Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 104 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 4233
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, du har i og for seg rett i forhold til trådstarter. Men siden denne tråden har nå fått over 2000 innlegg som bare handler om 50/60" plasma-moddelene så er det kansje mer ryddig å starte en ny tråd om LCD-moddelene. Da er det kansje litt lettere å få svar på dine spørsmål, siden i denne tråden er det hovedsaklig kun eiere av 50/60"eren som er innom.
    Takk for tipset. Jeg har selvsagt ikke giddet lese 2000+ innlegg, og har ingen ambisjoner om å kuppe denne tråden heller hehe.

Lykke til med de neste 2000!

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Om Pioneer har laget 1 ny modell plasmatv for hvert år siden 1999 og Kuro G9 kom i 2008 hvilken generasjon kommer de nye som blir sluppet i dette herrens året 2009 hete tror du ?
    Er det en quiz? er det? er det?

Spørsmålet er om 9.generasjons 37" LCD KURO også kom i 2008, eller om den ligger litt etter.

Ut i fra din quiz så kom 10.generasjon i 2008. Logikk? (de hoppet vel over et år da..)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Er slett ikke sikker jeg
    Vel, jeg er 100% sikker på at DTS-HD MA, Dolby TrueHD eller 8 kanalers PCM ikke kan overføres over optisk kabel, så hvis lyden over HDMI er i noen av disse formatene, så kan jeg garantere at denne lyden ikke sendes umodifisert gjennom den optiske utgangen.

Manualen ligger forresten her

På side 64 står det at man kan velge mellom Dolby Digital eller PCM på den optiske utgangen, så jeg antar at TVen reenkoder lyden før den sender den ut igjen. Det står også at lyd fra HDMI eller digitale TV-sendinger ikke sendes ut dersom signalet er kopibeskyttet.

Med andre ord ser det ut til at all lyd fra alle innganger kan sendes ut gjennom den optiske kontakten, men pga. kopibeskyttelse kan det hende at lyd fra HDMI ikke kommer ut allikevel. Uansett vil det pga. reenkoding ikke være optimalt å sende lyd fra en BD-spiller via TVen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Spørsmålet er om 9.generasjons 37" LCD KURO også kom i 2008, eller om den ligger litt etter.
    Så vidt jeg vet er KRL-32V og KRL-37V Pioneers første LCD-TVer, så de ligger et stykke bak, ja.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg vet er KRL-32V og KRL-37V Pioneers første LCD-TVer, så de ligger et stykke bak, ja.
    Og egentlig har de vel kjøpt den av Sharp og mer eller mindre bare satt logo'n sin på ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste satelitt-tuner for KRP-500M / Kuro 9. generasjon?

Jeg har lest at det kan være stor forskjell på de forskjellige plasmaskjermers evne til å levere gode bilder fra parabol, og søker derfor hjelp fra ekspertene i forumet. Jeg vurderer i disse dager kombinasjonen KRP-500M og Technisat HD S2X, men er usikker på 'kompatibiliteten' og hvilke kabler som evt. anbefales for å sikre optimal bildekvalitet fra både SD og HD.

Jeg vurderer denne løsningen som en konsekvens av svært negativ erfaring med Altibox fra Lier Fibernett. Direkte sammenligning med standarddekoderen fra CD viser elendig svartnivå og blasse farger fra Altibox. Jeg utdyper gjerne mine erfaringer med Altibox og Lier Fibernett om noen har interesse for det. Det finnes kanskje en bedre egnet tråd for det temaet i forumet?

Takker på forhånd for info, og sender min honnør til alle de 'faste' forumdeltakerne for fantastisk engasjement og uunnværlig kunnskapsdeling om det meste!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JMCF
    Jeg har lest at det kan være stor forskjell på de forskjellige plasmaskjermers evne til å levere gode bilder fra parabol, og søker derfor hjelp fra ekspertene i forumet. Jeg vurderer i disse dager kombinasjonen KRP-500M og Technisat HD S2X, men er usikker på 'kompatibiliteten' og hvilke kabler som evt. anbefales for å sikre optimal bildekvalitet fra både SD og HD.

Jeg vurderer denne løsningen som en konsekvens av svært negativ erfaring med Altibox fra Lier Fibernett. Direkte sammenligning med standarddekoderen fra CD viser elendig svartnivå og blasse farger fra Altibox. Jeg utdyper gjerne mine erfaringer med Altibox og Lier Fibernett om noen har interesse for det. Det finnes kanskje en bedre egnet tråd for det temaet i forumet?

Takker på forhånd for info, og sender min honnør til alle de 'faste' forumdeltakerne for fantastisk engasjement og uunnværlig kunnskapsdeling om det meste!
    hei, det er en satelitt avdeling på forumet ja :-)
    jeg vil uansett anbefale deg å se på dreambox 800hd som ett alternativ, da den har supert bilde, mange innstillingsmuligheter, og kan endres/utvides som du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, jeg er 100% sikker på at DTS-HD MA, Dolby TrueHD eller 8 kanalers PCM ikke kan overføres over optisk kabel, så hvis lyden over HDMI er i noen av disse formatene, så kan jeg garantere at denne lyden ikke sendes umodifisert gjennom den optiske utgangen.

Manualen ligger forresten her

På side 64 står det at man kan velge mellom Dolby Digital eller PCM på den optiske utgangen, så jeg antar at TVen reenkoder lyden før den sender den ut igjen. Det står også at lyd fra HDMI eller digitale TV-sendinger ikke sendes ut dersom signalet er kopibeskyttet.

Med andre ord ser det ut til at all lyd fra alle innganger kan sendes ut gjennom den optiske kontakten, men pga. kopibeskyttelse kan det hende at lyd fra HDMI ikke kommer ut allikevel. Uansett vil det pga. reenkoding ikke være optimalt å sende lyd fra en BD-spiller via TVen.
    Tror at det er en liten misforståelse her... Vedkommende som spurte refererte til DVD via HDMI. Jeg svarte at jeg trodde at hvis det kom "lyd inn så kom det lyd ut" etc siden jeg fikk lyd via Scart og ut igjennom optisk kabel. Jeg er fullstendig klar over at man ikke kan få HD lyd igjennom en optix eller coax kabel. Trodde (uten å vite sikkert) at vedkommende som spurte så potensialet i å "spare" en kabel fra DVD til forsterker for overføring av normal DD og DTS. (Men jeg er slett ikke sikker på om dette går heller siden jeg ikke har prøvd, men jeg er sikker på at det ikke går med HD lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at det er en liten misforståelse her... Vedkommende som spurte refererte til DVD via HDMI. Jeg svarte at jeg trodde at hvis det kom "lyd inn så kom det lyd ut" etc siden jeg fikk lyd via Scart og ut igjennom optisk kabel. Jeg er fullstendig klar over at man ikke kan få HD lyd igjennom en optix eller coax kabel. Trodde (uten å vite sikkert) at vedkommende som spurte så potensialet i å "spare" en kabel fra DVD til forsterker for overføring av normal DD og DTS. (Men jeg er slett ikke sikker på om dette går heller siden jeg ikke har prøvd, men jeg er sikker på at det ikke går med HD lyd)
    Takker for svaret. Lurte bare på med "AC3 DTS" lyd ja. Forsterkeren jeg har støtter ikke de nyeste formatene uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Takker for svaret. Lurte bare på med "AC3 DTS" lyd ja. Forsterkeren jeg har støtter ikke de nyeste formatene uansett
    Anbefaler at du tar en kikk på blueray tråden. Sannsynligvis så kan du koble opp via analog utgang fra BD spiller til din forsterker og nyte HD lyden. Og det er det værdt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal også få lyd ut av den optiske ved bruk av HDMI fra Blu-ray spiller fra disse skjermene.

Spilleren spør TVen om hvilke formater den takler, den sier da DD, DTS og PCM stereo, og dette kan den da route via den optiske. Siden den ikke støtter True HD og DTS MA sender den ikke det.

Dette så lenge HDMI CSC (eller hva det heter) står på i BD spilleren.

Dette spør den om hver gang man starter BD spilleren, samtidig så spør den om hvilke oppløsninger mottaker støtter.

Men siden det er snakk om vanlig DVD, så skal alt funke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    ...Men når eg kjøre 576i ut fra riks tv,så viser riks tv 576i,men tven viser også 576i? Kjøre den egentlig 1080,men det vil alikavel stå 576i? Hvordan kan ein sjekke 100 % hva tven viser på skjermen?
    Lurer også på det samme om Tven skalerer opp , viser 576i fra sat til Tv hos meg også...
    En flat-TV, i motsetning til en CRT-TV, vil alltid måtte vise bildet i samme oppløsning som panelet er produsert i (såkalt "native" oppløsning). I tillegg er alle flat-TV'er såkalte progressive skjermer.

For KURO G9 betyr dette at disse alltid vil vise bildet i 1080p. Kildeinfoen viser hvilken type signal som kommer inn til TV'en. Uheldigvis viser denne infoen kun oppløsning og ikke hvilken frekvens det innkommende signalet er i.

Info om frekvens hadde vært mere nyttig å vite for den interesserte bruker siden TV'en, i motsetning til bildeoppløsning, kan vise bilde ved ulike frekvenser.

Støttede frekvenser hos KURO-TV'ene er 60, 72, 75 og 100 Hz. Her er litt info om når de ulike frekvensene brukes eller bør brukes:

• 60 Hz benyttes f.eks. ved spilling fra PS3 og ved visning av NTSC DVD og BD dersom 'Advance' ikke er valgt.
    • 72 Hz benyttes ved visning av NTSC DVD og BD dersom 'Advance' er valgt.
    • 75 Hz benyttes dersom Drive mode er satt til '1' og input signalet er 50 Hz. Anbefales ved visning av PAL DVD.
    • 100 Hz benyttes dersom Drive mode er satt til '2' og input signalet er 50 Hz. Anbefales ved visning av vanlige TV-sendinger og 50 Hz HDTV.

Det optimale ville naturligvis vært om infoen viste både oppløsning (inkludert om signalet er progressivt eller sammenflettet ("interlaced")) og frekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    En flat-TV, i motsetning til en CRT-TV, vil alltid måtte vise bildet i samme oppløsning som panelet er produsert i (såkalt "native" oppløsning). I tillegg er alle flat-TV'er såkalte progressive skjermer.

For KURO G9 betyr dette at disse alltid vil vise bildet i 1080p. Kildeinfoen viser hvilken type signal som kommer inn til TV'en. Uheldigvis viser denne infoen kun oppløsning og ikke hvilken frekvens det innkommende signalet er i.

Info om frekvens hadde vært mere nyttig å vite for den interesserte bruker siden TV'en, i motsetning til bildeoppløsning, kan vise bilde ved ulike frekvenser.

Støttede frekvenser hos KURO-TV'ene er 60, 72, 75 og 100 Hz. Her er litt info om når de ulike frekvensene brukes eller bør brukes:

• 60 Hz benyttes f.eks. ved spilling fra PS3 og ved visning av NTSC DVD og BD dersom 'Advance' ikke er valgt.
    • 72 Hz benyttes ved visning av NTSC DVD og BD dersom 'Advance' er valgt.
    • 75 Hz benyttes dersom Drive mode er satt til '1' og input signalet er 50 Hz. Anbefales ved visning av PAL DVD.
    • 100 Hz benyttes dersom Drive mode er satt til '2' og input signalet er 50 Hz. Anbefales ved visning av vanlige TV-sendinger og 50 Hz HDTV.

Det optimale ville naturligvis vært om infoen viste både oppløsning (inkludert om signalet er progressivt eller sammenflettet ("interlaced")) og frekvens.
    Takker så mye for svar. Har lurt på dette en stund nå , og greit å få avklart det !

Normalt sett så har jeg tidligere stort sett kjøpt meg en tv og plugget inn de nødvendige komponenter og slått meg til ro med det. Har imidlertid følgt med i denne tråden en stund og er blitt mere hektet for å få sånn noenlunde optimalt bilde

Mvh Jostein

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant !!! Som du kanskje ser bor jeg og på Tranby, har KRP-500M og Altibox og Lier Fibernett :-D :-D :-D :-D .

Kan ikke si at jeg helt deler din oppfattelse, men er heller ikke helt fornøyd, men jobber med saken... Har du forsøkt å sette Input select fra Auto til RGB 16-256. Har to dekodere, en Motorola 1910 og 1960 og begge oppfører selg likt på Pioneer - dvs kobler ikke automatisk riktig, men kobler tilsynelatende riktig på LG PG6000 som jeg også har. Prøv det først og så snakkes vi. Er ellers klar for en tur for å utveksle erfaringer hvis du har lyst :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Interessant !!! Som du kanskje ser bor jeg og på Tranby, har KRP-500M og Altibox og Lier Fibernett :-D :-D :-D :-D .

Kan ikke si at jeg helt deler din oppfattelse, men er heller ikke helt fornøyd, men jobber med saken... Har du forsøkt å sette Input select fra Auto til RGB 16-256. Har to dekodere, en Motorola 1910 og 1960 og begge oppfører selg likt på Pioneer - dvs kobler ikke automatisk riktig, men kobler tilsynelatende riktig på LG PG6000 som jeg også har. Prøv det først og så snakkes vi. Er ellers klar for en tur for å utveksle erfaringer hvis du har lyst :-D .

Hei Ingeniør'n!
    Jeg har ikke KRP'n i hus ennå, men har foreløpig koblet Altibox til en Sony W4500 og en 52" bakprojeksjons-tv, og får samme dårlige resultat på begge. Får absolutt ingen hjelp eller forståelse fra Lier Fibernett til tross for overbevisende lovnader fra deres meget pågående selger, og har derfor sagt opp avtalen. Dette tilhører vel strengt tatt ikke denne tråden, men linken til KRP holder kanskje så vidt....8)

Er nå spendt på om kombinasjonen 500M og Technisat vil fungere så bra som jeg håper.

Takk for positiv respons og forslag til løsning!

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-kanaler

Driver og tester med CD(CanalDigital) på en KRP500A og har kjøpt ConaxCam. Etter å stilt inn riktig satelittinnstillinger o.l. gjorde jeg et kanalsøk. Jeg fikk opp samtlige kanaler men ingen HD-kanaler.
    Mitt abonement er entertain og skal være åpnet for HD. Ringte også CD for å høre om kortet mitt var for gammelt men det skal være ok. De mente derimot at ingen andre dekodere en deres ville virke men det er jo bare tull.
    Ettersom jeg har forstått så har KRP500A dvb-s2-tuner og skal jo dermed være klargjort for å kunne ta HD. Conax-cam'en jeg har kjøpt er kjøpt på HIFI-klubben og er av typen TechniCrypt CXV. Kan det være cam'en som ikke er HD-kompatibel?

Jeg trenger gode råd her. :-?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ingeniør'n!
    Jeg har ikke KRP'n i hus ennå, men har foreløpig koblet Altibox til en Sony W4500 og en 52" bakprojeksjons-tv, og får samme dårlige resultat på begge. Får absolutt ingen hjelp eller forståelse fra Lier Fibernett til tross for overbevisende lovnader fra deres meget pågående selger, og har derfor sagt opp avtalen. Dette tilhører vel strengt tatt ikke denne tråden, men linken til KRP holder kanskje så vidt....8)

Er nå spendt på om kombinasjonen 500M og Technisat vil fungere så bra som jeg håper.

Takk for positiv respons og forslag til løsning!
    Synd - har hele tiden opplevd Lier Fibernett som imøtekommende og service minded, selv om de slet en del med ustabilitet i starten. Du får melde hvordan erfaringene dine blir med CD og billedkvalitet. Selv kan jeg ikke si at jeg etter litt justering, ser stor forskjell på det jeg ser av SD fra Bluray og SD på fibernett, men kvaliteten på en del kanaler er jo ikke helt god pga komprimering. Kvaliteten på HD sendinger synes jeg er utmerket når de sender skikkelig HD, noe de ikke alltid gjør - Eurosport HD er jo en vits på vintersendinger.

Prøvde også en Sony W4000 i 14 dager men ble aldri fornøyd med bildet - mulig det ligger der. Skiftet til LG 42PG6000 og den fungerte meget bra, og er faktisk minst like god som Pioneer'n på SD sendinger.

Hvis du vil ta en titt kan du jo sende meg en PM. Har vært syk noen dager men er vel igang på jobb i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Driver og tester med CD(CanalDigital) på en KRP500A og har kjøpt ConaxCam. Etter å stilt inn riktig satelittinnstillinger o.l. gjorde jeg et kanalsøk. Jeg fikk opp samtlige kanaler men ingen HD-kanaler.
    Mitt abonement er entertain og skal være åpnet for HD. Ringte også CD for å høre om kortet mitt var for gammelt men det skal være ok. De mente derimot at ingen andre dekodere en deres ville virke men det er jo bare tull.
    Ettersom jeg har forstått så har KRP500A dvb-s2-tuner og skal jo dermed være klargjort for å kunne ta HD. Conax-cam'en jeg har kjøpt er kjøpt på HIFI-klubben og er av typen TechniCrypt CXV. Kan det være cam'en som ikke er HD-kompatibel?

Er du sikker på at du har leitet på rette frekvenser?
    THOR 5 service info - TelenorSBC
    Link til Thor5 der alle HD kanalene ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning

Hadde samme problemet, gjorde bare ett nytt kanalsøk, også dukket de opp

Robert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når du setter opp så må du velge "alle frekvenser". Jeg gjorde først et søk med dette og fikk HD kanalene. Men valgte også å foreta et søk på kun satelitt og da kom ikke HD kanalene. Valgte da "alle frekvenser" og HD kanalene kom igjen. (jeg har familje abb.).

Om det var det som gjorde det eller et nytt søk som nevnt i en annen tråd vet jeg ikke (men jeg konkluderte sånn

Side 104 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •