Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 107 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    til orientering: 5090H veil pris hos Elkjøp = 21995.-

Fått fikset alle mine "problemer" med å få inn kanalene. ehhhm scart´n hadde dårlig kontakt ops:

men, synes ikke bildet på vanlige analoge signaler fra viasat var noe å skryte av, bedre på min gml CRT tv, men det er nå så. Må vel få en heldigital dekoder/tuner før det kan bli noe bedre med SD? Det er vel en tråd her hvordan man best kalibrere, eller er det kun for proffene?

Er ikke helt sikker ennå om jeg skal slå meg til ro med 5090H, eller bytte inn til KRP-500. Liker tanken på PURE innstillingen. Synes det er veldig vanskelig å finne det "perfekte" bildet (om det finnes?) Så er det mye penere med kun EN ledning opp langs veggen!

Spiller på en Phillips 7200 Blue Ray spiller. Fikk hederlig omtale i Lyd og bilde. Kjøpte den kun fordi den var på salg på Elkjøp (1995.-) Sikler egentlig på en LX -71. Vil den (LX-71) gi vesentlig bedre bildet, eller bare detaljer som kan være vanskelig å oppdage? Noen med erfaring?.

og ja, min 5090H summer den også . Kan høres ved stille dialoger under film. Enda en grunn til å bytte den inn? Eller summer KRP-500 også?

Bedre bilde på CRT - den har jeg hørt før. Tror i de fleste tilfeller at du når ser skavankene ved sendingen som du ikke så før da CRT maskerte disse. Bedre bilde Hmm - prøv å se en Blu-ray :-D .
    I mine øyne gir Pure det helt klart riktigste og mest støysvake bilde. Mer pang i fargene med Standard, men ikke naturlig synes nå jeg. KRP skal ha samme panel men et halvt år nyere teknologi og litt andre filtere som sitter på panelet og som er en av årsakene til at du får Kuro sort.
    Tror de fleste bluray gir nesten samme bilde, men de dyre starter raskere og har flere funksjoner mm. Har selv Philips 7100 og synes den gir godt bilde, men den er treg.
    Ja KRP500 er også hemmet av støy. Min er lydløs mens andre har fått sin byttet uten problemer, mens andre igjen sliter med støyen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker ennå om jeg skal slå meg til ro med 5090H, eller bytte inn til KRP-500. Liker tanken på PURE innstillingen. Synes det er veldig vanskelig å finne det "perfekte" bildet (om det finnes?) Så er det mye penere med kun EN ledning opp langs veggen!
    Det er nok to ledninger, signal og strøm.

Spiller på en Phillips 7200 Blue Ray spiller. Fikk hederlig omtale i Lyd og bilde. Kjøpte den kun fordi den var på salg på Elkjøp (1995.-) Sikler egentlig på en LX -71. Vil den (LX-71) gi vesentlig bedre bildet, eller bare detaljer som kan være vanskelig å oppdage? Noen med erfaring?.
    Kjenner ikke Phillipsen, men vil nok tro det er mye bedre lyd i LX-71. Og ikke minst gjør den en veldig god jobb med å oppskalere DVD-filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, synes ikke bildet på vanlige analoge signaler fra viasat var noe å skryte av, bedre på min gml CRT tvfilm...
    Hadde du en 50" CTR med 1920 x 1080 oppløsning? Det er selfølgelig mye letter å avsløre svakheter i kilden med en stor skjerm med høy oppløsning.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Kjenner ikke Phillipsen, men vil nok tro det er mye bedre lyd i LX-71. Og ikke minst gjør den en veldig god jobb med å oppskalere DVD-filmer.
    Er ikke litt av poenget med å kjøpe seg en Kuro, at man skal la TVn oppskalere signalet? Ikke det at jeg aner så mye om hvordan man gjør det, siden jeg enda ikke har fått montert opp min egen... :-| Eller bør man la reciveren eller spillern gjøre dette? Kommer selv til å bruke en PS3 til å begynne med til å spille BD og DVD (ny utgave, skalerer ikke opp DVD).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det jo bare å prøve seg frem og så benytte den oppskaleringsbrikken man synes gir best resultat, enten dette er den i KURO'en, PS3'en eller DVD/BD-spilleren...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med å kjøpe en Pioneer 50' snart.
    Får beskjed over helgen på om jeg har kjøper på Tv'en jeg har idag...

Etter å ha lest gjennom hele tråden her (tok gode 3 dager!), har jeg kommet frem til at det må være KRP-500M som er den rette skjermen for meg, selv om jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe en brukt G8.
    Jeg har 3 kilder som jeg bruker med tv'en idag. Dvd-spiller, PS3 og BD-spiller. Disse går alle gjennom receiver. I tillegg kommer riks-tv, men her er tuneren integrert i Tv'en. Dersom jeg går for 500M må jeg altså kjøpe en tuner i tillegg...
    Først fant jeg ut at en 5090H kunne dekke mine behov, og fikk en god pris på denne fra Sverige, men er ikke helt sikker på om PDP+ garantien gjelder da. Tror ikke det. Fikk så en pris fra Norsk butikk (langt unna), der 5090H og Krp-500M koster det samme. (+3000 i forhold til fra Sverige). Butikken opplyste meg om at PDP+ ikke gjelder for 500M uansett. De hadde visst hatt noen runder med Pioneer på akkurat det, så nå er jeg ikke sikker siden det tidligere i tråden ble sagt at 500M også har PDP+ garanti. Noen som kan bekrefte det ene eller andre?

Det har også blitt nevnt at det går an å skifte rammen på KRP serien... Jeg ville svært gjerne hatt den utgaven som er i beige\bronse, men har ikke lyst til å gå opp på 500A bare for det. Noen som veit noe mer om dette ennå?
    Det virker også som det er mindre støy fra apparatet på 500M enn det er på 500A, men dette kan jo også være tilfeldigheter....
    Jeg har på en måte lovet meg selv (og kona ikke minst) at om jeg kjøper ny Pioneer nå, så skal det ikke skiftes Tv de neste 6 årene. Derfor kan jeg vel kanskje forsvare overfor meg selv (ikke kona, men litt show må man ha i heimen) å bruke ett par tusenlapper mer enn det billigste 5090H kommer på.
    Er livredd for å få en Tv med defekter som høy støy og panelfeil, derfor ønsker jeg helst å handle ikke alt for langt unna også. Nærmeste Soundgarden nektet å fire så mye som ett øre på prisen, så da regner jeg med at det blir å høre med Elkjøp, men hører at de igjen sliter med leveringstid....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Dersom jeg går for 500M må jeg altså kjøpe en tuner i tillegg...
    De hadde visst hatt noen runder med Pioneer på akkurat det, så nå er jeg ikke sikker siden det tidligere i tråden ble sagt at 500M også har PDP+ garanti. Noen som kan bekrefte det ene eller andre?

Det har også blitt nevnt at det går an å skifte rammen på KRP serien... Jeg ville svært gjerne hatt den utgaven som er i beige\bronse, men har ikke lyst til å gå opp på 500A bare for det. Noen som veit noe mer om dette ennå?

Ekstern tuner må du ha, men da blir det letter å skifte senere og så kan du få en med PVR som er gull verdt :-D .

Min forhandler sa også at KRP-500M ikke har PDP+ da den er ment for proff markedet (som det skulle være et argument for dette...). Har registert min hos Pioneer der det omtales at den dekkes av PDP+... Bekymrer meg egentlig ikke da hele forskjellen vel er at du får en service mann hjem og en lånetv. Det kan man lett klare seg uten om uhellet skulle være ute og låneTV kan man ordne på Elkjøp....

Det med skiftbare ramme har jeg også hørt, men intet er vel offisielt enda.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg har 3 kilder som jeg bruker med tv'en idag. Dvd-spiller, PS3 og BD-spiller.
    Hva er vitsen med å ha en egen DVD-spiller når du har 2 andre spillere som kan spille DVD? PS3'en dekker vel egentlig alle bruksområdene? Jeg hadde forøvrig uten tvil valgt KRP-500M.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva er vitsen med å ha en egen DVD-spiller når du har 2 andre spillere som kan spille DVD? PS3'en dekker vel egentlig alle bruksområdene? Jeg hadde forøvrig uten tvil valgt KRP-500M.
    Kjører selv med 1 DVD og 2 BD spillere. Kjører med egen DVD spiller fordi da sliter jeg ikke ut BD spilleren, samt når jeg ser mye TV-serier så slipper man å bytte for mye mellom 4:3 og 16:9 format når det kjøres over HDMI.

Ellers så må man ha 2 BD spillere hvis man skal ha filmer fra både USA og Europa på BD, samt at PS3 ikke er den beste BD eller DVD spilleren som finnes. Ikke den kjappeste lenger heller, samt at den bråker og bruker mer strøm en normale avspillere.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Nå er det sånn at PS3 ikke når dvd-spilleren min til knærne engang når det gjelder ytelse. Dessuten har den en viktig jobb som musikkformidler Den er nok det siste som går, så lenge jeg ikke har kjøpt en Linn Majik isåfall.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Min forhandler sa også at KRP-500M ikke har PDP+ da den er ment for proff markedet (som det skulle være et argument for dette...). Har registert min hos Pioneer der det omtales at den dekkes av PDP+...
    Dersom det faktisk er PDP+ på denne også, så er det ihvertfall ikke noe å lure på for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ellers så må man ha 2 BD spillere hvis man skal ha filmer fra både USA og Europa på BD, samt at PS3 ikke er den beste BD eller DVD spilleren som finnes. Ikke den kjappeste lenger heller, samt at den bråker og bruker mer strøm en normale avspillere.
    Litt off topic, men jeg kjører DVD, HD DVD, Blu-ray fra min HTPC og trenger heller ikke bekymre meg over soner. Ca 12s fra dobbeltklikk på Blu-ray film og til den den starter. I tillegg gjør en PC en ekstremt bra jobb på oppskalering. Ser ikke poenget med å alle de boksene. Er heller ikke bekymret for å slite ut Blu-ray drevet. Det koster nesten ingen ting å erstatte. Det eneste som ergrer meg er at jeg ikke tør å kjøpe en KRP-500M. Er ikke sikke på at det er en 100% match sammen med PC. Det ser ut som om de fleste som kjøper plasma er "TV-folk" og ikke noen tunge PC-brukere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,791
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere lyssensoren på disse tv'ene? Jeg har ikke koplet opp på 500A...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Bruker dere lyssensoren på disse tv'ene? Jeg har ikke koplet opp på 500A...
    Lyssensoren og tilhørende "optimum"-mode er bare en gimmick, ligg langt unna de greiene der om det er et korrekt og godt bilde du vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,791
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Lyssensoren og tilhørende "optimum"-mode er bare en gimmick, ligg langt unna de greiene der om det er et korrekt og godt bilde du vil ha
    Er det noen som har gått gjennom hele denne tråden og samlet alle tips og innstillinger? Har hatt KRP-500A ei uke og må vel snart begynne å optimere innstillingene på den... Hadde vært greit om noen har sortert bort alt det "unødvendige" i denne tråden...
    Evt om noen har lyst til å lage en "How-to" guide for nye eiere hadde vel mange satt pris på det og...

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert svart mange ganger før, men hva går egentlig PDP+ garantien ut på?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er det noen som har gått gjennom hele denne tråden og samlet alle tips og innstillinger? Har hatt KRP-500A ei uke og må vel snart begynne å optimere innstillingene på den... Hadde vært greit om noen har sortert bort alt det "unødvendige" i denne tråden...
    Evt om noen har lyst til å lage en "How-to" guide for nye eiere hadde vel mange satt pris på det og...

Har gjort dette, men det er MYE.

Kan evt sende deg en PM med alt sammen hvis du er intressert.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Kan du sende en PM til meg ogdå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Jeg er også interessert, om det er mulig å få en PM. Har tro på at mange kan være interessert i dette

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter pris på en PM med innstillinger også. Utrolig snilt av deg dersom du deler det... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant desverre bare igjen ca halvparten av alt jeg "stjal" herfra og lagret i word.

Siden det var såpass stor interesse for dette havner det på siden her.

Selv om det tar mye plass...

Siste oppdateringer fra ca 20 des.
    Så alt som er skrevet om innstillinger etter det er ikke med her.

Dette er ting som er kopiert fra tråden her inne:

Pioneer KRP-500 innstillinger (ikke 600) for bruk av Blu-ray (= Advance Film mode). Ved bruk av vanlige SD-kilder kan du likegodt sku av av hele Film mode. Husk å bruke drive mode 1 på dvd (75Hz) og drive mode 2 (100Hz) på TV-sendinger. Det gir som regel alltid best bilde. Selv om nøkkelen på KRP-500 er å ta i bruk Pure mode sammen med fargerom 2, så bruk gjerne Enhancer Mode 1 for å få den nødvendige skarphet (ved bruk av Enhancer Mode 2 kan du gjerne sette opp skarpheten til 0 eller mer - det avgjør du selv).

Om det er noen som stusser på at en såpass nøyaktig skjerm som KRP-500 ender opp med litt forskjellige innstillinger som vist under, så avspeiler dette kun det faktum at det kan være noen små avvik mellom hver modell, at det brukes forskjellige avspillingskilder (en blu-ray spiller fra Panasonic gir ikke nødvendigvis samme fargestikk som PS3 eller Pioneer LX71 osv.) eller at ikke alle kalibreringsverkøy eller personene bak dem er like nøyaktige*.

Picture:
    AV Selection: Pure
    Contrast: 37
    Brightness: 0
    Color: +3
    Tint: 0
    Sharpness: -15

Pro Adjust
    Pure Cinema
    Film Mode: Advance
    Text Optimization: Off

Intelligence: Off

Picture Detail:
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 2

Color Detail:
    Color Temp: Manual
    R High -1
    G High 0
    B High +4
    R Low -1
    G Low +1
    B Low 0

CTI: Off

Color Management
    R -2
    Y +2
    G -1
    C -1
    B +1
    M -1

Color Space: 2

__________________________________________________ _________

Contrast: 38
    Brightness: +1
    Color: +6

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -3
    G High: 0
    B High: 0
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: 0

Color Management submenu:
    R: 0
    Y: 0
    G: -1
    C: 0
    B: 0
    M: -2

__________________________________________________ ___________

Contrast: 34
    Color: 0

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -2
    G High: 0
    B High: -3
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: -2

Color Management submenu:
    R: 1
    Y: -1
    G: 0
    C: -1
    B: 0
    M: -4

Drivemode holder seg lagret for hver inngang, så du trenger ikke skifte hele tiden nei. Drivemode 2 (100Hz) funker til alt, så den kan du bruke hele tiden. Spill kjører alltid i 60Hz, og TV'en skifter automatisk til 60Hz uansett hvilken modus som er satt, så her trenger du heller ikke gjøre noe. Det eneste du trenger å skille på, er Film mode (Pure Cinema). Her bruker du "Advance" til Blu-Ray og DVD, og film/"film-serier" (CSI, Prison Break etc.) på TV - OFF til alt annet (nyheter, dokumentarer, såpeserier, underholdningsprogrammer etc.). OFF vil også fungere helt OK til film og TV-serier, men resultatet blir litt bedre med Advance. "Standard" kan også brukes, men da mister man automatisk valg av 72Hz ved Blu-Ray. Når kilden ikke er Blu-Ray fungerer Advance akkurat slik som Standard, derfor trenger man kun å bry seg med å velge enten Advance eller OFF.

Med Pure Cinema satt til "Advance" kjører TV'en automatisk i 72Hz (24Hz x3) for Blu-Ray, og 75Hz med film-deinterlacing for DVD. Drivemode er da irrelevant. Med Pure Cinema OFF kjører TV'en i den Drivemode som er satt (og det bør da være Drivemode 2, som passer alt

pure Cinema OFF fungerer greit til alt, men når du ser på film kan det da bli litt uklare panoreringer - men ikke hakkete. Imidlertid er det lett å glemme, forskjellen er ikke så stor. Problemet oppstår i mye større grad andre veien, hvis du har Pure Cinema påslått (enten "Standard eller "Advance") og ser på f.eks. CNN. Da vil den rullende teksten hakke. Det enkleste er derfor å ha Pure Cinema satt OFF hele tiden på den inngangen der du har dekoder for TV-titting tilkoblet.

M-modellene har jo en seksjon for 'Input Setup'. Der kan man velge videosignal-type. Denne stod på 'Auto' på HDMI2 (der jeg har CD HD-PVR), og det burde jo i utgangspunktet fungert. (Den står på Auto for PS3'en også, og det skaper ingen problemer.) Men, hvis jeg heller satte den til RGB 16-235, DA ble det andre boller på bildet!!

Dette skyldtes garantert en eller flere feilvalg i menyen. Drivemode 3 (60Hz) kan ha forårsaket dette, men mest sannsynlig stod film-mode (Pure Cinema) på Standard eller Advance. TV'en kjørte da med en deinterlacing-modus beregnet på film-materiale. På vanlige TV-sendinger (50Hz) kreves en annen type deinterlacing, og da skal Pure Cinema være OFF og Drivemode 2 velges (100Hz, som passer med 50Hz x2).

Ja, det er en klar svakhet hos Pioneer at de ikke klarer å skifte mellom deinterlacing beregnet på film-materiale og deinterlacing beregnet på video-materiale ("vanlige TV-sending") automatisk - men slik er det bare. Det er de mest avanserte skjermene på markedet og de ønsker vel å gi brukeren full kontroll, derfor er det slik. Men et valg for automatisk burde likevel vært tilstede. Det er det altså ikke, men det betyr ikke at TV'en ikke klarer å vise rullende nyhetstekst uten hakking

En fordel med KRP M-modellene, som ingen av de andre skjermen har, er en "User menu" der deinterlacing-modus (Pure Cinema Film mode) kan velges direkte med to kjappe tastetrykk. På de andre (LX og KRP-A) må man dypere inn bildemenyen for å endre på dette, noe som er rimelig tungvindt.

Det stemmer det. Selv om 500/600 er noe bedre (ikke mye), så må du stille inn skjermen riktig for å unngå hakkete panorering på LX-utgavene

1) Støy fra skjermen: På TV-sendinger kan du med fordel velge drive mode 2/kjøremodus 2 fordi den støyer minst. På DVD får du det beste bilde gjennom drive mode 1, så blir det nødvendigvis noe høyere støynivå fra skjermen. Det er på mange måter uholdbart for en skjerm av denne prisklassen, men det synes som om forbrukerne finner seg i det. Også her vil de fleste oppleve at KRP støyer noe mindre.

2) Blu-ray: Mens du på dvd og TV-sendinger godt kan kjøre med Cinema off, så bruk gjerne Advance på blu-ray. Prøv deg også fram med å skru av og på de ulike støyreduksjonskretsene, og finn det beste bildet.

Sett RGB til full og SuperWhite on på PS3, innstillingene som funker bra på BD er noen jeg fant på avforums.

Movie Mode

Contrast 36
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -12

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -4
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -2

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow -1
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -4

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Dette er riktig, Pure er ikke nødvendigvis best til vanlig SD TV-sendinger. Nå bruker riktignok jeg Pure på min KRP (siden det gir minst støy i bildet), men da med DRE satt til Low, sharpness på -11 og brightness -3. Alt dette gir litt mer 'pop'. Men på BD og DVD funker Pure helt suverent, med DRE avslått.

Pioneer 111FD/151FD D75 Settings (ONLY use these settings after the 150 hour break-in period!!!!!!!!!)

Picture:
    AV Selection: Sports
    Contrast: 26
    Color: +4

Pro Adjust

Pure Cinema
    Film Mode: Off

Intelligence: Off

Picture Detail:
    Enhancer Mode: 2
    Gamma: 1

Color Detail:
    R High -3
    G High 0
    B High +14
    R Low -4
    G Low 0
    B Low -1

Color Management
    R -1
    Y +2
    G -3
    C -4
    B 0
    M +1

Noise Reduction:

3DNR: Off
    Field NR: Off
    Block NR: Off
    Mosquito NR: Off

Screen Size: Full
    Power Save Mode: Off
    Orbiter: Mode 2

Jeg bruker Movie Mode justert til følgende:

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Film Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intelligent Mode OFF

PICTURE DETAIL

BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Movie Mode

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Her er noen settings for D65 på LX5090 via Standard (AV-alternativ):

Kontrast: 40
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Side 107 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •