Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 105 av 213 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 4254
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hva jamann godt vi sikra oss en skikkelig skjerm før klimahysteriet tar helt over :evil:

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ml#post1101568

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rvd75
    Hadde samme problemet, gjorde bare ett nytt kanalsøk, også dukket de opp

Robert
    Det gjorde susen det gett. Takk for alle svar. :-D

Hd-kanalene virker men det kommer felter innimellom der bildet "krakelerer" med masse farger. Mulig det er noe med lnb-hodene mine. Signalstyrken er forholdsvis bra og ligger mellom 70-80%.
    Mener jeg leste her en plass at det var en annen som hadde samme problemet. Jeg får lete litt om det står noe om det. Kom gjerne med tips om dette også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en

Hd-kanalene virker men det kommer felter innimellom der bildet "krakelerer" med masse farger. Mulig det er noe med lnb-hodene mine. Signalstyrken er forholdsvis bra og ligger mellom 70-80%.
    Mener jeg leste her en plass at det var en annen som hadde samme problemet. Jeg får lete litt om det står noe om det. Kom gjerne med tips om dette også.
    Det var jeg som hadde "samme" (forstyrrelse i bildet på HD) problemet, fikk bare testet litt siden jeg måtte reise offshore dagen etter at jeg mottok Conax cam kortet. Hos meg virket det upåklagelig på National Geograpic HD (men det ser ut som om den har et mye sterkere signal hos meg). Blir spennende å se om du får det til på alle kanalene

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et rimelig flaut sprøsmål, men til mitt forsvar skal jeg si at jeg ikke har sett tv på nesten 5 år....

Jeg har riktig nok en LCD TV på soverommet, men den brukes kun til film og spill, og er ikke engang koblet opp mot tv.

Nå henter jeg min Pioneer 5090H i neste uke, og lurer på hva mer trenger jeg?
    I borettslaget har vi get som leverandør og når jeg er på get sine sider ser jeg get box hd pvr:
    Våre dekodere - Get

Men den har kun en kanal jeg kunne tenke meg: Discovery HD. Uansett blir tvn brukt til de vanlige kanalene: tv3, tv norge, tv2 osv.... Har ikke tenkt å abonnere på mer utover det vanlige, siden jeg ikke ser tv annet enn nyheter og et og annet naturprogram...

Trenger jeg i det hele tatt noen boks? Skal til Get på fredag og levere utstyr fra min kommende samboer, og da kan jeg jo ta med det jeg trenger om jeg trenger noe....

Trenger jeg også denne?
    Jordseparator Påbudt tilbehør til FlatTV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Leser;
    Jordseparator Påbudt tilbehør til FlatTV

Eh...hjelp?

Eller er det så enkelt at jeg bare plugger i antennekabelen rett fra veggen og resten fikser seg selv?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bor jeg på landsbygda men om du skal koble til en flatskjerm til ett kabeltvanlegg så MÅ du bruke galvanisk skille . Men her er det vel snakk om at det står en dekoder mellom veggen og tv`n gjør det ikke?

Og da skal vel du bruke HDMI .... for du må da ha HD PVR saken på en slik fin tv
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få Discovery HD så MÅ du ha boks. Ellers trenger du ikke, men du får mye bedre bilde med digitale signaler.

Jordseparator eller Galvanisk skille bør du skaffe deg ja. Kan bestilles hos Get, men er billigere å kjøpe på nettsjappene rundt omkring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problemet. Virker som om 5090H er mye mer kresen på signalene enn det Canal Digital-boksen er. Har enda ikke prøvd å justere på hodene på parabolen, men jeg mistenker at det er nettopp det som må til...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme problem.

Her sliter jeg med det samme som deg.

Canal pluss sport HD, canal pluss film hd og tror det var history channel som virker bra. Men på TvN HD, discovery osv sliter jeg med det samme som deg.

Ser jo at signal styrken er dårlige på Hd kanalene, men jeg sliter veldig med å justere de(lnb hodene) godt nok, får rett og slett ikke signal styrken opp

Så hvis det er noen som har tips, så tar jeg gledelig imot

Robert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå bor jeg på landsbygda men om du skal koble til en flatskjerm til ett kabeltvanlegg så MÅ du bruke galvanisk skille . Men her er det vel snakk om at det står en dekoder mellom veggen og tv`n gjør det ikke?

Og da skal vel du bruke HDMI .... for du må da ha HD PVR saken på en slik fin tv
    Eh har ingen dekoder eller noe jeg. Har et hull i veggen som har vært der de siste 6 åra jeg har bodd der. Helt vanlig standard tv kontakt fra forrige årtusen.

Trenger jeg noen digital dekoder? I så fall - hva bør kjøpes?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Eh har ingen dekoder eller noe jeg. Har et hull i veggen som har vært der de siste 6 åra jeg har bodd der. Helt vanlig standard tv kontakt fra forrige årtusen.

Trenger jeg noen digital dekoder? I så fall - hva bør kjøpes?
    Som jeg skrev så trenger du en digital dekoder hvis du skal ha digitale signaler. Ikke dumt siden du har kjøpt digital-TV;-)

Du kjøper ikke en dekoder. Du leier av Get. Akkurat som du selv nevner i et par poster over. Du har Get box HD PVR med opptaksmuligheter og filmleie eller Get box HDi (det skal komme filmleie på denne også).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Du får tilgi mine mindre intelligente spørsmål

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.

Her er ingen spørsmål dumme, vi må alle begynne et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert teit, men om denne skjermen står direkte utsatt for sterk sol, vil det ha noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja etter et par uker med luring endte jeg opp med å slå til på tilbudet fra Elkjøp på 5090H, blir sikkert fornøyd med den også.

Siden jeg sparte noen lapper på å velge bort 500A klemte jeg like godt til og bestilte Pioneer sin LX51 receiver og LX71 BD i tillegg,
    så totaloppsettet bør da bli bra.

Takker for all hjelp av dere på forumet, kommer sikkert tilbake når jeg skal sette opp herligheten, tipper det dukker opp noen spørsmål.
    Det var noen ukers leveringstid på utstyret.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppskalerer

Hvor i menyen finner jeg innstillinger og det som har med oppskalering å gjøre?

Driver å roter litt rundt uten så mye peiling men finner ikke noe..

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på eldar? Tv'en oppskalerer uansett! Hvordan ellers fylle 1920x1080 punkter?

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090 vs krp-500

Hva er forskjellen mellom 5090 og krp500(P)(A)(M)?

Tenker da på billedkvalitet ( og andre ting som påvirker dette og generell bruk av tv´n)

har lest på nettet at endel mener krp500 er beder enn 5090 , og da mest pga av Pure innstillingen.

Noen som har sett begge av de to nevnet modellene, og kan kommentere dette?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hva tenker du på eldar? Tv'en oppskalerer uansett! Hvordan ellers fylle 1920x1080 punkter?
    Ja jeg har ikke peiling, men når du sier det så er det logisk.

Det jeg tenkte på var nettopp det med å fylle skjermen.

Har en Wii som er koblet til LX81 med en Wii Component Video Cable som igjen er koblet til 500M med HDMI. Men når jeg setter LX81 til å oppskalere så fyller ikke bilde TVen...

Det blir en svart kant rundt hele bilde som er like stor som ramma rundt tven. Tenkte det var noen innstillinger på tven.
    Men vist e sender signalet rett gjennom resiveren blir bilde slik det skal

Skulle tro Pioneer og Pioneer snakka bedre sammen, vertfall når begge tinga er helt nye..

Tenkte også på det med tv tuner. Nå står tuneren på 1080i, men burde jeg sende ut lavere signal og la tven eller resiveren oppskalere.

Jeg lurte litt på om TVen eller resiveren var best å bruke til å oppskalere signaler, men får ikke til å oppskalere med resiveren når utstyr som er koblet til via HDMI.

Samme lurer jeg på med PS3 som jeg ser film på nå før de nye Pioneer Blu-ray spillerene kommer. Når jeg ser DVD, er det PS3 resiveren eller TVen som burde oppskalere signalet..

Er helt ny på dette med flattv resiver og ting som oppskalering osv. Men skal sette meg ned å lese litt mer i diverse bruksanvisniger. Alt er nyinnkjøpt så derfor va det mye å sette seg inn i.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder oppskalering av DVD til 1080p, så vil jeg anta at det er oppskaleringsbrikken i KRP-500M som gjør best jobb av de 3 du nevner.

Men for en entusiast så er det jo gøy å teste alle 3 alternativene opp mot hverandre og så velge den oppskaleringsløsningen som gir det beste resultatet

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

finne dekoder

Fått inn 5090H i dag
    ....men får ikke inn noen signaler/bildet fra viasat tuner som er koplet til med scart kabel.
    Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre?

Det står noen om å velge hvilken kanal dekoder skal settes inn på. Fabrikkinstillingen er "av" .
    Har satt dekoder til "input1", som da sikkert er til scart nr1. Men får ikke bildet på skjermen. Får lyd gjennom stereoen , så det er signaler inn i viasat tuneren.

kan noen hjelpe?

Side 105 av 213 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •