på 500A bare for det. Noen som veit noe mer om dette ennå?
    Det virker også som det er mindre støy fra apparatet på 500M enn det er på 500A, men dette kan jo også være tilfeldigheter....
    Jeg har på en måte lovet meg selv (og kona ikke minst) at om jeg kjøper ny Pioneer nå, så skal det ikke skiftes Tv de neste 6 årene. Derfor kan jeg vel kanskje forsvare overfor meg selv (ikke kona, men litt show må man ha i heimen) å bruke ett par tusenlapper mer enn det billigste 5090H kommer på.
    Er livredd for å få en Tv med defekter som høy støy og panelfeil, derfor ønsker jeg helst å handle ikke alt for langt unna også. Nærmeste Soundgarden nektet å fire så mye som ett øre på prisen, så da regner jeg med at det blir å høre med Elkjøp, men hører at de igjen sliter med leveringstid....

Kan isåfall anbefale krp-500M på det sterkeste! Ang kona så gjorde jeg den samme dealen ang kjøp av tv.. Det var da ikke pioneeren som jeg har kjøpt nå men en sony for 7 måneder siden 8) Så det var tiden det tok før jeg ble urolig og "måtte" ha en ny en :-D Man kan trygt si at hun ikke ble overbegeistret for det nye kjøpet, he he.
    Har du kikket på nett ang kjøp av tv da? komplett osv..

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha den "multimedieboksen" til KRP500, eller er det innganger på skjermen så man kan koble en dekoder direkte til den?

Når er det Pioneer skifter modeller, på høsten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og kjøpte 500M nå skal hente den etter jobb. Føler veldig for å jobbe nå..hehe.. VIL HJEM OG PLUGGE OPP!!!!!!!!!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Må man ha den "multimedieboksen" til KRP500, eller er det innganger på skjermen så man kan koble en dekoder direkte til den?

Når er det Pioneer skifter modeller, på høsten?
    krp-500A så ja, krp-500M så kobler du direkte til tv`n. Høsten høres riktig ut ja :wink:

Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Var og kjøpte 500M nå skal hente den etter jobb. Føler veldig for å jobbe nå..hehe.. VIL HJEM OG PLUGGE OPP!!!!!!!!!
    Verdens beste følelse det der, gled deg!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,178
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    med "punkt for punkt" så er det ikke noe overscan(zoom) i bildet og du vil derfor få større sorte felter over og under bildet på filmer som har bredere format enn 1:1,78. "punkt for punkt" er det mest riktige da du ikke mister noe informasjon i bildet og får pixelmapping ved bruk av blu-ray på 1080p.

Mange takk for informasjon. Skal alltid bruke 'punkt for punkt', slik at proporsjonene på bildet blir riktig. Dvs, der jeg ikke får stygg ramme rundt bildet, som jeg har sett på enkelte filmer i formatet 1,85:1.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javell godtfolk,
    da var 500M på veggen. Dette var sjuke greier..hihi
    For et fantastisk bilde.. Og ettersom jeg leser blir den bedre når den blir "varm" i trøya.. Jeg gleder meg 8-)

Nå må dere ikke le, for jeg er en amatør, men på noen bluray får jeg ikke fullscreen. Noen tips om hvilke innstillinger som gjør susen?

Takker for hjelp!

Nå blir det å starte om igjen på bandofbrothers (BD)8-)

All the best!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere ikke le, for jeg er en amatør, men på noen bluray får jeg ikke fullscreen. Noen tips om hvilke innstillinger som gjør susen?
    Mener du sorte felter over og under bildet? I såfall er det slik filmen skal være!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada Herminator, men jeg mener så bestemt at jeg så Incredible Hulk på den gamle i full skjerm. Husker jeg så dårlig bare? hehe

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javell godtfolk,
    da var 500M på veggen. Dette var sjuke greier..hihi
    For et fantastisk bilde.. Og ettersom jeg leser blir den bedre når den blir "varm" i trøya.. Jeg gleder meg 8-)

Takker for hjelp!

Nå blir det å starte om igjen på bandofbrothers (BD)8-)

All the best!
    Det er riktig at du skal svarte felter over og under på de fleste filmer - filmformat er avlangt :-D . Du kan zoome ut med en knapp opp til høyre et sted på fjernkontrollen, men da mister du som regel en del av teksten. Kan imidlertid være lurt å bruke i starten når du kjører den inn slik at alle pixlene blir brukt likt.

Velkommen i 500M klubben :-D :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada Herminator, men jeg mener så bestemt at jeg så Incredible Hulk på den gamle i full skjerm. Husker jeg så dårlig bare? hehe
    Da har du sannsynligvis zoomet med den gamle om du ikke husker feil da. Incredible hulk har i allefall Aspect Ratio:2.35 : 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør´n;

hehe.. Jada det var jo planen å kjøre tven inn med fullscreen, men trodde seriøst jeg hadde sett fullscreen på iallefall Hulken..hehe..
    Menn som jeg sa, da blir det bandofbrothers igjen, den er fullscreen, og det er virklig FULL og..

Takk for velkomsten, føler dette er en bra klubb ja 8)

All the best!

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange timer jeg har kjørt inn min 500A, og har hørt det går an å komme inn på en service meny eller no for å se antall timer skjermen har vært i bruk. Noen som hvet om dette er tilfelle, og evt. hvorden?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lys sensor

Så lys sensor skal vere av på pdp lx5090 for å få optimalt bilde????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anngående lys sensor, så lurte jeg på om den er lik på KRP500A og KRP500M versjonen. Vet at denne ikke er anbefalt å bruke, men har sett en KRP500A med optimum mode og seperat sensor som gav et veldig godt bilde i et opplyst rom.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Lurer på hvor mange timer jeg har kjørt inn min 500A, og har hørt det går an å komme inn på en service meny eller no for å se antall timer skjermen har vært i bruk. Noen som hvet om dette er tilfelle, og evt. hvorden?
    Hei du. Vet ikke helt hvordan men gjør det, men mener å huske det var en fyr på denne tråden: Pioneer KRP-M Owners Thread - AVForums.com som fant ut av det.. Søk der så finner du det helt sikkert.
    Man kan ellers ta en grov regning på det selv. 5 timers tv titting hver dag i 40 dager= 200

Side 108 av 213 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •