Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 103 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant ! Har du noen linker ? Jeg vet det er noen som vil si det er jobb for proffer men det er vel bare jeg som vet hva jeg liker .
    Jeg skal ikke være gledesdreper, men det er ikke alltid nok å vite hva du liker. Du må også spørre hvordan du skal komme dit du vil. Om fargetemperaturen er for høy (altså for kjølig), så kan du i visse sammenhenger f.eks. komme i tvil om det beste er 1) Å øke mengden rødt eller 2) redusere megden blått. Det henger sammen med at de valg du gjør, kan gå ut over gammakurver, det totale fargerommet o.l. Dessuten så har du gjennom ISF-kalibrering tilgang til flere justeringsmuligheter. Så en god ISF-kalibrering av noen som virkelig kan faget (de er det ikke mange av i Norge), er absolutt verdt det, om man har råd. De andre som har G9 har ingen grunn til grine; Skjermene er mer "korrekte" enn svært mange andre skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=J.Haugen]
    Bordstativet: Jeg brukte det gamle borstativet fra G8 til G9, men du må spørre i butikken angående KRP. Kanskje andre kan svare på dette?

Er du sikker på at du kan bruke det vridbare bordstativet (TS25) fra 508XD på 5090H?

I følge Pioneer går ikke det, de sier at hullene ikke passer, men jeg mistenker de for bare å ville selge nye.
    Om en evt. skal bruke underliggende høytaler spiller vel ingen rolle for da bruker en jo bare de lange festestengene som fulgte med.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du kan bruke det vridbare bordstativet (TS25) fra 508XD på 5090H?
    Jeg brukte TS29 på 508 og LX5090. Om det er forskjell på LX5090H vet jeg ikke.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Bordstativet: Jeg brukte det gamle borstativet fra G8 til G9, men du må spørre i butikken angående KRP. Kanskje andre kan svare på dette?

I følge Pioneer går ikke det, de sier at hullene ikke passer, men jeg mistenker de for bare å ville selge nye.
    Om en evt. skal bruke underliggende høytaler spiller vel ingen rolle for da bruker en jo bare de lange festestengene som fulgte med.
    Passer ikke helt. Hadde dette fra LX508D. Hullene passer men det var en kant som gikk borti.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier at det ikke passer helt, vil det si at det med litt "knoting" kan brukes, eller går det rett og slett ikke?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går rett og slett ikke, hvis du ikke vil plukke vekk noen deler fra TVn da.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da må jeg kjøpe nytt.

Sikkert noen som har brukt for et strøkent sort svingbart bordstativ (PDK-TS25B) til G7 eller G8?
    Passer både til TV med og uten underliggende høytaler.
    Send meg gjerne en privat melding.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kan vel være fordi denne tråden er for Kuro G9 og ikke Sharp/Pioneer LCD ?
    Må arrestere deg litt her. Denne tråden er for alle Pioneer KURO 9.generasjon, og inkluderer da også LCD TV'ene i denne linjen. Se første innlegg av trådstarter: http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post887046

Så jeg lurer fortsatt på hva folk mener om Pioneer KURO LCD 37" (KRL-37V ). Denne kom for noen måneder siden så vidt jeg vet, og er på vei i posten til meg as we speak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,865
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Må arrestere deg litt her. Denne tråden er for alle Pioneer KURO 9.generasjon, og inkluderer da også LCD TV'ene i denne linjen. Se første innlegg av trådstarter: http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post887046

Så jeg lurer fortsatt på hva folk mener om Pioneer KURO LCD 37" (KRL-37V ). Denne kom for noen måneder siden så vidt jeg vet, og er på vei i posten til meg as we speak
    Men Pioneer LCD er vel ikke rukket til 9. generasjon allerede etter få måneder...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optical?

Ser at det er optisk ut på 5090. Betyr det at den kan sende ut digital signaler som kommer inn via HDMI? F.eks en DVD spiller med HDMI koblet til TV'en sender signal ut igjen til forsterker via optisk ut fra TV'en. Håper dette var fårstålig

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dette er innstillinger jeg bruker på standard, funker meget bra :-D [/FONT]
    På Scart eller HDMI?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Men Pioneer LCD er vel ikke rukket til 9. generasjon allerede etter få måneder...?
    Jeg har i hvert fall den som er listet på forsiden her. Men kommer det kanskje en 9.generasjon senere? noen som vet, for jeg vet sannelig ikke hva 9.generasjon dreier seg om..

Her er den: KRL-37V Pioneer KURO Television - Flat Screen TVs

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    På Scart eller HDMI?
    HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Ser at det er optisk ut på 5090. Betyr det at den kan sende ut digital signaler som kommer inn via HDMI? F.eks en DVD spiller med HDMI koblet til TV'en sender signal ut igjen til forsterker via optisk ut fra TV'en. Håper dette var fårstålig
    Tror faktisk at så lenge du får lyd inn på tv så får du lyd ut hvis du har koblet optisk til forsterker.

Jeg satte opp optisk kabel ifbm at jeg skulle installere en conax cam for mottak av sat via tvens interne tuner 5090H. Jeg hadde da sat. dekoder oppkoblet via SCART og fikk lyd via den optiske kabelen til prosessor.

Sjekket dette før jeg koblet ut scarten og satte kortet i TVens dekoder. Da bør det vel være det samme om den kommer via HDMI også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Tror faktisk at så lenge du får lyd inn på tv så får du lyd ut hvis du har koblet optisk til forsterker.
    Det er ikke opplagt. Lyden som kommer via HDMI kan være i et format som ikke kan sendes over optisk. Spesielt dersom det sitter en Blu-ray- eller HD DVD-spiller i andre enden.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det veldig feil å bruke de på scart?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvert fall den som er listet på forsiden her. Men kommer det kanskje en 9.generasjon senere? noen som vet, for jeg vet sannelig ikke hva 9.generasjon dreier seg om..[/url]
    Om Pioneer har laget 1 ny modell plasmatv for hvert år siden 1999 og Kuro G9 kom i 2008 hvilken generasjon kommer de nye som blir sluppet i dette herrens året 2009 hete tror du ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du har i og for seg rett i forhold til trådstarter. Men siden denne tråden har nå fått over 2000 innlegg som bare handler om 50/60" plasma-moddelene så er det kansje mer ryddig å starte en ny tråd om LCD-moddelene. Da er det kansje litt lettere å få svar på dine spørsmål, siden i denne tråden er det hovedsaklig kun eiere av 50/60"eren som er innom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er ikke opplagt. Lyden som kommer via HDMI kan være i et format som ikke kan sendes over optisk. Spesielt dersom det sitter en Blu-ray- eller HD DVD-spiller i andre enden.
    Er slett ikke sikker jeg, det var tilfeldig at jeg testet da jeg i hovedsak kjøpte en optisk kabel for å ha lyd fra TV ved bruk av intern tuner i TV. Bruker analogt fra BD for å få HD lyd til min "gamle" prosessor samt coax fra DVD og Coax fra min "gamle" Force.

Fikk heller ikke testet så mye grunnet utreise på jobb dagen etter at jeg mottok kabelen og Cam kortet, men synest at lyden fra Coax i force tuner var bedre en lyden fra den optiske i TV. Men forhåpentligvis så vil dette vise seg å ikke være tilfelle da det ikke burde være så stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er prisen på LX5090H satt opp til 24995 hos Elkjøp og Lefdal... (fra 19995 som mange av oss har hatt gleden av 8) )

Side 103 av 212 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •