Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 106 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,818
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Fått inn 5090H i dag
    ....men får ikke inn noen signaler/bildet fra viasat tuner som er koplet til med scart kabel.
    Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre?

Det står noen om å velge hvilken kanal dekoder skal settes inn på. Fabrikkinstillingen er "av" .
    Har satt dekoder til "input1", som da sikkert er til scart nr1. Men får ikke bildet på skjermen. Får lyd gjennom stereoen , så det er signaler inn i viasat tuneren.

kan noen hjelpe?
    Der er du inne på noe av det ulogiske, og også "lureriet", fra pioneer. Man må TILORDNE inngangene.
    Dette har jeg ikke sett hos andre enn Pioneer. Og det at det er 3 scart, 4 HDMI, 1 komponent etc når man bare har 5 (?) "kanalplasser" å tilordne disse inngangene på på KRP-500A gjør at man ikke har alle inngangene tilgjengelig.
    Ville du godtatt at du kjøpte en 5-dørs bil der du på forhånd må velge bort 2 dører du ikke får bruke uten masse arbeid med å flytte låser el. l.???

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Ja jeg har ikke peiling, men når du sier det så er det logisk.

Det jeg tenkte på var nettopp det med å fylle skjermen.

Har en Wii som er koblet til LX81 med en Wii Component Video Cable som igjen er koblet til 500M med HDMI. Men når jeg setter LX81 til å oppskalere så fyller ikke bilde TVen...

Det blir en svart kant rundt hele bilde som er like stor som ramma rundt tven. Tenkte det var noen innstillinger på tven.
    Men vist e sender signalet rett gjennom resiveren blir bilde slik det skal

Skulle tro Pioneer og Pioneer snakka bedre sammen, vertfall når begge tinga er helt nye..

Tenkte også på det med tv tuner. Nå står tuneren på 1080i, men burde jeg sende ut lavere signal og la tven eller resiveren oppskalere.

Jeg lurte litt på om TVen eller resiveren var best å bruke til å oppskalere signaler, men får ikke til å oppskalere med resiveren når utstyr som er koblet til via HDMI.

Samme lurer jeg på med PS3 som jeg ser film på nå før de nye Pioneer Blu-ray spillerene kommer. Når jeg ser DVD, er det PS3 resiveren eller TVen som burde oppskalere signalet..

Er helt ny på dette med flattv resiver og ting som oppskalering osv. Men skal sette meg ned å lese litt mer i diverse bruksanvisniger. Alt er nyinnkjøpt så derfor va det mye å sette seg inn i.

Sett forsterkeren til å oppskalere de analoge kildene, og TVen til de over HDMI.

Det funket fint når jeg hadde min Pioneer AX4, og det funker bra når jeg bruker min Marantz AV8003 idag.

Ellers er eneste måten å få Wii bildet til å fylle hele skjermen å la TVen zoome inn ved å trykke på format knappen på TVen, hvor du bytter mellom 16:9, 14:9, wide, osv (Vet ikke helt hva de heter hos Pionner, har ikke denne TVen enda)

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe rart det der å må tilordne inngangene man vil bruke. Men jeg har inget bildet!!! Kan noen hjelpe? Har hatt mange elektroniske dingser opp gjennom tiden. Det begynte med beta spilleren... Jeg anser meg selv som ganske innsiktsfull på konsumer enheter, men her står jeg faktisk fast, selv etter å ha lest manualen. Hvordan går man frem når man skal tilkoble en viasat tuner? Dette er nesten for dumt....

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe rart det der å må tilordne inngangene man vil bruke. Men jeg har inget bildet!!! Kan noen hjelpe? Har hatt mange elektroniske dingser opp gjennom tiden. Det begynte med beta spilleren... Jeg anser meg selv som ganske innsiktsfull på konsumer enheter, men her står jeg faktisk fast, selv etter å ha lest manualen. Hvordan går man frem når man skal tilkoble en viasat tuner? Dette er nesten for dumt....
    Siden du ikke nevner noe om det så er jeg nødt til å spørre; har du aktivert HDMI-inngangene i menyen? Som standard er SCART 1 og SCART 3 satt til Input 1 og Input 3 (SCART 2 er fast på Input 2). Du må endre Input 1 (og evt. 3) til HDMI om du heller vil bruke det i stedet for SCART (og det bør du jo ).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun scart på viasat tuneren , desverre. Har ikke aktivert hdmi. Har følgt manualen hvordan man tilordner en program knapp dekoder. Antar at viasat tuneren er en dekoder. Skal da analoge signaler være aktivert? Dtv er vel det digitale bakkenettet, og SAT er vel om man kobler parabolen rett i tv'n?

Newcomer kellmanx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen mellom 5090 og krp500(P)(A)(M)?

Tenker da på billedkvalitet ( og andre ting som påvirker dette og generell bruk av tv´n)

har lest på nettet at endel mener krp500 er beder enn 5090 , og da mest pga av Pure innstillingen.

Noen som har sett begge av de to nevnet modellene, og kan kommentere dette?
    God kveld folkens, ny her på avforum og håper jeg kan bidra i samme grad slik dere veteraner gjør Hjelp vil jeg nok søke i stor grad som så mange av oss må. Morsomt å se et forum som drives voksent og profesjonelt og til de grader behjelpelige Tegn på at lidenskapen våres er en god egenskap!
    Sparchy: Nå er nok de fleste enige om at krp serien er bedre enn 5090 av flere grunder. Pure som du nevner men skal vel også ha enda bedre svart, kontrast og lysregulering hvis jeg har fått med meg det riktig?!
    Hadde selv tenkt til å slå til med en 5090H men tok heller steget å bestilte en krp 500M fra en av leverandørene våres. Litt lite HDMI kontakter på den men har en bra receiver som fikser dette Også er jo disse krp mdl litt slankere og ser derfor litt bedre ut og litt mer gunstig skulle du ønske å slenge den opp på veggen. Driver med en del spilling(driver en spillbutikk så da blir det gjerne slik) så håper krp 500M takler dette like bra uten store lag/blurring problemer! Har en sony fra før som gjør dette meget bra da LCD gjerne er bedre på slikt men er ikke fornøyd med blu-ray, freeview osv. Kan gi litt tilbakemeldning når jeg får den men det virker som de fleste som skaffer seg kuro er meget så fornøyde En ting da..Pioneer 5090H og KRP 500M har "100 hz/motion flow" eller hva det nå enn heter? Tenker da på det å takle sport og spill med raske panoreringer osv..? Fagspråk er en fin ting da har jeg skjønt så si ifra hvis jeg sliter litt med "fagspråket" he he.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen på forumet.

Sitat Opprinnelig postet av kellmanx
    Morsomt å se et forum som drives voksent og profesjonelt og til de grader behjelpelige Tegn på at lidenskapen våres er en god egenskap!
    Sparchy: Nå er nok de fleste enige om at krp serien er bedre enn 5090 av flere grunder. Pure som du nevner men skal vel også ha enda bedre svart, kontrast og lysregulering hvis jeg har fått med meg det riktig?!
    Hadde selv tenkt til å slå til med en 5090H men tok heller steget å bestilte en krp 500M fra en av leverandørene våres.
    Joda, du har helt rett at det er mye lidenskap her :-D og det er mange som er villig til å hjelpe. Jeg personlig har blitt avhengi av AVforum, hehe....

Men slike forum har noen minus sider også, spesielt slike "skryte" tråder på enkelt produkter (vi kan ikke være for uten trådene så det er sakt). Ta feks KRP VS LX serien, det blir stadig brukt veldig sterke ord om at KRP er mye bedre eller utrolig mye bedre og er fantastisk osv..... For noen er en Samsung til halve prisen så godt som like god. Jeg er ikke i tvil om at KRP er noe bedre, og for noen er den mye bedre og for andre er det ikke forskjell. Det jeg prøver å si er at lesere har lett for å bli påvirket disse sterke subjektive meningene og når i tillegg noen av minus sidene om produktene blir glemt så er det fort for at man sitter med et annet sysnspunkt når man selv får produktet hjem i stua. Hva brukerene legger vekt på er så forskjellig, der noen bruker ordet fantastisk så bruker andre ordet bra eller helt greit, og noen ganger blir ikke temaet nevnt i det hele tatt.

Trådene er kjempe nyttig, man må bare vite å skille klinten fra hveten, og hva som er viktig for deg for uerfarene og nye brukere kan dette være litt vanskelig.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    313
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, du har helt rett at det er mye lidenskap her :-D og det er mange som er villig til å hjelpe. Jeg personlig har blitt avhengi av AVforum, hehe....

Men slike forum har noen minus sider også, spesielt slike "skryte" tråder på enkelt produkter (vi kan ikke være for uten trådene så det er sakt). Ta feks KRP VS LX serien, det blir stadig brukt veldig sterke ord om at KRP er mye bedre eller utrolig mye bedre og er fantastisk osv..... For noen er en Samsung til halve prisen så godt som like god. Jeg er ikke i tvil om at KRP er noe bedre, og for noen er den mye bedre og for andre er det ikke forskjell. Det jeg prøver å si er at lesere har lett for å bli påvirket disse sterke subjektive meningene og når i tillegg noen av minus sidene om produktene blir glemt så er det fort for at man sitter med et annet sysnspunkt når man selv får produktet hjem i stua. Hva brukerene legger vekt på er så forskjellig, der noen bruker ordet fantastisk så bruker andre ordet bra eller helt greit, og noen ganger blir ikke temaet nevnt i det hele tatt.

Trådene er kjempe nyttig, man må bare vite å skille klinten fra hveten, og hva som er viktig for deg for uerfarene og nye brukere kan dette være litt vanskelig.

Godt å se at dere prater om disse. Jeg har mulighet til skaffe enten 5090H eller KRP 500M til samme pris, så da er det vel krp 500M som det bør satses på?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Godt å se at dere prater om disse. Jeg har mulighet til skaffe enten 5090H eller KRP 500M til samme pris, så da er det vel krp 500M som det bør satses på?!
    Dersom du ikke trenger TV-tuner i TV'en så hadde jeg helt klart kjøpt en KRP-500M. Får du virkelig en KRP-500M til 19.995,-? For det er prisen en 5090H går for nå om dagen.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    313
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dersom du ikke trenger TV-tuner i TV'en så hadde jeg helt klart kjøpt en KRP-500M. Får du virkelig en KRP-500M til 19.995,-? For det er prisen en 5090H går for nå om dagen.

Får kjøpt krp-500M for rundt 25 000 kr, og når jeg var innom Elkjøp så sa de at de kunne gi eg 5090H med bordstativ til samme pris. Også på komplet så ligger 5090H til 25 000. Ser at krp-500M også ligger på 25 000 på mpx.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte nettopp giroen til pioneer på tilsammen 19700,-. 17200,- for KRP-500M og 1800,- for Foten

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Merovin
    Betalte nettopp giroen til pioneer på tilsammen 19700,-. 17200,- for KRP-500M og 1800,- for Foten
    Oi, hvorfra da? Og hvilken fot valgte du? Er vel kanskje bare KRP-SW01 som funker..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kjøpt krp-500M for rundt 25 000 kr, og når jeg var innom Elkjøp så sa de at de kunne gi eg 5090H med bordstativ til samme pris. Også på komplet så ligger 5090H til 25 000. Ser at krp-500M også ligger på 25 000 på mpx.no.
    Dette er ikke en pristråd, men dette er en DÅRLIG pris!

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    313
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dette er ikke en pristråd, men dette er en DÅRLIG pris!
    Ingen pristråd nei, svarte bare på spørsmåle ditt 5090H har gått opp i pris igjen og de på nettbutikken til Elkjøp er tomt. krp 500M er vel uansett verdt de ekstra tusenlappene uansett..

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen pristråd nei, svarte bare på spørsmåle ditt 5090H har gått opp i pris igjen og de på nettbutikken til Elkjøp er tomt. krp 500M er vel uansett verdt de ekstra tusenlappene uansett..
    Krp 500M er nok det ja, men det er også en meget avansert tv som folk fort kan rote seg litt bort i. Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk pristråden da! Jeg hadde ikke gitt mer enn 23.000 for en KRP-500M (uten evt. veggfeste).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun scart på viasat tuneren , desverre. Har ikke aktivert hdmi. Har følgt manualen hvordan man tilordner en program knapp dekoder. Antar at viasat tuneren er en dekoder. Skal da analoge signaler være aktivert? Dtv er vel det digitale bakkenettet, og SAT er vel om man kobler parabolen rett i tv'n?
    Viasat tuneren er ikke en dekoder. Kjenner ikke til H modellen, men jeg regner med at analoge signaler skal være aktivert siden det er analoge signaler som kommer fra tuneren.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Viasat tuneren er ikke en dekoder.

Hva er den da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellmanx
    Oi, hvorfra da? Og hvilken fot valgte du? Er vel kanskje bare KRP-SW01 som funker..
    KRP-SW01 ja.. Er det flere orginale "føtter" til den altså? Bestilte den direkte fra Pioneer, fikk en spesiell avtale gjennom firma

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til orientering: 5090H veil pris hos Elkjøp = 21995.-

Fått fikset alle mine "problemer" med å få inn kanalene. ehhhm scart´n hadde dårlig kontakt ops:

men, synes ikke bildet på vanlige analoge signaler fra viasat var noe å skryte av, bedre på min gml CRT tv, men det er nå så. Må vel få en heldigital dekoder/tuner før det kan bli noe bedre med SD? Det er vel en tråd her hvordan man best kalibrere, eller er det kun for proffene?

Er ikke helt sikker ennå om jeg skal slå meg til ro med 5090H, eller bytte inn til KRP-500. Liker tanken på PURE innstillingen. Synes det er veldig vanskelig å finne det "perfekte" bildet (om det finnes?) Så er det mye penere med kun EN ledning opp langs veggen!

Spiller på en Phillips 7200 Blue Ray spiller. Fikk hederlig omtale i Lyd og bilde. Kjøpte den kun fordi den var på salg på Elkjøp (1995.-) Sikler egentlig på en LX -71. Vil den (LX-71) gi vesentlig bedre bildet, eller bare detaljer som kan være vanskelig å oppdage? Noen med erfaring?.

og ja, min 5090H summer den også . Kan høres ved stille dialoger under film. Enda en grunn til å bytte den inn? Eller summer KRP-500 også?

Side 106 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •